Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mand! Ville du benytte dig af p-piller?

Ja!
8
53%
Nej!
5
33%
Ved ikke. Uddyb gerne i kommentar.
2
13%
 
Afgivne stemmer: 15
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Precaseptica » 5. feb 2016, 17:16

Oddinary skrev:Ja, men det er jo ganske reversibelt, og netop pointen? Hvordan kan det være, at dette vægter så højt?


Det er nok bare en almindelig mistanke. Men det vægter da. Lægevidenskaben er ikke altid enormt hurtig til at få opdateret sig selv i forbindelse med negative konsekvenser ved konsekvent indtag af regulerende stoffer.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 17:35

Jeg tror nu ikke en mandlig p-pille ville være hormonbaseret. Hvis den skulle være det, ville det vel være et ordentligt skud østrogen, men så udvikler man bryster, og det er der nok ikke så mange der er villige til :)

For mig vil det komme ud på hvordan pillen virker, hvad bivirkningerne af, og så ville jeg nok vente nogen år for at se hvordan det gik med de dudes der startede med den. Hvis jeg var overbevist om at det var 100% sikkert så ville jeg være frisk.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 17:47

Moxy-lady skrev:Ja, undskyld for endnu en afstemning :genert:

http://www.information.dk/485973
Jeg faldt over denne artikel fra 2014, hvor der snakkes om at den afgørende grund for at der ikke findes p-piller til mænd er at mændene ikke er interesserede. Dette skyldes at bivirkninger som vægtøgning, påvirkning af lysten og kvalme betegnes som mændene ikke er interesserede i. Derudover er der et problem med at mænd (sådan overordnet) føler at deres maskulinitet vil være truet, hvis de ikke - potentielt - kan lave børn.

Jeg må indrømme at jeg virkelig blev forarget over dette. At der simpelthen ikke er marked for en pille, der giver mænd mulighed for at have det der altafgørende valg ift. børn.

Så, debattens mænd. Hvad er dine tanker? Ville du være villig til at tage en p-pille eller afskrækker bivirkningerne også dig? Hvad er din holdning til at der ikke lader til at være et stort nok marked til at udvikle en sådan prævention? Hvordan ændrer vi det?


I øvrigt tror jeg den forklaring på mangleden af den mandlige p-pille er en af de sædvanlige bevidstløse rygmarvsreaktioner, hvor man ej gennemtænker alternative forklaringemuligheder. Man vil gerne have en forklaring hvor mændene sådan bliver sværtet lidt til, og hops så opfinder man en historie der passer til den model, og hops, så er vi alle enige om at den historie vi har opfundet er rigtig.

Det giver ej mening at nævne bivirkninger som kvalme som et proble, al den stund hverken pille eller bivrkning findes endnu. Hvordan ved man at kvalme er en bivirkning af en ikke-eksisterende pille? Det er vanskeligt at vurdere bivirkningerne af et uopfundet lægemiddel :)

Alternativ forklaring:

Graviditet er jo noget der påvirker kvinder ret meget - så jeg tænker, at mange kvinder har behov for at føle sig helt trygge på at der er styr på præventionen, og derfor tænker jeg også de vil have hånd i hanke med det. F.eks. - vil kvinden føle sig tryg ved at stole på at manden husker at tage pillerne f.eks., vel vidende at hvis han glemmer en, så er det hende der står med graviditeten? Og når han glemmer hendes fødselsdag og at sørge for rene sokker til sig selv, vil hun så ikke tænke "hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm" når han bedyrer at pillen glemmes aldrig?

Kort sagt - markedet er begrænset til de par, hvor kvinden har total og ubegrænset tillid til mandens evne til at huske at tage en pille hver eneste evig dag. Der er nok for få af den slags par til at det kan betale sig.
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Vixen » 5. feb 2016, 18:12

StripesAddict skrev:Jeg er kvinde, og oplever så store bivirkninger af p-piller, at jeg er holdt op med at tage dem. Jeg ville ikke forvente af min kæreste, at han skulle gøre heller.

Alligevel kan jeg dog mærke at jeg dog bliver virkelig (irrationelt?) vred over at det skulle være en generel tendens, at mænd ikke vil tage p-piller, når det (jvf. tråden omkring hvorvidt mænd selv hiver et kondom frem ved lejlighed) også lader til at mange decideret FORVENTER at kvinden er på p-piller.


Ja, dét er det mest forargende, ikke?

