Kærestens tidligere forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Anilara » 6. mar 2016, 18:43

Nu kan jeg se flere begynder at nævne jeres mand/kærestes alder, men det er jo en helt reel ting, at nogle har nul forståelse eller tolerance overfor forbindelser til ekskærester - både når de er 20 og 50 :) Det kan man så have sine tanker om, men jeg tror ikke man kan begrunde det med alder.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Tanten » 6. mar 2016, 18:48

Anilara skrev:Nu kan jeg se flere begynder at nævne jeres mand/kærestes alder, men det er jo en helt reel ting, at nogle har nul forståelse eller tolerance overfor forbindelser til ekskærester - både når de er 20 og 50 :) Det kan man så have sine tanker om, men jeg tror ikke man kan begrunde det med alder.


Det tror jeg måske godt, det kan - til en vis grad. Jo mere erfaren man er, jo mere hviler man i sig selv, og jo mindre usikker er man på sin partner. Netop fordi man har haft flere forhold og selv har ekser, så ved man godt, hvornår noget er levet ud og ikke en trussel for det nuværende.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Anilara » 6. mar 2016, 18:53

Tanten skrev:
Anilara skrev:Nu kan jeg se flere begynder at nævne jeres mand/kærestes alder, men det er jo en helt reel ting, at nogle har nul forståelse eller tolerance overfor forbindelser til ekskærester - både når de er 20 og 50 :) Det kan man så have sine tanker om, men jeg tror ikke man kan begrunde det med alder.


Det tror jeg måske godt, det kan - til en vis grad. Jo mere erfaren man er, jo mere hviler man i sig selv, og jo mindre usikker er man på sin partner. Netop fordi man har haft flere forhold og selv har ekser, så ved man godt, hvornår noget er levet ud og ikke en trussel for det nuværende.

Tja, sådan går det da helt sikkert for nogen. Jeg har bare også set det gå modsatte vej. Derfor er det interessant at se begrundelser :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf vibbsen » 6. mar 2016, 18:59

Anilara skrev:Nu kan jeg se flere begynder at nævne jeres mand/kærestes alder, men det er jo en helt reel ting, at nogle har nul forståelse eller tolerance overfor forbindelser til ekskærester - både når de er 20 og 50 :) Det kan man så have sine tanker om, men jeg tror ikke man kan begrunde det med alder.


Jo, det tror jeg altså godt man kan. For jo ældre man er, jo mere erfaring på livet får man. Og jo mere erfaring på livet man får, jo klogere bliver man. Og jo klogere man bliver, jo nemmere bliver det for en at indse, at et ligeværdigt forhold aldrig nogensinde er et forhold, hvor den ene part, på baggrund af personlige præferencer, lader den anden part dikterer hvilke mennesker fra sin fortid, denne må se og ikke må se,.....

Det kan godt være at man kan slippe afsted med at have sådan et forhold. Men det er ikke ligeværdigt.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Fru Sunshine » 6. mar 2016, 19:11

Tanten skrev:Jeg vil egentlig hellere have en kæreste, der taler pænt om sine tidligere partnere end det modsatte.

Tjo, men det kræver jo, at der er noget pænt at sige.

Det bedste man kan sige om hans eks er, at hun er vildt pæn og bor 20 timers flyvetur herfra.

Om min er det bedste, at han er eks.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Tanten » 6. mar 2016, 19:26

Fru Sunshine skrev:
Tanten skrev:Jeg vil egentlig hellere have en kæreste, der taler pænt om sine tidligere partnere end det modsatte.

Tjo, men det kræver jo, at der er noget pænt at sige.

Det bedste man kan sige om hans eks er, at hun er vildt pæn og bor 20 timers flyvetur herfra.

Om min er det bedste, at han er eks.


Der må jo være end grund til, at I var i et forhold med dem i indtil flere år, tænker jeg.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Fru Sunshine » 6. mar 2016, 19:38

Tanten skrev:
Fru Sunshine skrev:
Tanten skrev:Jeg vil egentlig hellere have en kæreste, der taler pænt om sine tidligere partnere end det modsatte.

Tjo, men det kræver jo, at der er noget pænt at sige.

Det bedste man kan sige om hans eks er, at hun er vildt pæn og bor 20 timers flyvetur herfra.

Om min er det bedste, at han er eks.


Der må jo være end grund til, at I var i et forhold med dem i indtil flere år, tænker jeg.

Ja. Jeg var bange for at smide ham ud. Rædselsslagen.

