"Red flags" eller ej?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: "Red flags" eller ej?

Indlægaf Stitch » 8. jan 2022, 23:04

Det lyder godt nok ubehageligt. Er du okay?

Har du overvejet at kontakte politiet eller andre nu efter denne trussel?
5
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: "Red flags" eller ej?

Indlægaf Stitch » 8. jan 2022, 23:05

Og du kan ændre det i whatsapp,så ingen kan se din online status, hvis du nu ikke gider det fremover (andre end ham heller).
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: "Red flags" eller ej?

Indlægaf OberstNasig » 8. jan 2022, 23:10

Det er en regulær trussel, han sender til dig. Klogt at gemme beviser, skulle han intensivere sin chikane, som det efterhånden tager form af. Hvis han begynder at stalke dig, skal du kontakte dansk stalkingcenter og søge råd. Det er gratis.
Forhåbentlig fiser den ud nu, hvor du har lukket den. Uanset hvad må du IKKE og jeg gentager IKKE svare ham, uanset hvad han skriver. Hvis du svarer ham, kan politiet ikke hjælpe dig.
3
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9626

Re: "Red flags" eller ej?

Indlægaf Tanten » 8. jan 2022, 23:18

Gode råd til at beskytte dig mod evt digital chikane eller stalking https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/vi ... adgivning/
4
FrkCherry
Indlæg: 214
Tilmeldt: 29. jun 2020, 19:58
Kort karma: 11
Likede indlæg: 619

Re: "Red flags" eller ej?

Indlægaf FrkCherry » 8. jan 2022, 23:40

Venus222 skrev:Han er jo ikke rask! :shock: Og hvor pokker er hans stolthed henne? :tie:


Jeg tror næsten også der er noget galt. Præcis hvad skal jeg ikke kunne sige, men jeg tænker at det er langtfra normal adfærd for mænd i hans alder.

Som en lille side-note, skete der helt tilfældigvis det at den fællesbekendte vi har (kollega til ham) for nogle dage siden fortalte at en af hendes nærmeste kollegaer hev hende til side for at fortælle at hun havde en mærkelig mavefornemmelse omkring ham - blot efter at have bemærket ham til julefrokost og i kantinen på arbejdet. Kollegaen vidste at jeg datede ham og derfor sagde hun sin ærlige mening, da de to var alene et øjeblik. Denne person har endda ikke hørt at jeg allerede var stoppet med at ses med ham, så hun havde ingen grund til at nævne det eller være skeptisk. Så der er formentlig i forvejen et eller andet med den her fyr.
2
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: "Red flags" eller ej?

Indlægaf Elverpigen » 9. jan 2022, 03:44

FrkCherry skrev:Til jer, som allerede havde forudset det komme vil jeg lige bekræfte at I desværre fik helt ret i jeres vurdering af situationen. Måske jeg var en smule naiv, men jeg troede faktisk ikke han for alvor ville skrue bissen på Men det skete så alligevel i det øjeblik jeg endte med at blokere ham. :wacko:
(....)
Hvilket resulterer i at han i stedet kontakter mig via SMS (jeg glemte at blokere ham begge steder samtidig), hvorefter han for alvor skruer bissen på. Han starter samtalen med "Jeg vil advare dig kraftigt imod ikke at besvare. Og blokere. Meget kraftig advarsel.".



Av, hvor ubehageligt.

Jeg vil også foreslå, at du allerede nu får kigget på rådgivningen i Dansk Stalking Center https://danskstalkingcenter.dk/ om hvilke muligheder du har, også i forhold til at kontakte politiet så tidligt som muligt, så der ligger noget dokumentation i fald det skulle eskalere.

Jeg krydser fingre for, at han finder på noget mere konstruktivt at foretage sig!
1
FrkCherry
Indlæg: 214
Tilmeldt: 29. jun 2020, 19:58
Kort karma: 11
Likede indlæg: 619

Re: "Red flags" eller ej?

Indlægaf FrkCherry » 14. jan 2022, 15:02

Tak for al jeres jeres omsorg, gode input og info om hvor jeg kan henvende mig hvis det fortsætter. Det er virkelig værdsat. :kram: Jeg tror heldigvis den er helt lukket nu og at det ikke bliver nødvendigt.

Det hele endte med at han faktisk selv fik skrevet til mig at han beklager de beskeder han sendte og at han var i sine følelsers vilde vold da han sendte dem. Jeg svarede ham herefter (det var før jeg læste herinde, at det er en god idé ikke at svare ham ift. politiet): "Hej X. Jeg synes de beskeder du har sendt mig per SMS er meget ubehagelige og gør mig ret utryg. Jeg vil endnu engang venligst bede dig om aldrig nogensinde at tage kontakt til mig igen, som jeg allerede har skrevet direkte til dig flere gange på Whatsapp. Når du giver tydeligt udtryk for at du har forstået dette, men stadig ikke respekterer denne grænse ved fortsat at tage kontakt til mig med irrelevante spørgsmål er det at jeg har set mig nødsaget til at blokere dig på samtlige platforme."

Måske jeg ikke burde have svaret, men jeg tænkte at det så fremgår det i hvertfald sort på hvidt at jeg har frabedt mig al form for kontakt med ham og at jeg oplever hans henvendelser som ubehagelige og noget der gør mig utryg. Så skulle det eskalere på et tidspunkt har dokumentation for at jeg direkte har frabedt mig enhver form for kontakt. Samtidigt undlod jeg at reagere eller svare på hans beskyldninger om at jeg er "mega nærig og ekstremt nøjeregnende", at jeg aldrig har tilbudt frivilligt at lave mad til ham osv. Jeg har som sagt ikke hørt mere fra ham siden jeg fik ham blokeret på samtlige platforme, så jeg regner med at den er lukket nu og at han har flyttet sit fokus til hans nye Tinder dates. Worst case scenario, har jeg gemt alle beskederne som dokumentation til politiet hvis han skulle dukke op på min adresse, smide et fysisk brev i min postkasse eller lignende. :)
10

Tilbage til "Forhold og sex"