At møde svigermekanikken for første gang

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Mi55y » 4. feb 2016, 13:34

Jeg skal jo møde svigermor+mand for første gang i morgen... Og ikke nok med det, vi skal overnatte der. :panik: Heldigvis skal vi spise ude, så det tager lidt af presset og fjerner risikoen for at få serveret noget, jeg ikke kan lide. Men jeg er stadig ret nervøs - mit sidste forhold startede, da vi var teenagere og stadig boede hjemme, så jeg har jo faktisk aldrig prøvet det her med officielt at blive præsenteret.

Hvordan gik det, da du mødte svigermekanikken første gang? Og har du et godt forhold til dem?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Hunkat » 4. feb 2016, 13:42

Mit første møde med min svigermor var da hun og kæresten samlede mig op i lufthavnen og planen var at jeg skulle bo i deres hus i en uges tid.

Heldigvis kom vi godt ud af det :lol:

Jeg forbereder mig altid ved lige at spørge om der er noget særligt jeg skal være obs på, f.eks. religion eller politik eller sygdom. Ikke fordi jeg vil begrænse mig selv helt vildt men det er rart lige at navigere udenom de værste fælder. Ellers er jeg som regel bare mig selv. Jeg er jo dejlig som jeg er :D ellers havde deres søn jo heller ikke valgt mig.

Det tror jeg man skal holde sig for øje hvis man er nervøs. Deres søn vil dele resten af sit liv med dig. Det bør være godt nok til de fleste forældre med mindre man er et total røvhul. Og det er folk jo sjældent.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Annione » 4. feb 2016, 13:51

Mine svigerforældre elskede mig på forhånd - de var så søde og imødekommende. Jeg fik en kæmpe krammer af dem begge + min kærstes søster.
Og de elsker mig stadig :-D
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Vixen » 4. feb 2016, 14:20

Jeg var sindssygt nervøs. Sad hele vejen i bilen og var ved at gå ud af mit gode skind. De tog pænt imod mig, men jeg havde helt klart også følelsen af at blive målt og vejet på en lidt ubehagelig måde. Jeg var meget usikker, og mine svigerforældre er notorisk kendte for at være nogle lidt specielle samtalepartnere. Hvis man er usikker, som jeg var i starten, så kan det være ret ubehageligt at tale med dem.

Men jeg var også kun 18 år, da jeg mødte dem, og min kæreste var på det tidspunkt 24. Jeg fik senere at vide, at svigermor havde sagt, at jeg da var sød nok, men "det gik jo ikke". Dét tog mig rigtig lang tid at ryste af mig, og min kæreste har også fortrudt, at han fortalte det videre til mig, men det var vidst ikke helt gennemtænkt.

Men altså, jeg er bare ikke svigerforældrenes drøm og har aldrig været det. Alle svigermødre har været noget skeptiske. Super irriterende, egentlig.

Det er 8 år siden nu, og vi har et godt forhold i dag. Jeg holder faktisk rigtig meget af dem, og jeg er overbevist om, at det går begge veje. Men det tog noget tid at nå dertil. :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf JoyNips » 4. feb 2016, 14:20

Jeg mødte min kærestes lillebror en måneds tid efter vi havde mødt hinanden. Broren boede stadig hjemme. Så han var taget hjem og havde sagt, at jeg var rimelig sej - jeg er til fantasy og er generelt lidt nørdet, det gik rent ind hos sådan en stor teenager. Forældrene + de resterende søskende mødte jeg nogle uger efter og det var med stort kram og imødekommenhed fra start. Eller, min svigerfar er en jysk landmand af få - men vigtige! - ord og på dag 2 spurgte han mig, hvad en liter mælk koster i Kbh... :lol:

Mine svigerforældre er meget åbne og tolerante mennesker og jeg tror bare, min svigermor er lykkelig for udsigt til børnebørn, så det er svært at træde ved siden af hos hende :D
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf LadyFox » 4. feb 2016, 14:42

Det gik rigtig fint, jeg kan et eller andet med svigerfamilier og kommer af en eller anden grund altid ekstremt hurtigt ind i varmen. Jeg mødte min kærestes brødre først, og det gik fint, den ældste bror er autist og kan godt have lidt svært ved at snakke med fremmede kvinder (har jeg hørt) men da han engang har arbejdet tæt sammen med min stedfar, og de har haft det fint sammen så tror jeg han havde lidt lettere ved at åbne op for mig.

