Ih for helvede :(

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Ih for helvede :(

Indlægaf Hunkat » 11. jun 2016, 15:18

Advarsel: ren tudetråd

Lang historie kort, min mand er amerikaner og vi lever i et langdistanceforhold. Pga. diverse betingelser for familiesammenføring kan vi nok tidligst søge om ca. 2 år.


Anyway. Jeg fulgte ham ud i lufthavnen i dag så han kunne komme på sit fly tilbage til staterne efter næsten tre måneder sammen her i Danmark. I går var det ham der græd, i dag var det så mig. Der går nok et år før vi ses igen og jeg kan slet ikke magte det lige nu. Jeg brød helt sammen da jeg kom hjem til en tom lejlighed og en tom dobbeltseng, jeg er ødelagt indeni og det hele er bare noget lort.

Det slider mig op men der er ikke noget reelt alternativ desværre. Selvfølgelig bliver det lidt nemmere med tiden men lige nu føler jeg mig bare revet itu indeni :(
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Akehurst2 » 11. jun 2016, 15:21

Jeg har levet nogle år i langdistanceforhold, hvor økonomi især gjorde, at vi ikke kunne ses ret tit - der gik ca. 3 måneder imellem. Det syntes jeg var længe - jeg tror slet ikke, jeg ville kunne forholde mig til et helt år.

Er der slet ingen mulighed for, at I kan ses i løbet af det næste år? Orlov, lån, hvad som helst?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Rapfisk » 11. jun 2016, 15:27

Jeg vil bare lige sende dig et kram og sige, at jeg ved, hvad du går igennem. Det er bare benhårdt og river én i laser.

At I klarer den over så mange tidszoner, er jeg fuld af beundring over. Det må også være en ny følelse oveni, at I er blevet gift. Det er jo ikke meningen, I skal være adskilt :trist:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Spjaerten » 11. jun 2016, 15:37

Lyder hårdt.

Har ingen kloge ord at sige men en :ae:

Jeg forstår der kan være restriktioner for hvor ofte han kan besøge DK men hvorfor kan du ikke rejse til USA?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf LadyFox » 11. jun 2016, 15:57

Øv hvor lyder det hårdt. Det må være en forfærdelig følelse at sidde med :ae:

Det sucks der skal være så stramme regler omkring det. Min onkel er gift og har børn med en amerikansk kvinde, og de har haft et ægteskab der har fungeret på mange forskellige alternative måder, for at få det til at fungere. Men de er stadig gift på over 30. År, og meget-meget forelskede. :)
0
...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Annione » 11. jun 2016, 16:29

Åh nej :ae:

Hvad er grunden til at du ikke kan besøge ham?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Juki » 11. jun 2016, 16:31

Ingen kloge ord herfra, men en krammer fortjener du :ae: :kram:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Hunkat » 11. jun 2016, 16:32

Tak for de søde ord, det er rart at have debatten til at læsse af på. En af mine nærmeste venner er netop blevet single og min søster skal formenligt skilles fra sin mand så det er lidt op af bakke med støtte fra baglandet (læs: de ville sikkert gerne lytte men der føles lidt som klynk i den givne kontekst).

Jeg har netop accepteret et barselsvikariat når min stilling udløber til efteråret så selvom jeg selvfølgelig kan holde ferie som normalt så er orlov eller længere rejser et stykke ude i fremtiden, og så er der lige det med pengene. Et af kravene til familiesammenføring er at jeg har 1)50.000 kr i banken og 2) mit eget sted at bo, som takket være den nye lov om boliglån kræver 5% egenkapital per mio.

Det kan være jeg skal begynde at spille lotto snart :D
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Annione » 11. jun 2016, 16:44

Men selv en uge hist og pist i USA er bedre end 1 helt år uden din mand.

Hvis du rejser afsted torsdag aften og mod Dk igen søndagen efter, har I jo lidt over en uge sammen. Bor han i nærheden af en lufthavn, som du kan flyve til, eller er der ekstra transport i den anden ende? Så er det jo bare en sur mandag på job, du skal overvinde.

Tjener han evt. så han kan betale din billet?

Jeg mener min veninde fik familiesammenføring med sin mand, da hun simpelthen lånte 50.000 i banken. Det var ikke opsparede penge, men lånte. De skulle bare stå på hendes konto.