For ham var det mere kompliceret, fordi det var langdistance og de så hinanden sjældent. Derfor varede det lidt tid, før hun viste sin grimme side til ham. Den havde svigermor og hans tante til gengæld oplevet i overflod inden da.
Derfor er svigermor vildt glad for mig, fordi hun mener jeg lige var det sidste lille puf, han manglede i at gå.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Tanten » 6. mar 2016, 19:39

Fru Sunshine skrev:
Tanten skrev:
Fru Sunshine skrev:
Tanten skrev:Jeg vil egentlig hellere have en kæreste, der taler pænt om sine tidligere partnere end det modsatte.

Tjo, men det kræver jo, at der er noget pænt at sige.

Det bedste man kan sige om hans eks er, at hun er vildt pæn og bor 20 timers flyvetur herfra.

Om min er det bedste, at han er eks.


Der må jo være end grund til, at I var i et forhold med dem i indtil flere år, tænker jeg.

Ja. Jeg var bange for at smide ham ud. Rædselsslagen.

For ham var det mere kompliceret, fordi det var langdistance og de så hinanden sjældent. Derfor varede det lidt tid, før hun viste sin grimme side til ham. Den havde svigermor og hans tante til gengæld oplevet i overflod inden da.
Derfor er svigermor vildt glad for mig, fordi hun mener jeg lige var det sidste lille puf, han manglede i at gå.


Selvfølgelig findes der virkelig usunde forhold med personer, der ikke har meget positivt at byde på - og dem har man naturligvis ikke lyst til at se som venner efterfølgende. Og der er heller ikke så meget pænt at sige om dem.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Fru Sunshine » 6. mar 2016, 19:42

Tanten skrev:
Fru Sunshine skrev:
Tanten skrev:
Fru Sunshine skrev:
Tanten skrev:Jeg vil egentlig hellere have en kæreste, der taler pænt om sine tidligere partnere end det modsatte.

Tjo, men det kræver jo, at der er noget pænt at sige.

Det bedste man kan sige om hans eks er, at hun er vildt pæn og bor 20 timers flyvetur herfra.

Om min er det bedste, at han er eks.


Der må jo være end grund til, at I var i et forhold med dem i indtil flere år, tænker jeg.

Ja. Jeg var bange for at smide ham ud. Rædselsslagen.

For ham var det mere kompliceret, fordi det var langdistance og de så hinanden sjældent. Derfor varede det lidt tid, før hun viste sin grimme side til ham. Den havde svigermor og hans tante til gengæld oplevet i overflod inden da.
Derfor er svigermor vildt glad for mig, fordi hun mener jeg lige var det sidste lille puf, han manglede i at gå.


Selvfølgelig findes der virkelig usunde forhold med personer, der ikke har meget positivt at byde på - og dem har man naturligvis ikke lyst til at se som venner efterfølgende. Og der er heller ikke så meget pænt at sige om dem.

Nej, og at vi begge har været i sådanne er jo lidt pudsigt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf vibbsen » 6. mar 2016, 20:01

Fru Sunshine skrev:
Tanten skrev:Jeg vil egentlig hellere have en kæreste, der taler pænt om sine tidligere partnere end det modsatte.

Tjo, men det kræver jo, at der er noget pænt at sige.

Det bedste man kan sige om hans eks er, at hun er vildt pæn og bor 20 timers flyvetur herfra.

Om min er det bedste, at han er eks.


Men det er jo så heller ikke den slags mennesker som man har lyst til at være venner med efterfølgende.

Jeg har et par småskøre eks'er i min fortid. Som jeg på ingen måde lyst til at være venner med. Og hr.vibbsen har en enkelt som efter ham fandt en skingrende psykopat...Hende er han sjovt nok heller ikke venner med..
Men jeg har da også et par stykker som var helt normale. Og jeg ville blive lidt stram i masken hvis hr.vibbsen var stillet med en forventning om at de bare blev droppet fordi han synes at det var upassende at jeg havde eks'er som venner. Eller ligefrem synes at det var No-go......Ligeledes vil jeg også fint kunne accepterer hvis han ville være venner med nogen af sine eks'er.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf godtnavn » 6. mar 2016, 20:04

Hvis min kæreste nu begyndte at være tætte venner emd sin eks som han ikke har set i 7 år ville jeg synes det var skummelt, havde de været det fra start havde det været okay :)

Jeg er ikke selv venner med min ekskæreste, vi var det første år, så fik han en ny kæreste der ikke ville have han så mig, så mistede jeg lidt respekten for manden. Ved ikke hvor han er eller hvad han laver i dag og er pænt ligeglad.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Fru Sunshine » 6. mar 2016, 20:50

vibbsen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Tanten skrev:Jeg vil egentlig hellere have en kæreste, der taler pænt om sine tidligere partnere end det modsatte.

Tjo, men det kræver jo, at der er noget pænt at sige.

Det bedste man kan sige om hans eks er, at hun er vildt pæn og bor 20 timers flyvetur herfra.

