Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Hvas synes du om kondomer?

Kvinde: Sex er bedre med kondom.
3
2%
Kvinde: Sex er lige godt med og uden kondom
24
20%
Kvinde: De er et nødvendigt onde, når anden prævention ikke er aktuel
61
50%
Kvinde: Jeg bryder mig ikke om dem, og vil allerhelst undgå dem.
16
13%
Mand: Sex er bedre med kondom.
1
1%
Mand: Sex er lige godt med og uden kondom
4
3%
Mand: De er et nødvendigt onde, når anden prævention ikke er aktuel
9
7%
Mand: Jeg bryder mig ikke om dem, og vil allerhelst undgå dem.
3
2%
 
Afgivne stemmer: 121
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Sangius » 3. feb 2016, 18:25

Vi bruger aldrig gummi herhjemme... De få gange vi er skubbet ud i det grundet en glemt p-pille, så har vi ofte haft andet slags sex i stedet, fordi vi ikke gider det.
Jeg synes det slider mere, og synes ikke sexen er lige så god.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Marichen12 » 3. feb 2016, 18:40

vUlpeS skrev:Der er mange, der skriver "stikker", "gnider", "gnubber" og "skærer", så jeg kommer helt i tvivl om hvorvidt det kun er mig, der bruger glidecreme i samspil med kondomerne ved helt almindelig vaginal sex?


Vi bruger ikke glidecreme og har ikke problemer med de ovennævnte gener...
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf HappyPaww » 3. feb 2016, 18:47

vUlpeS skrev:Der er mange, der skriver "stikker", "gnider", "gnubber" og "skærer", så jeg kommer helt i tvivl om hvorvidt det kun er mig, der bruger glidecreme i samspil med kondomerne ved helt almindelig vaginal sex?

Har aldrig gjort mig så meget i det, at jeg har været så velforberedt :blush: Og de få gange jeg har prøvet glidecreme syntes jeg det blev alt alt for vådt. Men der er en anden friktion end hud mod hud som ikke er rar..
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Studsgaard » 3. feb 2016, 19:35

Jeg er ikke fan af dem.
Jeg kan som kvinde godt mærke forskel og syntes det giver en noget anderledes følelse.
Vi har prøvet med og uden glidecreme og begge dele syntes jeg er træls.

Nu nyder jeg godt af at manden er "fikset" så ingen hormoner der påvirker min krop og ingen bekymringer
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf avdotja » 3. feb 2016, 21:04

Jeg er glad for at se der er flere kvinder der ikke kan mærke forskel - troede mere eller mindre jeg var den eneste!

Jeg er ikke super vild med lugten, men omvendt er jeg en af de kvinder som sæd elsker; faktisk så meget at det gerne bliver oppe i mig i 2-4 timer. Jeg må blankt erkende at jeg ikke savner at vågne fordi sæden har besluttet sig at NU er det tid til at komme ud igen eller for den sags skyld følelsen af sivende sæd når man sidder til et møde på arbejdet :genert:
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. feb 2016, 21:25

Mærker personligt Ingen forskel og det er et plus at man slipper for "klatten" Og den våde plet på lagnet - som altid har det med at ende i min halvdel af sengen ;)

Men altså lugt og smagsmæssigt er der ikke ligefrem et plus og akten er ligesom slut derfra
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Novella » 3. feb 2016, 22:00

Jeg synes, at de er aldeles rædsomme, og jeg får svie og svamp af dem. Det har dog ikke ændret på, at jeg konsekvent har forlangt dem ved løse forhold. Det er bare sådan.
0
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Spasserinde » 3. feb 2016, 22:33

Jeg er overrasket over, at kvinderne kan mærke forskel. Altså, er der også nogen af jer, der kan mærke forskel med kondomer med knopper og sådan noget så? :D
1
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 283
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 72
Likede indlæg: 836

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Kasper » 3. feb 2016, 22:40

Novella skrev:Jeg synes, at de er aldeles rædsomme, og jeg får svie og svamp af dem. Det har dog ikke ændret på, at jeg konsekvent har forlangt dem ved løse forhold. Det er bare sådan.


Er du blevet testet for latexallergi?
2
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Spasserinde » 3. feb 2016, 22:47

Kasper skrev:
Novella skrev:Jeg synes, at de er aldeles rædsomme, og jeg får svie og svamp af dem. Det har dog ikke ændret på, at jeg konsekvent har forlangt dem ved løse forhold. Det er bare sådan.


