Dagens tabu (mænd uden libido)

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 281
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Re: Dagens tabu (mænd uden libido)

Indlægaf Locobase » 18. maj 2022, 15:42

PepsiMagt skrev:Kan du ikke bare tage nogle piller, som giver dig sexlysten tilbage?


Nej (og her vil jeg gerne lige rette lidt i opfattelsen af denne tråd, jeg har rigeligt sexlyst - faktisk var det rart og “uforstyrrende” IKKE at have lyst i de to år jeg fik slået mit niveau af testosteron ned på nul), men skal piller virke på lysten skal der være nerver tilbage i området, og jeg har fået fjernet rigeligt i forbindelse med en operation, derfor er der ingen nerver der kan stimuleres med piller.

Jeg kan godtnok få nogle indsprøjtninger der koster. 900,- for “3 skud i bøssen”, men siden min kone helst vil takke nej til samvær med kunstig hjælp, synes jeg ikke det er 900,- jeg vil bruge for at imponere mig selv.
7
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Dagens tabu (mænd uden libido)

Indlægaf Tanten » 18. maj 2022, 21:12

Locobase skrev:
PepsiMagt skrev:Kan du ikke bare tage nogle piller, som giver dig sexlysten tilbage?


Nej (og her vil jeg gerne lige rette lidt i opfattelsen af denne tråd, jeg har rigeligt sexlyst - faktisk var det rart og “uforstyrrende” IKKE at have lyst i de to år jeg fik slået mit niveau af testosteron ned på nul), men skal piller virke på lysten skal der være nerver tilbage i området, og jeg har fået fjernet rigeligt i forbindelse med en operation, derfor er der ingen nerver der kan stimuleres med piller.

Jeg kan godtnok få nogle indsprøjtninger der koster. 900,- for “3 skud i bøssen”, men siden min kone helst vil takke nej til samvær med kunstig hjælp, synes jeg ikke det er 900,- jeg vil bruge for at imponere mig selv.


En tanke, der slog ned i mig; Jeg opfatter det egentlig som "mandigt" at hvile i sig selv på den måde, du giver udtryk for ift. ikke at ville "præstere" for at "præstere", hvis der ikke er lyst til stede - og ligeså med den måde, du og din kone har talt om den manglende lyst på og fundet frem til en løsning, der fungerer for jer.
10
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Dagens tabu (mænd uden libido)

Indlægaf Tanten » 18. maj 2022, 21:17

abcd skrev:
MrMister skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:Jeg er kun skeptisk over for det helt specifikke at der findes mænd med høj sexlyst til én specifik kvinde, og ingen sexlyst til nogen anden kvinde nogensinde igen. Altså f.eks. en 30-årig mand som vil knalde sin kæreste hver dag, men hvis han ikke kan det - f.eks. fordi hun er syg, eller dør - får han aldrig lyst til sex igen. Det tror jeg ikke på er en ting. Hvis manden har høj sexlyst i forhold til sin kæreste, og hun af en eller anden grund ikke kan have sex med ham længere, vil den sexlyst før eller siden rettes et andet sted hen. Uanset om han er demiseksuel, eller hvad pokker han er.


Der er ingen, der har påstået, at en demiseksuel mand aldrig vil have sex med en anden, hvis hans kæreste dør. Det er noget du digter.
Det andet er igen fordi du mener alle mænd med høj sexlyst er ens, fordi det er de bare ifølge dig. Selvom du får eksempler på, at sådan er det ikke nødvendigvis.


Så tag eksemplet hvor hans kæreste bliver syg, det skrev jeg også. Jeg tror ikke på at yngre mænd med normalt til højt sexdrive vil leve et helt liv i cølibat hvis deres kærester bliver syge. Det er i hvert fald så sjældent at det i praksis ikke er en ting.


Det er en temmelig ejendommelig argumentation. Du tror ikke på det, derfor eksisterer det ikke, alt imens din subjektive mening ophøjes til alment gældende… ej, vel?

