Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Juki » 13. jun 2016, 13:14

Kender I det der med at når man fx har været i et forhold i noget tid, og det så afsluttes, har brug for at "skeje ud"? Fx i forhold til at ændre frisure, få en tatovering, ændre hele sine garderobe eller skifte alle sine møbler ud.

Det kan også være at man genfinder sig selv, i et nyt eller afsluttet forhold, og gør nogle ting man ikke har "turde" eller haft mod til tidligere, men hvorfor tror I det er sådan? :genert:

Jeg kan ikke huske at jeg ikke har haft brug for at prøve/gøre noget nyt, når et forhold eller bare en længere flirt slutter, men jeg har egentlig ikke fundet ud af hvorfor :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Anlewi » 13. jun 2016, 13:22

Puha så skal jeg tænke langt tilbage. Har været i fast forhold siden 1999!!!!

Men hvis jeg kigger i det gamle fotoalbum, kunne der godt være en sammenhæng mellem nyt look og singleliv
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Firebird » 13. jun 2016, 13:52

I et hvert forhold må man, hvad enten man kan lide det eller ej, gå på kompromis med visse ting. Det sker for at tage hensyn til partneren eller omgivelserne. Jeg har nu aldrig brudt mig særlig meget om det, da jeg altid har hyldet Kim Schumachers definition af ordet kompromis.

Kompromis = Situation hvor begge parter får det de ikke vil have.

Derfor har jeg også skejet ud når et forhold gik op i røg. Ikke at der har været så mange, men alligevel. Det drejer sig om at man ikke skal gå på kompromis mere. Im calling the shots now...........Bitch. :devil: Og så brænder man sig igennem sit dankort, og laver nogle ting som måske ikke lige var så velovervejede. Altsammen for at fejre friheden. My way or the high way.
7
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Torn » 13. jun 2016, 14:09

Ja, det kender jeg bestemt. Jeg er, når jeg har en kæreste, opmærksom på, hvad han finder kønt og tænder på. Derfor vil mit udseende være påvirket af, hvad han kan lide. Fx har mine kærester været meget glade for mit lange, fyldige, (helst glattede) hår. Så det har jeg haft. Som single vælger jeg så kun ud fra egen vurdering og derfor har der været plads til nye frisurer, fx kortere og mere kantet.

Og så har jeg også haft brug for nyt for at redefinere mig, tror jeg. Singlestatus er noget andet en kærestestatus og der har mit udseende og væremåde altså fulgt med.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Rapfisk » 13. jun 2016, 14:36

Efter forhold har jeg skejet ud på den måde, at jeg har haft brug for at gå meget ud, ikke så meget i byen, men at være sammen med veninder, gå i biografen, gå til foredrag osv.

I forhold har jeg mest ændret mig på den måde, at jeg har tilpasset mig den anden. Måske valgt tøj, jeg vidste, at han kunne lide, eller tilpasset mit liv, så der var tid til ham.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Q-beben » 13. jun 2016, 18:33

Ja, jeg kender det også alt for godt... Og det er lige fra at spise pålægschokolade i sengen som morgenmad til at få ny hårfarve.

Jeg synes egentlig, at jeg i mine forhold har haft friheden til at gøre, hvad jeg har lyst til... Men alligevel... har jeg på nogle ting som f.eks. frisurer, tøj mm. gået i den retning, som de ønskede, fordi jeg jo gerne ville have, at de syntes, at jeg ser lækker ud :)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Neenah » 13. jun 2016, 20:51

Jeg har ligesom Lemonella også begået "oprør" imens jeg var i forholdet - men mere som konsekvens af at min (eks)kæreste havde ret bestemte holdninger til hvordan han gerne så, jeg så ud. Så omkring et halvt år før vi gik fra hinanden fik jeg klippet omkring 15-20 cm af håret og fik en kort page. Det var han bestemt ikke tilfreds med. Men det må have været et oprør, for jeg blev mere og mere træt af hvordan jeg syntes han bestemte over mig, min påklædning og mit udseende. Godt jeg slap af med ham.

Da jeg så endelig gjorde det, så endte jeg med at skifte stort set hele møblementet i min lejlighed ud, på trods af at vi ikke boede sammen :genert: På tre måneder skiftede jeg garderobeskab, tv-bord, sofa, sofabord og spisestole. Men jeg tror mere det var en konsekvens af at jeg længe havde haft lejlighedsfornyelse sat på pause, for "hvad nu hvis" vi flyttede sammen. :panik: Oh, well. Jeg fik en kick-ass ny lejlighed OG slap af med den idiot :klap:
5
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Zombie » 13. jun 2016, 22:12

De sidste forhold har jeg været meget obs på at gøre hvad jeg vil. Ting som eksempelvis mit udseende, der gik jeg efter hvad jeg selv ville.