Er du blevet testet for latexallergi?

Du er sgu så fornuftig.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Aima » 3. feb 2016, 23:31

Okay, altså. Hvis man lavede en blindtest, hvor kvinden ligger klar, ret liderlig og med bind for øjnene, og manden ved knep ét bruger kondom og ved knep to ikke gør og ellers har styr på det der med at dosere glidecreme om nødvendigt, så tror jeg virkelig, det er en forsvindende lille mængde kvinder, der ville kunne mærke forskel. Jeg tror, det er vane og magelighed der dikterer den der forskel, for en pik med et korrekt påsat kondom i korrekt størrelse, er jo i princippet bare en pik med et meget, meget, MEGET tyndt ekstra lag hud. Måske kan der være noget med friktionen, men det kan der jo sådan set også med kondomløse pikke, det kan i begge tilfælde fikses med glidecreme eller håndklæder.

Naturligvis er alle former for allergi og anden intolerance en undtagelse, og naturligvis er debattens kvinder ikke en del af min ovennævnte teori, jeg er overbevist om, vi her på stedet har de allermest sensitive tissekoner af alle, det er nok dem, der har bragt os sammen. Noget intuitivt.

Ej, seriøst nok, jeg propper mig ikke med hormoner og spiral fungerer ikke. Gummi på pikken, jeg kan ikke mærke det (og jeg kan i øvrigt heller ikke se det).
9
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Aima » 3. feb 2016, 23:43

^ Ok. Hvorfor?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Hurrze » 4. feb 2016, 02:14

Vil da helst undvære kondom da sex uden bare er meget bedre end med, men ville først droppe det når jeg er beskyttet af graviditet, når vi ikke ser andre end hinanden, og begge parter er testet (og fri) for sygdomme
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf hotlips » 4. feb 2016, 11:16

Aima skrev:Okay, altså. Hvis man lavede en blindtest, hvor kvinden ligger klar, ret liderlig og med bind for øjnene, og manden ved knep ét bruger kondom og ved knep to ikke gør og ellers har styr på det der med at dosere glidecreme om nødvendigt, så tror jeg virkelig, det er en forsvindende lille mængde kvinder, der ville kunne mærke forskel. Jeg tror, det er vane og magelighed der dikterer den der forskel, for en pik med et korrekt påsat kondom i korrekt størrelse, er jo i princippet bare en pik med et meget, meget, MEGET tyndt ekstra lag hud. Måske kan der være noget med friktionen, men det kan der jo sådan set også med kondomløse pikke, det kan i begge tilfælde fikses med glidecreme eller håndklæder.

Naturligvis er alle former for allergi og anden intolerance en undtagelse, og naturligvis er debattens kvinder ikke en del af min ovennævnte teori, jeg er overbevist om, vi her på stedet har de allermest sensitive tissekoner af alle, det er nok dem, der har bragt os sammen. Noget intuitivt.

Ej, seriøst nok, jeg propper mig ikke med hormoner og spiral fungerer ikke. Gummi på pikken, jeg kan ikke mærke det (og jeg kan i øvrigt heller ikke se det).


Jeg mener faktisk slet ikke man har de nerver der skulle til at mærke det,jeg er ret sikker på man kun har trykfølsomme nerver på skedevæggen og i livmoderhalsen har man slet ikke følenerver.

Det er noget siden jeg har læst op på det men jeg er meget sikker på det er sådan det er.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf hotlips » 4. feb 2016, 11:41

Nå,men for mig fungerer det sådan at hvis han betyder noget så gør kondomer også, hvis han er en ret ligegyldig fyr så generer det mig overhovedet ikke, men hvis han betyder meget så generer de mig.
Tanken om dem altså,, det er kun bagefter jeg fysisk kan mærke nogen forskel.

Det er bare noget andet at have det har menneske der er noget helt specielt for mig så tæt på med alt hvad der nu følger med og bevidstheden om sådan en plastikpose midt i det allermest intime sted..det har jeg svært ved at abstrahere helt fra.
Iøvrigt synes jeg også det er hyggeligt når man sår'n kan mærkehan nu har afleveret hvad han har der hvor der meningen ,der er for mig noget urkraft over det som betyder noget for mig selvom jeg har svært ved at komme på et passende ord for det jeg mener.
1

Tilbage til "Forhold og sex"