Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Petrix
Indlæg: 3770
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3658

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Petrix » 30. apr 2024, 01:22

Purple Haze skrev:
Venus222 skrev:
Purple Haze skrev:Rigtig mange mænd fatter intet om hvad der skal til før kvinder nyder sex - og rigtig mange af dem er også ligeglade.


Min erfaring siger mig at det er en fordom der har hold i virkeligheden. Og hvad sker der lige for det? :træt3: Man skulle tro at de havde en interesse i at deres partner også fik noget ud af sex, om ikke andet så for mandens egos skyld...


Eller også fordi der er en betydelig større chance for at kvinden gider dyrke sex med dem igen, og også gider gøre sig umagen, hvis manden knepper godt.


Eller måske er det derfor?
0
27102021
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9146
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22082

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Purple Haze » 30. apr 2024, 01:34

Petrix skrev:
Purple Haze skrev:
Venus222 skrev:
Purple Haze skrev:Rigtig mange mænd fatter intet om hvad der skal til før kvinder nyder sex - og rigtig mange af dem er også ligeglade.


Min erfaring siger mig at det er en fordom der har hold i virkeligheden. Og hvad sker der lige for det? :træt3: Man skulle tro at de havde en interesse i at deres partner også fik noget ud af sex, om ikke andet så for mandens egos skyld...


Eller også fordi der er en betydelig større chance for at kvinden gider dyrke sex med dem igen, og også gider gøre sig umagen, hvis manden knepper godt.


Eller måske er det derfor?


Tænker ikke det giver så meget mening, hvis det er årsagen. Jeg mener manden kan jo selv bestemme det hvis han ikke gider bolle en anden gang, men hvis han skal bolle igen så skal damen være med på den.

Men nu opfører mænd sig jo ikke ligefrem logisk på det punkt, så måske?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3740

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 30. apr 2024, 06:57

Kvinder er meget sjældent sjove.

Der går sjældent mere end to minutter før en kvindelig stand-up komiker begynder at tale om sin vagina. Gerne om hvordan den er behåret / lugter som en våd vaskebjørn.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 858
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1898

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Precaseptica » 30. apr 2024, 07:59

Purple Haze skrev:
Petrix skrev:
Purple Haze skrev:
Venus222 skrev:
Purple Haze skrev:Rigtig mange mænd fatter intet om hvad der skal til før kvinder nyder sex - og rigtig mange af dem er også ligeglade.


Min erfaring siger mig at det er en fordom der har hold i virkeligheden. Og hvad sker der lige for det? :træt3: Man skulle tro at de havde en interesse i at deres partner også fik noget ud af sex, om ikke andet så for mandens egos skyld...


Eller også fordi der er en betydelig større chance for at kvinden gider dyrke sex med dem igen, og også gider gøre sig umagen, hvis manden knepper godt.


Eller måske er det derfor?


Tænker ikke det giver så meget mening, hvis det er årsagen. Jeg mener manden kan jo selv bestemme det hvis han ikke gider bolle en anden gang, men hvis han skal bolle igen så skal damen være med på den.

Men nu opfører mænd sig jo ikke ligefrem logisk på det punkt, så måske?


Jeg har egentlig lyst til bare at være helt enig.

Men samtidigt fortæller min erfaring mig også, at balancegangen mellem at have fokus på mig selv og have fokus på hende samtidigt er svær. Jeg tror alle har oplevet det, når man overvejer 69-stillingen som eksempel.

Og jeg fandt, at jeg fik flere komplimenter, de gange hvor jeg bare fokuserede på mig selv og hvad jeg havde lyst til. Tog hvad jeg ville have og gav udtryk for, at det var vildt lækkert. Det at jeg bare hyggede mig og tog hvad jeg ville have blev oplevet som positivt.
3
abcd
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10444

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 30. apr 2024, 08:37

Precaseptica skrev:Og jeg fandt, at jeg fik flere komplimenter, de gange hvor jeg bare fokuserede på mig selv og hvad jeg havde lyst til. Tog hvad jeg ville have og gav udtryk for, at det var vildt lækkert. Det at jeg bare hyggede mig og tog hvad jeg ville have blev oplevet som positivt.


