Dating og løgn om alder

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Aima » 23. mar 2016, 17:21

Men hvad siger damen egentlig selv, når du spørger? Fire måneder er alligevel lang tid at gå rundt og glemme at fortælle, at man lige indstillede de der profilinformationer sådan lidt efter eget forgodtbefindende. Altså har hun vitterligt bare glemt at nævne det, eller har hun bevidst undladt det?
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 17:37

Aima skrev:Men hvad siger damen egentlig selv, når du spørger? Fire måneder er alligevel lang tid at gå rundt og glemme at fortælle, at man lige indstillede de der profilinformationer sådan lidt efter eget forgodtbefindende. Altså har hun vitterligt bare glemt at nævne det, eller har hun bevidst undladt det?


Hun havde bevidst undladt det, og hun sagde at kvinder jo også lyver med deres alder ved at bruge makeup (hvilket en anden debatør også sagde)
Min reaktion var at kalde hende en gammel løgner som skulle skamme sig og så grine lidt efterfølgende - der var ingen tvivl om at hun var forlegen.
2
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf JackieO » 23. mar 2016, 17:46

Guldfisk skrev:Det signalerer usikkerhed. Jeg ville gå.

Jeg ville også droppe en fyr, der skrev han var 180 cm og så mødte op og var lavere end mig.
Ikke pga. højden, men fordi jeg ikke gider date folk, der har lavt selvværd/lav selvtillid. Hvis de ikke synes, de selv er awesome, så tror jeg heller ikke på det.


Men måske er datingmediet ikke det forum, hvor folk føler sig mest awesome (selv om de godt kan gøre det i andre sammenhænge). Hvis vi nu forestiller os at kvinden har haft en datingprofil længe og hun gang på gang har oplevet, at mændene dømmer hende ude pga. hendes alder, så har det måske givet nogle hug i hendes selvtillid.

Hun kan jo sagtens have masser af selvværd og selvtillid uden for sit datingliv, men fordi det er en verden, hvor man bliver målt og vejet på mange andre ting end sin personlighed, når hun ikke at vise sin selvsikre side, fordi datingmændenes alderskriterier er så benhårde, at hun bliver sorteret fra hver gang.

Trådstarteren vil da heller ikke gøre hendes usikkerhed over sin alder mindre fremover, hvis han om lidt dumper hende, fordi han på trods af hendes søde og behagelige personlighed ikke kan leve med, at hun er 38 og ikke 36.
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Guldfisk » 23. mar 2016, 19:33

JackieO skrev:
Guldfisk skrev:Det signalerer usikkerhed. Jeg ville gå.

Jeg ville også droppe en fyr, der skrev han var 180 cm og så mødte op og var lavere end mig.
Ikke pga. højden, men fordi jeg ikke gider date folk, der har lavt selvværd/lav selvtillid. Hvis de ikke synes, de selv er awesome, så tror jeg heller ikke på det.


Men måske er datingmediet ikke det forum, hvor folk føler sig mest awesome (selv om de godt kan gøre det i andre sammenhænge). Hvis vi nu forestiller os at kvinden har haft en datingprofil længe og hun gang på gang har oplevet, at mændene dømmer hende ude pga. hendes alder, så har det måske givet nogle hug i hendes selvtillid.

Hun kan jo sagtens have masser af selvværd og selvtillid uden for sit datingliv, men fordi det er en verden, hvor man bliver målt og vejet på mange andre ting end sin personlighed, når hun ikke at vise sin selvsikre side, fordi datingmændenes alderskriterier er så benhårde, at hun bliver sorteret fra hver gang.

Trådstarteren vil da heller ikke gøre hendes usikkerhed over sin alder mindre fremover, hvis han om lidt dumper hende, fordi han på trods af hendes søde og behagelige personlighed ikke kan leve med, at hun er 38 og ikke 36.


Man ved jo som regel ikke hvad man bliver sorteret fra på. Man vælger nok bare at gå ud fra, at det er den ting, man selv har et issue med, der er problemet.
Og hun ville jo heller ikke blive dumpet pga. alder, men pga. løgn.

Man har ikke et ansvar for at tage hensyn til fremmede på datingsiders issues.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf avdotja » 23. mar 2016, 19:35

D.itsen skrev:Jeg forstår det ikke, men jeg synes også aldersbenægtelse er rimelig tåbeligt og jeg har kun hovedrysten tilovers for det. Jeg ville spørge vedkommende om pointen med at lyve om det, og så ellers være ekstra opmærksom på om der var andre steder hvor sandheden blev fordrejet

Enig - og så synes jeg derudover at det er exceptionelt dumt at lyve om noget så konkret som alder
2
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf avdotja » 23. mar 2016, 19:58

Nu har jeg læst hele tråden og er godt nok overrasket over for hvor mange der mener at det til dels er TS der er lidt fjollet pga hans alderskriterier. Jeg, personligt, kan godt forstå at man har foretrækker folk inden for en bestemt aldersgruppe og jeg kan også sagtens sætte mig ind i at "sølle" 2 år kan gøre en forskel.
Min øvre søge-aldersgrænse er f.eks. en del højere end jeg ville foretrække en kommende partner reelt var; men det er min absolutte maksgrænse, sat for ikke at gå glip af eventuelle helt specielle pragteksemplarer i den aldersgruppe - var han så pludselig 2 år ældre end det, ville han være 11 år ældre end mig og det er simpelthen for meget (for mig).

