Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Thomas31
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 88
Likede indlæg: 2445

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Thomas31 » 27. feb 2024, 16:31

abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:Hvis man er lokket herop under falske forudsætninger eller skylder dem, der betalte rejsen penge.


Det er ikke unormalt at skylde penge for en rejse. Det bliver man normalt ikke et handlet menneske af.


Man bliver det, hvis man kun har mulighed for at betale de penge tilbage ved at arbejde på et bordel drevet af den man skylder penge til. Eller hvis alternativet til ikke at betale er at man enten selv bliver udsat for vold eller ens familie bliver det.


At være handlet må betyde at man udveksles for penge. Som man f.eks. gjorde med slaver. Slaver var handlede. Men det lyder ikke til at det foregår i noget væsentligt omfang her, så jeg synes I er nødt til at droppe betegnelsen "handlede kvinder". Den virker ikke korrekt.


Det ville være logisk men i praksis er en kvinde handlet når, der kommer tvang ind, også selvom tvangen først kommer langt senere. Det er sprogligt tosset, men det er vist for fasttømret et begreb til at ændre på. Det misbruges selvfølgelig politisk, fordi man udmærket ved, at en overskrift om en handlet kvinde efterlader indtryk af slavemarkeder. Menneskehandel i Danmark er sjældent og oftest er der tale om et etableret rufferi-forhold, hvor rufferen ændrer aftalerne med trusler og tvang
0
fisken80
Indlæg: 22578
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53126

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf fisken80 » 27. feb 2024, 16:32

Thomas31 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:Hvis man er lokket herop under falske forudsætninger eller skylder dem, der betalte rejsen penge.


Det er ikke unormalt at skylde penge for en rejse. Det bliver man normalt ikke et handlet menneske af.


Man bliver det, hvis man kun har mulighed for at betale de penge tilbage ved at arbejde på et bordel drevet af den man skylder penge til. Eller hvis alternativet til ikke at betale er at man enten selv bliver udsat for vold eller ens familie bliver det.


At være handlet må betyde at man udveksles for penge. Som man f.eks. gjorde med slaver. Slaver var handlede. Men det lyder ikke til at det foregår i noget væsentligt omfang her, så jeg synes I er nødt til at droppe betegnelsen "handlede kvinder". Den virker ikke korrekt.


Det ville være logisk men i praksis er en kvinde handlet når, der kommer tvang ind, også selvom tvangen først kommer langt senere. Det er sprogligt tosset, men det er vist for fasttømret et begreb til at ændre på. Det misbruges selvfølgelig politisk, fordi man udmærket ved, at en overskrift om en handlet kvinde efterlader indtryk af slavemarkeder. Menneskehandel i Danmark er sjældent og oftest er der tale om et etableret rufferi-forhold, hvor rufferen ændrer aftalerne med trusler og tvang


Vi kunne også bare bruge FNs definition som jeg har linket til.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Thomas31
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 88
Likede indlæg: 2445

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Thomas31 » 27. feb 2024, 16:33

fisken80 skrev:
Thomas31 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:Hvis man er lokket herop under falske forudsætninger eller skylder dem, der betalte rejsen penge.


Det er ikke unormalt at skylde penge for en rejse. Det bliver man normalt ikke et handlet menneske af.


Man bliver det, hvis man kun har mulighed for at betale de penge tilbage ved at arbejde på et bordel drevet af den man skylder penge til. Eller hvis alternativet til ikke at betale er at man enten selv bliver udsat for vold eller ens familie bliver det.


At være handlet må betyde at man udveksles for penge. Som man f.eks. gjorde med slaver. Slaver var handlede. Men det lyder ikke til at det foregår i noget væsentligt omfang her, så jeg synes I er nødt til at droppe betegnelsen "handlede kvinder". Den virker ikke korrekt.


Det ville være logisk men i praksis er en kvinde handlet når, der kommer tvang ind, også selvom tvangen først kommer langt senere. Det er sprogligt tosset, men det er vist for fasttømret et begreb til at ændre på. Det misbruges selvfølgelig politisk, fordi man udmærket ved, at en overskrift om en handlet kvinde efterlader indtryk af slavemarkeder. Menneskehandel i Danmark er sjældent og oftest er der tale om et etableret rufferi-forhold, hvor rufferen ændrer aftalerne med trusler og tvang


Vi kunne også bare bruge FNs definition som jeg har linket til.


