Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Undtagelsen
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4601

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Undtagelsen » 10. mar 2024, 12:02

Fønix skrev:
Undtagelsen skrev:
Fønix skrev:
Thomas31 skrev:Fønix, selv hvis du mener, at der var en relevant grund til at bringe en gammel tråd op, burde du kunne se problemet, hvis denne tråd er lavet af en, du - angiveligt - har ledt efter i andre sammenhænge. Selv hvis det bare for dig er et tilfælde, må man især i en alder af 50 kunne se, hvordan det kan opfattes.

Der er rigeligt med kvinder i tråden, der er helt ude af stand til at se noget fra andet end et kvindeligt perspektiv, uanset hvor selvmodsigende eller hyklerisk det måtte blive, men derfor behøver man ikke gøre det samme den modsatte vej, slet ikke på dette specifikke område omkring ubehagelig adfærd, der er et konstant væsentligt problem for kvinder men nærmest ligegyldigt for mænd.


Jeg har svært ved at se problemet. Det har jeg sgu. Jeg må bare sige, at den gamle debattørs betydning bliver blæst op til noget, som ikke er.

En af årsagerne til, at jeg fik slettet den gamle profil var netop også, at jeg trak bremsen og endte med at fortryde, at jeg overhovedet havde skrevet til denne debattør. I forlængelse bad jeg om ikke, at blive omtalt ved mit gamle brugernavn, fordi jeg ikke ville dukke op i eventuelle søgninger. Hele det oprettede linked-in blev nedlagt af samme årsag og jeg tror, jeg nåede det inden, min besked blev læst. Eller det håber jeg i hvert fald.

Der er et non-issue på spil her.


Jeg tror ikke reaktionen på det, havde været så stærkt hvis ikke du havde lavet din tråd forleden dag, hvor du fortalte at du havde skrevet til det gamle nick, hvorefter vedkommende skiftede (mon ikke for at forblive anonym…?), at du havde fundet vedkommende på både Facebook og LinkedIn og at det var godt, for så kunne du lige tjekke ind engang imellem.

At du slet ikke kan se hvor malplaceret ovenstående er i sammenhæng med det linkede indlæg, er nærmest skræmmende.


:stoned:

Det er da ikke anderledes end, at tjekke ind på gamle skolekammerater? Er der ingen herinde, som har gjort dét??? Har du aldrig været nysgerrig efter at vide, hvor en eller anden gammel folkskolekammerat er i livet? Det kan jeg ikke tro.

Bortset fra dét, så er min nysgerrighed tilfredstillet. Jeg er da fuldstændigt ligeglad nu for eksempel.


Det var ikke det indtryk jeg fik forleden dag - at det bare lige var sådan et nysgerrighedstjek.
For sådan tror jeg da bestemt vi alle kan have det.
3
Brugeravatar
Fønix
Indlæg: 122
Tilmeldt: 5. mar 2024, 17:16
Kort karma: 1
Likede indlæg: 26

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Fønix » 10. mar 2024, 12:05

Undtagelsen skrev:
Fønix skrev:
Undtagelsen skrev:
Fønix skrev:
Thomas31 skrev:Fønix, selv hvis du mener, at der var en relevant grund til at bringe en gammel tråd op, burde du kunne se problemet, hvis denne tråd er lavet af en, du - angiveligt - har ledt efter i andre sammenhænge. Selv hvis det bare for dig er et tilfælde, må man især i en alder af 50 kunne se, hvordan det kan opfattes.

Der er rigeligt med kvinder i tråden, der er helt ude af stand til at se noget fra andet end et kvindeligt perspektiv, uanset hvor selvmodsigende eller hyklerisk det måtte blive, men derfor behøver man ikke gøre det samme den modsatte vej, slet ikke på dette specifikke område omkring ubehagelig adfærd, der er et konstant væsentligt problem for kvinder men nærmest ligegyldigt for mænd.


Jeg har svært ved at se problemet. Det har jeg sgu. Jeg må bare sige, at den gamle debattørs betydning bliver blæst op til noget, som ikke er.

En af årsagerne til, at jeg fik slettet den gamle profil var netop også, at jeg trak bremsen og endte med at fortryde, at jeg overhovedet havde skrevet til denne debattør. I forlængelse bad jeg om ikke, at blive omtalt ved mit gamle brugernavn, fordi jeg ikke ville dukke op i eventuelle søgninger. Hele det oprettede linked-in blev nedlagt af samme årsag og jeg tror, jeg nåede det inden, min besked blev læst. Eller det håber jeg i hvert fald.

Der er et non-issue på spil her.


