Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2021, 10:38

Jeg synes ikke helt der sondres mellem forelskelse og så engangs-ting her i tråden.
Det er ikke henvendt til nogen bestemt, der er mange der har skrevet om kærlighed og forelskelse.
Hvis det ikke fremgik tydeligt af startoplægget, så beklager jeg.
Der er virkelig stor forskel på kærlighed og så på at snave en eller anden fordi det havde man lige lyst til. Evt krydret med sex.
Hvis to mennesker oprigtigt forelsker sig, så er situationen altså en helt anden, for mig i hvert fald.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2021, 10:46

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes ikke helt der sondres mellem forelskelse og så engangs-ting her i tråden.
Det er ikke henvendt til nogen bestemt, der er mange der har skrevet om kærlighed og forelskelse.
Hvis det ikke fremgik tydeligt af startoplægget, så beklager jeg.
Der er virkelig stor forskel på kærlighed og så på at snave en eller anden fordi det havde man lige lyst til. Evt krydret med sex.
Hvis to mennesker oprigtigt forelsker sig, så er situationen altså en helt anden, for mig i hvert fald.


For mig, er det altså fuldstændig ligegyldigt om det er en midlertidig crush med lidt flirt, kyssen i krogende og lidt sex.
Er mit forhold slut og eksen er en eks, så står der altså ikke stemplet i panden på ham at mine veninder skal holde nallerne væk. Det vedkommer stadig ikke mig, hvem der falder for ham, hvadenten det er en flirt, eller dybfølt kærlighed.

Og det er fint at du har det sådan. Sådan har jeg det bare ikke og jeg synes din tone er lige stram nok i forhold til de (os) der ikke er enige med dig.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf deliciouscookie » 4. jan 2021, 11:17

Man kan ikke styre andre mennesker eller sætte bånd på dem.

Er det godt stil at finde sammen med en venindes eks nej men det er nu engang tilladt så man hver enkelt så gøre op med sig selv som det vil så hånden af veninden efterfølgende eller ej.

Men at forsøge at styre andre mennesker er lige forkert som det er ikke at visen hensyn i valg af kæreste.
3
make cookies not war
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2021, 11:31

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes ikke helt der sondres mellem forelskelse og så engangs-ting her i tråden.
Det er ikke henvendt til nogen bestemt, der er mange der har skrevet om kærlighed og forelskelse.
Hvis det ikke fremgik tydeligt af startoplægget, så beklager jeg.
Der er virkelig stor forskel på kærlighed og så på at snave en eller anden fordi det havde man lige lyst til. Evt krydret med sex.
Hvis to mennesker oprigtigt forelsker sig, så er situationen altså en helt anden, for mig i hvert fald.


For mig, er det altså fuldstændig ligegyldigt om det er en midlertidig crush med lidt flirt, kyssen i krogende og lidt sex.
Er mit forhold slut og eksen er en eks, så står der altså ikke stemplet i panden på ham at mine veninder skal holde nallerne væk. Det vedkommer stadig ikke mig, hvem der falder for ham, hvadenten det er en flirt, eller dybfølt kærlighed.

Og det er fint at du har det sådan. Sådan har jeg det bare ikke og jeg synes din tone er lige stram nok i forhold til de (os) der ikke er enige med dig.


Min tone er ikke spor stram. Det er muligt, du læser det sådan, men måske det er fordi vi netop ikke er enige og fred være med det.

Hvis jeg fra jeg er 17 år og til jeg, feks. gifter mig som 30 årig, har haft 10 kærester, så skal der altså stemples “off-limit” i panden på dem, så mine veninder ved, de skal holde sig væk? Seriøst? Jeg ejer dem jo ikke. De er frie mennesker og kan gøre fuldstændigt som det passer dem, uden min indblanding :)

Det er sort/hvide, passivt-aggressive spørgsmål som disse, som gør at jeg ikke har lyst til at debattere mere med dig for nu. Ellers tak. Slut herfra.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf Ado » 4. jan 2021, 12:31

deliciouscookie skrev:
Men at forsøge at styre andre mennesker er lige forkert som det er ikke at visen hensyn i valg af kæreste.

Jeg tænker ikke, at det handler om at ville styre andre mennesker. Jeg tror egentlig bare vi er ude i noget med, at man håber på gensidig respekt fra dem, der er ens tætteste venner.
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6303
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14887

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf Ata » 4. jan 2021, 13:15

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes ikke helt der sondres mellem forelskelse og så engangs-ting her i tråden.
Det er ikke henvendt til nogen bestemt, der er mange der har skrevet om kærlighed og forelskelse.
Hvis det ikke fremgik tydeligt af startoplægget, så beklager jeg.
Der er virkelig stor forskel på kærlighed og så på at snave en eller anden fordi det havde man lige lyst til. Evt krydret med sex.
Hvis to mennesker oprigtigt forelsker sig, så er situationen altså en helt anden, for mig i hvert fald.


