At date flere samtidig - hvad synes I?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Wunder8 » 14. feb 2016, 16:29

malou_43 skrev:Jer der dater flere/dater andre, der ser andre end Jer - hvis nu personen I dater, bakker ud fordi en anden er mere spændende (eller måske bare stopper med at skrive) - men så kommer tilbage, fordi det ikke gik mellem dem to - vil I gerne date videre med dem igen så? :)


Det har jeg aldrig oplevet. Det ville komme helt an på, hvor meget vi havde datet og en masse andre ting :)
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Wunder8 » 14. feb 2016, 21:45

mariannaa skrev: Ikke om jeg vil være et nummer i rækken af kvinder, som skal måles og vejes og ses an.


Men... måler og vejer man mindre, når man kun ser én? Det håber jeg da ikke. Man skulle gerne have de samme værdier og kriterier for valget af en partner, uanset om h*n er én ud af 1, 2 eller 10.
3
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf mariannaa » 15. feb 2016, 07:50

Wunder8 skrev:
mariannaa skrev: Ikke om jeg vil være et nummer i rækken af kvinder, som skal måles og vejes og ses an.


Men... måler og vejer man mindre, når man kun ser én? Det håber jeg da ikke. Man skulle gerne have de samme værdier og kriterier for valget af en partner, uanset om h*n er én ud af 1, 2 eller 10.


Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener? :)

Det er ment som en talemåde. At jeg ikke vil være en del af en gruppe af kvinder som manden efterfølgende kan rangliste i forhold til x eller y.
1
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Wunder8 » 15. feb 2016, 16:46

mariannaa skrev:
Wunder8 skrev:
mariannaa skrev: Ikke om jeg vil være et nummer i rækken af kvinder, som skal måles og vejes og ses an.


Men... måler og vejer man mindre, når man kun ser én? Det håber jeg da ikke. Man skulle gerne have de samme værdier og kriterier for valget af en partner, uanset om h*n er én ud af 1, 2 eller 10.


Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener? :)

Det er ment som en talemåde. At jeg ikke vil være en del af en gruppe af kvinder som manden efterfølgende kan rangliste i forhold til x eller y.



Jeg kender godt talemåden, men jeg forstår stadig ikke argumentet. Altså, bare fordi man ikke dater en der ser andre, så bliver man jo stadig vurderet hovede og røv, og det praktiserer man i øvrigt også selv over for den anden part.

Jeg synes, din holdning er ret ladet. Som i: at hvis jeg fx ser to mænd samtidigt i den indledende fase (1.-2. date), så fører jeg en indre liste, hvor jeg helt pragmatisk opstiller pros & cons; om den ene er megasjov og den anden er 1.90 høj etc. (begge er gode ting, btw.) og så på et tidspukt skrotter den ene og vælger den anden. Sandheden er jo, at dating handler om at finde ud af, om man er kompatible og om man kan udvikle følelser for hinanden, hvilket har meget lidt med pragmatik at gøre, ergo kan jeg ikke genkende, at der skulle være tale om en rangliste :)
7
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Zombie » 16. feb 2016, 07:56

Wunder8 skrev:
mariannaa skrev:
Wunder8 skrev:
mariannaa skrev: Ikke om jeg vil være et nummer i rækken af kvinder, som skal måles og vejes og ses an.


Men... måler og vejer man mindre, når man kun ser én? Det håber jeg da ikke. Man skulle gerne have de samme værdier og kriterier for valget af en partner, uanset om h*n er én ud af 1, 2 eller 10.


Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener? :)

Det er ment som en talemåde. At jeg ikke vil være en del af en gruppe af kvinder som manden efterfølgende kan rangliste i forhold til x eller y.



Jeg kender godt talemåden, men jeg forstår stadig ikke argumentet. Altså, bare fordi man ikke dater en der ser andre, så bliver man jo stadig vurderet hovede og røv, og det praktiserer man i øvrigt også selv over for den anden part.