Jeg tror ikke reaktionen på det, havde været så stærkt hvis ikke du havde lavet din tråd forleden dag, hvor du fortalte at du havde skrevet til det gamle nick, hvorefter vedkommende skiftede (mon ikke for at forblive anonym…?), at du havde fundet vedkommende på både Facebook og LinkedIn og at det var godt, for så kunne du lige tjekke ind engang imellem.

At du slet ikke kan se hvor malplaceret ovenstående er i sammenhæng med det linkede indlæg, er nærmest skræmmende.


:stoned:

Det er da ikke anderledes end, at tjekke ind på gamle skolekammerater? Er der ingen herinde, som har gjort dét??? Har du aldrig været nysgerrig efter at vide, hvor en eller anden gammel folkskolekammerat er i livet? Det kan jeg ikke tro.

Bortset fra dét, så er min nysgerrighed tilfredstillet. Jeg er da fuldstændigt ligeglad nu for eksempel.


Det var ikke det indtryk jeg fik forleden dag - at det bare lige var sådan et nysgerrighedstjek.
For sådan tror jeg da bestemt vi alle kan have det.


Ok. Men det kan jeg så fortælle dig, at det var. Det tror jeg sådan set også, jeg fik gjort meget klart i min første tråd under mit nye navn, hvor jeg behandlede lige præcist den nysgerrighed.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Moxy-lady » 10. mar 2024, 12:14

Al den modning du lader til at mene du har gennemgået, lader til mest at være på overfladen. At du ikke kan se at den adfærd du har ift pågældende debattør nærmer sig stalking og at du i øvrigt vender det vedkommende siger til at være et spørgsmål om HENDES adfærd i stedet for at se indad er så mange red flags at jeg slet ikke kan rumme det.

Du starter din tilbagekomst med at virke super fornuftig, reflekteret og på en rimelig pæn måde udvise interesse for denne debattør og hvad der mon er blevet af hende, og folk falder på halen for det. Jo mere du skriver, jo mere ondt i maven får flere af os, fordi det lader til at være både grænseløst og (uanset hvor meget du siger det modsatte) en fiksering på den pågældende, som meget hurtig virker ubehagelig og stalker agtig. Igen siger du mange af de rigtige ting, og ender med at få tråden og brugeren slettet. Da du så opretter denne tråd, er tonen lidt anderledes - nogle af de ting der stak ud for mig I første tråd, er blevet mere udtalte, feks overkompensering og "stor mand" persona. Jeg fik forstærket min følelse af at du forsøgte at iscenesætte dig selv som en "badass med et hjerte af guld, der er blevet klogere på sig selv og andre". Sådan lidt en måde at forsøge at tiltrække damer med den bløde og velovervejede moderne mand-side der har arbejdet med sig selv, mens du stadig forsøger at tækkes macho-mændene med snak om penge, ambitioner, succes, biler og unge damer der vil have dig. Og jo mere du skriver, jo mere går glansen af sct Gertrud. Alt det polerede overflade med modenhed, selvevaluering og følelsesmæssig, personlig udvikling forsvinder mens der mere og mere tegner sig et billede af en der under overfladen kæmper med flere af de samme dæmoner der plagede dig tidligere. Nu har du bare et sprog til at bortforklare og undskylde den adfærd der minder kraftigt om gaslighting - eller angreb er det bedste forsvar.

Din adfærd både overfor joe, men også overfor Thomas indkapsler din adfærd som endnu en mand der er vred over at han ikke er så succesfuld i livet som han synes han burde være. En incel.

Bring it on.
26
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Fønix
Indlæg: 122
Tilmeldt: 5. mar 2024, 17:16
Kort karma: 1
Likede indlæg: 26

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Fønix » 10. mar 2024, 12:24

Thomas31 skrev:Jamen man kan sagtens mene, at det er "blæst op til noget, det ikke er". Men spørgsmålet er så, hvem der skal afgøre det? Det er næppe ligefrem et ukendt fænomen, at mænd kan være mere eller mindre ubevidst grænseoverskridende, men når man er 50, og især hvis man omgås yngre kvinder, så må man kunne forstå de her ting.


Det er jeg en anelse uenig i. Eksempelvis sidder jeg lige nu og prøver på at vurdere, hvilken personlighed dit svar kommer fra.

Hvis jeg sidder og svarer en person, som trip-træp-træskoer rundt i debatten, som om han gik på varme kul - i en iver efter at undgå fornærmelser af mere eller mindre neurotiske personligheder - så er det ikke sådan, jeg har lyst til at gebærde mig. Jeg har jo stadig væk en fornemmelse af, at der er meget passiv aggression fra nogle debattører herinde, og at man ikke bør indrette sig efter alt for krænkelsesparate mennesker. Nogle gange er det jo også bare et magtredskab, som udspringer af en kontrolmani. Det synes jeg faktisk er vattet.

