Hi, I'm a slut

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hi, I'm a slut

Indlægaf Lurende Peber » 26. jan 2016, 08:17

adagio skrev:Jeg synes det er en ret naturlig konsekvens af den måde mænd og kvinder er indrettet på. Mandens orgasme kommer af sig selv uden særlig teknik eller øvelse. Kvindens kræver ofte forskellige besværgelser som kan være svære at gennemskue for manden, for det er ikke de samme besværgelser fra kvinde til kvinde, og han har ikke som ung mand fået udleveret en håndbog i at tilfredsstille kvinder. Derudover er der mange (unge) kvinder som ikke bryder sig om eksplicit at kommunikere hvad de ønsker sig, det er op til manden selv at gætte.

Korrekt at der er nogle fumle år for nok de fleste af os. Og begge køn kan have svært ved at kommunikere. Men jeg husker da (mimre) , at efter lidt øvelse var/er det da super fedt og frækt og sjovt og liderligt at finde ud af, hvad der får lige DEN partner helt ud over kanten :D Indrømmet: ikke altid med succes :gruble:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hi, I'm a slut

Indlægaf Zombie » 26. jan 2016, 08:36

adagio skrev:
Jeg synes det er en ret naturlig konsekvens af den måde mænd og kvinder er indrettet på. Mandens orgasme kommer af sig selv uden særlig teknik eller øvelse. Kvindens kræver ofte forskellige besværgelser som kan være svære at gennemskue for manden, for det er ikke de samme besværgelser fra kvinde til kvinde, og han har ikke som ung mand fået udleveret en håndbog i at tilfredsstille kvinder. Derudover er der mange (unge) kvinder som ikke bryder sig om eksplicit at kommunikere hvad de ønsker sig, det er op til manden selv at gætte.


Jeg synes ikke, det er en naturlig konsekvens - og at tænke sådan viser, hvor "hjernevaskede" (i mangel på bedre udtryk) de fleste af os er.

I gennemsnit har lesbiske par lige så meget sex som heteroseksuelle par. Men forskellen er, at de ikke har sex lige så ofte - men så i længere tid. Og som nævnt tidligere, får kvinder flere orgasmer under lesbisk sex end ved heteroseksuel sex.
Så selvom kvinder er forskellige og ønsker noget forskelligt, og det dermed ikke er nemmere for en anden kvinde at regne ud hvad den enkelte ønsker end det ville have været for en mand med nogen erfaring udi sex med kvinder - så bliver kvinder altså tilfredsstillet mere når de har sex med ikke-mænd.

Diskussionen du starter her, handler jo netop igen om den "besværlige" kvindelige orgasme. Jeg ved godt, at du ikke bruger det ord - men så er "vanskelig" måske mere rammende. :) Kvinder er ikke nemme at få til at komme - og dette sættes i en negativ boks, eftersom det bruges som argument for, at kvinder kommer mindre og sjældnere.

Jeg sidder her og forestiller mig en diskussion i et parallel univers, hvor lesbisk sex var normen og kvinder ikke "gad" sex med mænd, fordi de kom for nemt. "Der er ikke noget ved sex, når det er så nemt og hurtigt at få overstået" eller "Det er besværligt at man skal holde igen, for så snart manden er kommet, så er det slut".

Så nej, det er ikke en naturlig konsekvens - det er en kulturel konsekvens som følge af, at mænds seksualitet har den dominerende seksualitet i århundrede, og at det først nyligt er ved at ændre sig for kvinder (i den vestlige verden).
Indtil 1960'erne og rødstrømpernes afbrænding af BH'er, var kvindens seksualitet defineret ud fra mandens - og man var endda i tvivl om, hvorvidt hun reelt havde én. Med p-pillens og abortens indtog, var sex ikke længere "farligt" for kvinder at dyrke og SÅ begyndte der ellers at ske et og andet i dén retning - men vi har stadig lang vej igen.


Og atter engang er jeg nødt til at understrege - at det her er noget, som er skabt kulturelt og samfundsmæssigt henover lang tid, også af kvinder. Som nævnt handler det altså ikke bare om, at mænd er dåååhme og ego. For når det kommer til heteroseksuel sex, er kvinder jo pr. definition lige så toneangivende - og mangel på kommunikation af, at man har en seksualitet og ønsker tilfredsstillelse, er et lige så stort problem. ;)
7
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hi, I'm a slut

Indlægaf Zombie » 26. jan 2016, 08:45

Lurende Peber skrev:Nu spørger jeg dumt:
Kan I kvinder ikke lade være med at knalde disse typer (flere gange)? Så de mænd som gider at gøre en indsats opprioriteres. :-D
Ja ja vi skal alle lige over de første fumlende år. Og nervøsitet og......