Og debatten er til at tude på. Så tud endelig løs.
Jeg ved godt hvordan det er at savne sin bedre halvdel.
2
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Sloejfen » 11. jun 2016, 16:47

Har du tjekket Norwegians billetter til USA? Der er bla Boston til 2500kr tur retur. Det er ca 800kr ud af budgettet i 3 måneder.

Tænker at et kort besøg inden alt for længe måske ville gøre det mindre hårdt lige nu og give noget at se frem til.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Hunkat » 11. jun 2016, 17:34

Ballademager skrev:
Hunkat skrev:Tak for de søde ord, det er rart at have debatten til at læsse af på. En af mine nærmeste venner er netop blevet single og min søster skal formenligt skilles fra sin mand så det er lidt op af bakke med støtte fra baglandet (læs: de ville sikkert gerne lytte men der føles lidt som klynk i den givne kontekst).

Jeg har netop accepteret et barselsvikariat når min stilling udløber til efteråret så selvom jeg selvfølgelig kan holde ferie som normalt så er orlov eller længere rejser et stykke ude i fremtiden, og så er der lige det med pengene. Et af kravene til familiesammenføring er at jeg har 1)50.000 kr i banken og 2) mit eget sted at bo, som takket være den nye lov om boliglån kræver 5% egenkapital per mio.

Det kan være jeg skal begynde at spille lotto snart :D


Skal man seriøst have en ejerbolig for at kunne få familiesammenføring? Eller misforstår jeg noget?


Nej, det skal man ikke men i forhold til den dokumentation man skal stille til rådighed er det langt nemmere hvis man ejer. En lejebolig skal du være i besiddelse af min. 2 års kontrakt fra sammenføringen søges (eller godkendes, kan jeg ikke lige huske) så reelt skal den være tidsubegrænset + et krav om størrelse som gør at man nemt ender over 10.000 kr/m i husleje.


Til dem der forslår en uge af gangen f.eks. så bor han desværre ved en lufthavnen som er helt utrolig dyr at flyve til. Halvdelen af billetprisen per gang er indrigsflyvningen. Jeg ved ikke hvad der gør det, jeg har søgt på alle mulige kombinationer af datoer, tider og afgangslufthavne men det koster bare ca. 2000-2500 kr for den strækning.
Det er lidt af en kæp i hjulet og en af de ting som gør at det kræver en del tid til opsparing per gang.

Nu har han lige holdt 3 måneders orlov fra sit job så han kan heller ikke strække den meget længere på den konto, eller på pengekontoen for den sags skyld.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf HappyPaww » 11. jun 2016, 17:48

Der er ikke mulighed for, at du søger om at flytte derover?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Hunkat » 11. jun 2016, 17:51

HappyPaww skrev:Der er ikke mulighed for, at du søger om at flytte derover?


Desværre nej. Det handler bl.a. om at jeg virkelig ikke kan se mig selv i USA. Jeg har prøvet expat-livet og det er ikke mig, det ville gøre ondt værre er jeg 100% på.


Og så er bunden virkelig nået når en mælk i køleskabet kan få tårene frem igen. Jeg tror snart jeg smider noget netflix på og drikker mig en lille fjer på i rødvin før sengetid.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Firebird » 11. jun 2016, 17:56

Hvilken lufthavn bor han i nærheden af? Jeg skal bruge de tre bogstaver lufthavenen har. CPH = Copenhagen. LAX = Los Angeles. Det er den kode jeg har brug for.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf billiebean » 11. jun 2016, 18:05

Hunkat skrev:Tak for de søde ord, det er rart at have debatten til at læsse af på. En af mine nærmeste venner er netop blevet single og min søster skal formenligt skilles fra sin mand så det er lidt op af bakke med støtte fra baglandet (læs: de ville sikkert gerne lytte men der føles lidt som klynk i den givne kontekst).

Jeg har netop accepteret et barselsvikariat når min stilling udløber til efteråret så selvom jeg selvfølgelig kan holde ferie som normalt så er orlov eller længere rejser et stykke ude i fremtiden, og så er der lige det med pengene. Et af kravene til familiesammenføring er at jeg har 1)50.000 kr i banken og 2) mit eget sted at bo, som takket være den nye lov om boliglån kræver 5% egenkapital per mio.

Det kan være jeg skal begynde at spille lotto snart :D


Hvad med arbejdsopholdstilladelse? Hvis din mand finder et job så er det langt enklere med tilladelser osv. Det var sådan jeg og min kæreste gjorde i sin tid. Familiesammenføring er latterligt restriktivt.
0

Tilbage til "Forhold og sex"