Jeg siger ikke, det er det du gør, men hvis du kan holde ud at være herinde i så mange år, så er min umiddelbare antagelse, at man skal være lidt kuet af debattens kvinder. Det synes, at være en forudsætning. Det har ikke noget med alder at gøre, det har noget at gøre med, at man konstant sidder og evaluerer på sig selv, fordi man ikke vil fornærme nogen.

Hvis jeg har ret i det, så kan jeg ikke bruge det til noget. Men vi er da enige i, at det ikke er så ligetil at vurdere, hvem der skal afgøre det. Til det må jeg jo så sige, at jeg må være som jeg er. Det er meget tænkeligt, at jeg bare skal smutte herfra, fordi jeg ikke passer ind og det er så også i orden.


Lige et spørgsmål til ovenstående; hvilken politisk observans vil du sige, du selv har? I grove træk? Til venstre eller højre?

Grunden til jeg spørger er, at jeg synes, det virker meget udbredt blandt venstreorienterede mænd, at de i høj grad indretter sig efter de krænkelsesparate.

Som du nok kan regne ud, så er jeg ret højreorienteret. Og meget begejstret for Trump. Her har vi i hvert fald en personlighed på over 70, som ville blive hylet ud af debatten på røv og albuer inden, han havde fået et svar på sit første indlæg. :D
0
Brugeravatar
Fønix
Indlæg: 122
Tilmeldt: 5. mar 2024, 17:16
Kort karma: 1
Likede indlæg: 26

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Fønix » 10. mar 2024, 12:26

Moxy-lady skrev:Bring it on.


Der er ikke noget bring on. Den holdning kan du jo så have. ;)
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10121
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18204

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf .Magic. » 10. mar 2024, 13:55

At du gør som om du ikke kan se noget forkert i den opførsel, at du beskylder andre for at have en lusket dagsorden, at du er så åben omkring debbaten for så mange år siden, at du sletter din anden profil og opretter en ny (og fortæller at du har gjort det) og så disse tråde/historier.

Jeg gentager: Du er fuld af pjat og du vil bare skabe lidt drama herinde fordi du synes her er blevet kedeligt.
4
Brugeravatar
Fønix
Indlæg: 122
Tilmeldt: 5. mar 2024, 17:16
Kort karma: 1
Likede indlæg: 26

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Fønix » 10. mar 2024, 14:10

.Magic. skrev:At du gør som om du ikke kan se noget forkert i den opførsel, at du beskylder andre for at have en lusket dagsorden, at du er så åben omkring debbaten for så mange år siden, at du sletter din anden profil og opretter en ny (og fortæller at du har gjort det) og så disse tråde/historier.

Jeg gentager: Du er fuld af pjat og du vil bare skabe lidt drama herinde fordi du synes her er blevet kedeligt.


Det gør jeg bestemt ikke. Hvis det var dét, jeg ville, så ville formen se helt anderledes ud. Men det er godt nok ved, at blive lidt kedeligt nu, fordi nu kommer der vidst ikke mere end lommepsykologiske fjernalyser i denne tråd.

Men jeg skal gerne vedkende mig, at jeg har overvejet nye tråde i twitter-format med påstande, som er pakket sammen til 120 tegn. Meeeen...jeg ved ikke rigtigt. Mange af jer ville komme til at: :panik:
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13032
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3544
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56024
Kontakt:

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Ado » 10. mar 2024, 14:43

Fønix skrev: Meeeen...jeg ved ikke rigtigt. Mange af jer ville komme til at: :panik:

Uden at kende de andre brugere herinde privat, så vover jeg alligevel at påstå, at der nok skal del mere til for at få folk til at panikke.
Jeg har læst med på sidelinjen, og jeg synes virkelig du virker ubehagelig. Som et menneske man ikke har lyst til at diskutere med, fordi det virker som om du kan eksplodere hvornår det skal være, og som et menneske, der søger efter provokation, fordi det giver dig ét eller andet.
Jeg siger ikke, at det er sandheden, men det er sådan jeg opfatter det, og det føles faktisk rigtig ubehageligt.
Senest rettet af Ado 10. mar 2024, 14:49, rettet i alt 1 gang.
17
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10121
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18204

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf .Magic. » 10. mar 2024, 14:46

Fønix skrev:
.Magic. skrev:At du gør som om du ikke kan se noget forkert i den opførsel, at du beskylder andre for at have en lusket dagsorden, at du er så åben omkring debbaten for så mange år siden, at du sletter din anden profil og opretter en ny (og fortæller at du har gjort det) og så disse tråde/historier.

