Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf Flammula » 3. aug 2020, 15:23

En del herinde vil nok ikke kunne forstå mig, men jeg har det mærkeligt med den her situation.

Jeg har kendt min bedste drengeven i 13 år nu. Vi bor tæt på hinanden og ses ret ofte. Jeg har set en fyr gennem 5 måneder og vi har alle 3 hængt ud sammen mange gange efterhånden. De to kommer godt ud af det med hinanden og det er jo fedt! Min ven har nogle psykiske problemer, som gør at det kan være svært for ham at få nye venner så jeg er glad for at kunne invitere ham så han ser lidt flere mennesker. 

Min kæreste solgte ham lidt vinyl og var forbi ham med dem og de hang out i nogle timer hvor jeg var på arbejde. Det er et par måneder siden. All good!

Problemet er at de i morgen skal mødes og hygge sig i solen og få nogle øl. Min ven inviterede min kæreste, men ikke mig. Jeg har det mærkeligt med det. De ved begge at jeg synes det er mærkeligt at de ses på den måde uden mig. Jeg har fri i morgen og ville da gerne med og hygge i solen. Min kæreste ved også at jeg synes det er lidt wierd eftersom vi talte om det i dag. Han sagde at han da kunne spørge min ven om jeg må komme med. Men jeg gider ikke føle at jeg skal invitere mig selv på den måde.

Nogen som kan følge mig her?
2
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf Rullegardinia » 3. aug 2020, 15:31

Det er, for mig, ikke så svært at sætte mig ind i, at du synes, at det er en træls situation. Det ville jeg også synes. Men du har kendt din mandlige ven i 13 år nu. Er I ikke der, hvor du kan skrive eller ringe til ham og sige: 'Øh, er det fordi, du ikke vidste, at jeg havde fri i morgen, eller skal jeg bare ikke med?' Hvis det så er fordi, at de egentlig bare gerne vil hygge - uden dig - så er det faktisk bare lidt ufint. Synes jeg.
2
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf Flammula » 3. aug 2020, 15:34

Det er faktisk efter min kæreste får fri fra arbejde, så der er egentlig ingen undskyldning. Synes sgu ikke han kan invitere min kæreste uden mig. Det er min kæreste først og fremmest - ikke hans ven. Synes det er vildt mærkeligt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf LadyFox » 3. aug 2020, 15:35

Jeg er på din kærestes hold, vil du med så spørg. Det nytter ikke noget ikke at gøre fordi du er stædig. Det er jo sikkert bare en aftale er har lavet, men uden intentionen var at holde dig udenfor.
6
...
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf Modesty Blame » 3. aug 2020, 15:49

Jeg ville sikkert også synes, det var mærkeligt. Men, når nu din ven har svært ved det med nye mennesker, så ville jeg overveje, om han tænker, han vil gøre en ekstra indsats ift. din kæreste. Hvis du gerne vil med, så spørg :)
2
FrkCherry
Indlæg: 214
Tilmeldt: 29. jun 2020, 19:58
Kort karma: 11
Likede indlæg: 619

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf FrkCherry » 3. aug 2020, 15:51

Jeg kan sagtens forstå at du undrer dig over ikke at være blevet inviteret med af din bedste ven, når I plejer at hænge ud sammen alle tre og der ikke er en åbenlys grund (fx at du er på arbejde eller skal noget andet, de gerne vil dyrke en fællesinteresse sammen der ikke siger dig noget etc.).

Jeg synes personligt ikke det er noget at bære større nag over men mere at det giver anledning til nysgerrighed overfor din bedste ven. Så jeg synes bare du skulle spørge din bedste ven, hvorfor han kun har inviteret din kæreste med. Måske skyldes det bare at han gerne vil have mulighed for at "bonde" mere med din kæreste i håb om at få flere mandlige venner, nu hvor han har svært ved at få venner. Måske gør hans psykiske sygdom eller manglende sociale evner (pga. få venskaber) at han ikke lige tænkte sig om. Eller måske noget helt tredje. Jeg tænker i hvertfald at det er langtfra sikkert at det har noget som helst med dig eller jeres venskab at gøre. Men at det selvfølgelig er vigtigt at du siger din mening eller sætter grænse, hvis du kan mærke at du ikke har det helt okay med det.
2
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf Flammula » 3. aug 2020, 16:05

Magic In The Sky skrev:Jeg synes du skal finde ud af hvorfor du har det mærkeligt med det.
Er det fordi du er jaloux på din kæreste?
Er det fordi du er jaloux på din ven?
Er det fordi du er bange for at din kæreste dropper vennen hvis i går fra hinanden?
Er det fordi du er bange for at din ven måske sætter forventningerne for højt ift han ikke har så nemt ved at få venner?
Er det fordi du er nervøs for om din ven fortæller din kæreste noget om dig?
Eller er du bare jaloux fordi du føler dig forbigået?

