Nul-tolerance

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Filipai » 16. feb 2016, 14:57

Vold og voldtægt. Jeg var et splitsekund fra at bede min kæreste pakke sine ting, da han i vrede tog bestemt fat i mit håndled. Jeg kan det bare ikke. Been there, done that, og de 2 ting har virkeligt ødelagt mig mere end hvad godt er. Så det er de ting jeg har nul-tolerance for.
2
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Anne Droid » 16. feb 2016, 15:09

Hvis han begyndte at tage stoffer, alle slags og selv i små mængder/få gange om året.
Vold af alle slags.
At stemme på DF
0
Klimatosse
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Nul-tolerance

Indlægaf oOxXxOo » 16. feb 2016, 15:12

Nul-tolerance og nul-tolerance, det tror jeg nu ikke jeg vil kalde det. Der er selvsagt en masse grundlæggende værdier der skal være på plads inden jeg indleder et forhold, så jeg hælder mere til at sige, at jeg kan have nul-tolerance ift. valg af fremtidig partner, men er jeg først i et fast forhold, tænker jeg som sådan ikke på nul-tolerance.
Det er altid nemt at stille en masse fiktive eksempler op, men står man først en i given situation, man måske ikke lige havde forudset, f.eks. utroskab jamen, så ved jeg virkelig ikke hvordan jeg ville reagere, og en nul-tolerance inden hændelsen fandt sted, er måske ikke nul-tolerance når jeg først står i det, og omvendt. Det kommer virkelig an på så mange forskellige ting.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Nul-tolerance

Indlægaf LadyFox » 16. feb 2016, 15:21

JoyNips skrev:Der er nogle ting, jeg ikke vil acceptere og som ville føre til at mit forhold stoppede, eksempelvis stoffer, utroskab og kriminalitet. Men sådan er det jo bare, det er ikke noget, jeg går og tænker over eller taler om i hverdagen.

Er det alle typer kriminalitet og uanset grunden?
0
...
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Anne Droid » 16. feb 2016, 15:26

Skumfidusen skrev:
Anne Droid skrev:Hvis han begyndte at tage stoffer, alle slags og selv i små mængder/få gange om året.
Vold af alle slags.
At stemme på DF


Du ville simpelt hen lade dig skille fra en god mand, hvis han stemte DF? Uanset hans bevæggrunde og hvad der i øvrigt lå bag?


Lige nu? Ja, det ville jeg. Jeg kan på nuværende tidspunkt komme på en, for mig, god grund til at stemme DF. Det menneskesyn kan jeg ikke med. Hvordan det ser ud om 10-20 år, ved jeg ikke.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Anne Droid » 16. feb 2016, 15:55

Skumfidusen skrev:
Anne Droid skrev:Lige nu? Ja, det ville jeg. Jeg kan på nuværende tidspunkt komme på en, for mig, god grund til at stemme DF. Det menneskesyn kan jeg ikke med. Hvordan det ser ud om 10-20 år, ved jeg ikke.


Ok. Jeg går ud fra tolerance står højt på din liste over krav til ægtefælle.


Jeg har ikke en liste med krav til ægtefælle.
0
Klimatosse
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Nul-tolerance

Indlægaf JoyNips » 16. feb 2016, 15:57

LadyFox skrev:
JoyNips skrev:Der er nogle ting, jeg ikke vil acceptere og som ville føre til at mit forhold stoppede, eksempelvis stoffer, utroskab og kriminalitet. Men sådan er det jo bare, det er ikke noget, jeg går og tænker over eller taler om i hverdagen.

Er det alle typer kriminalitet og uanset grunden?


Ja, i bund og grund. Der er naturligvis en bagatelgrænse, jeg forlader jo ikke min kæreste hvis han har glemt cykellygter (hvilket jeg i øvrigt heller ikke kategoriserer som "kriminalitet", men derimod en lovovertrædelse), men jeg kan ikke lige komme på noget, der skulle gøre kriminelle handlinger acceptable, udover de vanlige straffrihedsgrunde.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Nul-tolerance

Indlægaf achillaxedprune » 16. feb 2016, 16:00

Vold mod mig eller vores fremtidige børn... Jeg ville nok arbejde for en løsning, hvis det var i den milde ende af skalaen, men hvis han slog (sådan rigtigt), så ville jeg forlade ham på stedet.

