Min bonusdatter hader mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 17:28

Seraphina skrev:Og som det er lige nu, er at give det tid ikke nok for mig.

Som selv stedmor til 2, kan jeg sige...
Sådan er vilkårene:
Giv det tid. (Med din kærestes opbakning, for ellers er det lige meget)
Eller drop forholdet.

Min mand og jeg brugte 1 år - Ja, et år - før jeg blev andet end en ven i børnenes øjne. Officielt. Dvs. når de var der. Men jeg havde også hans opbakning hele vejen.
Det nytter ikke at køre på med 110 km/ timen.
Din opgave er, at være barnets nye ven - en voksen det kan forholde sig til og stole på. Ikke som ret meget andet. Endnu.
Jeg er så heldig, at mine stedbørn accepterede mig med meget lidt brok. Deres eneste bekymring, da vi blev gift var, om jeg nu også fik deres efternavn. Og ja, det gjorde jeg. Og så var det accepteret.


TID.
Gentag efter behov.

:)
Senest rettet af Sophies-mor 2. maj 2016, 17:29, rettet i alt 1 gang.
7
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:28

Angelina skrev:
Seraphina skrev:Gode svar, tak.
For at præcisere - hun opfører sig ikke særligt uopdragent verbalt, det er mere ifht. at min kæreste ikke opdrager på hende i mine øjne. Hun roder overalt (som børn gør), men bliver aldrig bedt om at rydde op. Spiser slik før aftensmaden, bestemmer alle aktiviteter i fritiden osv. Alt sammen naturlig opførsel for et barn, dårlig opførsel fra den voksnes side at lade det ske - synes jeg.

Og indrømmet, "hade" var en catchphrase. Jeg tror ikke hun hader mig. Som sagt at hun ikke problemet. Hun er sød og kærlig, og jeg gider hende godt. Jeg ved bare slet ikke hvordan jeg skal håndtere den nuværende situation. Og som det er lige nu, er at give det tid ikke nok for mig.


Hvor meget er hun hos ham?


Hun er hos hh. mor og far en uge ad gangen. Det må være vildt stressende; jeg hadede det selv som barn.
0
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:36

Rakel skrev:
Seraphina skrev:
Muspel skrev:
Firebird skrev:Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.


Her er jeg godt nok helt uenig! Dater man en mand med barn, så ER man i anden række. Selvfølgelig! Hvis han fik valget mellem datter eller kæreste, vil enhver ordentlig mand da vælge datteren?
Men dermed ikke sagt, at hun skal bestemme alt.


Jeg er glad for, at du skriver det her, for jeg er meget enig. En af de ting jeg faldt for (og stadig synes er dejligt) er hvor højt han elsker sit barn. Så selvfølgelig kunne jeg ikke drømme om at bede ham om at vælge. Jeg ville bare ønske, at han valgte mig lidt mere end han gør nu :)




Hun er 10 år gammel og har kendt denne hverdag med fars nye kæreste, som han ikke bor sammen med én måned og du har ikke overskud til at give det tid og forståelse?


Hvor skriver jeg det? :gruble: Selvfølgelig har jeg tid. Det tog mig over et halvt år at være sikker på ham, før jeg ville møde hende. Jeg havde ikke tænkt mig at introducere mig for hende og så skride, når det blev svært. Men jeg synes han er urimelig (ikke hende) og ville gerne høre andres mening. Helt fair, hvis man ikke er enig - det er derfor jeg spørger.
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Flora » 2. maj 2016, 17:41

Sover hun i sengen hos far de dage du ikke er der? I så fald tænker jeg det er ret naturligt hun er utilfreds med at du er der. Så "stjæler" du jo ligesom hendes plads. Jeg tænker Angelinas forslag med at du sover hjemme hos dig selv i en periode og så bare er sammen med dem i om dagen/aftenen kunne være en god løsning. Bare til hun lige vænner sig til situationen.
2
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:42

Angelina skrev:
Seraphina skrev:
Angelina skrev:
Seraphina skrev:Gode svar, tak.
For at præcisere - hun opfører sig ikke særligt uopdragent verbalt, det er mere ifht. at min kæreste ikke opdrager på hende i mine øjne. Hun roder overalt (som børn gør), men bliver aldrig bedt om at rydde op. Spiser slik før aftensmaden, bestemmer alle aktiviteter i fritiden osv. Alt sammen naturlig opførsel for et barn, dårlig opførsel fra den voksnes side at lade det ske - synes jeg.