Jeg synes, din holdning er ret ladet. Som i: at hvis jeg fx ser to mænd samtidigt i den indledende fase (1.-2. date), så fører jeg en indre liste, hvor jeg helt pragmatisk opstiller pros & cons; om den ene er megasjov og den anden er 1.90 høj etc. (begge er gode ting, btw.) og så på et tidspukt skrotter den ene og vælger den anden. Sandheden er jo, at dating handler om at finde ud af, om man er kompatible og om man kan udvikle følelser for hinanden, hvilket har meget lidt med pragmatik at gøre, ergo kan jeg ikke genkende, at der skulle være tale om en rangliste :)


Du skriver det meget diplomatisk, Wunder - jeg må indrømme, at jeg bliver voldsomt provokeret af flere udmeldinger her i tråden, herunder den du diskuterer her.

Jeg synes det er helt fint, at man selv ønsker at bruge en anden tilgang og at blive mødt af en anden tilgang fra sin date. Så langt, så godt.

Men så er det ligesom, at det skrider for folk (nogle, ikke alle). Så skal de lige pludselig tillægge folk der dater flere på én gang, alle mulige motiver og hvad ved jeg. Og når man så skriver, at man ikke selv ser sådan på det, så kører det bare i ring med argumentationen frem og tilbage.

Der er lidt mansplaining over det, det er lidt i samme stil. Folk, der hverken kan eller vil date flere på én gang, måske aldrig har gjort det og i hvert fald ikke har tænkt sig at gøre det nu, skriver i ramme alvor om, hvordan det opleves for mig og andre, der kunne finde på at gøre det og/eller har gjort det.

Jeg har nævnt lidt om det tidligere i tråden - det der med, at der findes mange måder at gøre tingene på, og at alle måderne har fordele og ulemper. Det er en fin tilgang og måde at diskutere fordele og ulemper, men at skyde folk i skoene at vi anser andre mennesker om værende køer på et marked, tal i en række - at vi som her, åbenbart måler og vejer folk op mod hinanden som var de en slags trofæer hvor vi ønsker at vælge den bedste... Nej, det er lige godt for groft.
Sådan et menneske er jeg ikke, og jeg kender mange andre der dater flere samtidig, som heller ikke er det. Jeg ved ikke lige, hvorfor der er et behov for ikke bare at tage afstand til det at date flere på én gang, men også at trashtalke de mennesker som gør det, ved at informere os pænt om, hvordan vi ser på andre mennesker (for det ved vi ikke bedst selv, eller?).

Ja, jeg bliver altså lidt provokeret af det. Men jeg ligger også syg med feber, så der skal nok ikke så meget til.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf mariannaa » 16. feb 2016, 08:12

Zombie skrev:
Wunder8 skrev:
mariannaa skrev:
Wunder8 skrev:
mariannaa skrev: Ikke om jeg vil være et nummer i rækken af kvinder, som skal måles og vejes og ses an.


Men... måler og vejer man mindre, når man kun ser én? Det håber jeg da ikke. Man skulle gerne have de samme værdier og kriterier for valget af en partner, uanset om h*n er én ud af 1, 2 eller 10.


Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener? :)

Det er ment som en talemåde. At jeg ikke vil være en del af en gruppe af kvinder som manden efterfølgende kan rangliste i forhold til x eller y.



Jeg kender godt talemåden, men jeg forstår stadig ikke argumentet. Altså, bare fordi man ikke dater en der ser andre, så bliver man jo stadig vurderet hovede og røv, og det praktiserer man i øvrigt også selv over for den anden part.

Jeg synes, din holdning er ret ladet. Som i: at hvis jeg fx ser to mænd samtidigt i den indledende fase (1.-2. date), så fører jeg en indre liste, hvor jeg helt pragmatisk opstiller pros & cons; om den ene er megasjov og den anden er 1.90 høj etc. (begge er gode ting, btw.) og så på et tidspukt skrotter den ene og vælger den anden. Sandheden er jo, at dating handler om at finde ud af, om man er kompatible og om man kan udvikle følelser for hinanden, hvilket har meget lidt med pragmatik at gøre, ergo kan jeg ikke genkende, at der skulle være tale om en rangliste :)


Du skriver det meget diplomatisk, Wunder - jeg må indrømme, at jeg bliver voldsomt provokeret af flere udmeldinger her i tråden, herunder den du diskuterer her.

Jeg synes det er helt fint, at man selv ønsker at bruge en anden tilgang og at blive mødt af en anden tilgang fra sin date. Så langt, så godt.

Men så er det ligesom, at det skrider for folk (nogle, ikke alle). Så skal de lige pludselig tillægge folk der dater flere på én gang, alle mulige motiver og hvad ved jeg. Og når man så skriver, at man ikke selv ser sådan på det, så kører det bare i ring med argumentationen frem og tilbage.