"Risikere vores fysiske helbred og virilitet? Det er da ikke rart! Ellers tak!"

Præcis, mester. Så lad være med at stejle over, hvis damerne heller ikke vil.


Jeg tåler heller ikke p-piller, og har måtte søge andre løsninger de sidste mange år. Bl.a. kobberspiral, som var frygtelig smertefuldt og gav de vildeste blødninger. Men i det mindste var det hormonfrit. Min kæreste har sagt, at hvis de fandtes til mænd, så tog han dem gerne - men jeg mindes, han sagde, at det så skulle være helt risikofrit, og det tror jeg ikke rigtig på, det nogensinde bliver, når man fylder sin krop med hormoner dagligt...
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Oddinary » 5. feb 2016, 18:16

Precaseptica skrev:
Oddinary skrev:Ja, men det er jo ganske reversibelt, og netop pointen? Hvordan kan det være, at dette vægter så højt?


Det er nok bare en almindelig mistanke. Men det vægter da. Lægevidenskaben er ikke altid enormt hurtig til at få opdateret sig selv i forbindelse med negative konsekvenser ved konsekvent indtag af regulerende stoffer.


Nevermind (kan ikke slette)
Senest rettet af Oddinary 5. feb 2016, 18:28, rettet i alt 4 gange.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Akehurst2 » 5. feb 2016, 18:21

eks-Maupassant skrev:Alternativ forklaring:

Graviditet er jo noget der påvirker kvinder ret meget - så jeg tænker, at mange kvinder har behov for at føle sig helt trygge på at der er styr på præventionen, og derfor tænker jeg også de vil have hånd i hanke med det. F.eks. - vil kvinden føle sig tryg ved at stole på at manden husker at tage pillerne f.eks., vel vidende at hvis han glemmer en, så er det hende der står med graviditeten? Og når han glemmer hendes fødselsdag og at sørge for rene sokker til sig selv, vil hun så ikke tænke "hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm" når han bedyrer at pillen glemmes aldrig?

Kort sagt - markedet er begrænset til de par, hvor kvinden har total og ubegrænset tillid til mandens evne til at huske at tage en pille hver eneste evig dag. Der er nok for få af den slags par til at det kan betale sig.


At dømme efter debatten burde der også være et marked hos mænd, der gerne vil være i kontrol i forhold til alle de svigagtige kvinder med p-pille-løgne og kondomer med hul i.
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Vixen » 5. feb 2016, 18:24

eks-Maupassant skrev:
I øvrigt tror jeg den forklaring på mangleden af den mandlige p-pille er en af de sædvanlige bevidstløse rygmarvsreaktioner, hvor man ej gennemtænker alternative forklaringemuligheder. Man vil gerne have en forklaring hvor mændene sådan bliver sværtet lidt til, og hops så opfinder man en historie der passer til den model, og hops, så er vi alle enige om at den historie vi har opfundet er rigtig.

Det giver ej mening at nævne bivirkninger som kvalme som et proble, al den stund hverken pille eller bivrkning findes endnu. Hvordan ved man at kvalme er en bivirkning af en ikke-eksisterende pille? Det er vanskeligt at vurdere bivirkningerne af et uopfundet lægemiddel :)

Alternativ forklaring:

Graviditet er jo noget der påvirker kvinder ret meget - så jeg tænker, at mange kvinder har behov for at føle sig helt trygge på at der er styr på præventionen, og derfor tænker jeg også de vil have hånd i hanke med det. F.eks. - vil kvinden føle sig tryg ved at stole på at manden husker at tage pillerne f.eks., vel vidende at hvis han glemmer en, så er det hende der står med graviditeten? Og når han glemmer hendes fødselsdag og at sørge for rene sokker til sig selv, vil hun så ikke tænke "hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm" når han bedyrer at pillen glemmes aldrig?

Kort sagt - markedet er begrænset til de par, hvor kvinden har total og ubegrænset tillid til mandens evne til at huske at tage en pille hver eneste evig dag. Der er nok for få af den slags par til at det kan betale sig.


Det sidste er egentlig et interessant indspark til debatten, og jeg kan sagtens se scenariet for mig, hvis man forestiller sig et par hvor manden er lidt forvirret og kvinden styrer husholdningsskemaet med hård hånd. Men jeg køber den ikke som forklaring. Der må findes mindst lige så mange par derude, som godt kan finde ud af at tage ansvar for sig selv og hinanden, og for kvinder som ikke tåler p-piller, ville p-piller til mænd fungere som et velkomment alternativ, der også ville lette trykket fra kvinden lidt.