Om min er det bedste, at han er eks.


Men det er jo så heller ikke den slags mennesker som man har lyst til at være venner med efterfølgende.

Jeg har et par småskøre eks'er i min fortid. Som jeg på ingen måde lyst til at være venner med. Og hr.vibbsen har en enkelt som efter ham fandt en skingrende psykopat...Hende er han sjovt nok heller ikke venner med..
Men jeg har da også et par stykker som var helt normale. Og jeg ville blive lidt stram i masken hvis hr.vibbsen var stillet med en forventning om at de bare blev droppet fordi han synes at det var upassende at jeg havde eks'er som venner. Eller ligefrem synes at det var No-go......Ligeledes vil jeg også fint kunne accepterer hvis han ville være venner med nogen af sine eks'er.....

Jeg har kun to eks'er og den ene har jeg haft kontakt med, fordi han er far til mine børn,og der kunne måske have været en form for venskab, men det havde hans nye kone det alt for stramt med.

Min mand har flere, og jeg har før haft jalousibøvl, men jeg tror nok, at jeg ville have kunnet acceptere venskaber, hvis han havde ønsket det.
Og hvis de var søde.
Men det gør han ikke. Der var heller ikke kontakt, før han mødte mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Joe » 6. mar 2016, 21:00

Noget af det, jeg elsker ved min kæreste, er at man ikke kan fortælle ham, hvad han skal gøre. Det betyder så blandt andet, at han lige nu render rundt med et vildmandsskæg, men det betyder også, at han ser de mennesker, han selv vælger at bruge sin tid på. Jeg kan godt afsløre, at det første er mere træls for mig end det sidste.

Ej, jeg ville tænde totalt af på, hvis der var en eller anden ekskæresteforskrækkelse. Nu ser ingen af os så i dag folk, vi har været seriøse kærester med, men det handler udelukkende om vores forhold til dem, og ikke om vores forhold til hinanden. Vi har dog begge mødt folk, den anden har rodet rundt med og sådan. Det er helt fint. Jalousi er generelt ikke noget, jeg gider beskæftige mig med i mit liv.

Jeg er sikker på, at min kærestes ekskærester har rigtigt mange gode sider, for min kæreste er generelt en mand, der omgiver sig med mennesker der har noget ordentligt at byde på. Jeg ved til gengæld at jeg er det bedste match for min kæreste lige nu. Men altså, skulle han have lyst til at blive venner med dem igen, så skulle han da endelig slå sig løs. Ligesom jeg ville forvente at min kæreste havde det fint med, hvis min eks og jeg begyndte at tale igen.

Jeg forsøger for det meste at leve et så drama-frit liv som muligt, og jeg ville til enhver tid hellere have, at han i sin bagage havde en ekskæreste, som han var gået fra i fred og fordragelighed, og nu kunne ses med som venner, end at han ville have et eller andet højdramatisk dramabreakup med ødelagte liv og smadrede glas i sin bagage. For det ville give et fingerpeg om, hvordan vores eget forhold ville være. Jeg har så selv noget, der mere minder om det sidste i min bagage. Men det minder mig også om, hvordan jeg ikke vil være i dag.
6
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Vixen » 6. mar 2016, 21:22

Mjaeh... Jeg må melde mig som én af de lidt mindre tolerante i tråden. Jeg har ikke nogle principper som sådan. Men jeg ville altså have det mærkeligt med, hvis min kæreste jævnligt tilbragte fredag eller lørdag aften på rødvin, film eller cafédates med en ekskæreste. Det må jeg sige. Jeg ville nok heller ikke trives helt vildt, hvis han f.eks. havde en ekskæreste, som var en del af vennekredsen og ofte var med til ting. Men i praksis er jeg ikke typen, som siger fra eller nogensinde ville bede min kæreste lade være at ses med den og den, for min usikkerhed skal ikke tage styringen. Så, jeg ville tilpasse mig, hvis jeg skulle - men det er jeg glad for, at jeg ikke behøver...
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Pixie88 » 6. mar 2016, 21:55

I starten af et forhold ville jeg nok have det underligt med det.. fordi alt er lidt usikkert i den fase. Men jeg ville ikke forlange af ham, at vælge en tidligere kæreste fra. Medmindre hun forsøgte at splitte os ad eller skabe drama.

Min kæreste har dog kun en enkelt tidligere kæreste, som var et kort forhold på efterskolen :-D
Jeg har ikke selv kontakt med min eks, der har kun været et par sporadiske samtaler omkring dit og dat fx da jeg skulle have ny computer (han er nørd). Vi er ikke uvenner eller har uforløste oprør, vi har bare ikke noget at tale om.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Forhold og sex"