Min mand gør mig udmattet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf JackieO » 21. feb 2016, 08:00

Super sejt af dig. Så er det med at holde fast i, at han SKAL have hjælp og ikke bare får lov til at sylte sit løfte, når bølgerne har lagt sig igen.
2
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf Muspel » 6. mar 2016, 22:23

Mibber skrev:I går flød bægeret over for mig, og vi fik faktisk en nogenlunde rimelig snak om emnet!

Helt klart inspireret af alle jeres tilbagemeldinger, fik jeg nok. Jeg sad inde i soveværelset og læste, og han sad i stuen ved siden af og så tv. Vi får øjenkontakt og jeg siger "hej" til ham og vinker og smiler. Han kvitterer med at stille et surt fjæs op og pege på tv'et - det passer ikke herren at jeg taler til ham, når han ser tv. Så blev det for meget. Jeg bliver stiktosset og det opdager han, så tv'et kommer pause og han spørger, hvad der er i vejen. Og så vælter det ellers ud. Jeg synes selv jeg under omstændighederne får fremlagt det rimelig roligt og sagligt på en måde, så han ikke føler det som et full frontal angreb, men overhovedet ikke er i tvivl om, hvor jeg står. Jeg fortæller ham, hvad det gør ved mig, at det er hele tiden, at jeg ikke har lyst til at være det samme sted som ham længere, at jeg er træt, at jeg ikke vil have et barn med ham som det er nu (eller købe hus), og at jeg ikke længere kommer til at være hans kone, hvis ikke det ændrer sig.

Han lytter faktisk fint og tager det til sig. Han er ked af, at jeg har det sådan og kan godt selv i nogen grad se, at han er for meget. Og ville ønske, jeg havde sagt det tidligere (det synes jeg nu egentlig også jeg har, bare ikke med en stol for døren). Samtidig kan jeg dog mærke, han meget gerne vil gøre det til, at det på en måde også er mit ansvar - jeg kan jo bare vælge at reagere anderledes. Den sædvanlige svada med at han føler sig ladt i stikken, ikke rummet, alene kommer også op, men jeg godtager den ikke og prøver at forklare ham, at jeg altid vil være der, når det går helt i fisk, altså hvis der er reelle problemer, men at jeg nægter at gå fuldt følelsesmæssigt og praktisk ind i en sag, der handler om spildt vand. Han accepterer det modvilligt.
Jeg krævede, at han/vi fik professionel hjælp til at håndtere sagen, og fortalte at alternativet var en kone, der havde det pissedårligt hele tiden og nok ikke ville fortsætte med at være gift med ham. Han gik med til at få hjælp!


Hvordan går det hos dig Mibber? Jeg skrev ikke i din tråd, men jeg har sådan tænkt på dig og håbet, at I fik taget hul på hjælp?
1
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf Jammerdalen » 7. mar 2016, 06:53

Jeg kommer sent ind i tråden og har ikke læst den til ende. Jeg tænker ikke Aspergers, men ADHD eller snarere ADD. Prøv at få fat i bogen Smart but Stuck. Den beskriver rigtig godt hvordan "følelse" har en afgørende rolle for en person med ADD. Der er hjælp at hente tror jeg.

Jeg har selv ADD og ved hvordan følelser kan bremse mig, men jeg har tre børn i god trivsel, for sjovt nok kan kærligheden til børnene give et ordentligt fokus. Jeg har nemlig været lidt som din mand.
1
Garbitch
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:24
Kort karma: 2
Likede indlæg: 9

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf Garbitch » 15. maj 2016, 07:01

Så dumper jeg lige ind fra sidelinjen. Jeg er simpelthen imoneret over de saglige og empatiske svar TS har fået. Er i uddannet psykoterapeuter hele bundet?
Nå men jeg vil bare rigtig gerne høre hvordan det går dig TS. Det er en lang, sej kamp i skal igang med!
0
Brugeravatar
SoMaPe
Indlæg: 50
Tilmeldt: 8. maj 2016, 19:57
Kort karma: 2
Likede indlæg: 55

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf SoMaPe » 15. maj 2016, 18:33

Jeg har heller ikke læst alle indlæg i tråden, men jeg har læst indlægget hvor du fortæller hvordan du har fået sagt fra. Jeg vil bare give dig et klap på skulderen :)
0
Kinda Pissed About Not Being A Mermaid
Mibber
Indlæg: 35
Tilmeldt: 12. nov 2015, 22:31
Kort karma: 11
Likede indlæg: 133