Og indrømmet, "hade" var en catchphrase. Jeg tror ikke hun hader mig. Som sagt at hun ikke problemet. Hun er sød og kærlig, og jeg gider hende godt. Jeg ved bare slet ikke hvordan jeg skal håndtere den nuværende situation. Og som det er lige nu, er at give det tid ikke nok for mig.


Hvor meget er hun hos ham?


Hun er hos hh. mor og far en uge ad gangen. Det må være vildt stressende; jeg hadede det selv som barn.


I mine øjne er det nu den ideelle løsning, at man får lov til at bo både hos mor og far. Hvis jeg skal være ærlig lyder det lidt som om du er jaloux på hende. Det er hårdt at indgå i et forhold hvor man fra dag 1 er nr 2 -men det er du, og det håber jeg du bliver ved med at være (for sådan bør det være).

Hvad med du i hvert fald indtil videre, sover hjemme og max bliver til aftensmad de dage hvor hun er der, så kan I være fuldtidskærester de andre uger.


Mht. samværsordninger, så er min holdning, at det finder man ud af i familien - dvs. hendes far og mor og hende, når hun bliver ældre. Det har jeg ikke tænkt mig at blande mig i. Det var en rent personlig betragtning, at det var stressende, da jeg var barn og jeg forstår godt, at det er svært at skifte bopæl hver uge.
Hun er altid velkommen hos hendes far og kommer og går, som det passer hende, og jeg ville ikke ønske det anderledes.

Jaloux... Tja. Jeg ved ikke rigtigt om jeg kan blive jaloux på en 10-årig. Det har jeg ikke overvejet.
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Firebird » 2. maj 2016, 17:42

Seraphina skrev:
Rakel skrev:
Seraphina skrev:
Muspel skrev:
Firebird skrev:Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.


Her er jeg godt nok helt uenig! Dater man en mand med barn, så ER man i anden række. Selvfølgelig! Hvis han fik valget mellem datter eller kæreste, vil enhver ordentlig mand da vælge datteren?
Men dermed ikke sagt, at hun skal bestemme alt.


Jeg er glad for, at du skriver det her, for jeg er meget enig. En af de ting jeg faldt for (og stadig synes er dejligt) er hvor højt han elsker sit barn. Så selvfølgelig kunne jeg ikke drømme om at bede ham om at vælge. Jeg ville bare ønske, at han valgte mig lidt mere end han gør nu :)




Hun er 10 år gammel og har kendt denne hverdag med fars nye kæreste, som han ikke bor sammen med én måned og du har ikke overskud til at give det tid og forståelse?


Hvor skriver jeg det? :gruble: Selvfølgelig har jeg tid. Det tog mig over et halvt år at være sikker på ham, før jeg ville møde hende. Jeg havde ikke tænkt mig at introducere mig for hende og så skride, når det blev svært. Men jeg synes han er urimelig (ikke hende) og ville gerne høre andres mening. Helt fair, hvis man ikke er enig - det er derfor jeg spørger.


Rakel! Hvis du havde læst mine indlæg, ville det være klart for dig at jeg går efter manden for at kvinden ikke bliver tvunget ud i et tween helvede. Selvfølgelig skal en ti årrig have tid til at justerere sig, men manden har valgt, og nu løber han fra regningen. Klare linjer tak.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Muspel » 2. maj 2016, 17:46

Firebird skrev:
Muspel skrev:
Firebird skrev:Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.


Her er jeg godt nok helt uenig! Dater man en mand med barn, så ER man i anden række. Selvfølgelig! Hvis han fik valget mellem datter eller kæreste, vil enhver ordentlig mand da vælge datteren?
Men dermed ikke sagt, at hun skal bestemme alt.