Jeg kender udmærket definitionerne. Det er derfor jeg bruger dem.
0
Dengyldnetomat
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. mar 2024, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Dengyldnetomat » 10. mar 2024, 14:05

Jeg har ikke gennemlæst hele tråden. Men for at svare på spørgsmålet, så kan grunden til, at så få kvinder går til prostituerede være, at der ikke rigtig er nogle mandlige prostituerede til heteroseksuelle kvinder. Jeg tror også at det skulle foregå på en anden måde, end når mænd går til kvindelige prostituerede. Kvinder har brug for noget andet og alle kvinder er forskellige og har forskellige behov.
Jeg tror at det er vigtigt, især for kvinder, at kunne føle sig trygge og begæret. Det ville kræve at manden er psykologisk intelligent og kan regne kvindens behov ud.
Den prostituerede skal selvfølgelig være ved sine fulde fem og ikke arbejde under tvang.

Jeg tror at mange kvinder har de samme behov for sex og nærhed, som mænd, og det kan være utroligt svært at skulle gennemgå diverse dating apps/sites eller gå i byen, hvis man er single og ikke helt ung mere. Der kan også være andre grunde, fx sygdom eller handicap, hvor kvinder stadig kan have lyst til sex. Ja, det kan endda være gavnligt for helbredet og virker mod smerter.
Så hvis der var flere mandlige prostituerede til heteroseksuelle kvinder, så tror jeg faktisk også at de ville få en del arbejde. Problemet er, at de ikke findes. Måske er der nogle få i København området, men hvad med resten af landet? Der er ingenting.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23831
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22080

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2024, 14:45

Dengyldnetomat skrev:[...]
Så hvis der var flere mandlige prostituerede til heteroseksuelle kvinder, så tror jeg faktisk også at de ville få en del arbejde. Problemet er, at de ikke findes. Måske er der nogle få i København området, men hvad med resten af landet? Der er ingenting.

Hmm ... udbud og efterspørgsel. Ved ikke helt om jeg køber din forklaring som hovedårsagen. Hvis der var stor efterspørgsel, og det gav godt, skulle der nok hurtigt komme flere udbydere. :gruble:
0
Dengyldnetomat
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. mar 2024, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Dengyldnetomat » 10. mar 2024, 14:52

Ja, det er jo lidt et dilemma, at det stadig er lidt tabu, hvis kvinder siger at de har lyst. Og det er nok de færreste, der vil sige højt, at de er villige til at betale for det.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2115
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1212

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Dawwty » 11. mar 2024, 00:25

Dengyldnetomat skrev:Ja, det er jo lidt et dilemma, at det stadig er lidt tabu, hvis kvinder siger at de har lyst. Og det er nok de færreste, der vil sige højt, at de er villige til at betale for det.

Hvorfor skulle man betale, dårlig sex med en fremmed er nemt at få. Jeg har aldrig været den smukkeste pige, men det ændrer ikke på at muligheder har været mange.

Jeg er ikke den eneste som har fået opmærksom, det tror jeg at alle kvinder får, så hvorfor betale!

Det handler mere om, hvad god sex er. Det er med en man kender og kan lide. Ikke en ukendt, uden tiltrækningen og med dårlig sex til følge.

Jeg tror ikke at der er efterspørgsel, hvilket giver god mening.
1
D.itsen
Indlæg: 3348
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9042

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf D.itsen » 11. mar 2024, 08:00

Altså kropsbehandling er en ting. Traumebehandling ved fysisk behandling. Kvinder, der har været udsat for voldtægt, som i trygge rammer siger fra, får lov at slås osv. Tantrabehandling. Så der er ting derud, som er fysiske og seksuelle i større eller mindre grad, som kvinder betaler for.
Men der er ikke pik i fisse og er ikke særlig udbredt.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Dengyldnetomat
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. mar 2024, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Dengyldnetomat » 11. mar 2024, 10:27

Jeg forstår dig godt, hvis du har en forestilling om, at det er dårlig sex, du får.
Men hvis man kunne vælge en mand, hvor der var kemi og hvor man følte sig tiltrukket og hvis han lige vidste, hvilke knapper han skulle trykke på?

Jeg er også kvinde og jeg kunne ærlig talt godt finde på det. Jeg ser da heller ikke ringe ud, men jeg orker ikke alt det bøvl med at skulle i byen eller sidde på dating apps og hvor man ikke aner noget om, hvordan det kommer til at gå. Jeg tror at det ville være nemmere for mig, at der var nogle helt klare aftaler om, hvad der skulle foregå, respekt for ens grænser og proffesionelt.
0
Dengyldnetomat
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. mar 2024, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Dengyldnetomat » 11. mar 2024, 10:27

Jeg forstår dig godt, hvis du har en forestilling om, at det er dårlig sex, du får.
Men hvis man kunne vælge en mand, hvor der var kemi og hvor man følte sig tiltrukket og hvis han lige vidste, hvilke knapper han skulle trykke på?