Jeg ville personligt hellere afstå fra sex, uanfægtet at jeg har en højere sexlyst en normen, end dels have sex med en anden imens konen var syg derhjemme, dels lade min sexlyst trumfe min vilje og selvbestemmelse. Nope, jeg ville tilpasse mig - som man tilpasser sig livets omstændigheder.

Jeg klarede også fint ikke at have sex, da der var svære graviditetsudfordringer. Jeg ville dog ikke kunne klare en uafklaret situation, hvor afvisning var ubegrundet. Men dét er heller ikke tilfældet hér.

Jeg er så også super unormal, givetvis. Måske den store svane../


Scenariet er ikke forbigående graviditetsudfordringer. Scenariet er at du er 30 år gammel og har en kæreste som ikke har udsigt til at kunne have sex nogensinde igen. Så imellem du er 30 og på dit dødsleje som 90-årig, skal du ikke have sex en eneste gang.


Sex er jo heldigvis andet og mere end penetration. Jeg synes ikke naturligvis ikke, folk skal gøre vold på sig selv og tilfredsstille en partner, hvis det er dem imod, og jeg synes ikke, man som partner skal acceptere at leve uden en seksualitet, hvis man ikke kan være i det.

Dog kan folk jo lave mange interessante tricks med tunge, fingre og legetøj, og det kan give en personlig tilfredsstillelse, der måske ikke er direkte seksuel, at se sin partner nyde, hvad man gør ved ham/hende.

Derfor vil jeg lidt opponere mod, at livet med evt. manglende lyst og/eller evne hos den ene part nødvendigvis skulle være et liv uden sex eller seksualitet i forholdet.

Men det kræver ærlighed og vilje til at tale sammen om det, også det svære i situationen.
Senest rettet af Tanten 19. maj 2022, 13:16, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Dagens tabu (mænd uden libido)

Indlægaf LaScrooge » 19. maj 2022, 11:23

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
Sofakartoflen skrev:
abcd skrev:
Det må være usandsynligt for sådan en mand at møde sin kvinde blandt verdens 4 milliarder kvinder...


Er det en vittighed?

Demiseksuel;

"Betydning:
Identitetsmarkør, der betegner en person, som først oplever seksuel tiltrækning til en person efter de har lært personen at kende, efter at de har fået en følelsesmæssig forbindelse til den pågældende." https://lgbt.dk/ordbog/demiseksuel/


En vittighed med en pointe. Selv disse demiseksuelle oplever vel at blive droppet af deres kærester, og derefter lever de nok ikke i cølibat for evigt fordi den eneste ene slap væk. Ergo er der ikke kun én kvinde for dem heller, og lur mig om ikke en 30-årig demiseksuel mand der stod over for 0 sex resten af livet på grund af kærestens sygdom, ville udvikle en følelsesmæssig forbindelse til andre kvinder hen ad vejen...


Det er så heller ikke i nærheden af, at være det der står.
Der står, at der findes mennesker, der har brug for at være dybt følelsesmæssigt involveret i deres partner før de oplever en seksuel tiltrækning. Et one night stand ville med andre ord være fuldkommen usandsynligt for sådan en person. Og hvis en demiseksuel var i et forhold med en person h*n ikke længere kunne have sex med, så ville den demiseksuelle ikke uden videre kunne gå ud og have sex med andre, fordi vedkommende først skulle skabe et følelsesmæssigt bånd før den seksuelle drift ville være til stede. Og hvem siger personen ville have lyst til det?

Det lyder ret almindeligt. Jeg synes meget ofte folk siger/skriver, at de skal kende folk godt og have følelser for dem før lysten til sex med dem dukker op.


LaScrooge skrev et indlæg for en side eller to siden om hvad der sker hvis en transkvinde stopper med testosteron-blokkere. Hun bliver liderlig og aggressiv. 90% af mennesker der identificerer sig som aseksuelle, er kvinder. Jeg tror simpelthen ikke rigtigt kvinder kan sætte sig ind i hvad maskulint sexdrive er. En 30-årig mand holder ikke bare op med at have lyst til sex. Medmindre han er psykisk eller fysisk syg, eller han er født med en eller anden anormalitet. Det ville svare til at han holdt op med at være sulten, det er ikke normalt.


