Komplimenter, vendt på hovedet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 28. jan 2023, 04:01

Dette er vist ment som en gotcha, men tænker ikke de fleste mænd ville have noget stort problem men nogle af disse scenarier. Mange ville finde det som en god oplevelse.

Billede

1) Ville jeg antage blot er en måde at score mig på, jeg ville nok tænke om hun er helt ok/ædru, siden hun er så aggressiv.
2) Normalt.
3) Pæne mælkere.
4) Sød gammel dame.

Det er åbenlyst at mænd og kvinder ikke er ens, og ting der kan være et problem for en kvinde, behøver ikke at være det for en mand for at det er et legitimt problem for hende. Men tænker hvorfor det er kvinder skyder så radikalt forbi når de prøver at omskrive deres problemer til noget en mand kan relaterer til? Har de slet ikke noget koncept om hvordan mænds verden er?

Ville du, som mand, have noget større problem med nogle af de fire slides?
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf achillaxedprune » 28. jan 2023, 06:45

Selvom jeg ikke er en mand, svarer jeg lige alligevel. :-D … Personligt finder jeg kun situation 1 grænseoverskridende, og det i den milde ende. Det er nogle ret uretvisende billeder på, hvad der kan være grænseoverskridende, synes jeg.
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7264

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Fruity » 28. jan 2023, 09:18

achillaxedprune skrev:Selvom jeg ikke er en mand, svarer jeg lige alligevel. :-D … Personligt finder jeg kun situation 1 grænseoverskridende, og det i den milde ende. Det er nogle ret uretvisende billeder på, hvad der kan være grænseoverskridende, synes jeg.


Enig.

Jeg sidder sammen med en anden kvinde på et mindre kontor. Ofte kommer en mandlig kollega ind for at sige et eller andet, men så stopper han op i døråbningen og fortæller os, vi altså dufter så godt. Meget bedre end resten af kontoret.

Vi talte faktisk om det den anden dag med ham, da det er en situation ala de fire billeder. Vi talte om, at vi troede, nogen sikkert ville finde det grænseoverskridende. Og at nogen var mærkelige :lol:
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf deliciouscookie » 28. jan 2023, 09:26

Vlad Kalashnikov skrev:Dette er vist ment som en gotcha, men tænker ikke de fleste mænd ville have noget stort problem men nogle af disse scenarier. Mange ville finde det som en god oplevelse.

Billede

1) Ville jeg antage blot er en måde at score mig på, jeg ville nok tænke om hun er helt ok/ædru, siden hun er så aggressiv.
2) Normalt.
3) Pæne mælkere.
4) Sød gammel dame.

Det er åbenlyst at mænd og kvinder ikke er ens, og ting der kan være et problem for en kvinde, behøver ikke at være det for en mand for at det er et legitimt problem for hende. Men tænker hvorfor det er kvinder skyder så radikalt forbi når de prøver at omskrive deres problemer til noget en mand kan relaterer til? Har de slet ikke noget koncept om hvordan mænds verden er?

Ville du, som mand, have noget større problem med nogle af de fire slides?

Det har også noget med hvor ofte det sker at gøre. Mænd er glade for at få lidt seksuelt opmærksomhed generelt fordi vi ikke får det fra kvindernes side normalt.

Men hvis det var hverdag sådan som unge kvinder oplever det så blev det nok trættende i længden.
7
make cookies not war
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 655
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 67
Likede indlæg: 3073

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Dansemesteren » 28. jan 2023, 09:26

Nå, men jeg vil som kvinde gerne være den første i tråden til at frabede mig den slags “komplimenter” fra fremmede. Alle fire typer er jeg helst foruden. Jeg er bedøvende ligeglad med om en fremmed mand synes, jeg er for pæn til det her sted, burde smile mere, om jeg er charmerende, dufter godt, er overraskende klog osv. Hold dine random bedømmelser af mig for dig selv, tak.

Jeg vil da i øvrigt tro, at de fleste mænd ville blive glade for den slags komplimenter fra kvinder. Den gængse mand klistrer sig mentalt til komplimenter som en burre og kan stadig huske dengang en fremmed kvinde på gaden smilede til ham og sagde, at hans jakke var pæn.
Senest rettet af Dansemesteren 28. jan 2023, 09:27, rettet i alt 2 gange.
17
No one could steer me right, but mama tried.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Nesnay » 28. jan 2023, 09:26

Jeg synes, alle fire er træls (jeg læser nummer tre som nedladende - den kan sikkert være o.k. afhængigt af forholdene). Men jeg synes også, de alle fire er i den milde ende i forhold til, hvad man ellers kan blive udsat for.

Det skulle mere være sådan noget med, at en 13-årig dreng, der gik alene, blev anråbt af en flok meget ældre, meget stærkere kvinder, som han ingen som helst interesse havde i, der fortalte, at han lignede en, der trængte til at blive kneppet, og om de skulle hjælpe med det.

