Slå op tanker. Forkert?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Slå op tanker. Forkert?

Indlægaf Viskelæder » 2. apr 2016, 10:50

Jeg er helt enig med Tanten. Du kender årsagen til, at det her sker for dig, nemlig (i hvert fald til dels) din aspergers, som gør, at du får svært ved at tolke på emotioner og intentioner, og derfor går du i en panik-agtig overbekymringstilstand. Du kan lære at strukturere din dag på en måde, så du kan arbejde med dine risikosituationer. Hvilke situationer er det, der gør, at det bliver rigtig svært for dig, og så hele tiden have en bevidsthed omkring, at nu er det her, det sker.
Det handler nemlig om at sige til sig selv "Nu gør jeg det der/nu sker det der. Jeg ved, hvad det er, og det sker, fordi jeg prøver at beskytte mig selv/finde ud af noget/være forberedt, og jeg skal ikke være bange for det", og så lægge det i baggrunden og leve dit liv.
2
TryToBeHappy
Indlæg: 55
Tilmeldt: 9. mar 2016, 10:56
Kort karma: 2
Likede indlæg: 7

Re: Slå op tanker. Forkert?

Indlægaf TryToBeHappy » 2. apr 2016, 12:42

Jeg går på et autisme center 3 gange om ugen. De skal hjælpe mig videre, så jeg kan få min uddannelse. :)

Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal fylde dagen ud. Har Overvejet at skaffe hund, da jeg går meget op i hundetræning. Men på samme tid vil jeg gerne ud og rejse, så får svært ved at spare op til det. Kæresten spare selvfølgelig også op. Men vi er enige om, at vi begge skal spæde til en rejse.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9667

Re: Slå op tanker. Forkert?

Indlægaf Tanten » 2. apr 2016, 21:26

TryToBeHappy skrev:Jeg går på et autisme center 3 gange om ugen. De skal hjælpe mig videre, så jeg kan få min uddannelse. :)

Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal fylde dagen ud. Har Overvejet at skaffe hund, da jeg går meget op i hundetræning. Men på samme tid vil jeg gerne ud og rejse, så får svært ved at spare op til det. Kæresten spare selvfølgelig også op. Men vi er enige om, at vi begge skal spæde til en rejse.


At have hund er et stort ansvar, der også kan medføre stress.

Har I et dyreinternat i nærheden, hvor du f.eks. kan være frivillig?
0
TryToBeHappy
Indlæg: 55
Tilmeldt: 9. mar 2016, 10:56
Kort karma: 2
Likede indlæg: 7

Re: Slå op tanker. Forkert?

Indlægaf TryToBeHappy » 4. apr 2016, 09:01

Jeg har ikke overskud til at komme meget mere ud lige pt.
Er også idag gået op i møde timer på min skole
0

Tilbage til "Forhold og sex"