Bland mig udenom dine dårlige ideer.


Hvis du ikke vil citeres for ting du har skrevet på et offentligt forum, er den dårlige idé vist at du skriver på det. Hvor stort et ego skal man rende rundt med hvis man forestiller sig man kan udøve den slags kontrol over sine omgivelser?


Er kæmpestort ét?

Du forstår ikke det, jeg skriver og jeg synes, det du skriver er torskedumt, så det er bedst for dig at du ikke prøver at basere dine argumenter på mine indlæg.
1
And we both know: I will be delicious
abcd
Indlæg: 6122
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 288
Likede indlæg: 10069

Re: Dagens tabu (mænd uden libido)

Indlægaf abcd » 19. maj 2022, 12:33

LaScrooge skrev:Er kæmpestort ét?

Du forstår ikke det, jeg skriver og jeg synes, det du skriver er torskedumt, så det er bedst for dig at du ikke prøver at basere dine argumenter på mine indlæg.


Det har du lov til at synes. Men din dikteren kan du stikke skråt op. Comprende?
0
abcd
Indlæg: 6122
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 288
Likede indlæg: 10069

Re: Dagens tabu (mænd uden libido)

Indlægaf abcd » 19. maj 2022, 12:40

Tanten skrev:Derfor vil jeg lidt opponere mod, at livet med evt. manglende lyst og/eller evne hos den ene part ikke nødvendigvis er et liv uden sex eller seksualitet i forholdet.


Du var vist for mange negationer i din sætning... Hvis man skal opponere imod noget, begynder det så ikke normalt med at der er nogen der siger det man opponerer imod? DER ER INGEN DER HAR FUCKING SAGT DET DU OPPONERER IMOD.

Jesus altså.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Dagens tabu (mænd uden libido)

Indlægaf Tanten » 19. maj 2022, 13:17

abcd skrev:
Tanten skrev:Derfor vil jeg lidt opponere mod, at livet med evt. manglende lyst og/eller evne hos den ene part ikke nødvendigvis er et liv uden sex eller seksualitet i forholdet.


Du var vist for mange negationer i din sætning... Hvis man skal opponere imod noget, begynder det så ikke normalt med at der er nogen der siger det man opponerer imod? DER ER INGEN DER HAR FUCKING SAGT DET DU OPPONERER IMOD.

Jesus altså.


Ja, der var da vist et ikke for meget. Tak.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2107
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1208

Re: Dagens tabu (mænd uden libido)

Indlægaf Dawwty » 19. maj 2022, 15:18

Sofakartoflen skrev:
abcd skrev:Det lyder som en dækhistorie for at han enten ikke selv har så meget lyst, eller at han tror det ville være for besværligt at finde sex. Hvis han både var interesset i sex, og der stod en kvinde og tilbød det, tror jeg historien ville blive noget udfordret.


Skal jeg forstå det sådan, at du ikke tror på, at en mand kan elske en kvinde så meget, at han ikke skrider, hvis kvinden bliver syg, og der ikke er udsigt til bedring?

Hvis det er tilfældet, synes jeg, det er trist. Uanset om du tænker, at ingen ville blive hos dig, hvis du ikke kunne give dem sex, eller du ikke ville blive hos en kæreste, der ikke længere kunne give dig sex.

Har alder nogen betydning? Vi er 60 og 56. Måske gider han bare ikke alt det besvær med at finde en ny. :) En ting er trods alt sex, noget andet er at få et parforhold til at fungere.

Der er også forskel på at sige nej til sex når man er 60, i forhold til en på 25.
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Dagens tabu (mænd uden libido)

Indlægaf Summer » 19. maj 2022, 18:00

abcd skrev:
LaScrooge skrev:Er kæmpestort ét?

Du forstår ikke det, jeg skriver og jeg synes, det du skriver er torskedumt, så det er bedst for dig at du ikke prøver at basere dine argumenter på mine indlæg.


Det har du lov til at synes. Men din dikteren kan du stikke skråt op. Comprende?


Du er da godt nok ikke særlig behagelig og debattere med..
6

Tilbage til "Forhold og sex"