Jeg kan ikke sige at jeg ved hvordan det føles, men der er jo en grund til at man bliver jaloux.
Den følelse kommer ikke bare sådan og ud af ingenting.


Det handler udelukkende om at jeg virkelig ofte inviterer min ven når jeg skal lave noget sjovt med min kæreste og omvendt. Hvorfor jeg så lige pludselig skal holdes udenfor på den måde forstår jeg ikke og gør mig lidt ked af det.
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf Stitch » 3. aug 2020, 16:11

Jeg forstår dig ikke :genert: Men jeg ville også blot blive glad over, at to mennesker, jeg er glad for, kommer så godt ud af det med hinanden, at de har lyst til at lære hinanden bedre at kende og dermed også kan ses uden at jeg er tilstede. Jeg ville tage det som et godt tegn.
15
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf RavenClaw » 3. aug 2020, 16:19

Stitch skrev:Jeg forstår dig ikke :genert: Men jeg ville også blot blive glad over, at to mennesker, jeg er glad for, kommer så godt ud af det med hinanden, at de har lyst til at lære hinanden bedre at kende og dermed også kan ses uden at jeg er tilstede. Jeg ville tage det som et godt tegn.

Samme her. Jeg kan slet ikke se det mærkelige i det. Din ven har al ret i verden til at ses med andre uden dig, og det samme har din kæreste. Hvorfor er det et problem, hvis de to bliver venner?
6
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf Flammula » 3. aug 2020, 17:20

Magic In The Sky skrev:
Flammula skrev:
Magic In The Sky skrev:Jeg synes du skal finde ud af hvorfor du har det mærkeligt med det.
Er det fordi du er jaloux på din kæreste?
Er det fordi du er jaloux på din ven?
Er det fordi du er bange for at din kæreste dropper vennen hvis i går fra hinanden?
Er det fordi du er bange for at din ven måske sætter forventningerne for højt ift han ikke har så nemt ved at få venner?
Er det fordi du er nervøs for om din ven fortæller din kæreste noget om dig?
Eller er du bare jaloux fordi du føler dig forbigået?

Jeg kan ikke sige at jeg ved hvordan det føles, men der er jo en grund til at man bliver jaloux.
Den følelse kommer ikke bare sådan og ud af ingenting.


Det handler udelukkende om at jeg virkelig ofte inviterer min ven når jeg skal lave noget sjovt med min kæreste og omvendt. Hvorfor jeg så lige pludselig skal holdes udenfor på den måde forstår jeg ikke og gør mig lidt ked af det.

Jeg tænker ikke du holdes udenfor. Jeg tænker at det er to mænd som gerne vil bruge tid sammen uden hunkøn i nærheden.
Det skal der være plads til.


Så må min ven sgu finde sig andre mænd at ses med. Ikke min kæreste!
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf LadyFox » 3. aug 2020, 17:44

Flammula skrev:
Magic In The Sky skrev:
Flammula skrev:
Magic In The Sky skrev:Jeg synes du skal finde ud af hvorfor du har det mærkeligt med det.
Er det fordi du er jaloux på din kæreste?
Er det fordi du er jaloux på din ven?
Er det fordi du er bange for at din kæreste dropper vennen hvis i går fra hinanden?
Er det fordi du er bange for at din ven måske sætter forventningerne for højt ift han ikke har så nemt ved at få venner?
Er det fordi du er nervøs for om din ven fortæller din kæreste noget om dig?
Eller er du bare jaloux fordi du føler dig forbigået?

Jeg kan ikke sige at jeg ved hvordan det føles, men der er jo en grund til at man bliver jaloux.
Den følelse kommer ikke bare sådan og ud af ingenting.


