Hvordan åbner jeg ham?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
mozzarellaosten
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. mar 2024, 18:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf mozzarellaosten » 20. apr 2024, 12:42

Jeg har mødtes med en fyr i snart 2 måneder. Han er en mand af få ord, men god som dagen er lang. Jeg kan godt lide at tale og er meget nysgerrig på ham, men det er svært for mig at lære ham at kende, da han ikke stiller mange spørgsmål. Han er oftest meget overfladisk i sine spørgsmål. Når jeg stiller spørgsmål til ham, så prøver jeg at stille dem således, at han ikke bare kan svare "ja/nej". Men han er ikke god til at spørge tilbage. Det er frustrerende, og jeg har forsøgt at italesætte dette tidligere - at han gerne må blive bedre til at være nysgerrig.

Han er en flot mand, men jeg mangler intimitet. Vi kysser, putter og holder i hånd og jeg rør også ved hans ædle dele når stemningen er der, og han lægger også op til det - men han rør mig nærmest ikke. Jeg har forsøgt at guide hans hånd til mine baller, for at spice ting op, men han forbliver hos mine bryster og holder ellers hænderne "ordentlig" hos sig selv. Det er som om, at han ikke ønsker at tage skridtet videre eller blive medrevet. Hans kys er ofte meget kortvarige, også selvom jeg har forsøgt at lede op til mere og tage initiativ.

Jeg er ikke i tvivl om, at han tænder på mig og omvendt. At han har en interesse i mig. Men det er svært for mig at rykke på noget, når han er tilbageholden med hans berøring og samtale. Så hvad kan jeg gøre?

Han er som sagt en dejlig mand, ingen store armbevægelser og han virker til at hvile meget i sig selv. Jeg fornemmer, at han er et seksuelt væsen, fordi jeg bemærker jo hans ophidselse når vi har et moment, så det piner mig lidt ;)
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9702

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf Tanten » 20. apr 2024, 18:08

Du spørger, hvordan du kan ændre på en mand, der ikke gider spørge ind til dig eller tage noget som helst seksuelt initiativ meget tidligt i jeres relation.

Han gider ikke spørge ind til dit liv, og han er ophidset, ja, men det der dig, der skal gøre arbejdet, der består i at røre ved ham.

Mit svar er, at det kan du ikke, og at det vil ende med, at du bliver rigtig ked af det, hvis du spilder et par år på at forsøge.
24
JoyNips
Indlæg: 12126
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34123

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf JoyNips » 20. apr 2024, 18:30

Det virker som en dårlig idé at ville starte et forhold ud med at ønske at ændre partnerens personlighed. Og det er sjældent ladsiggørligt. Det er meget nemmere bare at finde én, der er et bedre match.
9
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6684
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19066

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf Æble » 20. apr 2024, 20:50

Det der bliver du træt og frustreret af i længden. Gå mu inden du bliver rigtig vild med ham.
4
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 136
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2747

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf Venus222 » 20. apr 2024, 21:52

Det korte svar er at det kan du ikke. Du er til gengæld nød til at overveje om du ikke bliver træt af hans passivitet i længden.
Jeg havde pænt sagt farvel og tak.
7
Vosha2
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. okt 2022, 08:04
Kort karma: 3
Likede indlæg: 40

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf Vosha2 » 21. apr 2024, 07:47

Du åbner ham ikke op. Du skal derimod acceptere ham som han er og samtidig også gøre op med dig selv om det er sådan et forhold du ønsker? Der er gået to måneder og du får hverken dine følelsesmæssige eller fysiske behov opfyldt. Det vil ikke ændre sig - han er som han er.

Personligt havde jeg ikke gidet sådan et forhold, der findes masser mænd som er følelsesmæssigt åbne, spørger ind til mig og som er fysiske med mig.

Jeg ville ikke engang gå på en anden date med en fyr som ikke spørger ind til mig.
7
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6419
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15225

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf Ata » 21. apr 2024, 13:23

Du kan jo give det lidt tid og se om han bløder op. Men jeg ville nok i udgangspunktet antage, at det er hans personlighed du ser, og det er opad bakke at ændre andres personlighed.
2
MrMister
Indlæg: 2408
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf MrMister » 21. apr 2024, 15:22

Det lyder lidt som en: “hvordan forandrer jeg ham, så jeg kan være sammen med ham, for den han er, kan jeg ikke med”-tilgang.