1. Mmmm Karl-Ejner. Det var lækkert. Lige det xx må du godt gøre mere af. Og yy får mig i øvrigt super op at ringe.
2. Du Karl-Ejner. Dejligt at du nyder vores sex, men jeg mangler lige det sidste xyz.
3. Sorry Karl-Ejner. Det fungerer ikke, at du kun tænker på din egen udløsning. Bye.
Evt (4) Karl-Ejner? Tjoh. Han er god mod dyr, og hans langtidsbagte jordskokker er gudespise men......hvordan siger jeg det pænt? Han er en ego-knepper.

Nå. Bare et naivt input. Senere er der jo dem, som er fantastiske elskere (begge køn) indtil børn og hus osv er på plads. Og så nedprioriteres partneren.
Trist


Ja og nej. ;)

Kvinder er jo ikke altid bevidste om dette her. De køber også ind i idéen om, at kvindens orgasme er en vanskelig og flygtig størrelse - og til tider er den ikke engang "besværet værd", hvis man bare liiiige...

Og forstå mig nu ret, folk skal da have sex som de har lyst. Mange kvinder har problemer med at få orgasme, men nyder sex alligevel - og det synes jeg er skønt og dejligt, og det må de da helt selv om.

Problemet er jo lidt, at en del kvinder har svært ved at opnå orgasme, fordi de ikke kan slappe af og give slip. Det er så en helt anden diskussion ift. de idealer som kvinder bevidst og ubevidst ligger under for. Og guderne forbyde, at hun kom til at slå en prut under sex - så når hun får finger, spænder hun op, fordi fyren trykker de helt rigtige (forkerte) steder. --- Og den slags ting.

Så længe vi snakker om, at kvinders orgasme er mere vanskelig som argument for, at hun så ikke skal have den, lige så længe har vi det her problem.
- Og det er som nævnt kulturelt, fordi vi kunne jo lige så vel snakke om, at man bare kunne droppe sex, når mænd har så nemt ved at komme. De kan jo bare spille den af, og så kan man have sex når han er klar til at gøre en indsats så begge parter kan opnå orgasme. ;)


Og sidst men ikke mindst, så er der jo rigtig mange mænd der ikke aner, at de egoknepper. Fordi det ligger så indgroet i os, at heterosex har rigtig meget at gøre med mandens pik og mandens ejakulation. Som Wizzze nævnte tidligere, er pik-i-fisse sex jo bare én variation af sex henover flere. Alligevel handler langt overvejende det meste heterosex om netop dette koncept. Og det bliver jo oppebåret af både kvinder og mænd.

Det er ærgerligt. Også for mændene, som går glip af en masse spændende opdagelser ift. deres egen krop og seksualitet, fordi de ikke kan se skoven for bare træer ... dvs. de ved ikke, hvad deres krop og erotik ellers kan, fordi de er så fokuserede på, at få den pik i fissen og urgh. :D
2
aka Forbies

:gammel:
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Hi, I'm a slut

Indlægaf pisimodvind » 26. jan 2016, 08:51

Og atter engang er jeg nødt til at understrege - at det her er noget, som er skabt kulturelt og samfundsmæssigt henover lang tid, også af kvinder. Som nævnt handler det altså ikke bare om, at mænd er dåååhme og ego. For når det kommer til heteroseksuel sex, er kvinder jo pr. definition lige så toneangivende - og mangel på kommunikation af, at man har en seksualitet og ønsker tilfredsstillelse, er et lige så stort problem. ;)


Ja det var da et godt sted at starte
Hvis man i situationen ikke giver udtryk for sine behov, kan man ikke forvente at der sker en forandring

Mænd og kvinder har åbenbart meget forskellig opfattelse af hvad sex er
Måske skal man bare lave en forventningsafstemning før sex
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Hi, I'm a slut

Indlægaf Precaseptica » 26. jan 2016, 09:53

Kvinder kunne gøre meget både indbyrdes og for dem selv for at komme den slags til livs. Det er rigtigt at mænd siger nogle forfærdelige ting ind imellem, men mange kvinder gennemgår een eller anden transformation på et tidspunkt i deres opvækst, hvor de bærer de her anklager som en intern status-kamp. Jeg har hørt langt flere kvinder bruge ordene billig eller slutty.

Stærkt digt. Hun har en solid levering og jeg kan godt lide at hun lader sig oprive og eksistere i digtet.
1

Tilbage til "Forhold og sex"