Første gang jeg mødte min svigermor var vi ude og gå en tur, og hun er simpelthen en skøn kvinde og utrolig let at snakke med - hun er på alder med mine bedste forældre og vokset op i Sønderjylland og er utrolig nede på jorden og let at snakke med.

Min svigerfamilie er heldigvis meget som mig, hvad angår værdier og den slags. Og så er de meget rummelige og det er jeg ekstremt glad for.
0
...
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Marichen12 » 4. feb 2016, 15:30

Jeg mødte min svigermor en gang før hun vidste jeg var hendes svigerdatter :D Vi var til fødselsdag hos min mands lillebror. Der var jeg lidt nervøs for, at vi fik afsløret os som kærester (og ikke som roommates som historen var på daværende tidspunkt). Vi havde været sammen et års tid. Min mand var (og er) ikke tæt med sin mor, hun er (har jeg erfaret) utroligt snagende i sin adfærd...han orkede ikke hendes indblanden i vores forhold.

Anden gang jeg mødte hende havde hun fået at vide at vi var kærester. Der var jeg så nervøs af en anden årsag, jeg var nemlig gravid i 5. måned :fløjt: Det var hendes første barnebarn, så min nervøsitet gled ret meget i baggrunden, da hun begyndte at græde af glæde da hun så mig :genert: At jeg så aldrig rigtigt er blevet fan SF hende...det er en anden snak :)
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Fru Sunshine » 6. feb 2016, 13:45

Jeg mødte hele svigerfamilien nærmest på en gang, og var ved at dø af skræk.
Jeg var så bange for, at jeg ikke kunne forstå, hvad de sagde.
Det kunne jeg heller ikke, men de var søde og de er glade for mig, som jeg er for dem.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Wizzze » 6. feb 2016, 14:30

Jeg havde bygget det op til noget meget stort i mit hoved, og regnede nærmest med at jeg ville blive smidt på porten med blodig næse :genert:
Men de er jo begge rundet af den jyske muld og var meget nede på jorden, så det var slet ikke farligt. Og det hjalp at min "svigermor" har en flødeskumsfetish, så der var både flødeskumskager, gammeldags æblekage, kakao med flødeskum og også irish coffee. Det tog ligesom toppen af nervøsiteten :lol:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Craver » 6. feb 2016, 17:38

Jeg var vildt nervøs for at møde mine svigerforældre - havde også været single i 5,5 år, og min forrige svigermor var absolut ikke en dans på roser, så jeg frygtede det virkelig meget :lol:
Mine svigerforældre har dog taget imod mig med åbne arme begge to og er nogle helt ekstremt dejlige mennesker :lun: jeg er ret genert, når jeg møder nye mennesker, men det lod de sig ikke anfægte af.

Det betyder rigtig meget, da mine svigerforældre af rent praktiske årsager nok også vil være dem, der skal være tættest på vores børn engang, når det bliver aktuelt.
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Delfin » 6. feb 2016, 17:49

Måske kan det taget noget af presset at vide, at svigerene også er spændte. Som svigermor vil man jo også gerne have et godt forhold til svigerbarnet.
4
14 11 14
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: At møde svigermekanikken for første gang

Indlægaf Mi55y » 6. feb 2016, 19:42

Nå, men det gik fint! Svigermor er lidt tilbageholdende eller genert (hvilket jeg også er), men hendes mand var ret frisk.
8
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forhold og sex"