Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Mani » 17. jan 2016, 08:11

Jeg tror gensidig kærlighed kan overvinde det meste, når man sammen kæmper for det. Men selv da kan misbrug eller andet komme i mellem.
Hvis det kun er den ene part der sætter dagsordenen og modparten forventes blindt at følge med pga. kærlighed tror jeg ikke på det.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf BlueBunny » 17. jan 2016, 08:28

Jeg vil mene at "kærligheden overvinder alt" i sin rene form holder. Hvis kærligheden fra begge sider er lige stærk, så kan jeg ikke se hvad der kan komme imellem.

Utroskab er ikke aktuel. Det vil ikke finde sted hvis der er kærlighed. (Accepteret åbent forhold er ikke det samme. Utroskab kræver svigt. Man svigter ikke en man elsker)

Langdistance kan være en udfordring der kan hindre kærligheden i at fungere, men ikke i at bestå hvis den er stærk nok.

Så det jeg mener er, at kærlighed i en situation kan vinde over for alle udefrakommende prøvelser. Hvis kærligheden svinder, så var/er den ikke stærk nok og vil ikke overleve.
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Rapfisk » 17. jan 2016, 09:34

polavyk skrev:Kærligheden overvinder ikke alt. Eller rettere kærligheden overlever ikke alt.

For mens kærligheden er der, kan man klare meget. Men somme tider dør kærligheden pga sygdom, egoisme, utroskab eller slitage.

Lige præcis. Eller, jeg vil sige: Kærligheden overvinder alt, men den overlever ikke alt.

Jeg har været i et langdistanceforhold, der varede i fem år. Det var selvfølgelig svært, men det var ikke noget problem, fordi kærligheden var større. Vi brød med hinanden, fordi vi holdt op med at elske hinanden, og vi begyndte at tvivle på, at vi hørte sammen, som vi tidligere havde følt. Vi voksede fra hinanden og ikke havde de samme drømme om den fremtid, vi skulle til at opbygge.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Filliongonggong » 17. jan 2016, 13:28

Jeg tror på at kærlighed overvinder alt, men den skal være gensidig.

men hva jeg er også et romantisk fjols :-)
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Little_Woman » 17. jan 2016, 16:39

Dejligt med jeres input - det er godt med forskellige perspektiver, når egne tanker ikke rigtig kan finde ro.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 18. jan 2016, 08:00

Skumfidusen skrev:Jeg er så træt af den der disneyficering af kærligheden som den eneste store, udløsende, frelsende faktor. Jo, bevares, kærlighed og kildevand bringer en langt, men jeg sætter altså også pris på brusebade og bacon
ok. Men ville du kaste en person du elskede til løverne for et brusebad og bacon?
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 18. jan 2016, 09:51

Skumfidusen skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Skumfidusen skrev:Jeg er så træt af den der disneyficering af kærligheden som den eneste store, udløsende, frelsende faktor. Jo, bevares, kærlighed og kildevand bringer en langt, men jeg sætter altså også pris på brusebade og bacon
ok. Men ville du kaste en person du elskede til løverne for et brusebad og bacon?


Hvor meget bacon?
Så meget du vil, men skal spises i brusebadet. Sagen er at der er en middelgrund mellem Kærligheden overvnder alt - og så - meh.. jeg vil skifte hende ud for en skive bacon og et brudebad. Hvis det sidste var der ikke så meget kærlighed til at begynde med.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 10:41

Vlad Kalashnikov skrev:
Skumfidusen skrev:Jeg er så træt af den der disneyficering af kærligheden som den eneste store, udløsende, frelsende faktor. Jo, bevares, kærlighed og kildevand bringer en langt, men jeg sætter altså også pris på brusebade og bacon
ok. Men ville du kaste en person du elskede til løverne for et brusebad og bacon?

Handler kærlighed nu om hvad/hvem man vil kaste for løverne? I så fald elsker jeg ikke nok, jeg vil hverken smide min mor, veninde, eller en fremmed for løverne for min kæreste - og heller omvendt :gruble:
0
...
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf billiebean » 18. jan 2016, 12:44

Jeg tror, at der er noget, man kan betegne som kærlighed. Et bånd imellem mennesker. En gensidig fornemmelse af at den andens eksistens er essentiel og betydningsfuld i ens liv. Men jeg tror ikke på, at vi passivt kan læne sig tilbage og forlade os på, at kærligheden overvinder alt. Det kræver en del arbejde at vedligeholde båndet, og en del af det arbejde er helt klart også en viljesakt!

Og oplevelsen af kærlighed gør os i stand til at tage udfordringerne op i det første stykke tid, og afhængigt af en hulens masse andre parametre kan vi så på sigt lykkes eller ikke lykkes med at skabe et liv, hvor begge parter kan finde sig til rette.
0
Snudelpuss
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31. jan 2016, 19:37
Kort karma: 1
Likede indlæg: 3

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Snudelpuss » 31. jan 2016, 21:14

Kærlighed er hverken én ting eller en statisk størrelse. Det er også en sammensat satan.

I kæreste-sammenhæng: Jeg tror, kærlighed kan overvinde meget. Næsten alt. Men kærlighed er ikke uopslidelig, og den skal passes. Ikke kun kærligheden selv skal passes, de to mennesker, der har den, skal passe hinanden og sig selv. Det er ikke noget enkelt job. Langt sværere, end man skulle tro. Jeg må dog selv erkende, at kærlighed - som i kærlighed i kæresterelationen - er en af de ret få ting, man ikke kan få frem ved viljestyrke, hvis den er forsvundet.
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Studsgaard » 31. jan 2016, 21:32

Jeg tror kærlighed kan overvinde meget (ikke alt men næsten) for kærligheden medfører også lysten og viljen til at kæmpe for det/den man elsker.

Jeg tænker så at kærlighed ikke kan overLEVE alt. At det er to fsk ting.
Her tænker jeg ting som utroskab, sygdom der gør man ændre personlighed og lignende ting kan gøre at den person man forelskede sig i, måske ikke er samme personlighed mere. Og derved forsvinder (noget af) kærligheden. Og dermed også muligheden for at overvinde andre svære ting.

Håber det giver mening, syntes det er lidt svært at formulere.
3

Tilbage til "Forhold og sex"