Når man lige har gjort det forbi...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Når man lige har gjort det forbi...

Indlægaf D.itsen » 6. jun 2016, 08:20

Der er gået er døgn, jeg tænker det lige skal have tid til at synke ind.

Tanker herfra, det er sgu aldrig sjovt
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Når man lige har gjort det forbi...

Indlægaf Mi55y » 6. jun 2016, 08:25

Det er jeg ked af at høre.

Jo mere afklaret man er, jo mindre påvirket bliver man jo nok på egne vegne. Da jeg i sin tid gjorde det endegyldigt forbi med min ex efter et halvt års forløb med at forsøge at reparere forholdet efter hans utroskab, så var jeg også bare sådan helt følelsesløs, ja faktisk næsten ligeglad. Jeg var ovre det og videre... Så hvis du har gået med tankerne om at gøre det forbi længe, så har du jo mentalt haft masser af tid til at bearbejde det.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Når man lige har gjort det forbi...

Indlægaf Fru Sunshine » 6. jun 2016, 08:42

Jeg tror også, du er kommet længere i bearbejdelsen, end du lige tror, når du har haft tanken så længe.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Når man lige har gjort det forbi...

Indlægaf icelady » 6. jun 2016, 08:46

Jeg tror du har haft det i tankerne så længe, at nu, hvor det er sket, er din umiddelbare reaktion "Nå ja. Skidt pyt."

Men ville nu ikke blive overrasket, hvis du på et tidspunkt fik en form for reaktion, ift "hvad der kunne have været."
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Når man lige har gjort det forbi...

Indlægaf Rapfisk » 6. jun 2016, 08:47

Mi55y skrev:Det er jeg ked af at høre.

Jo mere afklaret man er, jo mindre påvirket bliver man jo nok på egne vegne. Da jeg i sin tid gjorde det endegyldigt forbi med min ex efter et halvt års forløb med at forsøge at reparere forholdet efter hans utroskab, så var jeg også bare sådan helt følelsesløs, ja faktisk næsten ligeglad. Jeg var ovre det og videre... Så hvis du har gået med tankerne om at gøre det forbi længe, så har du jo mentalt haft masser af tid til at bearbejde det.

Enig.

Min eks og jeg gik fra hinanden efter to år. Der græd jeg så meget, at jeg måtte melde mig syg. Vi fandt sammen igen efter ganske kort tid og var sammen i tre år mere. Da det stoppede, græd jeg ikke. Ikke en eneste gang. I starten havde jeg det som du og tænkte "nå, det var dét". Senere følte jeg en smule lettelse eller tristhed over, at det gik, som det gik, men ikke de store udsving.

Man har det som man har det. Der er ikke noget rigtigt og forkert. Heller ikke, hvis reaktionen kommer senere.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Når man lige har gjort det forbi...

Indlægaf Anilara » 6. jun 2016, 11:37

Jeg tænker det samme som de andre.
Altså, for mig siger det næsten sig selv, at man ikke er trist, hvis ikke det er en trist handling, man gør for sig selv (som f.eks at gå fra en man elsker, hvilket du jo ikke gjorde længere).
Det er samtidig heller ikke en lettelse, hvis ikke man havde det skidt. Du virker til at have haft det udmærket, med en ganske flink og god mand, og har ikke lidt under forholdet. Det er bare blevet "ligegyldigt" eller måske bare komfortabelt, og der er jeg bange for jeg også selv sommetider bevæger mig lidt hen ad. Derfor genkender jeg din beskrivelse af, at mangle bare en eller anden form for følelse.

Det er altså ikke et krav, at der skal komme en dybere reaktion på et brud. Det gør dig ikke forkert.
Men måske får du en lille glæde over at stoppe i stedet for bare at flyde med i det udmærkede forhold. Måske bliver du lidt trist over, at et, på papiret, så fint forhold bare ikke var dét du skulle bruge resten af livet på.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Når man lige har gjort det forbi...

Indlægaf Torn » 6. jun 2016, 11:43

Jeg synes, det lyder meget naturligt, at et forhold, hvor du ikke (til sidst) havde de store følelser, ikke påkalder sig de store følelser ved brud. Det lyder faktisk som et rigtig fint brud for dig, hvor du har bearbejdet årsager og følelser og kommer fint ud på den anden side.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Når man lige har gjort det forbi...

Indlægaf Torn » 6. jun 2016, 11:44

Naturligvis gør det ondt at gøre et andet menneske ondt, men som du selv fortæller og ved, så har du taget den rette beslutning både for dig og for ham. Det vil han også indse på sigt, når han er mere afklaret.
1
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Når man lige har gjort det forbi...

Indlægaf MissDitte » 6. jun 2016, 13:16

Der er ingen regler for, hvordan man skal føle :) Det du føler lige nu, er det rigtige for dig.
2

Tilbage til "Forhold og sex"