Derudover spiller det i TS's tilfælde også ind at han gerne vil have børn (ikke nødvendigvis inden for de næste 2-3 år). Her gør det altså også en forskel om man er 36 eller 38.
2
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Skralde » 23. mar 2016, 20:15

Jeg vil ærligt talt have ret svært ved det. Jeg forstår simpelthen ikke at man vil begynde et evt. forhold på en løgn? En af de ting som jeg finder mest tiltrækkende er når folk "hviler i sig selv," for at bruge et populært begreb og det udstråler en løgn om alder bare slet ikke i mit hoved. Derudover er det bestemt heller ikke uvæsentligt om man er 35 eller 38 år, hvis man som kvinde ønsker børn og dermed heller ikke for en evt. partner.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf JackieO » 23. mar 2016, 20:50

Nu har trådstarter ikke fortalt, hvor gammel han er, men det er klart, at hvis han selv er 30 og først forestiller sig at skulle have børn om 5-7 år, så er det nok ikke hende han skal få dem sammen med. Hvis han derimod inden for den nærmeste fremtid bliver klar til børn (som jeg har set i vennekredsen, at mænd også kan blive forholdsvis hurtigt, når de begynder at nærme sig de 40), så kan jeg ikke se, at det biologisk skulle umuliggøre projektet at hun er 38 og ikke 36.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25612

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Delfin » 23. mar 2016, 23:37

Dikus skrev:Herregud. Hun har løjet om sin alder for at komme med i en søgning hos mænd, der mener, hun er for gammel, fordi hun har passeret 35 - og har en formodning om, at mænd sætter deres "fremtidig mor til mine børn"-søgninger til maks 35.

Hun har haft ret. Hun har mødt en mand, der kan blive fremtidig far til sine børn, fordi hun agerede efter en formodning om, hvordan netop HAN ville tænke.

Hun har haft ret...


Jeg tror godt Dikus kan have fat i noget her.

Jeg har det lidt svært med løgnen, det ligger ikke rigtigt til mig, men jeg kan godt følge hendes tankegang, hvis det er det, der har været udgangspunktet. Det ved vi jo ikke, men det kan du jo spørge hende om.
0
14 11 14
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 24. mar 2016, 01:25

Dikus skrev:
Skralde skrev:Jeg vil ærligt talt have ret svært ved det. Jeg forstår simpelthen ikke at man vil begynde et evt. forhold på en løgn? En af de ting som jeg finder mest tiltrækkende er når folk "hviler i sig selv," for at bruge et populært begreb og det udstråler en løgn om alder bare slet ikke i mit hoved. Derudover er det bestemt heller ikke uvæsentligt om man er 35 eller 38 år, hvis man som kvinde ønsker børn og dermed heller ikke for en evt. partner.


Men kvinden ER jo over 35 og ønsker sig børn.

Jeg tror, du har helt ret i, det gør hende uattraktiv for hendes målgruppe. Jeg tror også, hun er ganske klar over det. For det er ret åbenlyst.

Jeg kan meget let mønstre forståelse for den kvinde, der ikke accepterer, "man er for gammel til at blive mor, npr man er 36" og derfor øger sine chancer ved at ændre det lille søgekriterie. Fordi hun er uenig. Og ganske givet ikke får en chance, hvis hun ikke selv agerer...


TS... ER hun for gammel til at få børn?

Hvis det er årsagen til din aldersgrænse, så er det vel spørgsmålet, du skal stille dig selv.


Nej hun er ikke for gammel til at få børn, men jeg synes ikke det er fair, at jeg nærmest ikke selv må have mine præferencer. Det er ihvertfald min opfattelse når jeg læser indlæg fra (faktisk en stor) af andre debatører.

Så du mener altså at, bare fordi en kvinde er blevet 38, så kan hun ikke finde en partner der ligeledes har et ønske om at få børn - ergo, så bliver man nødt til at lyve sig yngre??

På en hvikensomhelst datingside vil jeg da også fobedre mine muligheder og få potentielt flere matches, hvis jeg lige gjorde mig 10 cm højere.
3
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. mar 2016, 06:46

Mumifar skrev:Står nu i den situation, at hende jeg nu har datet de sidste 4 måneder pludselig er blevet 2 år ældre på meget kort tid.
Hun startede ud med at være 35, så havde hun fødselsdag og nu er hun altså 38 år????

Ved ikke helt hvad jeg skal tænke.


Jeg er ikke et sekund i tvivl om hvad jeg skal tænke, om folk der lyver om deres alder...
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf JackieO » 24. mar 2016, 07:20

Mumifar skrev:Nej hun er ikke for gammel til at få børn, men jeg synes ikke det er fair, at jeg nærmest ikke selv må have mine præferencer. Det er ihvertfald min opfattelse når jeg læser indlæg fra (faktisk en stor) af andre debatører.