Der er lidt mansplaining over det, det er lidt i samme stil. Folk, der hverken kan eller vil date flere på én gang, måske aldrig har gjort det og i hvert fald ikke har tænkt sig at gøre det nu, skriver i ramme alvor om, hvordan det opleves for mig og andre, der kunne finde på at gøre det og/eller har gjort det.

Jeg har nævnt lidt om det tidligere i tråden - det der med, at der findes mange måder at gøre tingene på, og at alle måderne har fordele og ulemper. Det er en fin tilgang og måde at diskutere fordele og ulemper, men at skyde folk i skoene at vi anser andre mennesker om værende køer på et marked, tal i en række - at vi som her, åbenbart måler og vejer folk op mod hinanden som var de en slags trofæer hvor vi ønsker at vælge den bedste... Nej, det er lige godt for groft.
Sådan et menneske er jeg ikke, og jeg kender mange andre der dater flere samtidig, som heller ikke er det. Jeg ved ikke lige, hvorfor der er et behov for ikke bare at tage afstand til det at date flere på én gang, men også at trashtalke de mennesker som gør det, ved at informere os pænt om, hvordan vi ser på andre mennesker (for det ved vi ikke bedst selv, eller?).

Ja, jeg bliver altså lidt provokeret af det. Men jeg ligger også syg med feber, så der skal nok ikke så meget til.


Nå, nå. Jeg synes nu at jeg har skrevet et meget sobert indlæg. Mit indlæg er skrevet ud fra mit perspektiv. Hvordan andre opfatter det at date flere samtidig har jo ikke noget med hvordan jeg opfatter det at gøre. Det var i hvert fald ikke min mening at dømme andres motiver, kun hvordan jeg opfatter det ud fra mit perspektiv.
6
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Zombie » 16. feb 2016, 08:27

mariannaa skrev:
Nå, nå. Jeg synes nu at jeg har skrevet et meget sobert indlæg. Mit indlæg er skrevet ud fra mit perspektiv. Hvordan andre opfatter det at date flere samtidig har jo ikke noget med hvordan jeg opfatter det at gøre. Det var i hvert fald ikke min mening at dømme andres motiver, kun hvordan jeg opfatter det ud fra mit perspektiv.


Det er jeg så slet ikke enig med dig i, er det du gør. Du skriver jo ikke om, at hvis DU datede flere, så ville DU sætte dine dates op mod hinanden og vurdere dem ud fra hinanden, og det vil DU ikke deltage i.

Du skriver om, at du ikke vil være et nummer i rækken af kvinder, der måles og vejes - implicit, at det er dette din fiktive multi-dater gør, når han dater både dig og andre kvinder.

Og her er det at jeg siger: Hvem siger, at han gør det? Med mindre vi snakker om en helt specifik mand eller et helt specifikt eksempel med en multi-datende mand, der opfører sig sådan.

Ergo får du tillagt ham, denne fiktive mand du dater som et eksempel her i tråden, en masse motiver. Og eftersom han er et eksempel på et menneske, som dater flere - dermed også et eksempel på mig - så er det klart at når/hvis du ikke er mere specifik, så føler jeg mig ramt.


Nu svarede du, fordi jeg citerede en diskussion du var en del af, men du er bestemt ikke den eneste, som gør det. Så det er ikke for at være ude med riven over for dig specifikt - det er bare en træls tendens, jeg gerne ville call'e på.
7
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf lillebjoern » 16. feb 2016, 08:30

Jeg synes det kommer meget an på hvordan man ser dét at date, og hvordan man gør det. Nogen går jo aktivt efter en kæreste (fx gennem Tinder eller datinghjemmesider), og der synes jeg egentlig det er fint at date flere samtidig, for ellers kan man jo vente for evigt. Men hvis det er et bekendtskab, som over længere tid udvikler sig til en eventuel forelskelse, så synes jeg det er forkert at date flere på samme tid. Jeg var ude for det samme – og jeg følte mig virkelig trådt over tæerne. Det var en fyr jeg havde set i et par måneder, og ingen af os var "aktivt" kærestesøgende (altså, vi havde ikke profiler på diverse datingsites, m.m.), og det blev mere og mere seriøst. Men så fandt jeg ud af, at han så en anden. Og der blev jeg virkelig ked af det.

