At date flere samtidig - hvad synes I?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Purple Haze » 17. feb 2016, 20:12

Vaginetta skrev:Ikke fordi det skal udvikle sig til en fluekneppende sprogdiskussion, men ordet "date" betyder ikke nødvendigvis noget romantisk i engelsktalende lande. Det kan ligeså godt bruges i betydningen "arrangement to meet". Ikke at forveksle med verbet "dating" som ganske rigtigt har romantiske undertoner.

På dansk vil jeg dog sige at "en date" også implicerer noget romantisk, så der skal man naturligvis forventningsafstemme.


Det er jeg enig i.
Jeg er bare ikke enig i, som nogen lader til at mene, at der kun er to muligheder når man dater:

At man leder efter kæreste - eller også leder man ikke efter et intimt forhold.

Jeg ser det mere som en "skala" hvor et monogamt forhold til den eneste ene ligger i den ene ende af skalaen og en ven man småflirter med ligger i den anden.
Og for mig er der er en form for "her dater du kun én zone" i den ene ende af skalaen, hvorefter den breder sig til at dække over så mange personer som man kan rumme at have en meningsfyldt relation til.
Hvor mange personer det så er, man kan rumme, må jo være helt individuelt. Og nogen har kun den zone hvor de dater én på deres skala, hvilket nok er det der gør at de har svært ved at forstå at andre måske sagtens kan rumme et intimt forhold til flere personer samtidig - uden at det gør de forskellige forhold mindre værdifulde af den grund.

Jeg plejer at sammenligne det med venskaber eller forhold til familie.
Sådan at det at jeg elsker min mor og far ikke gør at min kapacitet for at elske nogen er opbrugt, jeg kan sagtens elske min moster også.
Og det at jeg ser min to gode veninder mandag, forringer ikke (nødvendigvis) den tid jeg tilbringer sammen med en anden ven om fredagen.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. feb 2016, 20:53

Men handler det jo igen om, at man definerer sine præmisser både for sig selv og den/dem, man dater.

Og lad mig bare gentage mig selv: godt, jeg ikke er en del af det. Jeg ville blive snotforvirret over alle de definitioner, der florerer.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf OberstNasig » 19. feb 2016, 22:07

Jeg har selv gjort det tidligere i et enkelt tilfælde, men der kørte jeg den også langt ud. Også for langt. Jeg får en dårlig smag i munden, når jeg tænker på det idag, men jeg var nu engang en meget ung voksen, der lige var flyttet hjemmefra. Jeg ville da ønske, at jeg havde haft mere styr på min etik og moral dengang, men jeg var drevet af en besynderlig form for kynisme, der udsprang af en mistro til mænd.
Well, jeg blev ældre og fandt ud af, at jeg måske havde en tendens til at vælge de dårlige mænd og bekræfte min egen forestilling om at mænd var nogle hjerteløse, løgnagtige sataner. Nåja, jeg blev jo også ældre og klogere!

Men synes jeg at det er okay? Ja, det synes jeg. I en vis udstrækning. Jeg synes at det er okay, hvis det er i begyndelsen og at der er en gensidig enighed om bare at nyde og undersøge hinanden. I det øjeblik at der opstår følelser fra den ene kant, bør man beslutte sig for, hvem man vil se. Og så er det god stil at fortælle, at man dater andre, men første date er måske ikke det oplagte sted. Så hellere på anden eller tredje, når man er blevet enige om, at man faktisk har lyst til at se hinanden igen.
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Q-beben » 21. feb 2016, 22:52

Når jeg er på net-dating, f.eks. Tinder eller dating.dk, så speed-dater jeg. Jeg skriver ikke ret lang tid med nogen, men foreslår i stedet ret hurtigt at mødes i stedet for. Sidste gang havde jeg f.eks aftalt dates med fire forskellige i samme uge.

Min første date gik rigtig godt. Vi blev enige om at skulle mødes igen, - og så spurgte han, om jeg havde aftalt andre dates. Da jeg sagde ja, sagde han, at han kun ville mødes igen, hvis jeg aflyste de andre dates. Det ville jeg ikke, så det sluttede der, før det egentlig var begyndt.

Dagen efter var jeg date med den næste og det samme skete igen. Altså... vi aftalte, at vi skulle ses igen. Så spurgte han, om jeg havde andre dates og ville kun mødes igen, hvis jeg droppede de andre dates. Forskellen var dog her, at jeg var så nysgerrig på ham, at jeg blev nødt til at aflyse de andre dates.

Og han er min kæreste i dag :) Jeg er enormt glad for ham, - og jeg vil gerne blive gammel og tandløs sammen med ham :)

For mig er det helt ok, at man dater flere på én gang, så længe man ikke er nået til at lave noget med hinanden. Og iøvrigt hvis jeg først når dertil, hvor jeg gerne vil lave noget, så snakker jeg selvfølgelig med dem om, at jeg gerne så, at vi er eksklusive :)
0

Tilbage til "Forhold og sex"