Aargh.. hjælp mig lige med den her hårknude..

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Aargh.. hjælp mig lige med den her hårknude..

Indlægaf Kattefjæs » 19. apr 2016, 06:03

I denne her situation ville jeg være mest som din kæreste og min kæreste ville være mest som dig. Jeg vil rigtig gerne tage imod overnattende gæster hvor han hader dem som pesten. :lol: Men sagens natur taget i betragtning, så nej. Nej nej nej altså! Det er jo jeres bryllup!

Alt ved et bryllup - lige med undtagelse af det som man inviterer folk til at deltage i - bør være privat. I skal have jeres eget hjem i fred til at fejre og slappe af. I skal ikke varte gæster op.

Hvor mange gange skal I så op og lukke folk ind fordi de lige skulle xyz, hvor mange gange skal I anvise hvor strygebrættet står, hvor længe skal I stå i kø til jeres eget lokum, hvor mange gange skal I rydde op efter dem i jeres eget køkken..... Det er noget helt andet hvis det er bedste venner og man på forhånd ved hvordan sådan nogle ting vil fungere, men for dig er de jo fremmede. Der kommer ikke til at være tid til at slibe kanter af. Ens bryllup er IKKE tiden til sådan noget.

Selvom jeg elsker at have overnattende gæster på mine 47 kvadratmeter, så gør jeg det altså kun når jeg har god tid og ingen andre forpligtelser. Der er altid ting man ikke havde regnet med at man skulle tage stilling til/hjælpe med når først folk er ankommet. Jeg har haft overnattende udenlandske gæster hvis telefoner pludselig ikke virkede eller blev stjålet, folk som mistede deres pas eller bagage eller dankort, blev syge osv. osv. Det kræver tid og opmærksomhed. Selv de mest selvkørende overnattende gæster ender med at kræve en del af én, så nej, ikke på vilkår om jeg var gået med til det i forbindelse med mit bryllup.
4
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Aargh.. hjælp mig lige med den her hårknude..

Indlægaf Purple Haze » 19. apr 2016, 09:28

Lige i den situation ville jeg nok bare kikke på manden som om han var idiot og sig: nej vi skal så ikke have overnattende gæster når vi står for at holde vores bryllup - det må du selv få rodet dig ud af - og så er den ikke længere.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Aargh.. hjælp mig lige med den her hårknude..

Indlægaf Purple Haze » 19. apr 2016, 10:57

Santopia skrev:Jeg kan satme også godt forstå dig- især når I bor på så lidt plads..

Selvom det ikke er den mest fair løsning, så kunne aftalen måske lyde, at han i dagene op til skulle sørge for at de var en del ude af huset, så I kunne få ordnet alle forberedelserne? Og dagen før brylluppet kunne du måske være på et hotelværelse med din bedste veninde fx, og så kunne I hygge og slappe af og forberede jer på bryllupsdagen på afslappet og hyggelig vis?



Den løsning ville jeg ikke gå med til.
At hun bliver nød til at forlade sit hjem, hvis hun vil have lidt fred op til den store dag.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Aargh.. hjælp mig lige med den her hårknude..

Indlægaf billiebean » 19. apr 2016, 14:26

Tak for jeres svar!

Vi fik snakket igen, og han var ok med, at vi finder en anden overnatningsmulighed, hvis de ender med at komme (jeg tror faktisk ikke, at de kommer - han har jo ikke ligefrem været ude i særlig god tid..;) ).

Men det ER et ømt emne, det her med overnattende gæster. Han er en typisk "mi casa es su casa"-type: Social, easygoing, afslappet, mens jeg er den der huleboer-type, der er meget glad for mit personlige "space" og som bruger hjemmet til at lade op og få energi til overhovedet at være sammen med andre mennesker. Klassisk ekstrovert-introvert problemstilling. Som så også er krydret med kulturelle forskelle - han ville føle, at det var en afvisning af hans familie, hvis han skulle bede dem bo på hotel, også selvom vi betalte - og selv hvis de ville, har hans familie/venner ikke råd til at bo på hoteller her i DK. Så hvis han skal se sine venner/familie, skal de dels bo her, og dels vil de nok også være her i noget tid, så de har tid til at være sammen.
Ikke en let kamel at sluge for den introverte type. Og den ekstroverte kan ikke begribe problemet.

Jeg håber, at vi på sigt får et større sted at bo, da mere plads formentlig vil gøre, at jeg føler mig mindre presset ved udsigten til længerevarende besøg.
6
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Aargh.. hjælp mig lige med den her hårknude..

Indlægaf Vixen » 19. apr 2016, 14:49

billiebean skrev:Tak for jeres svar!

Vi fik snakket igen, og han var ok med, at vi finder en anden overnatningsmulighed, hvis de ender med at komme (jeg tror faktisk ikke, at de kommer - han har jo ikke ligefrem været ude i særlig god tid..;) ).

Men det ER et ømt emne, det her med overnattende gæster. Han er en typisk "mi casa es su casa"-type: Social, easygoing, afslappet, mens jeg er den der huleboer-type, der er meget glad for mit personlige "space" og som bruger hjemmet til at lade op og få energi til overhovedet at være sammen med andre mennesker. Klassisk ekstrovert-introvert problemstilling. Som så også er krydret med kulturelle forskelle - han ville føle, at det var en afvisning af hans familie, hvis han skulle bede dem bo på hotel, også selvom vi betalte - og selv hvis de ville, har hans familie/venner ikke råd til at bo på hoteller her i DK. Så hvis han skal se sine venner/familie, skal de dels bo her, og dels vil de nok også være her i noget tid, så de har tid til at være sammen.
Ikke en let kamel at sluge for den introverte type. Og den ekstroverte kan ikke begribe problemet.

Jeg håber, at vi på sigt får et større sted at bo, da mere plads formentlig vil gøre, at jeg føler mig mindre presset ved udsigten til længerevarende besøg.


Dejligt at I fik snakket, og sødt af din kæreste, at han var OK med at finde andre overnatningsmuligheder. :)
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Willow
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3. sep 2015, 11:43
Kort karma: 2
Likede indlæg: 68

Re: Aargh.. hjælp mig lige med den her hårknude..

Indlægaf Willow » 22. apr 2016, 08:36

Godt i fik det løst :) Håber i får et skønt bryllup.

Jeg ville blive aldeles knotten. Ikke fordi at min fiktive kone og jeg havde forskellige meninger om dit og dat, men der er grundlæggende brug for at man kan have sin mening men også lytte og respektere den andens mening. Jeg ville godt nok blive øf hvis min partners måde at håndtere forskellige meninger på var at "Jeg bare skulle lære" fordi hendes mening jo pr. automatik måtte være den korrekte.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Aargh.. hjælp mig lige med den her hårknude..

Indlægaf Fru Sunshine » 22. apr 2016, 10:14

Min mand er ligesom din kommende mand.
Og jeg skal virkelig tage mig sammen, når hans familie er her, for de er overalt! Vores hjem er også lille, så der er ingen mulighed for at gemme sig uden at være decideret uforskammet.
Men op til vores bryllup boede de ikke her.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"