Du er fuldstændig i din egen ret til at bestemme hvordan du vil gøre tingene, og hvordan du opfatter din egen situation i relationen. Det ændrer ikke på det faktum at den lille terrorist kan fortsætte den her stil de næste 15 år. Ville du selv kunne holde til det? Dater du manden eller datteren? Er du virkelig klar til at underlægge dig en 10 årigs luner? Jeg tror du kører sur på et tidspunkt. Så hellere klare rammer fra starten af.


Jeg dater ikke nogen. Men datede jeg en mand med barn, var barnet en del af pakken. Og jeg tror ikke på, at nogen børn er terrorister, jeg tror på, at de udtrykker et behov med det sprog, de nu har. Dermed ikke sagt, at jeg i denne situation fx ville lade hende bestemme. Men jeg ville heller ikke stå så fast, at faren risikerede sit forhold til datteren.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 17:48

Rakel skrev:
Firebird skrev:
Seraphina skrev:
Rakel skrev:
Seraphina skrev:
Muspel skrev:
Firebird skrev:Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.


Her er jeg godt nok helt uenig! Dater man en mand med barn, så ER man i anden række. Selvfølgelig! Hvis han fik valget mellem datter eller kæreste, vil enhver ordentlig mand da vælge datteren?
Men dermed ikke sagt, at hun skal bestemme alt.


Jeg er glad for, at du skriver det her, for jeg er meget enig. En af de ting jeg faldt for (og stadig synes er dejligt) er hvor højt han elsker sit barn. Så selvfølgelig kunne jeg ikke drømme om at bede ham om at vælge. Jeg ville bare ønske, at han valgte mig lidt mere end han gør nu :)




Hun er 10 år gammel og har kendt denne hverdag med fars nye kæreste, som han ikke bor sammen med én måned og du har ikke overskud til at give det tid og forståelse?


Hvor skriver jeg det? :gruble: Selvfølgelig har jeg tid. Det tog mig over et halvt år at være sikker på ham, før jeg ville møde hende. Jeg havde ikke tænkt mig at introducere mig for hende og så skride, når det blev svært. Men jeg synes han er urimelig (ikke hende) og ville gerne høre andres mening. Helt fair, hvis man ikke er enig - det er derfor jeg spørger.


Rakel! Hvis du havde læst mine indlæg, ville det være klart for dig at jeg går efter manden for at kvinden ikke bliver tvunget ud i et tween helvede. Selvfølgelig skal en ti årrig have tid til at justerere sig, men manden har valgt, og nu løber han fra regningen. Klare linjer tak.


Løbet fra regningen? Han bor ikke sammen med kæresten. De har kendt hinanden under et år og hun har mødt barnet over en måned? Jeg kan sket ikke se det.

Måske han forsøger at få barnets nye virkelighed til at fungere?
Det ville jeg kunne forstå og respektere som kæreste og så komme med input til at få det til at falde på plads.

Det tager nok en del længere end den måned, der er gået og kompromiser fra begge voksne.

Enig med Rakel her i det sidste især.
Det tager en hel del længere tid end en måned, og der skal ædes mange kameler. Fra alle sider.

Tid. Det tager altså tid. Og som sagt i mit tidligere indlæg... at køre med 110 gør ingen gavn. Snarere tværtimod.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Firebird » 2. maj 2016, 17:49

Okay. Fint nok. Det var bare min mening.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf icelady » 2. maj 2016, 17:51

Jeg synes du skal sætte dig ned og snakke med din kæreste (når han ikke har datteren).

Og få snakket om hvordan det skal være fremover; vil han sætte klare linjer overfor datteren; vil han bakke dig op når du siger noget til hende osv osv.

Det virker umiddelbart til, at han ikke rigtig tager noget styring ang datteren, og så er spørgsmålet om du vil tage styringen?