Personligt ville jeg ikke have noget problem med at overlade den kontrol til min kæreste. Han er alt for angst for overraskelser til at lade noget som en graviditet komme bag på ham, og der kan han ikke være den eneste.

Og når debatten samtidig flyder med historier om kvinder, som snyder med præventionen for at blive gravide, så ville p-piller da være en glimrende måde for mænd at tage kontrollen OG slippe for kondom samtidig.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 18:59

KinderBueno skrev:
eks-Maupassant skrev:
I øvrigt tror jeg den forklaring på mangleden af den mandlige p-pille er en af de sædvanlige bevidstløse rygmarvsreaktioner, hvor man ej gennemtænker alternative forklaringemuligheder. Man vil gerne have en forklaring hvor mændene sådan bliver sværtet lidt til, og hops så opfinder man en historie der passer til den model, og hops, så er vi alle enige om at den historie vi har opfundet er rigtig.

Det giver ej mening at nævne bivirkninger som kvalme som et proble, al den stund hverken pille eller bivrkning findes endnu. Hvordan ved man at kvalme er en bivirkning af en ikke-eksisterende pille? Det er vanskeligt at vurdere bivirkningerne af et uopfundet lægemiddel :)

Alternativ forklaring:

Graviditet er jo noget der påvirker kvinder ret meget - så jeg tænker, at mange kvinder har behov for at føle sig helt trygge på at der er styr på præventionen, og derfor tænker jeg også de vil have hånd i hanke med det. F.eks. - vil kvinden føle sig tryg ved at stole på at manden husker at tage pillerne f.eks., vel vidende at hvis han glemmer en, så er det hende der står med graviditeten? Og når han glemmer hendes fødselsdag og at sørge for rene sokker til sig selv, vil hun så ikke tænke "hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm" når han bedyrer at pillen glemmes aldrig?

Kort sagt - markedet er begrænset til de par, hvor kvinden har total og ubegrænset tillid til mandens evne til at huske at tage en pille hver eneste evig dag. Der er nok for få af den slags par til at det kan betale sig.


Det sidste er egentlig et interessant indspark til debatten, og jeg kan sagtens se scenariet for mig, hvis man forestiller sig et par hvor manden er lidt forvirret og kvinden styrer husholdningsskemaet med hård hånd. Men jeg køber den ikke som forklaring. Der må findes mindst lige så mange par derude, som godt kan finde ud af at tage ansvar for sig selv og hinanden, og for kvinder som ikke tåler p-piller, ville p-piller til mænd fungere som et velkomment alternativ, der også ville lette trykket fra kvinden lidt.

Personligt ville jeg ikke have noget problem med at overlade den kontrol til min kæreste. Han er alt for angst for overraskelser til at lade noget som en graviditet komme bag på ham, og der kan han ikke være den eneste.

Og når debatten samtidig flyder med historier om kvinder, som snyder med præventionen for at blive gravide, så ville p-piller da være en glimrende måde for mænd at tage kontrollen OG slippe for kondom samtidig.


Der er uden tvivl par der ville være rigtigt glade for at manden tager pillen, spørgsmålet er bare om der er nok til at et medicinalfirma kan tjene sine 50 milliarder investerede udviklingskroner ind indenfor en tidsramme aktionærerne synes er acceptabel. Så må man spørge en masse par om de er interesserede i sådan en pille, og hvis der ikke er nok, så gider de ikke investere de 50 millarder.

En anden forklaring kunne være at der globalt set er for lidt efterspørgsel. På det globale marked er der vel masser af store lande hvor macho-ikke-rør-ved-mine boller mentalitet blokerer efterspørgslen, f.eks. Kina, Japan, Indien, Sydamerika, Rusland. Der er måske ikke globalt marked nok tilbage når man fjerner dem.

En sidste ting er at en mandlig p-pille formentlig ville konkurrere mod den kvindelige p-pille, og firmaerne har jo ikke lyst til at udkonkurrere deres egne produkter der sælger.

Hvis jeg sælger en pille pr par, ja så er det lige meget om jeg sælger den til kvinden eller manden. Finten er, at de vel kun gider købe 1 pille til den ene af dem, så jeg har ingen grund til at skifte til at sælge pillen til manden i stedet for til kvinden. Hvorfor skulle jeg bruge 50 mia kroner på at ende op med at sende samme antal piller som jeg gør allerede? Jeg kan lige så godt beholde mine 50 mia i banken så.