For mig, er det altså fuldstændig ligegyldigt om det er en midlertidig crush med lidt flirt, kyssen i krogende og lidt sex.
Er mit forhold slut og eksen er en eks, så står der altså ikke stemplet i panden på ham at mine veninder skal holde nallerne væk. Det vedkommer stadig ikke mig, hvem der falder for ham, hvadenten det er en flirt, eller dybfølt kærlighed.

Og det er fint at du har det sådan. Sådan har jeg det bare ikke og jeg synes din tone er lige stram nok i forhold til de (os) der ikke er enige med dig.


Min tone er ikke spor stram. Det er muligt, du læser det sådan, men måske det er fordi vi netop ikke er enige og fred være med det.

Hvis jeg fra jeg er 17 år og til jeg, feks. gifter mig som 30 årig, har haft 10 kærester, så skal der altså stemples “off-limit” i panden på dem, så mine veninder ved, de skal holde sig væk? Seriøst? Jeg ejer dem jo ikke. De er frie mennesker og kan gøre fuldstændigt som det passer dem, uden min indblanding :)

Selvfølgelig KAN de det. Men det er jo ikke det samme som, at du ville være ok med det. Og det er vel netop det, der karakteriserer et venskab - at man ikke bare gør totalt, hvad der passer en, men tager hensyn til den andens følelser og oplevelser?

Selvfølgelig kan det ske, at man finder ud af, at ens venindes eks er "The love of my life" og så må man jo tage den derfra. Men hvis vi taler mere tilfældig kyssen og knalden rundt, så synes jeg egentlig, at der er så mange mænd i verden, at jeg godt kan overskue at holde mig fra mine veninders eks'er.
9
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf Honningprut » 4. jan 2021, 15:25

JoyNips skrev:Det kommer an på hvilken eks, forholdets karakter, tid efter bruddet etc.


Jeg er enig i ovenstående.

Jeg har en eks, hvor venskabet ville stoppe, hvis en veninde fandt sammen med ham. Alene af den grund at det ville gøre for ondt at skulle være vidne til, grundet måden vores brud opstod på.

Til gengæld har jeg 2 gamle arbejdskollegaer der har været sammen med min eksmand, det rørte mig slet ikke - og jeg var all in på at de skulle give det et go.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf Kilix » 4. jan 2021, 16:09

Jeg har aldrig staaet direkte i situationen, saa jeg ved det reelt ikke.
Men jeg taenker at hvis en af mine veninder har oeje efter min aller seneste eks, skal hun vaere meget velkommen. Det er 14 aar siden vi var sammen, og vi er stadig venner.
Eksen foer ham (19 aar siden) vil jeg nok tvaertimod advare veninder om...
0
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf Laurelin » 4. jan 2021, 18:49

Jeg har kun én ekskæreste, hvor bruddet ligger snart 18 år tilbage i tiden, og ham har jeg ingen følelser for. Jeg ville synes, det var lidt sært, hvis en af mine veninder fandt sammen med ham, men det ville ikke gøre det store. Jeg skal i hvert fald ikke prøve igen! :lol:

Til gengæld havde jeg for 17 år siden et løst forhold af en måneds varighed til en studiekammerat, og helt ærligt ville det gøre ondt at se ham med en veninde. Jeg har heller ikke lyst til at møde hans kæreste, selvom hun ikke har en relation til mig, faktisk. Han er off-limits.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23357

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf Aragorn » 4. jan 2021, 22:57

Det har aldrig rigtigt været et emne, men jeg tror det for en stor del skyldes at mine venner godt ved at jeg har smittet mine x'er med HIV.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf Selma156 » 4. jan 2021, 23:46

Det er måske letkøbt at sige, men jeg har omvendt heller aldrig set romantisk potentiale i mine veninders nuværende/tidligere partnere. Når først de er sammen med mine veninder, er de bare ikke potentielle kærester/sexpartnere for mig. Jeg kan sagtens synes, de er pæne eller sjove eller whatever, men heller ikke mere end det.
5
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf deliciouscookie » 5. jan 2021, 21:09

Ado skrev:
deliciouscookie skrev:
Men at forsøge at styre andre mennesker er lige forkert som det er ikke at visen hensyn i valg af kæreste.

Jeg tænker ikke, at det handler om at ville styre andre mennesker. Jeg tror egentlig bare vi er ude i noget med, at man håber på gensidig respekt fra dem, der er ens tætteste venner.