Rent praktisk lige nu, så burde du måske bakke lidt af. Hvordan ville du have det, hvis du var vant til at have en person for dig selv og pludselig er der en, som du skal dele ham med?
Spis aftensmad sammen med dem nogle dage, men tag hjem og sov.
Og så må kæresten på banen overfor datteren ang at sengen er din og hans, når du overnatter der.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:52

Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.
Hvis jeg ikke sover der, så kommer vi ikke til at ses, når hun er der. Min kæreste og jeg arbejder forskudt, og jeg arbejder rigtig meget, så fra kl. 20 til næste morgen kl. 7 er ofte vores tid i hverdagene. Jeg arbejder hveranden weekend.
Jeg synes, at det er svært kun at skulle ses 2-3 gange hveranden uge, hvor man falder fuldstændigt udmattet i søvn 3 timer efter man er kommet hjem til den anden. Rigtig svært. Jeg har lige gjort det i 8 måneder.
Selvfølgelig skal det ikke gå ud over hende, at vi ikke har tid til at ses på andre tidspunkter, men jeg er sgu også ked af at holdningen er, at det er synd for hende at jeg er der.
5
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 17:53

icelady skrev:Jeg synes du skal sætte dig ned og snakke med din kæreste (når han ikke har datteren).

Og få snakket om hvordan det skal være fremover; vil han sætte klare linjer overfor datteren; vil han bakke dig op når du siger noget til hende osv osv.

Det virker umiddelbart til, at han ikke rigtig tager noget styring ang datteren, og så er spørgsmålet om du vil tage styringen?

Rent praktisk lige nu, så burde du måske bakke lidt af. Hvordan ville du have det, hvis du var vant til at have en person for dig selv og pludselig er der en, som du skal dele ham med?
Spis aftensmad sammen med dem nogle dage, men tag hjem og sov.
Og så må kæresten på banen overfor datteren ang at sengen er din og hans, når du overnatter der.

I øvrigt...
Det, jeg markerede med fed:
Du skal slet ikke begynde at korrekse/ rette osv, på datteren endnu. Det er alt for tidligt.

Men din kæreste skal også stramme sig an og I to skal have en lang snak TS.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 17:54

Seraphina skrev:Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.
Hvis jeg ikke sover der, så kommer vi ikke til at ses, når hun er der. Min kæreste og jeg arbejder forskudt, og jeg arbejder rigtig meget, så fra kl. 20 til næste morgen kl. 7 er ofte vores tid i hverdagene. Jeg arbejder hveranden weekend.
Jeg synes, at det er svært kun at skulle ses 2-3 gange hveranden uge, hvor man falder fuldstændigt udmattet i søvn 3 timer efter man er kommet hjem til den anden. Rigtig svært. Jeg har lige gjort det i 8 måneder.
Selvfølgelig skal det ikke gå ud over hende, at vi ikke har tid til at ses på andre tidspunkter, men jeg er sgu også ked af at holdningen er, at det er synd for hende at jeg er der.

Det er jo slet ikke det, at vi siger!?
Sæt farten ned. Og få fælles fodslag i, hvad I som de voksne gør.
Det er det eneste.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Studsgaard » 2. maj 2016, 17:54

Jeg tænker det skal være din kæreste der sætter grænserne for hende, ikke dig.

Og så skal i have aftalt reglerne om hvornår du skal være sammen med dem i hans børne uger, så det er jer/ham der bestemmer, og ikke hende der skal bestemme om du kommer over. Og så giv hende plads til at vænne sig til at dele sin fars opmærksomhed.

Det med dobbeltsengen tænker jeg også er far der skal sætte grænserne.
Jeg kan godt forstå hun bliver jaloux, måske kan man aftale at hun har et bestemt antal dage (måske to og så sover du der kun den ene dag) på eget værelse i løbet af ugen, så det ikke kun er dig der er årsagen til hun ikke sover med far, for det kan jeg godt forstå hun føler sig vraget over. Og så øger i tiden efter et par uger, så det ikke går fra, at der i hendes ingen øjne, ikke var nogen kæreste til der er en kæreste der meget af tiden.
Senest rettet af Studsgaard 2. maj 2016, 17:58, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:55

Sophies-mor skrev:I øvrigt...
Det, jeg markerede med fed:
Du skal slet ikke begynde at korrekse/ rette osv, på datteren endnu. Det er alt for tidligt.

Men din kæreste skal også stramme sig an og I to skal have en lang snak TS.


Ja, det har du ret i :)
0

Tilbage til "Forhold og sex"