Det er vel også det primære udbytte af sex - at man føler sig begæret. Hvis man er meget optaget af teknik, er det rationelle vel at gå til en prostitueret der har top-styr på teknikken.
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4254

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Galoldriel » 30. apr 2024, 14:09

Flere mænd overvurderer (betragteligt!) deres intelligens, end ditto kvinder.
10
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 816
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 799

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf A 7 » 12. maj 2024, 17:39

Vlad Kalashnikov skrev:Kvinder er meget sjældent sjove.

Der går sjældent mere end to minutter før en kvindelig stand-up komiker begynder at tale om sin vagina. Gerne om hvordan den er behåret / lugter som en våd vaskebjørn.

Eller overvægt
1
abcd
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10444

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 13. maj 2024, 09:55

Engang imellem når jeg har lyst til at dagdrømme om at være så badass som man kan være, finder jeg optagelser fra Isle of Man TT-motorløbet. Det er et motorcykelløb der afholdes årligt hvor kørerne kører en lang rute på almindelige veje på Isle of Man. Der er ca. 100 deltagere, og hvert år dør nogle stykker - i 2023 døde 3, i 2022 døde 6, (2021 og 2020 Corona-pause), i 2019 døde 2, i 2018 døde 3, osv. Så risikoen for at dø er overordentligt reel. Jeg synes det er vanvittigt fedt. Jeg tror 99,9% af kvinder synes det er komplet idiotisk. Hvilket selvfølgelig kan være svært at argumentere rationelt imod. Men jeg tror nu alligevel ikke at kørerne har svært ved at finde kvinder...

Her er en onboard-optagelse af banerekorden fra sidste år. En deltager har udtalt om køreoplevelsen: There's a grey blur and a green blur. I just try to stay on the grey blur.

https://www.youtube.com/watch?v=31RZ5wU-Fg0&t=738s
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16493
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30818

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf TinaW » 13. maj 2024, 11:07

Jeg synes i hvert fald enhver sportsgren, hvor der er potentielt større risiko for at dø, mens man udfører den, er idiotisk :D
Jeg synes også at bjergbestigning er dumt.
Formel 1 er blevet så meget sikre de seneste år, så det er ikke helt så idiotisk mere.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20628
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44218

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf paint » 13. maj 2024, 12:03

Så er jeg nok enig med de formodede 99%. Én ting er, at man deltager i f.eks. et cykelløb, hvor man kan være uheldig at vælte lige ned i en stor sten, eller køre ud over en bjergskråning, og miste livet. Det er sort uheld. Men ligefrem sætte livet på spil i et motorcykelløb, hvor dødsfald mere er reglen end undtagelsen, virker lidt uigennemtænkt, De evt. dødelige konsekvenser, matcher ikke rigtig betydningen af et motorløb.
Jeg hørte forleden at de første astronauter, der landede på månen, fik at vide at der var 50% risiko for, at de ikke kom tilbage igen. Men at lande på månen, som de første, er en lidt anden skala end at køre på motorcykel. Livet er mere værd end det.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
abcd
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10444

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 13. maj 2024, 12:08

paint skrev:Så er jeg nok enig med de formodede 99%. Én ting er, at man deltager i f.eks. et cykelløb, hvor man kan være uheldig at vælte lige ned i en stor sten, eller køre ud over en bjergskråning, og miste livet. Det er sort uheld. Men ligefrem sætte livet på spil i et motorcykelløb, hvor dødsfald mere er reglen end undtagelsen, virker lidt uigennemtænkt, De evt. dødelige konsekvenser, matcher ikke rigtig betydningen af et motorløb.
Jeg hørte forleden at de første astronauter, der landede på månen, fik at vide at der var 50% risiko for, at de ikke kom tilbage igen. Men at lande på månen, som de første, er en lidt anden skala end at køre på motorcykel. Livet er mere værd end det.


Jeg er med på at der ikke findes noget rationelt argument for at udsætte sig for en 2-3% dødsrisiko for at deltage i et motorcykelløb.