Ja da men hvad er gensidig respekt, er det respekt at ville bestemmer over hvem ens veninder vil date når man selv tydeligvis ikke er interesseret mere?
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf deliciouscookie » 7. jan 2021, 23:12

AstaPasta skrev:
deliciouscookie skrev:
Ado skrev:
deliciouscookie skrev:
Men at forsøge at styre andre mennesker er lige forkert som det er ikke at visen hensyn i valg af kæreste.

Jeg tænker ikke, at det handler om at ville styre andre mennesker. Jeg tror egentlig bare vi er ude i noget med, at man håber på gensidig respekt fra dem, der er ens tætteste venner.


Ja da men hvad er gensidig respekt, er det respekt at ville bestemmer over hvem ens veninder vil date når man selv tydeligvis ikke er interesseret mere?


Man vil jo ikke styre dem. Konsekvensen af at de dater hvem de vil, kan bare være, at man ikke har lyst til at se dem længere.
Skal jeg ofre min frihed til at vælge ting fra, der gør mig ked af det, for at min veninde kan leve i fryd og gammen med sine valg. Eller har jeg lov at vælge min egen glæde, mens hun gør det samme?

Du har lov til det men det er stadig et forsøg på at lægge pres og kontrollerer dine omgivelser via din adfærd.
Senest rettet af deliciouscookie 16. jan 2021, 18:58, rettet i alt 1 gang.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6140

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf Contrast » 8. jan 2021, 01:31

deliciouscookie skrev:
AstaPasta skrev:
deliciouscookie skrev:
Ado skrev:
deliciouscookie skrev:
Men at forsøge at styre andre mennesker er lige forkert som det er ikke at visen hensyn i valg af kæreste.

Jeg tænker ikke, at det handler om at ville styre andre mennesker. Jeg tror egentlig bare vi er ude i noget med, at man håber på gensidig respekt fra dem, der er ens tætteste venner.


Ja da men hvad er gensidig respekt, er det respekt at ville bestemmer over hvem ens veninder vil date når man selv tydeligvis ikke er interesseret mere?


Man vil jo ikke styre dem. Konsekvensen af at de dater hvem de vil, kan bare være, at man ikke har lyst til at se dem længere.
Skal jeg ofre min frihed til at vælge ting fra, der gør mig ked af det, for at min veninde kan leve i fryd og gammen med sine valg. Eller har jeg lov at vælge min egen glæde, mens hun gør det samme?

Du har lov til det men det er stadig et forsøg på at lægge pres og kontorler dine omgivelser via din adfærd.


Nej. Det er at blive på egen banehalvdel og tage ansvar for sin egen lykke.

Man ville derimod gå over på den andens banehalvdel, hvis man blev ved med at genere veninden med at hun skal stoppe med at se eksen, selvom hun gentagende gange siger nej, fx. Det er det, der er kontrollerede.
3
Inge Færch Schott
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Er dine eks'er off-limits for dine venner/veninder?

Indlægaf deliciouscookie » 9. jan 2021, 22:36

AstaPasta skrev:
deliciouscookie skrev:
AstaPasta skrev:
deliciouscookie skrev:
Ado skrev:
deliciouscookie skrev:
Men at forsøge at styre andre mennesker er lige forkert som det er ikke at visen hensyn i valg af kæreste.

Jeg tænker ikke, at det handler om at ville styre andre mennesker. Jeg tror egentlig bare vi er ude i noget med, at man håber på gensidig respekt fra dem, der er ens tætteste venner.


Ja da men hvad er gensidig respekt, er det respekt at ville bestemmer over hvem ens veninder vil date når man selv tydeligvis ikke er interesseret mere?


Man vil jo ikke styre dem. Konsekvensen af at de dater hvem de vil, kan bare være, at man ikke har lyst til at se dem længere.
Skal jeg ofre min frihed til at vælge ting fra, der gør mig ked af det, for at min veninde kan leve i fryd og gammen med sine valg. Eller har jeg lov at vælge min egen glæde, mens hun gør det samme?

Du har lov til det men det er stadig et forsøg på at lægge pres og kontorler dine omgivelser via din adfærd.


Så jeg skal hellere lade være med at sige noget på forhånd og så uden varsel holde op med at se dem? For ellers er jeg kontrollerende?
Selvom jeg helt udramatisk på forhånd kunne have sagt, at jeg ikke vil have det godt med det.


Eller blot holde lidt afstand i en periode indtil du har fået styr på dig selv. Vi kan ikke styre eller bestemmer over andre kun os selv.
0
make cookies not war

Tilbage til "Forhold og sex"