Hvis han holdt op med at forsøge på at gøre mig glad og vores forhold godt... Det gælder sådan set på alle punkter. Jeg er meget procesoritenteret, og synes ofte at processen er vigtigere end resultatet... Altså: Det kan godt være jeg bliver ked af det/sur/skuffet, men hvis han har forsøgt at gøre det bedste han kunne, så er det vigtigere end at jeg blev ked det/sur/skuffet.
Men holdte han op med at prøve på at gøres mit og vores liv så rart og godt og trygt, som han kan... Ja, så ville vi nok blive skilt til sidst. Men det vil være en løbende ændring af vores forhold mere end nul-tolerance...

Jeg tror faktisk, at vold vil være den eneste handling, som med det samme ville medføre at vi gik fra hinanden.


....hvor er jeg rummelig. :ad!:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Karkluden » 16. feb 2016, 17:37

Voldtægt samt vold der ikke var i selvforsvar/for at beskytte andre.
Voldtægt giver sig selv. Mht. volden mener jeg, at hvis han fx skubbede nogen omkuld for at hjælpe en person som den første person var ved at overfalde eller hvis han i selvforsvar slog fra sig, ville det være noget helt andet, men sådan noget med slagsmål og sådan... Dét kan jeg ikke.

Jeg ville heller ikke acceptere misbrug, økonomisk uansvarlighed, utroskab osv der ikke blev handlet på, og jeg vil foretrække det aldrig sker. MEN det kan altså godt ske her i livet, at man får opbygget en afhængighed. Eller mister overblikket økonomisk (vi har så fællesøkonomi, men teoretisk set). Eller får knaldet med en anden. Og alle tingene ville bestemt kræve arbejde og være en krise, og måske ville vi gå fra hinanden. Men jeg ville ikke gå fra min kæreste, fordi jeg opdagede han misbrugte fx piller eller hvis jeg opdagede at han havde knaldet med en anden - hvis han altså udviste anger og fortrydelse, og var villig til at arbejde med det. Så ville jeg eddermame give det en fair chance.


Det eneste jeg er overfladisk med: jeg kunne ikke være sammen med en, der foretrak at snyde systemet og gå rundt på understøttelse af en art. Det er fair nok at være på fx dagpenge, søge job osv. Stor respekt for det. Men hvis det blev tydeligt, at han lallede det og bare helst ville krydre røv derhjemme, og der ikke var en bagvedliggende årsag som depression, så ville jeg have det meget anstrengt med det.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Fru Sunshine » 16. feb 2016, 17:43

Vold. Både psykisk og fysisk.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Muspel » 16. feb 2016, 18:32

Vold, voldtægt og stofmisbrug. For de to første, vil det være nok, at det lå i fortiden.

Og så har jeg oplevet det som en dealbreaker, at en kæreste negligerede det, at jeg blev misbrugt som helt lille med kommentarer som 'hvordan kan du vide, at det ikke bare er noget, du husker forkert' og 'hvordan kan det have betydning når du kun var tre år, så forstod du det jo ikke'. Altså principielt kunne det jo være, at han bare var spejlblank på det område. Jeg lod ikke tvivlen komme ham til gode..
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nul-tolerance

Indlægaf kidkomb » 16. feb 2016, 18:36

Muspel skrev:Vold, voldtægt og stofmisbrug. For de to første, vil det være nok, at det lå i fortiden.

Og så har jeg oplevet det som en dealbreaker, at en kæreste negligerede det, at jeg blev misbrugt som helt lille med kommentarer som 'hvordan kan du vide, at det ikke bare er noget, du husker forkert' og 'hvordan kan det have betydning når du kun var tre år, så forstod du det jo ikke'. Altså principielt kunne det jo være, at han bare var spejlblank på det område. Jeg lod ikke tvivlen komme ham til gode..