De firmaer der har en p-pille på markedet, de vil vel nærmest være interesserede i at opkøbe små firmaer der arbejder på den mandlige pille og lukke det ned og smide patenterne i en aflåst skuffe?

Anyway, jeg synes jeg nok artiklen har en slags ide om at man kan analysere sig frem til det her ved at kigge på Danmark.

Og for de firmaer der kan gøre det her, der er DK et mikroskopisk blip på radaren, og det gør hverken fra eller til om vi har 100% eller 0% af par der vil bruge en sådan pille.

I sidste ende er det er 100% økonomisk spørgmål, og man kan ikke rigtigt komme til bunds i det med de ting artiklen tager fat i.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 19:04

Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:Alternativ forklaring:

Graviditet er jo noget der påvirker kvinder ret meget - så jeg tænker, at mange kvinder har behov for at føle sig helt trygge på at der er styr på præventionen, og derfor tænker jeg også de vil have hånd i hanke med det. F.eks. - vil kvinden føle sig tryg ved at stole på at manden husker at tage pillerne f.eks., vel vidende at hvis han glemmer en, så er det hende der står med graviditeten? Og når han glemmer hendes fødselsdag og at sørge for rene sokker til sig selv, vil hun så ikke tænke "hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm" når han bedyrer at pillen glemmes aldrig?

Kort sagt - markedet er begrænset til de par, hvor kvinden har total og ubegrænset tillid til mandens evne til at huske at tage en pille hver eneste evig dag. Der er nok for få af den slags par til at det kan betale sig.


At dømme efter debatten burde der også være et marked hos mænd, der gerne vil være i kontrol i forhold til alle de svigagtige kvinder med p-pille-løgne og kondomer med hul i.


Tja, men er der nok af dem? Det er jo ret vigtigt at have styr på det før man fyrer et astronomisk beløb af sted på at udvikle et produkt. Man gider ikke stå med håret i postkassen, et minus på 48 millarder kroner og en flok autionærer med høtyve udenfor villaen, fordi man havde overvurderet efterspørgslen :)

Som udgangspunkt tror jeg at medicinalfirmaerne har temmeligt godt styr på hvad folk efterspørger i forhold til hvad det koster at udvikle ting.

Ser ingen grund overhovedet til at de ikke skulle have gjort det for længst hvis de mente de kunne sælge den. De vil udvikle HVAD SOM HELST folk vil betale for lol.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Novella » 5. feb 2016, 19:45

eks-Maupassant skrev:når han glemmer hendes fødselsdag og at sørge for rene sokker til sig selv


Det gør han sgu da heller ikke. Jeg har aldrig været i forhold med mænd, der ikke var i stand til at føre en husholdning - og de har været fuldt ud opmærksomme på fødselsdage, bryllupsdage, betalingsfrister for regninger, intervaller for rengøring og den slags. Det du beskriver, lyder som umodne dengser, der trives fint med dalre rundt og lade kæresten sørge for alting, mens de selv går i byen og/eller spiller playstation med drengene.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 19:48

Novella skrev:
eks-Maupassant skrev:når han glemmer hendes fødselsdag og at sørge for rene sokker til sig selv


Det gør han sgu da heller ikke. Jeg har aldrig været i forhold med mænd, der ikke var i stand til at føre en husholdning - og de har været fuldt ud opmærksomme på fødselsdage, bryllupsdage, betalingsfrister for regninger, intervaller for rengøring og den slags. Det du beskriver, lyder som umodne dengser, der trives fint med dalre rundt og lade kæresten sørge for alting, mens de selv går i byen og/eller spiller playstation med drengene.


Ja men de findes jo også :) Det var også mest ment som en humoristisk illustration. Men jeg har lavet en poll om det, så vi kan køre videre der.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Novella » 5. feb 2016, 19:54

eks-Maupassant skrev:
Novella skrev:
eks-Maupassant skrev:når han glemmer hendes fødselsdag og at sørge for rene sokker til sig selv


Det gør han sgu da heller ikke. Jeg har aldrig været i forhold med mænd, der ikke var i stand til at føre en husholdning - og de har været fuldt ud opmærksomme på fødselsdage, bryllupsdage, betalingsfrister for regninger, intervaller for rengøring og den slags. Det du beskriver, lyder som umodne dengser, der trives fint med dalre rundt og lade kæresten sørge for alting, mens de selv går i byen og/eller spiller playstation med drengene.