Jeg gentager: Du er fuld af pjat og du vil bare skabe lidt drama herinde fordi du synes her er blevet kedeligt.


Det gør jeg bestemt ikke. Hvis det var dét, jeg ville, så ville formen se helt anderledes ud. Men det er godt nok ved, at blive lidt kedeligt nu, fordi nu kommer der vidst ikke mere end lommepsykologiske fjernalyser i denne tråd.

Men jeg skal gerne vedkende mig, at jeg har overvejet nye tråde i twitter-format med påstande, som er pakket sammen til 120 tegn. Meeeen...jeg ved ikke rigtigt. Mange af jer ville komme til at: :panik:

Præcis min pointe.
0
Brugeravatar
Fønix
Indlæg: 122
Tilmeldt: 5. mar 2024, 17:16
Kort karma: 1
Likede indlæg: 26

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Fønix » 10. mar 2024, 14:58

Ado skrev:
Fønix skrev: Meeeen...jeg ved ikke rigtigt. Mange af jer ville komme til at: :panik:

Uden at kende de andre brugere herinde privat, så vover jeg alligevel at påstå, at der nok skal del mere til for at få folk til at panikke.
Jeg har læst med på sidelinjen, og jeg synes virkelig du virker ubehagelig. Som et menneske man ikke har lyst til at diskutere med, fordi det virker som om du kan eksplodere hvornår det skal være, og som et menneske, der søger efter provokation, fordi det giver dig ét eller andet.
Jeg siger ikke, at det er sandheden, men det er sådan jeg opfatter det, og det føles faktisk rigtig ubehageligt.


Hvor meget af det vil du så påstå, der afhænger af modtageren? Hvor meget af den fornemmelse handler om mig, og hvor meget handler om dig?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13032
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3544
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56024
Kontakt:

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Ado » 10. mar 2024, 15:03

Fønix skrev:
Ado skrev:
Fønix skrev: Meeeen...jeg ved ikke rigtigt. Mange af jer ville komme til at: :panik:

Uden at kende de andre brugere herinde privat, så vover jeg alligevel at påstå, at der nok skal del mere til for at få folk til at panikke.
Jeg har læst med på sidelinjen, og jeg synes virkelig du virker ubehagelig. Som et menneske man ikke har lyst til at diskutere med, fordi det virker som om du kan eksplodere hvornår det skal være, og som et menneske, der søger efter provokation, fordi det giver dig ét eller andet.
Jeg siger ikke, at det er sandheden, men det er sådan jeg opfatter det, og det føles faktisk rigtig ubehageligt.


Hvor meget af det vil du så påstå, der afhænger af modtageren? Hvor meget af den fornemmelse handler om mig, og hvor meget handler om dig?

Jeg kender dig ikke, så det kan jeg ikke give dig et konkret svar på. Men hvis du kigger på den respons du har fået her i tråden, så peger pilen unægtelig i din retning.
Dette er faktisk ikke skrevet for at provokere. Det er udelukkende skrevet, så du kan få en fornemmelse af hvordan dine indlæg kan virke på andre.
4
Donna Martin Graduates!
Cornus
Indlæg: 141
Tilmeldt: 10. okt 2022, 08:11
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Cornus » 10. mar 2024, 15:15

Hvis man venter med at få børn til i en sen alder(måske 45+), er der større risiko for, at barnet får diagnose(r), og det gider du nok ikke risikere, sammen med en ung kvinde, der er for ung til dig… Men det fremgår jo oz tydeligt af dit indlæg, at du gerne vil undgå det med hende.

Samtidigt virker det ikke helt som om, hun selv er helt parat til børn endnu… :gruble: Hun føler sig sikkert bare presset af sine veninder og tror, at det er her og nu eller aldrig…
1
Brugeravatar
Fønix
Indlæg: 122
Tilmeldt: 5. mar 2024, 17:16
Kort karma: 1
Likede indlæg: 26

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Fønix » 10. mar 2024, 15:22

Ado skrev:
Fønix skrev:
Ado skrev:
Fønix skrev: Meeeen...jeg ved ikke rigtigt. Mange af jer ville komme til at: :panik:

Uden at kende de andre brugere herinde privat, så vover jeg alligevel at påstå, at der nok skal del mere til for at få folk til at panikke.
Jeg har læst med på sidelinjen, og jeg synes virkelig du virker ubehagelig. Som et menneske man ikke har lyst til at diskutere med, fordi det virker som om du kan eksplodere hvornår det skal være, og som et menneske, der søger efter provokation, fordi det giver dig ét eller andet.
Jeg siger ikke, at det er sandheden, men det er sådan jeg opfatter det, og det føles faktisk rigtig ubehageligt.