Jeg er også kvinde og jeg kunne ærlig talt godt finde på det. Jeg ser da heller ikke ringe ud, men jeg orker ikke alt det bøvl med at skulle i byen eller sidde på dating apps og hvor man ikke aner noget om, hvordan det kommer til at gå. Jeg tror at det ville være nemmere for mig, at der var nogle helt klare aftaler om, hvad der skulle foregå, respekt for ens grænser og proffesionelt.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2115
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1212

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Dawwty » 11. mar 2024, 22:13

Dengyldnetomat skrev:Jeg forstår dig godt, hvis du har en forestilling om, at det er dårlig sex, du får.
Men hvis man kunne vælge en mand, hvor der var kemi og hvor man følte sig tiltrukket og hvis han lige vidste, hvilke knapper han skulle trykke på?

Jeg er også kvinde og jeg kunne ærlig talt godt finde på det. Jeg ser da heller ikke ringe ud, men jeg orker ikke alt det bøvl med at skulle i byen eller sidde på dating apps og hvor man ikke aner noget om, hvordan det kommer til at gå. Jeg tror at det ville være nemmere for mig, at der var nogle helt klare aftaler om, hvad der skulle foregå, respekt for ens grænser og proffesionelt.

Det kan du også gøre via dating apps og kemi møder. Sex er det nemmeste at få, det giver ikke mening at betale for hvad der er rimeligt af gratis.
0
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf vandmelon » 17. mar 2024, 11:34

"Sex er det nemmeste at få, det giver ikke mening at betale for hvad der er rimeligt af gratis."

Pris og kvalitet hænger sammen. Får du gratis sex, ved han at han ikke skal yde noget. Det var jo dig der ville. Hvis det var ham selv der ville, og du sagde nej, så skulle han nok yde noget, for så fik han dig endelig. Men når du selv vil med en eller anden, så er han sådan lidt ej for satan, jesus, jeg skal tage mig sammen, hvad er der galt med hende, men ok, skal nok gøre det. Omvendt, hvis du betaler ham for det, så er det som med alt andet. 1000 kr, ok sex. 10000 kr. Super sex. Han skal levere varen, da du siger det til en veninde, og det ved han. Så hvis han vil have din veninde som kunde også, så skal han levere varen. Og inden du siger, min veninde gider ikke sådan noget. Nej, det gider de ikke, indtil du siger "det var den mest uforglemmelige sex i dit liv." Selvom du vil elske at sige nej nu, sikker noget sludder. Og til det andet med at man ikke kan få noget godt der er gratis, det vil du også sige er noget sludder, ala du ka da sagtens finde en fyr der vil dig max i sengen også hvis du selv tager kontakt og klart siger at det skal være engangs. Fair nok. Men han vil dig ikke max. Er der nogen der ved hvordan man kan tilfredstille en kvinde i sengen 99.999% så er det "produkt" de tilbyder så godt, at der er pris på.
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23831
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22080

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf dgd2007 » 17. mar 2024, 13:58

vandmelon skrev:[...]
Pris og kvalitet hænger sammen. [...]

Jeg vidste ikke at "sexkvalitet" var så objektivt målbart. :)

Prostitution er jo at den ene betaler den anden for i en time at lade som om der er noget imellem dem. Det er vel ikke engang alle der synes dét er en kvalitet?
2
Jens A
Indlæg: 22
Tilmeldt: 18. feb 2024, 15:57
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Jens A » 23. mar 2024, 06:41

Dengyldnetomat skrev:Jeg forstår dig godt, hvis du har en forestilling om, at det er dårlig sex, du får.
Men hvis man kunne vælge en mand, hvor der var kemi og hvor man følte sig tiltrukket og hvis han lige vidste, hvilke knapper han skulle trykke på?

Jeg er også kvinde og jeg kunne ærlig talt godt finde på det. Jeg ser da heller ikke ringe ud, men jeg orker ikke alt det bøvl med at skulle i byen eller sidde på dating apps og hvor man ikke aner noget om, hvordan det kommer til at gå. Jeg tror at det ville være nemmere for mig, at der var nogle helt klare aftaler om, hvad der skulle foregå, respekt for ens grænser og proffesionelt.


Det er faktisk et superinteressant indlæg i tråden her.
Og meget befriende, at du åbner op her. Og meget mærkeligt at der ikke er nogen, der kommenterer her.

For du skriver jo faktisk, at du godt kunne finde på at købe sex, hvis der var et ordentligt udbud, dvs. en mand der vidste hvilke knapper, han skulle trykke på.