Men som altid tror jeg, mange mænd har svært ved at se problemet, når man vender mand-kvinde om. Det plejer at gå bedre, hvis de forestiller sig, at det er en stor, homoseksuel medindsat rockertype, der gør tilnærmelser.
16
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 655
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 67
Likede indlæg: 3073

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Dansemesteren » 28. jan 2023, 09:33

Jeg er i øvrigt oprigtigt glad for, at jeg er blevet så gammel nu, at de sjældent sker mere, at fremmede mænd har en holdning til hvor smuk/dejlig/lækker jeg er, som er dem magtpåliggende at dele med mig. Da jeg var teenager og i 20’erne, skete det hele tiden og det var max belastende. Jeg savner det overhovedet ikke, jeg vil bare gerne være i fred.
5
No one could steer me right, but mama tried.
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 655
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 67
Likede indlæg: 3073

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Dansemesteren » 28. jan 2023, 09:39

Og ja, “komplimenterne” på billedet er klart i den milde ende, selvom jeg som en kvinde med medfødt Resting Bitch Face mange gange har fantaseret om at placere en økse i kraniet på Smilepolitiet aka fremmede mænd, der syntes, jeg skulle smile mere. Hold nu kæft og pas dit eget ansigt, Fedtmule.

De er trælse, men der er mange “komplimenter,” der er værre. Jeg husker f.eks. stadig ham den granvoksne mand, der gloede ned i min (ret tildækkede) 14-årige kavalergang og rosende hvislede “flotte bryster, dem skal du da ikke gemme væk” til mig.
17
No one could steer me right, but mama tried.
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7264

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Fruity » 28. jan 2023, 09:46

Dansemesteren skrev:Jeg er i øvrigt oprigtigt glad for, at jeg er blevet så gammel nu, at de sjældent sker mere, at fremmede mænd har en holdning til hvor smuk og dejlig jeg er, som er dem magtpåliggende at dele med mig. Da jeg var teenager og i 20’erne, skete det hele tiden og det var max belastende. Jeg savner det overhovedet ikke, jeg vil bare gerne være i fred.


Den anden dag var jeg ved (ny, yngre) læge for at få fjernet to modermærker, der generer mig. Jeg siger så, jeg jo godt ved, de bare ændrer sig, fordi jeg er blevet gammel som hans kollega fortalte mig et halvt år forinden. Han svarer så fortørnet, at det da var groft at kalde en på min alder gammel. Jeg svarer, det da vist medicinsk er ok, når jeg nu er 44.

Han svarer 44??? Ej, du ser da neget yngre ud. Det kan man slet ikke se. Jeg troede, du var i 30’erne. Ej. Jeg skulle have læst din journal bedre

Den der “du ser yngre ud”, “du holder dig godt”, “sikke en ung medarbejder de sender til os - vi forventede en mandlig senior, det plejer vi”. Den får jeg ofte. Den er i stil med nr. 3. Nedladende. Og ja. Jeg bliver faktisk stødt og ikke smigret, når folk fortæller mig, jeg ser ung ud. Også når det er min kæreste eller min læge. For jeg synes, de fortæller mig, jeg ser utroværdig og inkompetent ud. Særligt når det sker i faglige sammenhænge, hvor jeg mere end en gang har svaret så voldsomt tilbage, at ingen har været i tvivl om, at den komplimenterende mand var det svage led på teamet - så længe vi kunne holde ud at have ham der.

… nåh. Jeg forstod det vist alligevel. Det der med de uskyldige komplimenter. Sur, sur, sur… lille bi omkring.
1
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3013
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5213

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf AFK » 28. jan 2023, 09:56

Vlad Kalashnikov skrev:Dette er vist ment som en gotcha, men tænker ikke de fleste mænd ville have noget stort problem men nogle af disse scenarier. Mange ville finde det som en god oplevelse.

Det er åbenlyst at mænd og kvinder ikke er ens, og ting der kan være et problem for en kvinde, behøver ikke at være det for en mand for at det er et legitimt problem for hende. Men tænker hvorfor det er kvinder skyder så radikalt forbi når de prøver at omskrive deres problemer til noget en mand kan relaterer til? Har de slet ikke noget koncept om hvordan mænds verden er?

Ville du, som mand, have noget større problem med nogle af de fire slides?


Som mand ville jeg ikke have de fjerneste problemer med nogle af de fire situationer. Tværtimod! De måtte gerne opstå dagligt.

Hvis det var et forsøg på at lave en "Det ville du nok ikke selv synes var så sjovt, hvis det "gik ud over" mænd", så har hun eddermame fejlet, og udstillet sin manglende indsigt i mænd.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Nesnay » 28. jan 2023, 09:59

Da jeg var ny på mit arbejde, overtog jeg min mandlige chefs plads som repræsentant for min afdeling i et team. De andre tog rigtig pænt imod mig, men en af de første ting, der blev sagt, af et af de (ældre, mandlige) teammedlemmer, var noget med, at det jo også var dejligt, at jeg var meget pænere at se på end min chef.