Hvor meget af det vil du så påstå, der afhænger af modtageren? Hvor meget af den fornemmelse handler om mig, og hvor meget handler om dig?

Jeg kender dig ikke, så det kan jeg ikke give dig et konkret svar på. Men hvis du kigger på den respons du har fået her i tråden, så peger pilen unægtelig i din retning.
Dette er faktisk ikke skrevet for at provokere. Det er udelukkende skrevet, så du kan få en fornemmelse af hvordan dine indlæg kan virke på andre.


Men den respons handler jo igen om hvem, der sidder som modtager. Folk kan jo læse alt muligt humør ind i mine svar, som i virkeligheden kommer fra dem selv. Det er jo det herlige ved det skrevne ord - meget mere afhænger af modtageren. Og min fornemmelse er da klart, at de mange motivanalyser er forklædt aggression. Nogen bliver også ganske enkelt irriterede over det, at blive modsagt overhovedet. Det er som om, at mange i denne tråd ikke rigtigt tåler, at de ikke bare får ret - eller i det mindste ingen svar.

Og ja, jeg kan godt se hvordan mine indlæg virker på andre. Men den samme effekt kunne fremkaldes herinde ved, at lave et indlæg om, at Trump er alle tiders præsident. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Jeg tror, folk ville gå amok.
0
Brugeravatar
Fønix
Indlæg: 122
Tilmeldt: 5. mar 2024, 17:16
Kort karma: 1
Likede indlæg: 26

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf Fønix » 10. mar 2024, 15:27

Cornus skrev:... Hun føler sig sikkert bare presset af sine veninder og tror, at det er her og nu eller aldrig…


Det var faktisk en væsentlig pointe. Det skal jeg have undersøgt. :gogo:
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10121
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18204

Re: Min 26 år yngre ex vil have barn med mig

Indlægaf .Magic. » 10. mar 2024, 16:03

Fønix skrev:
Ado skrev:
Fønix skrev:
Ado skrev:
Fønix skrev: Meeeen...jeg ved ikke rigtigt. Mange af jer ville komme til at: :panik:

Uden at kende de andre brugere herinde privat, så vover jeg alligevel at påstå, at der nok skal del mere til for at få folk til at panikke.
Jeg har læst med på sidelinjen, og jeg synes virkelig du virker ubehagelig. Som et menneske man ikke har lyst til at diskutere med, fordi det virker som om du kan eksplodere hvornår det skal være, og som et menneske, der søger efter provokation, fordi det giver dig ét eller andet.
Jeg siger ikke, at det er sandheden, men det er sådan jeg opfatter det, og det føles faktisk rigtig ubehageligt.


Hvor meget af det vil du så påstå, der afhænger af modtageren? Hvor meget af den fornemmelse handler om mig, og hvor meget handler om dig?

Jeg kender dig ikke, så det kan jeg ikke give dig et konkret svar på. Men hvis du kigger på den respons du har fået her i tråden, så peger pilen unægtelig i din retning.
Dette er faktisk ikke skrevet for at provokere. Det er udelukkende skrevet, så du kan få en fornemmelse af hvordan dine indlæg kan virke på andre.


Men den respons handler jo igen om hvem, der sidder som modtager. Folk kan jo læse alt muligt humør ind i mine svar, som i virkeligheden kommer fra dem selv. Det er jo det herlige ved det skrevne ord - meget mere afhænger af modtageren. Og min fornemmelse er da klart, at de mange motivanalyser er forklædt aggression. Nogen bliver også ganske enkelt irriterede over det, at blive modsagt overhovedet. Det er som om, at mange i denne tråd ikke rigtigt tåler, at de ikke bare får ret - eller i det mindste ingen svar.

Og ja, jeg kan godt se hvordan mine indlæg virker på andre. Men den samme effekt kunne fremkaldes herinde ved, at lave et indlæg om, at Trump er alle tiders præsident. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Jeg tror, folk ville gå amok.

Igen trækker du fokus væk fra dig ved at prøve at analysere dem der kommenterer det du skriver. Det er sikkert rigtigt at der er nogen som lægger egne følelser i det de skriver og ikke nødvendigvis herinde.
Men faktum er at folk herinde har noget at have deres indlæg i. Nemlig dine egne tråde.
4

Tilbage til "Forhold og sex"