:ad!:
Ej, hvor er det bare ikke i orden. Det kan jeg godt forstå du ikke ville stå model til :ae:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Ado » 16. feb 2016, 18:42

En mand, der har udøver fysisk og psykisk vold mod sin eks. Nej tak. Men hvordan finder man lige ud af det?

Og så...argh, jamen, jeg er ved at lære mig selv at være mere åben. Jeg har egentlig altid haft det sådan, at en mand der har været straffet, ville ingen interesse have. Men for pokker; det kommer jo an på kriminaliteten. Er det mord, voldtægt eller overfald, er det et klart nej.
Spirituskørsel/frakendelse af kørekort/fodlænke har jeg det også stramt med. Men hvis det er i fortiden og manden virker fornuftig, skal det jo ikke forfølge ham resten af tiden.


Tilhænger af White Pride eller rockermiljøer er også no-go.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nul-tolerance

Indlægaf kidkomb » 16. feb 2016, 18:47

Ado skrev:En mand, der har udøver fysisk og psykisk vold mod sin eks. Nej tak. Men hvordan finder man lige ud af det?

Og så...argh, jamen, jeg er ved at lære mig selv at være mere åben. Jeg har egentlig altid haft det sådan, at en mand der har været straffet, ville ingen interesse have. Men for pokker; det kommer jo an på kriminaliteten. Er det mord, voldtægt eller overfald, er det et klart nej.
Spirituskørsel/frakendelse af kørekort/fodlænke har jeg det også stramt med. Men hvis det er i fortiden og manden virker fornuftig, skal det jo ikke forfølge ham resten af tiden.


Tilhænger af White Pride eller rockermiljøer er også no-go.


Nej, det er jo nemlig det.
Min allerbedste yndlings-kollega er så rolig og fornuftig og behagelig. Han er en fantastisk kollega, beskyttende, hjælpsom, empatisk, oprigtig interesseret i folk.
Han fik frakendt sit kørekort, da han var 18, for sprutkørsel. Og det er kun 5 år siden.
Jeg var noget overrasket da han fortalte det.
Ham ville jeg ikke (under andre omstændigheder, alder osv) tøve et eneste sekund med at "tilgive" den handling.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Karkluden » 16. feb 2016, 18:48

Ado skrev:En mand, der har udøver fysisk og psykisk vold mod sin eks. Nej tak. Men hvordan finder man lige ud af det?

Og så...argh, jamen, jeg er ved at lære mig selv at være mere åben. Jeg har egentlig altid haft det sådan, at en mand der har været straffet, ville ingen interesse have. Men for pokker; det kommer jo an på kriminaliteten. Er det mord, voldtægt eller overfald, er det et klart nej.
Spirituskørsel/frakendelse af kørekort/fodlænke har jeg det også stramt med. Men hvis det er i fortiden og manden virker fornuftig, skal det jo ikke forfølge ham resten af tiden.


Tilhænger af White Pride eller rockermiljøer er også no-go.

Min mor har en kollega, der har fået mig omvendt ift. det med tidligere straffet (det gælder dog kun visse dele af straffeloven vil jeg gerne sige. Peter Lundin eller Amagermandens type af forbrydelser ville jeg aldrig ændre mening om). Da han var meget ung, på min alder, for 20 år siden, havde han nogle år som misbruger, hvor han lavede nogle indbrud og sådan. Og selvfølgelig brød narkotikalovgivningen. Han kom i fængsel og senere hen gik han så i rehab, og har undskyldt til alle de mennesker han har såret - også fremmede han brød ind hos osv. Personlige undskyldninger, og han fortryder alt i dag, og hvis han kommer til at træde ud i fodgængerfeltet, og der er rødt, så får han nærmest tics :lol:
Dét ville jeg altså godt kunne leve med. Han har jo tydeligvis ændret ikke bare livsstil, men også moralkodeks. Tænker jeg..
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Forhold og sex"