Dating: Ghosting, icing og simmering

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Dating: Ghosting, icing og simmering

Indlægaf billiebean » 2. feb 2016, 19:41

Så lige denne artikel i eurowoman: http://www.eurowoman.dk/har-du-hort/kul ... at-skrive/

Havde godt hørt om 'ghosting', men ikke om de to andre begreber 'simmering' og 'icing' i relation til dating.

Oplever I, der dater, også de her tendenser? Hvordan takler man de her undvigemanøvrer? Og hvorfor er det så svært for mange at opføre sig nogenlunde empatisk og ordentligt i datingsituationer?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dating: Ghosting, icing og simmering

Indlægaf Juki » 2. feb 2016, 19:45

Jeg kan ikke åbne linket, men er det der samme som bl.a. vi debattører kalder for at "blive strudset"?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Dating: Ghosting, icing og simmering

Indlægaf LadyFox » 2. feb 2016, 20:30

Juki skrev:Jeg kan ikke åbne linket, men er det der samme som bl.a. vi debattører kalder for at "blive strudset"?

"DATINGBEGREBER
SIMMERING
Afsender: Hun er sød nok, men jeg vil gerne lige se, hvad der ellers er af damer på markedet
Modtager: Jeg kan mærke, at der er noget galt, men han har nok bare travlt.

ICING
Afsender: Jeg er ikke interesseret, men jeg kunne jo skifte mening, og så må hun gerne vente i kulissen
Modtager: Han gider mig ikke mere, men han har ikke nosserne til at slutte det.
GHOSTING
Afsender: Jeg kan ikke overskue, at hun bliver ked af det, så jeg lader bare være med at skrive mere, så forstår hun det.
Modtager: Hvad sker der? Har han glemt mit nummer eller kommet til at slette mig ved en fejl? Hvad gjorde jeg forkert? Var det mine sko, han ikke kunne lide? Hvad fanden er han for en ussel kujon, der ikke kan finde ud af at sige pænt nej tak. Fuck mænd."
3
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dating: Ghosting, icing og simmering

Indlægaf Juki » 2. feb 2016, 20:47

LadyFox skrev:
Juki skrev:Jeg kan ikke åbne linket, men er det der samme som bl.a. vi debattører kalder for at "blive strudset"?

"DATINGBEGREBER
SIMMERING
Afsender: Hun er sød nok, men jeg vil gerne lige se, hvad der ellers er af damer på markedet
Modtager: Jeg kan mærke, at der er noget galt, men han har nok bare travlt.

ICING
Afsender: Jeg er ikke interesseret, men jeg kunne jo skifte mening, og så må hun gerne vente i kulissen
Modtager: Han gider mig ikke mere, men han har ikke nosserne til at slutte det.
GHOSTING
Afsender: Jeg kan ikke overskue, at hun bliver ked af det, så jeg lader bare være med at skrive mere, så forstår hun det.
Modtager: Hvad sker der? Har han glemt mit nummer eller kommet til at slette mig ved en fejl? Hvad gjorde jeg forkert? Var det mine sko, han ikke kunne lide? Hvad fanden er han for en ussel kujon, der ikke kan finde ud af at sige pænt nej tak. Fuck mænd."

Ah, tak :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Dating: Ghosting, icing og simmering

Indlægaf A 7 » 3. feb 2016, 05:49

Tja, både og. Har vist oplevet kvinder fra hele spektret, lige fra dem, der kører ren struds, til dem, der med det samme kommer med en klar udmelding. Og så mellemtingen, der omsider kan komme med en udmelding, når man har skrevet til hende nogle gange.
Jeg tænker at skribentens forklaringer lyder meget plausible.
0

Tilbage til "Forhold og sex"