Men det taler til urmanden i mig. Jeg føler mig draget af fantasien om selv at gøre det. Og jeg er klart ikke den eneste, det er et populært løb. Men fantasien om selv at være der tror jeg er en mandenting. Selv om der selvfølgelig har været enkelte kvindelige deltagere - der er jo aldrig noget der er 100%.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20628
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44218

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf paint » 13. maj 2024, 12:15

abcd skrev:
paint skrev:Så er jeg nok enig med de formodede 99%. Én ting er, at man deltager i f.eks. et cykelløb, hvor man kan være uheldig at vælte lige ned i en stor sten, eller køre ud over en bjergskråning, og miste livet. Det er sort uheld. Men ligefrem sætte livet på spil i et motorcykelløb, hvor dødsfald mere er reglen end undtagelsen, virker lidt uigennemtænkt, De evt. dødelige konsekvenser, matcher ikke rigtig betydningen af et motorløb.
Jeg hørte forleden at de første astronauter, der landede på månen, fik at vide at der var 50% risiko for, at de ikke kom tilbage igen. Men at lande på månen, som de første, er en lidt anden skala end at køre på motorcykel. Livet er mere værd end det.


Jeg er med på at der ikke findes noget rationelt argument for at udsætte sig for en 2-3% dødsrisiko for at deltage i et motorcykelløb.

Men det taler til urmanden i mig. Jeg føler mig draget af fantasien om selv at gøre det. Og jeg er klart ikke den eneste, det er et populært løb. Men fantasien om selv at være der tror jeg er en mandenting. Selv om der selvfølgelig har været enkelte kvindelige deltagere - der er jo aldrig noget der er 100%.


Jeg er en mand, og kan godt lige 'mandeting'. Men helst noget, hvor jeg overlever. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
abcd
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10444

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 15. maj 2024, 03:25

Nogle kvinder kan godt lide at bruge begrebet "rigtig mand" som et angreb. Man kan være sikker på at når disse tager begrebet "rigtig mand" i deres mund, er det noget med at mændene skal underkaste sig - f.eks. ved at passe de børn kvinden har fået med en anden mand.

Mænd taler aldrig om "rigtige kvinder". En rigtig kvinde vejer højst 70 kilo og laver aftensmad hver dag... Det gjorde de måske for 100 år siden, men på den måde er mænd gennemgået en udviklingsproces som kvinder måske er bagud med fordi de har været de undertrykkede og derfor ikke har haft brug for at gå igennem den. Mænd taler i 2024 generelt langt pænere om kvinder, end kvinder taler om mænd.
2
fisken80
Indlæg: 22617
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53174

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf fisken80 » 15. maj 2024, 04:27

abcd skrev:
paint skrev:Så er jeg nok enig med de formodede 99%. Én ting er, at man deltager i f.eks. et cykelløb, hvor man kan være uheldig at vælte lige ned i en stor sten, eller køre ud over en bjergskråning, og miste livet. Det er sort uheld. Men ligefrem sætte livet på spil i et motorcykelløb, hvor dødsfald mere er reglen end undtagelsen, virker lidt uigennemtænkt, De evt. dødelige konsekvenser, matcher ikke rigtig betydningen af et motorløb.
Jeg hørte forleden at de første astronauter, der landede på månen, fik at vide at der var 50% risiko for, at de ikke kom tilbage igen. Men at lande på månen, som de første, er en lidt anden skala end at køre på motorcykel. Livet er mere værd end det.


Jeg er med på at der ikke findes noget rationelt argument for at udsætte sig for en 2-3% dødsrisiko for at deltage i et motorcykelløb.

Men det taler til urmanden i mig. Jeg føler mig draget af fantasien om selv at gøre det. Og jeg er klart ikke den eneste, det er et populært løb. Men fantasien om selv at være der tror jeg er en mandenting. Selv om der selvfølgelig har været enkelte kvindelige deltagere - der er jo aldrig noget der er 100%.


Det såmænd en så almindelig følelse, at der findes et begreb for det. Thomas Ziehe taler om potensering som en af de måder mennesket reagerer på det senmoderne samfund.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9146
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22082

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Purple Haze » 15. maj 2024, 05:31

Der er masser af usikre, umodne og incel-agtige mande typer der taler om hvordan kvinder bør være og opføre sig.

Og sjovt nok er det ofte en ulogisk blanding af at kvinder er forfærdelige fordi de kun er ude på at udnytte mænd, og at rigtige kvinder bør underkaste sig mænd. Altså to ting der er direkte modsætninger.

Tænker at den slags mænd dybest set ikke er særlig kvikke, og desværre/heldigvis ikke er kvikke nok til selv at se det. Desværre, fordi så ville de måske kunne gøre noget ved det. Heldigvis for dem selv, det må ikke være rart st være bevidst om at man ikke er så kvik.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Forhold og sex"