Det er selvfølgelig svært at definere en grænse, men ja... jeg synes det kommer an på "hvordan" man dater.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf mariannaa » 16. feb 2016, 08:31

Zombie skrev:
mariannaa skrev:
Nå, nå. Jeg synes nu at jeg har skrevet et meget sobert indlæg. Mit indlæg er skrevet ud fra mit perspektiv. Hvordan andre opfatter det at date flere samtidig har jo ikke noget med hvordan jeg opfatter det at gøre. Det var i hvert fald ikke min mening at dømme andres motiver, kun hvordan jeg opfatter det ud fra mit perspektiv.


Det er jeg så slet ikke enig med dig i, er det du gør. Du skriver jo ikke om, at hvis DU datede flere, så ville DU sætte dine dates op mod hinanden og vurdere dem ud fra hinanden, og det vil DU ikke deltage i.

Du skriver om, at du ikke vil være et nummer i rækken af kvinder, der måles og vejes - implicit, at det er dette din fiktive multi-dater gør, når han dater både dig og andre kvinder.

Og her er det at jeg siger: Hvem siger, at han gør det? Med mindre vi snakker om en helt specifik mand eller et helt specifikt eksempel med en multi-datende mand, der opfører sig sådan.

Ergo får du tillagt ham, denne fiktive mand du dater som et eksempel her i tråden, en masse motiver. Og eftersom han er et eksempel på et menneske, som dater flere - dermed også et eksempel på mig - så er det klart at når/hvis du ikke er mere specifik, så føler jeg mig ramt.


Nu svarede du, fordi jeg citerede en diskussion du var en del af, men du er bestemt ikke den eneste, som gør det. Så det er ikke for at være ude med riven over for dig specifikt - det er bare en træls tendens, jeg gerne ville call'e på.


Ok, men det var som sagt ikke min mening at dømme andre, så beklage hvis det kunne forstås sådan :)
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Grissebassen » 16. feb 2016, 10:13

Jeg er ikke rigtig fan. Det er jeg ikke af flere årsager. Synes det er ok at tage en kaffedate el lignende med flere forskellige, indtil man begynder at kysse på hinanden. Men når jeg dater en mand og måske er ved at udvikle følelser for ham, ville det holde mig en del tilbage at vide, at han dater andre ved siden af mig.
Jeg har selv oplevet at date en mand et par gange, som jeg også var i seng med. Da jeg skrev til ham og spurgte, hvornår vi skulle ses igen, svarede han tilbage, at han desværre ikke kunne ses mere, da han var blevet kærester med hende den anden han datede. Jeg kunne ikke lade være med at tænke, at det var lidt unfair over for hende kæresten, om undrede mig over, om hun mon vidste at han havde ligget og knaldet mig, mens han datede hende seriøst.
Personligt er jeg heller ikke typen, der er reelt interesseret i mere end én ad gangen. Så for mig giver det meget sig selv.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Anne Droid » 16. feb 2016, 12:03

Det kan jeg slet ikke.
Da jeg var aktiv på datingmarkedet, prøvede jeg flere gange at lave aftaler med mere end en. Jeg endte hver gang med at aflyse date nr 2. Uanset udfaldet af date nr 1. Hov, på nær en gang. Der var det date nr 1 der blev aflyst og jeg tog på date med min nuværende kæreste :-D

Jeg ville ikke synes om, at en jeg datede flere gange også datede/knaldede andre.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. feb 2016, 18:29

Helt ærligt, så bliver jeg da lige så provokeret af at få at vide, at min følelse af multidating er forkert.

Jeg ville føle mig som en i rækken, jeg ville ikke bryde mig om det og jeg ville aldrig selv gøre det, fordi det for mig lugter for meget af, at line en flok op og kigge på tænderne.

Altså MIT udgangspunkt.
Jeg underkender ikke andres holdninger eller følelser omkring det, og det ser jeg heller ikke Mariannaa gøre.

Så hvem har lige en træls tendens til at dømme her?
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55650
Kontakt:

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Ado » 16. feb 2016, 18:55

Zombie skrev:
mariannaa skrev:
Nå, nå. Jeg synes nu at jeg har skrevet et meget sobert indlæg. Mit indlæg er skrevet ud fra mit perspektiv. Hvordan andre opfatter det at date flere samtidig har jo ikke noget med hvordan jeg opfatter det at gøre. Det var i hvert fald ikke min mening at dømme andres motiver, kun hvordan jeg opfatter det ud fra mit perspektiv.


