Kærestens tidligere forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Aima » 6. mar 2016, 22:14

Jeg er selv ret sort/hvid i forhold til bitterhed og nag, det er ikke noget jeg praktiserer, og jeg bruger generelt ikke tid på at tænke eller tale negativt om andre mennesker. Hvis det primært er negative følelser jeg associerer med et menneske, stopper jeg med at forholde mig til vedkommende. Jeg kan nok ikke forestille mig et større turn-off, end en mand der konsekvent trashtalker sin eks (eller alle mulige andre, for den sags skyld).

Hvis der ikke er nogen kontakt, fordi det bare aldrig var oplagt, er det fint, men hvis der er bibeholdt en venskabelig relation, er det endnu mere fint. Jeg synes det sender et ret positivt signal.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Torn » 7. mar 2016, 06:49

Det ville være noget, jeg lige skulle vænne mig til og blive tryg omkring. Jeg ville ikke lade min usikkerhed diktere. Og ligesom jer andre, synes jeg et venskab efter brud fortæller noget om karakter og modenhed.

Da jeg fandt sammen med min kæreste, var vi begge fyldt af kærestesorg og brugte i starten hinanden som rebound. Den gang var det et problem, at vi begge forsøgte venskab med vores ekskæreste. Følelserne var tydeligvis ikke afklaret, og det skal de være, før jeg kan acceptere og rumme det. Så; det afhænger af situationen, kæreste og ekskæreste.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf LadyFox » 7. mar 2016, 07:21

Ballademager skrev:Jeg kommer nok heller ikke til at fremstå så tolerant i denne her tråd.

Men jeg havde det rigtig svært med min kærestes eks i starten af vores forhold. De havde kun været fra hinanden tre-fire måneder, da min kæreste og jeg fandt sammen, og hun fyldte rigtig de første to år. Hun er psykisk syg, og på grund af det havde hun tit brug for at tale med min kæreste. Hun ville ikke vide af mig, så der gik ret lang tid, før min kæreste fortalte hende om mig. Så var der en masse praktisk, han havde en masse af hendes ting på loftet og i kælderen, fordi han ikke kunne nænne at bede hende hente det etc. Selv efter, at vi var flyttet sammen (og han havde fortalt hende om mig) måtte jeg ikke være hjemme den dag, hvor hun skulle hente nogle ting. Det var ikke fordi, jeg var bange for, at de skulle finde sammen igen, men det var bare så rodet i rigtig lang tid.

Alt det kunne jeg nok godt have håndteret i dag, hvor vi har været sammen længe. I bund og grund er det jo et udslag af omsorg hos min kæreste, og det karaktertræk holder jeg umådelig meget af. Men da hun fyldte mest var min kærestes og mit forhold ret nyt, og jeg var enormt sårbar, fordi jeg lige var flyttet til København, havde fået et nyt (hårdt) job og i det hele taget havde vendt mit liv på hovedet. Derfor var det rigtig svært.

Hvis vi bare havde kunnet drikke en kop kaffe sammen alle tre (bare en gang), eller jeg ikke skulle have taget så meget hensyn hele tiden, så havde det helt sikkert været lettere.

:genert:

Jeg synes faktisk du fremstår ret tolerant.
Altså, jeg forstår fint du ikke havde det godt med deres relation når for det første din kæreste ikke fortæller om dig og jeres forhold, og at du ikke må være hjemme når hun henter sine ting. Det er ret meget hensyn der blev taget til hende, og det tyder jo på at hun i hvert ikke var helt færdig med ham. Og hensynet til hende følelser bliver sat før hensynet til dine. Det lyder urimeligt på mig, især taget i betragtning af at jeres forhold var så nyt.
Jeg ville bestemt heller ikke have det fint med hvis min kæreste havde et venskabeligt forhold til kvinder der ikke måtte vide af at han var sammen med med mig, eller som ikke kunne holde ud at være i rum med mig. Men det er jo heller ikke venskab.
2
...
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Zombie » 7. mar 2016, 07:23

Hvis relationen er afklaret, så er det cool uanset om det er ekskæreste, tidl. date eller en, der bare er knaldet.

Jeg kan godt blive usikker hvis relationen virker uafklaret eller hvis den pludselig ændrer sig uden nogen tydelig årsag. Der har jeg brug for at snakke om det og få lavet nogle rammer, som gør det mere håndgribeligt for mig.

Jeg har selv en eks, jeg snakker med sporadisk og ses med, hvis jeg er i byen og vi begge har tid, hvilket ikke er ofte. Men der skal som udgangspunkt være plads til den slags, hos både.min partner og mig.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf hotlips » 7. mar 2016, 13:55

Principielt har jeg ikke noget imod det men belært af hvor meget splid sådan en ex kan lave når de virkelig vil er det noget jeg er stærkt skeptisk overfor.
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf gro71 » 8. mar 2016, 12:25

Jeg ville ønske, at kæresten ikke havde fået børn med sin eks-heks, for så kunne det have sparet ham for mange sindssyge diskussioner og migræneanfald at være sluppet af med hende. Men desværre hænger han nu på hende.

Bortset fra det, har jeg ikke problemer med, at man har kontakt til sine ekskærester. Jeg har det dog ikke selv (kun til mine ungers far, og det er jo en anden snak).
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. mar 2016, 12:54

Som så mange andre her, har jeg et ret afslappet forhold til ex'er hvis relationen er afklaret.... jeg har, nu jeg tænker over det, heller ikke været ude for andet faktisk. Mine mænd har været gode til at vælge kærester de kunne have et ordentligt forhold til bagefter :P

Min bedste ven er en slags ex. Vi var aldrig rigtigt kærester, men vi datede og knaldede nogle gange og fandt så ud af at vi skulle være venner i stedet. Det er 8 år siden, og vi giver hinanden et stort knus når vi siger hej og farvel men har ikke overtrådt den fysiske grænse siden, overhovedet.
Han er et vigtigt menneske i mit liv og jeg ser ham jævnligt, og det skal respektive kærester jo også kunne acceptere.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Luffegås » 10. mar 2016, 10:35

Jeg forstår godt hvis min kæreste snart bliver lidt irriteret over min eks, men vi er alle 3 venner.. Men min eks kommer stadig med kærlighedserklæringer, og skal altid fortælle min kæreste at eksen og jeg altså er soulmates og hører sammen.
Selv prøver jeg også at sige til min eks det gør mig ukomfortabel, for jeg ville ikke selv kunne klare sådan en opførsel. Heldigvis holder min kæreste meget af min eks, og vil ikke kunne finde på at kræve noget i forhold til det, men også derfor det er vigtigt man bare priotere sit nuværende forhold mere, end et forhold til en eks. Personligt gider jeg ikke hører om hans eks'er, men han vil gerne fortælle om dem, fordi han føler det er en del af ham at jeg skal høre om dem. På trods af det er over 10 år siden.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Forhold og sex"