Istedet så spørg om han er tilfreds med jeres intimitet og dybden af jeres samtaler. Hvis han er det, har du dit svar.
6
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Alenetid
Indlæg: 192
Tilmeldt: 17. jul 2023, 13:53
Kort karma: 11
Likede indlæg: 341

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf Alenetid » 21. apr 2024, 16:13

Har du spurgt, hvorfor han er så tilbageholdende?
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10244
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1223
Likede indlæg: 18429

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf .Magic. » 21. apr 2024, 22:18

Det gør du ikke - Det bliver et langt liv hvis du vil ændre ham inden i overhovedet kender hinanden.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5617

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf Luffegås » 22. apr 2024, 11:23

Jeg kender også søde fyre der kunne være præcis sådan der fordi de er usikre, generte og bange for at gøre noget forkert, fordi de før er blevet udskammet for f.eks. det modsatte - talt for meget, raget for meget, eller på anden vis, skulle være noget de ikke er.
Så det du gør det er at du fortæller ham hvad du iagttager, fortæller ham at han GERNE må de ting, og generelt åbner munden og kommunikere med ham.
Jeg har altid sagt frem, sagt til, og talt om tingene. Det tror jeg er det eneste rigtige.
Og dernæst mind dig selv om at kærlighed ikke skal være så kompliceret. Måske han bare ikke er så vild med dig som du tror, eller også er I bare ikke et match.
Men rent ud sagt, snak med ham i nuet.
8
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
mozzarellaosten
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. mar 2024, 18:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf mozzarellaosten » 23. apr 2024, 09:58

Tak for jeres svar :)

Jeg tror desværre mit opslag er blevet misforstået af enkelte. Det handler ikke om at ændre på ham, absolut ikke. Min forespørgsel lyder på, hvorledes jeg kan få ham til at føle sig tilpas i mit selskab og åbne op.

Det er ofte mig der tager initiativ til at mødes, men han fortæller mig også at han er glad for at være i mit selskab og at han nyder vores tid når jeg tager fra ham. Jeg har spurgt til om han mangler noget ift. vores intimitet, men han siger, at han ikke tænker over det, at vi også skal kende hinanden ordentligt, så det er fint for ham at tage det stille og roligt ;)
0
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 210

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf Minimalista » 23. apr 2024, 20:57

Måske der er tale om, at jeres relation er fin nok for ham for nu, men ærlig talt de fleste kan ikke holde snitterne fra hinanden, når man er blevet enige om at date videre, kysser, osv.
Ud fra dine beskrivelser lyder det til:
- Han gider ikke at gøre sig særlig umage med at holde din interesse intakt både i kommunikation, tage initiativ, berøring m.m.
- Han beskytter sig selv og er langsom til at vise flere sider af sig selv, som er forbeholdt hans nærmeste

Forslag:
Prøv at få ham til at planlægge en af jeres næste dates, hvis han ikke allerede har gjort det. Om en person man dater, vil bruge noget af vedkommendes tid, inden man ses på at planlægge tiden, når man ses, kan sige en del om dem og hvad de håber, at få ud af relationen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17052
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21288

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf Misantropen » 23. apr 2024, 21:29

Er det ham du har skrevet om tidligere, hvor der opstod tvivl hos ham om hvorvidt du havde for høje forventninge?

Edit: Jeg husker måske forkert. Det ser ud til at den tråd jeg tænker på er blevet slettet. Beklager hvis jeg forveksler dig med en anden.
1
MrMister
Indlæg: 2408
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Hvordan åbner jeg ham?

Indlægaf MrMister » 24. apr 2024, 05:44

Jeg skal ikke afgøre, om dit indlæg misforstås, men jeg kan blot konstatere diskrepansen mellem “ikke at ændre ham” og den afsluttende “hvordan får jeg ham til at tage mere initiativ, være med udfarende, selvom han udtrykker tilfredshed med nuværende situation”.

Grundlæggende er det dig, der er utilfreds med status quo, og dig, der efterspørger råd til at åbne ham, trods at han over for dig udtrykker tilfredshed med tempo, niveau mv. Jeg er tilhænger af princippet om, at dét, du tror, du kan leve med nu, er dét, der får dig til at gå senere hen. Særligt når det er noget så centralt som intimitet, anerkendelse/bekræftelse og tidsmæssig investering.

Jeg forstår ligeledes ikke, at du fortsætter det, jeg pænt vil betegne som et “projekt”. I har været sammen i 2 måneder. Allerede nu har du dels udtrykt utilfredshed med intimiteten, dels haft en tråd om samme mand med samme resultat: stor undren over, hvad du vil med en mand, du passer lige så meget med, som Lego og playmobil.

Sometimes it’s just not compatible.

Og jeg er helt med på, at det er svært at finde en ideel partner. Eller en, der opfylder alle kriterier. Men at gå på kompromis med ens følelse af intimitet såvel som oplevelsen at modpartens investering / involvering, dét kommer jeg aldrig til at forstå. I min bog er det enten-eller. Det må da i hvert fald aldrig blive både lav involvering og lav intimitet. Så ville jeg i h
12
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"