Hm, ville nok have troet, at du ville blive udskammet for sådan en holdning af de samme kvinder i denne tråd, som udskammer mænd, der køber sex. Men nej - måske fordi du er kvinde …. men det er jo i så fald sexistisk.

Nå, men jeg er da lidt ked af at høre om, hvor svært det er at få god sex i det normale liv. Og må bare sige, at vi er rigtig mange mænd, som prøver at gøre os stor umage med at være gode elskere, og der er ingen tvivl om, at det yperrste for os er at give kvinden orgasme, gerne mange - og idet hele taget være en god elsker, med alt hvad der hører til, hygge, forspil, snak, sex, snak osv. - der er ikke noget mere mandigt, og vi ved det alle sammen godt, men ikke alle har lige evner.
Hvordan er det med jer kvinder - vil I også gerne være gode elskerinder?

Og endeligt et spørgsmål til dig.
Hvis der nu virkelig var et godt udbud og en god mandlig prostitueret, ville du så ikke moralske problemer med, at du jo ville skade ham? Ligesom at de kvindelige prostituerede jo bliver skadet…? Eller giver det ikke mening, når der er tale om en msnd?
Senest rettet af Jens A 24. mar 2024, 15:54, rettet i alt 1 gang.
0
Jens A
Indlæg: 22
Tilmeldt: 18. feb 2024, 15:57
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Jens A » 24. mar 2024, 15:15

Hm, jeg tror måske godt jeg vil bringe en anden vinkel på banen her … nemlig pligtsex eller det vi kan kalde hverdagsprostitution, som jeg tror er aldeles udbredt …

Jeg har været sammen med min kone i en del år, og som de fleste havde vi et par stormfulde år med meget og heftig, skøn sex, men efter 5-6 år eller færre ændrede tingene sig og lysten blev lidt mindre for os begge, men for hende markant mindre, måske endda grænsende til nul.
Mens jeg begærer hende ret kraftigt stadig.

Hun vil dog gerne have kærligheden og min opmærksomhed og også gerne intimiteten, kæle og kysse … men jeg tror egentlig godt hun kunne (ville) undvære sexen. Hun bliver aldrig våd, først når jeg slikker hende eller vi bruger creme, og jeg tror egentlig ikke lysten til den fysiske sex er der hos hende.

Jeg tror faktisk, hun gør det for min skyld, og jeg har fonemnelsen af at blive affodret (få taget trykket).
Og jeg har tænkt meget over dette, da det har stået på et par år.

Vi har et forhold, hvor hun er ret afhængig af mig økonomisk eller hun ville i hvert fald ikke kunne leve det gode liv uden mig. Hm, jeg elsker hende og hun elsker mig, og tror også hun sætter megec stor pris på vores forhold og kærlighed, vi har det sjovt sammen, rejser meget, går meget på restaurant mm mm.

Men sexen gør hun for min skyld, og så er det jeg spørger:
Hvis ikke hun egentlig beyder sig om, at jeg trænger ind i hende og vi har sex, og kun gør det for min skyld, og for at holde fast i mig og vores forhold og den gode økonomi,
er der så ikke også blot tale om prostitution. Hun sælger jo sin krop!

Jeg har snakkwt med nogle venner om det - ellers ikke noget vi nornalt gør - og desværre var deres opfattelse præcis den samme. de tænkte også alle fire, at konen gjorde det for deres skyld … (vi er en vennegruppe i slut fyrrerne)

Jeg synes det er meget betænkeligt, og det gør mig i stigende grad voldsomt frustreret. For hvad er jeg så?
Tænder hun overhovedet på mig sexuelt, begærer hun mig faktisk mere, tænder hun egentlig overhovedet på min krop, elker kun mit intellekt, vores kærlighed og den økonomiske tryghed jeg repræsenterer.
Jeg siger til hende konstant, hvor lækker jeg synes hun er - hendes bryster, mave, øjne og hvor feminin hun er mv.
Men jeg vil da også begæres og føle mig lækker, og få komplimenter - og jeg er faktisk en flot fyr på næsten to meter, træner og løber meget og køber flot tøj osv.

Og vi har snakket en del om det, og hun siger, at det fungerer anderledes for hende, og at det ikke så meget er det fysiske hun tænder på, og at det måske ikke er så meget selve sexen, der betyder så meget som alt det andet.

Men er det så bare ikke prostitution? Og kan jeg leve med det? Og hvor mange tusinde hjem er dette tilfældet?
Jeg tror desværre det er mere reglen end undtagelsen i lange parforhold. Hverdagsprostitution!
Senest rettet af Jens A 24. mar 2024, 16:47, rettet i alt 3 gange.
0

Tilbage til "Forhold og sex"