Jeg tror, jeg har en fordel, i og med at jeg har alle de drengevenner. De har også en holdning til kvinders udseende, som jeg gladeligt tuner ud.

Til gengæld kommer jeg jo selvfølgelig min partner i møde sådan med andre ting. Og f.eks. nu hvor jeg flytter, bliver det rart at ingen andre end mig skal bestemme, hvordan der indrettes. Specielt min seneste eks var jeg ikke et match med der... Han kunne lide robuste, hjemmelavede løsninger, hvilket i en mindre lejlighed bare er tungt, klodset og pladsrøvende.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Juki » 13. jun 2016, 22:44

Interessante input I kommer med :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
dagge30
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2016, 11:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 57

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf dagge30 » 14. jun 2016, 05:04

Jeg tænkte først nej, men må indrømme at jeg (efter en møg nat med 4 timers søvn og drømme om min x) sidder og kigger efter korthårs frisurer fordi der skal ske noget nyt :fløjt: :lun:

Så ja! Her sker der forandringer :blush2:
Blev dog nødt til at flytte fra hans hus = ny lejlighed og nye møbler, men det var en nødvendighed
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jun 2016, 09:20

Jeg mener ikke selv, at jeg har ændret en masse ved nye tilstande.
Hverken hårlængde eller andet - men jeg er ret sikker på, at hvis min mand skulle gå fra mig, så må kattene godt være i min seng igen.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf ManicNinja » 15. jun 2016, 09:02

Jeg har altid tænkt om den slags hos både mig selv og andre, at det var rørende enkelt:

Ved et brud sker der tit en masse på indersiden af hovedet, en hel del selvransagelse. Derfor giver det ekstra god mening, når man ofte føler trang til også at forandre på ydersiden: Tabe sig, få ny frisure, whatever.

Så er der ligesom balance i tingene. :)

Jeg har aldrig gidet rette mig efter kæresters præferencer i udseende. Mænd synes normalt, man som kvinde bør have langt hår. Selv synes jeg ikke, det klæder ret mange kvinder over 25-30 år, heller ikke mig selv. Men jeg kender bestemt til at skifte frisure og farve efter brud! Eller at kaste mig ud i nye ting. Set i det lys burde alle mennesker bryde med deres kæreste jævnligt ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf Wizzze » 15. jun 2016, 09:15

Måske det er en kvindeting? :gruble: Kan ikke erindre et behov for at skeje ud eller skabe forandringer, efter et forhold. Nærmest det modsatte, bliver måske lidt mut og indesluttet og reflekterer over forløbet. :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 176
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 39
Likede indlæg: 465

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf NLeth » 16. jun 2016, 16:55

Jeg har aldrig skejet ud ... Min reaktion har været mere som Wizzzes; Jeg er tænksom og "sørger"/heler i en periode, og så er jeg "mig selv" igen. Men har heller ikke været i forhold, hvor jeg har følt jeg ikke kunne være som jeg gerne ville.
0
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf De Suspekte Bryster » 16. jun 2016, 18:27

For et år siden afsluttede jeg et rigtig skidt forhold. Han havde bedraget mig økonomisk, været utro en masse gange og så havde vi kun sex ca. hver 2. måned. Efter det forhold, der havde varet i 6 år, havde jeg i den grad brug for at slappe af, bruge penge på mig selv og finde ud af, hvem jeg er.

Noget af det første, jeg brugte penge på, var sexlegetøj og det blev brugt! :slem: Det kunne jeg jo egentlig også have gjort i forholdet, men vi var fanget i et underligt sammenspil...

Jeg skulle købe seng og sofa og kunne købe det efter mit eget hoved. Det var SÅ fedt. I årevis havde vi ikke brugt penge på særligt mange unødige ting, fordi han havde gæld. Nu købte jeg ting som: en lysestage, jeg faldt for, et billede, jeg faldt for, en ladyshaver, der har været genial, osv. Jeg gik på café med mine veninder og fik dyrket de venskaber, så de er blomstret. Jeg fik også prøvet en korthårsfrisure, men lader håret vokse ud igen :)

Mit eksempel er nok ekstremt, fordi jeg både skulle acceptere at forholdet var forbi, at manden var en helt anden end jeg troede, at jeg var gået ned med stress og at jeg, kort før forholdet stoppede, havde aborteret. Det var meget på én gang. Jeg vil tro, at jeg har brugt omkring 50.000 kr på indkøb og fornøjelser på det år... og jeg har altså været på dagpenge siden december..

På det år er jeg blevet glad igen og skal starte nyt arbejde til august :gogo:
5

Tilbage til "Forhold og sex"