Ja men de findes jo også :) Det var også mest ment som en humoristisk illustration. Men jeg har lavet en poll om det, så vi kan køre videre der.

Jeg har også svaret i den, og jeg vil fastholde, at jeg fuldt ud ville stole på både nuværende og tidligere kæreste (hvilket stort set dækker de seneste 14 år af mit liv). Jeg har højere tanker om mænd end at de SLET ikke kan finde ud af at lære at sortere vasketøj og tage p-piller og den slags dagligdags ting.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Zombie » 5. feb 2016, 21:58

Precaseptica skrev:
Oddinary skrev:Ja, men det er jo ganske reversibelt, og netop pointen? Hvordan kan det være, at dette vægter så højt?


Det er nok bare en almindelig mistanke. Men det vægter da. Lægevidenskaben er ikke altid enormt hurtig til at få opdateret sig selv i forbindelse med negative konsekvenser ved konsekvent indtag af regulerende stoffer.


Nu laver mænd jo nye sædceller hele tiden. Så hvis der bliver fucket med nuværende ladning, laver I bare nyt.

Det er værre for kvinder - vi er født med de æg, vi nu engang har til gode og de ligger i kroppen og modnes samt udskilles efterhånden. Der kan derfor sagtens ophobe sig alt mulig lækkert, som kan fucke det helt op - og vi kan IKKE producere nye.

But we manage. Så jeg tror virkelig ikke, at mænd skal være så nervøse.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Precaseptica » 5. feb 2016, 22:01

Zombie skrev:Nu laver mænd jo nye sædceller hele tiden. Så hvis der bliver fucket med nuværende ladning, laver I bare nyt.

Det er værre for kvinder - vi er født med de æg, vi nu engang har til gode og de ligger i kroppen og modnes samt udskilles efterhånden. Der kan derfor sagtens ophobe sig alt mulig lækkert, som kan fucke det helt op - og vi kan IKKE producere nye.

But we manage. Så jeg tror virkelig ikke, at mænd skal være så nervøse.


Jeg tror biologien er lidt mere kompleks end hvad du beskriver. Man kan eksempelvis godt beskadige celledannelse. Eller motivere den, som vi ser med carcinogener. Så jeg vil forholde mig kritisk.
1
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Hurrze » 6. feb 2016, 03:09

eks-Maupassant skrev:
Moxy-lady skrev:Ja, undskyld for endnu en afstemning :genert:

http://www.information.dk/485973
Jeg faldt over denne artikel fra 2014, hvor der snakkes om at den afgørende grund for at der ikke findes p-piller til mænd er at mændene ikke er interesserede. Dette skyldes at bivirkninger som vægtøgning, påvirkning af lysten og kvalme betegnes som mændene ikke er interesserede i. Derudover er der et problem med at mænd (sådan overordnet) føler at deres maskulinitet vil være truet, hvis de ikke - potentielt - kan lave børn.

Jeg må indrømme at jeg virkelig blev forarget over dette. At der simpelthen ikke er marked for en pille, der giver mænd mulighed for at have det der altafgørende valg ift. børn.

Så, debattens mænd. Hvad er dine tanker? Ville du være villig til at tage en p-pille eller afskrækker bivirkningerne også dig? Hvad er din holdning til at der ikke lader til at være et stort nok marked til at udvikle en sådan prævention? Hvordan ændrer vi det?



Men alligevel nægter nogle mænd at tage kondom på, hvis de ved at kvinden er på p-piller. Kvinder kan også glemme en p-pille uden at det er med vilje. Og hvis der så opstår en graviditet pga glemt p-pille, bebrejder nogle mænd (langt fra alle, kun nogle) at det er kvindens skyld, og at hun skal have en abort, ellers vil han ikke varetage forælderrollen.... Er måske lidt dobbelmoralsk af de mænd der også bare forventer af kvinderne at de skal have abort hvis de glemmer en p-pille.. Så må fyren jo også tage sine forholdsregler hvis han ikke vil være far. F.eks at begge kunne tage p-piller... Så var begge sikre på at en graviditet ikke kun afgænger af den ene partd brug af prævention, men begge er ligestor synder i forhold til prævention..
4
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Forhold og sex"