Så du mener altså at, bare fordi en kvinde er blevet 38, så kan hun ikke finde en partner der ligeledes har et ønske om at få børn - ergo, så bliver man nødt til at lyve sig yngre??

På en hvikensomhelst datingside vil jeg da også fobedre mine muligheder og få potentielt flere matches, hvis jeg lige gjorde mig 10 cm højere.



Jeg forstår godt dit ønske om at have bestemte alderspræferencer, men jeg er stadig ikke blevet klar over, hvorfor det i din specifikke situation er så afgørende med de to års forskel.

Hvis du havde fundet ud af hendes reelle alder inden I havde mødtes, havde du jo bare sagt nej tak fra starten, og så var historien stoppet dér. Men nu er det sådan, at I har mødt hinanden, og at I faktisk har været sammen i flere måneder og er glade for hinanden. Så det er hele den situation, du nu skal forholde dig til og ikke kun, om hendes alder svarer til det tal, du tastede ind på datingsiden.

Det virker lidt firkantet på mig, at to år kan gøre så stor forskel, hvis I på alle andre måder har det godt sammen.
Senest rettet af JackieO 24. mar 2016, 07:28, rettet i alt 1 gang.
3
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 24. mar 2016, 08:43

JackieO skrev:
Mumifar skrev:Nej hun er ikke for gammel til at få børn, men jeg synes ikke det er fair, at jeg nærmest ikke selv må have mine præferencer. Det er ihvertfald min opfattelse når jeg læser indlæg fra (faktisk en stor) af andre debatører.

Så du mener altså at, bare fordi en kvinde er blevet 38, så kan hun ikke finde en partner der ligeledes har et ønske om at få børn - ergo, så bliver man nødt til at lyve sig yngre??

På en hvikensomhelst datingside vil jeg da også fobedre mine muligheder og få potentielt flere matches, hvis jeg lige gjorde mig 10 cm højere.





Jeg forstår godt dit ønske om at have bestemte alderspræferencer, men jeg er stadig ikke blevet klar over, hvorfor det i din specifikke situation er så afgørende med de to års forskel.

Hvis du havde fundet ud af hendes reelle alder inden I havde mødtes, havde du jo bare sagt nej tak fra starten, og så var historien stoppet dér. Men nu er det sådan, at I har mødt hinanden, og at I faktisk har været sammen i flere måneder og er glade for hinanden. Så det er hele den situation, du nu skal forholde dig til og ikke kun, om hendes alder svarer til det tal, du tastede ind på datingsiden.

Det virker lidt firkantet på mig, at to år kan gøre så stor forskel, hvis I på alle andre måder har det godt sammen.



2-3 år virker måske ikke af så meget, men ifh. til forplantningen, så er fakta bare at tiden er ved at løbe ud, og at vi meget snart bliver nødt til forholde os til det.
Vi vil begge gerne have børn, men jeg ville altså gerne have haft mulighed for at fokusere på andre ting først.
Vi bor langt fra hinanden, og har kun haft mulighed for at ses sammenlagt 3 uger i den tid vi har været sammen.
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 24. mar 2016, 08:50

Angelina skrev:
Rikke skrev:Jeg synes det er hjernedødt ligegyldigt med de to år. Løgnen/fortielsen er én ting, bevares...
Men slap dog af... Jeg kunne måske forstå, hvis det var ti...


Det havde også været noget andet hvis de havde talt om alder, og hun havde fastholdt løgnen ... jeg synes ligeså meget det her lugter lidt af en ikke-opdateret alder på sin profil (på nogle datingsider skal man selv skrive alderen ind og opdatere det) - og hun så bare ikke har tænkt over det.

Ellers ville hun vel også sige noget når hun gav ham pas oplysningerne, altså være sådan lidt "ææh, inden du får mit pas, så må jeg jo nok lidt gå til bekendelse"

Men TS: Hvad siger hun selv til det?


Det lugter måske af en ikke opdateret aldersprofil, men alderen bliver automatisk opdateret.

Hun gik mere eller mindre til bekendelse, da pasoplysningerne blev tilsendt idet hun mange gange sagde at jeg ikke måtte åbne den vedhæftede fil.
Altså på denne her måde:
"Nej nej nej, du må ikke åbne den :whine: "
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf BlueBunny » 24. mar 2016, 08:50

Jeg bryder mig ikke om uærlighed.
Hvad der er væsenligt eller ej skal jeg nok vurdere.
Hvis alderen ikke var væsentlig så havde det ikke været nødvendigt at lyve.

Det er klart at hvis der er følelser involveret så er det ikke bare at springe fra nu. Men jeg ville have brug for en seriøs snak med partneren, og ville være sikker på at vi var enige om at ærlighed er det eneste der er ok.

At hun har fortiet sandheden i fire måneder tæller ikke på positiv siden. Jeg tror ikke på det er en forglemmelse, men derimod et bevidst fravalg. Særligt hvis samtalen også har rundet børn.
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Forhold og sex"