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf Mibber » 18. maj 2016, 22:32

Kære alle I søde mennesker

Jamen her har det været lidt af en opgave rent faktisk at få manden afsted til den her psykolog og parterapeut, vi har fundet. Der er hele tiden dukket en masse undskyldninger op for, hvorfor det ikke lige var det rette tidspunkt, og det har været frustrerende. Men i overmorgen har vi en tid! Og den skal overholdes!
Jeg er i mellemtiden nået derud, hvor jeg ikke orker at tilbringe tid med ham og derfor søger væk (tager ekstraarbejde, besøger venner, laver ting alene), så nu er det sidste udkald, er jeg bange for...
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf Moxy-lady » 18. maj 2016, 22:45

Årh hvor er det altså synd for dig! Sejt at du stadig holder ud.

Har du overvejet din egen lejlighed? Desværre er det jo ofte en længere process og tingene bliver ofte værre før det bliver bedre. Jeg skriver det ikke for at gøre dig helt opgivende, men bare som en ting du måske bør overveje. Det er rigtig hårdt at skulle vende skuden, og når han samtidig er så modstræbende så kan jeg godt frygte at du ender med at gå helt ned hvis det er dig der skal være primus motor på alt.
6
My world 12-10-18 :lun:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf avdotja » 21. maj 2016, 21:00

Moxy-lady skrev:Årh hvor er det altså synd for dig! Sejt at du stadig holder ud.

Har du overvejet din egen lejlighed? Desværre er det jo ofte en længere process og tingene bliver ofte værre før det bliver bedre. Jeg skriver det ikke for at gøre dig helt opgivende, men bare som en ting du måske bør overveje. Det er rigtig hårdt at skulle vende skuden, og når han samtidig er så modstræbende så kan jeg godt frygte at du ender med at gå helt ned hvis det er dig der skal være primus motor på alt.

Af ren nysgerrighed: hvorfor mener du det er sejt at blive i et forhold som er ødelæggende for ens livskvalitet? Jeg er tidligere stødt på det synspunkt ("de blev sammen, på trods af at det ikke var kønt i mange år, men NU kan de fejre guldbryllup, så det var det hele værd"-agtigt) men har aldrig været i nærheden af af forstå hvorfor det skulle være beundringsværdigt?
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf Moxy-lady » 21. maj 2016, 21:13

avdotja skrev:
Moxy-lady skrev:Årh hvor er det altså synd for dig! Sejt at du stadig holder ud.

Har du overvejet din egen lejlighed? Desværre er det jo ofte en længere process og tingene bliver ofte værre før det bliver bedre. Jeg skriver det ikke for at gøre dig helt opgivende, men bare som en ting du måske bør overveje. Det er rigtig hårdt at skulle vende skuden, og når han samtidig er så modstræbende så kan jeg godt frygte at du ender med at gå helt ned hvis det er dig der skal være primus motor på alt.

Af ren nysgerrighed: hvorfor mener du det er sejt at blive i et forhold som er ødelæggende for ens livskvalitet? Jeg er tidligere stødt på det synspunkt ("de blev sammen, på trods af at det ikke var kønt i mange år, men NU kan de fejre guldbryllup, så det var det hele værd"-agtigt) men har aldrig været i nærheden af af forstå hvorfor det skulle være beundringsværdigt?


Det må da være sejt (hårdt) at blive i noget der er så hårdt, og derfor må man pr. default være en sej person. I mit indlæg giver jeg ikke udtryk for om jeg synes at det er rigtigt eller forkert at blive hos hendes mand, for indtil videre har hun truffet en beslutning om at blive. Jeg opfordrer derimod til at hun overvejer at finde sin egen lejlighed så hun ikke er så afhængig af ham og hans humør.

Jeg prøver at respektere hendes valg. Jeg har tidligere i tråden givet udtryk for hvad jeg mener, men hun har truffet et andet valg og så forsøger jeg i stedet at rose hende for at træffe et svært valg og samtidig forsøge at ruste hende bedst muligt i fremtiden.

Jeg synes på ingen måde at jeg opfordrer hende til at gøre vold på sig selv.
9
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forhold og sex"