Det er jeg så slet ikke enig med dig i, er det du gør. Du skriver jo ikke om, at hvis DU datede flere, så ville DU sætte dine dates op mod hinanden og vurdere dem ud fra hinanden, og det vil DU ikke deltage i.

Du skriver om, at du ikke vil være et nummer i rækken af kvinder, der måles og vejes - implicit, at det er dette din fiktive multi-dater gør, når han dater både dig og andre kvinder.

Og her er det at jeg siger: Hvem siger, at han gør det? Med mindre vi snakker om en helt specifik mand eller et helt specifikt eksempel med en multi-datende mand, der opfører sig sådan.

Ergo får du tillagt ham, denne fiktive mand du dater som et eksempel her i tråden, en masse motiver. Og eftersom han er et eksempel på et menneske, som dater flere - dermed også et eksempel på mig - så er det klart at når/hvis du ikke er mere specifik, så føler jeg mig ramt.


Nu svarede du, fordi jeg citerede en diskussion du var en del af, men du er bestemt ikke den eneste, som gør det. Så det er ikke for at være ude med riven over for dig specifikt - det er bare en træls tendens, jeg gerne ville call'e på.




Jeg synes egentlig ikke du kan være bekendt at finkæmme Mariannas indlæg sådan. Du tolker altså ret meget og får det til at lyde som om, at du ved bedre om hendes mening, end hun selv gør.

Jeg vil sgu heller ikke date en mand, der dater flere på samme tid. Jeg vil have en mand, der har tid og ro over sig og som har bevaret de gamle datingnormer. Hvis du føler dig ramt af det, er det altså ikke mit problem. Jeg kender dig ikke, jeg skal ikke date dig, jeg kan være ligeglad med om du så dater 50 på samme tid.

Og det er ret logisk i mine øjne, at hvis man multi-dater, vil man da netop sidde og sammenligne plusser og minusser, inden man tager beslutningen om, hvem man gerne vil lære bedre at kende.
12
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Anilara » 16. feb 2016, 19:33

Fru Sunshine skrev:Helt ærligt, så bliver jeg da lige så provokeret af at få at vide, at min følelse af multidating er forkert.

Jeg ville føle mig som en i rækken, jeg ville ikke bryde mig om det og jeg ville aldrig selv gøre det, fordi det for mig lugter for meget af, at line en flok op og kigge på tænderne.

Altså MIT udgangspunkt.
Jeg underkender ikke andres holdninger eller følelser omkring det, og det ser jeg heller ikke Mariannaa gøre.

Så hvem har lige en træls tendens til at dømme her?

Og selvfølgelig er det i orden at føle sådan.
Men det er vel forståeligt nok, at folk som så dater flere på en gang, siger lidt imod de fordomme og "anklager" der ligger lidt i luften.
Bottom line er vel, at det er ok at føle som man gør, men at der også altid vil opstår en trang til forsvar, når man ikke kan genkende sig selv i det forestillinger og tanker, der bliver beskrevet.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. feb 2016, 19:39

Anilara skrev:
Fru Sunshine skrev:Helt ærligt, så bliver jeg da lige så provokeret af at få at vide, at min følelse af multidating er forkert.

Jeg ville føle mig som en i rækken, jeg ville ikke bryde mig om det og jeg ville aldrig selv gøre det, fordi det for mig lugter for meget af, at line en flok op og kigge på tænderne.

Altså MIT udgangspunkt.
Jeg underkender ikke andres holdninger eller følelser omkring det, og det ser jeg heller ikke Mariannaa gøre.

Så hvem har lige en træls tendens til at dømme her?

Og selvfølgelig er det i orden at føle sådan.
Men det er vel forståeligt nok, at folk som så dater flere på en gang, siger lidt imod de fordomme og "anklager" der ligger lidt i luften.
Bottom line er vel, at det er ok at føle som man gør, men at der også altid vil opstår en trang til forsvar, når man ikke kan genkende sig selv i det forestillinger og tanker, der bliver beskrevet.

Men det er jo ikke hverken fordomme eller anklager.
Det er følelser.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"