Det var sikkert ment som en uskyldig kompliment, men det var virkelig ikke fedt. Når jeg er i en professionel setting, er det overhovedet ikke relevant, hvad mine kolleger synes om mit udseende - slet ikke kolleger, jeg ikke har mødt før. Og det siger da også noget om, hvordan de opfatter mig og min rolle, at det er det første, de finder relevant at sige til mig.

Det er en lille ting, men det er en af virkelig, virkelig mange andre små ting.

Og nej, jeg siger ikke, at en kollega aldrig må sige, at man har en pæn kjole på, eller at éns nye frisure er flot - det kan der fint være plads til. Men det er ikke fedt, når mænd betragter en som en eller anden pyntegenstand, der er til primært for deres fornøjelses skyld, og derfor også finder det relevant i tide og utide at oplyse én om deres holdning til éns udseende.
12
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Sophies-mor » 28. jan 2023, 10:00

Det generer så ikke mig.
Bortset fra den med fixe sin egen computer...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21829

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Purple Haze » 28. jan 2023, 10:00

Det kunne være “sjovt” at begynde at gå og kalde de yngre eller yngre udseende mandlige ingeniører på kontoret for ‘lille ingeniør’, ‘søde’, ‘lille skat’ og liggende og træde end i et lokale og starte mødet med ‘hvad så drenge’ og så eller bruge en time på at forklarer dem hvorfor jeg synes deres arbejde bidrager til virksomheden. Tvivler på de ville synes det var fedt.
Men det gør jeg selvfølgelig ikke, fordi det typisk ikke er de yngre der er problemet.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf Patience » 28. jan 2023, 10:09

AFK skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Dette er vist ment som en gotcha, men tænker ikke de fleste mænd ville have noget stort problem men nogle af disse scenarier. Mange ville finde det som en god oplevelse.

Det er åbenlyst at mænd og kvinder ikke er ens, og ting der kan være et problem for en kvinde, behøver ikke at være det for en mand for at det er et legitimt problem for hende. Men tænker hvorfor det er kvinder skyder så radikalt forbi når de prøver at omskrive deres problemer til noget en mand kan relaterer til? Har de slet ikke noget koncept om hvordan mænds verden er?

Ville du, som mand, have noget større problem med nogle af de fire slides?


Som mand ville jeg ikke have de fjerneste problemer med nogle af de fire situationer. Tværtimod! De måtte gerne opstå dagligt.

Hvis det var et forsøg på at lave en "Det ville du nok ikke selv synes var så sjovt, hvis det "gik ud over" mænd", så har hun eddermame fejlet, og udstillet sin manglende indsigt i mænd.


Det er jeg enig i - jeg tror de fleste mænd har det som dig og ville elske at få den slags bemærkninger.

Der hvor mænd så udstiller deres manglende indsigt i kvinder er at de giver kvinder de komplimenter de selv gerne ville have.

Jeg tror faktisk de fleste af de der dagligdags situationer er ment godt fra de fleste mænd. Men jeg synes også det efterhånden er ekstremt tonedøvt at fortsætte den adfærd når man nu efterhånden igennem mange år er blevet gjort opmærksom på, at rigtigt mange kvinder finder det grænseoverskridende eller bare irriterende.

Omvendt så burde vi kvinder nok blive bedre til at huske at give mænd komplimenter - så kan det være alle fik det de gerne ville.
8
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Komplimenter, vendt på hovedet

Indlægaf paint » 28. jan 2023, 10:17

Vlad Kalashnikov skrev: Ville du, som mand, have noget større problem med nogle af de fire slides?


De to øverste situationer, kan jeg ikke se noget galt i. Nr. 1, er dog nok lidt kontekst-bestemt. På et musiksted, hvor folk var kommet for at høre musik, more sig og se andre – ville den være Ok. I et S-tog, med morgentravle mennesker, ville jeg måske tænke at kvinden havde et problem af en art. Men ikke tage mig særligt af det.

Nr2: Ok.

Nr. 3: er også kontekstbestemt. Det kommer an på, hvad jeg ville tolke kvinden lagde i det. Det kunne være en tilnærmelse, men det kunne også være en nedladende sviner (”du ligner ellers en, jeg ville tro, kunne fare vild i en telefonboks”)

Nr. 4: Er igen det samme. Det kunne være en ærligt ment kompliment. Det ser ud til at være en ældre kvinde. Men det kunne også være: ”dit pæne udseende, er ikke rigtig smittet af på hjernen inde bag udseendet, siden du står her og pakker poser”
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Forhold og sex"