Det handler udelukkende om at jeg virkelig ofte inviterer min ven når jeg skal lave noget sjovt med min kæreste og omvendt. Hvorfor jeg så lige pludselig skal holdes udenfor på den måde forstår jeg ikke og gør mig lidt ked af det.

Jeg tænker ikke du holdes udenfor. Jeg tænker at det er to mænd som gerne vil bruge tid sammen uden hunkøn i nærheden.
Det skal der være plads til.


Så må min ven sgu finde sig andre mænd at ses med. Ikke min kæreste!


Hvad er det du frygter?
4
...
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf Hewlett » 3. aug 2020, 17:46

Flammula skrev:
Magic In The Sky skrev:
Flammula skrev:
Magic In The Sky skrev:Jeg synes du skal finde ud af hvorfor du har det mærkeligt med det.
Er det fordi du er jaloux på din kæreste?
Er det fordi du er jaloux på din ven?
Er det fordi du er bange for at din kæreste dropper vennen hvis i går fra hinanden?
Er det fordi du er bange for at din ven måske sætter forventningerne for højt ift han ikke har så nemt ved at få venner?
Er det fordi du er nervøs for om din ven fortæller din kæreste noget om dig?
Eller er du bare jaloux fordi du føler dig forbigået?

Jeg kan ikke sige at jeg ved hvordan det føles, men der er jo en grund til at man bliver jaloux.
Den følelse kommer ikke bare sådan og ud af ingenting.


Det handler udelukkende om at jeg virkelig ofte inviterer min ven når jeg skal lave noget sjovt med min kæreste og omvendt. Hvorfor jeg så lige pludselig skal holdes udenfor på den måde forstår jeg ikke og gør mig lidt ked af det.

Jeg tænker ikke du holdes udenfor. Jeg tænker at det er to mænd som gerne vil bruge tid sammen uden hunkøn i nærheden.
Det skal der være plads til.


Så må min ven sgu finde sig andre mænd at ses med. Ikke min kæreste!


Jeg kan godt forstå den følelse du sidder med, men du kan aldrig bestemme hvilke mennesker din ven og/eller din kæreste må ses med. Hvis de to gerne vil give et muligt venskab en chance, så kan du højst fortælle dem begge hvilke tanker og bekymringer det sætter gang i hos dig - men du kan ikke forbyde dem at ses, det er et skråplan at komme ud på.

Jeg ville lade min kæreste vide at jeg synes det er mærkeligt, at ingen af dem inviterede mig med til at nyde en øl i solen. Dernæst ville jeg lave en aftale om at ses med min ven og så komme ind på emnet dér, "Var der en særlig anledning til at I to skulle ses alene uden mig?" Helt stille og roligt og med en reel undren uden bebrejdelse.
2
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf BlueBunny » 3. aug 2020, 18:06

Jeg ville også synes det var underligt. Min bedsteven skal være partisk og holde med mig hvis jeg skulle komme ud for irrationelle og barnlige skænderier med min kæreste. (Og omvendt).

Hvis de to ikke kunne sammen, og aftalen var et forsøg på at få det til at fungere, så ville det være anderledes.

Min bedsteven er MIN og min kæreste er MIN :devil:
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf hotlips » 3. aug 2020, 18:23

Jeg kan nu sagtens forstå det, og det ville nok være noget af den slags hvor jeg ikke helt ville føle mig sikker på hvad det egentlig var for nogle mennesker jeg havde tæt på.

Jeg synes det er dårlig stil, både at invitere og at sige ja, og at det er rimeligt problematisk at det slet ikke er kommet op hvordan med hensyn til dig når de laver sådan en aftale.
1
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Bedste ven og kæreste hænger ud uden mig

Indlægaf Kaffe » 3. aug 2020, 18:26

Jeg kan slet ikke finde en måde at forstå det på :gruble: Men jeg kan se, at flere andre forstår det.

Jeg ville nok synes, at det var fedt at to personer i mit liv faldt godt i spænd. De er to mænd og kan sagtens have brug for at hænge ud på en anden måde, end når du er med. Det er en anden slags samvær, end når du er sammen med din ven, eller du og din kæreste er sammen med din ven. Du nævner også, at din ven ikke har så mange andre venner, så jeg synes, det er en virkelig god mulighed for ham at lære din kæreste godt at kende og måske opbygge et venskab. Og altså et venskab indeholder vel også at være på tomandshånd?
6
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.

Tilbage til "Forhold og sex"