1-0 til kvinderne?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

1-0 til kvinderne?

Indlægaf vandmelon » 26. jan 2020, 00:31

https://www.bt.dk/debat/gaardbo-revser- ... ig-en-pige

Har han ret? Tager han fejl? Bliver du irriteret/provokeret?

Jeg bliver provokeret i forhold til denne her:

"Louise og sidder i lejerforeningens bestyrelse og cykler til alt og knalder nu og da med Jacob fra Unicef"
What? Hvorfor skal en kvinde der faktisk vil noget med et projekt pludselig degraderes totalt med den sexkommentar?
Hun vil faktisk noget med det arbejde hun gør, hvorfor skal den sexkommentar lige smides til sidst?! "Nåh, ja, og egentlig så knalder hun bare med alle dem der har et unicef logo på ryggen." Jeg synes at det får alt det hun brænder for til at lyde max useriøst nu, eller er det bare mig?

Og denne her:

"Enkelte af dem får senere succes med en fiks ide eller som mellemledere i et forsikringsselskab og en anæmisk kone og en Audi"
Okay, hvad er der lige galt med at manden vælger at fokusere 100% på karriere hvis det er det han vil, vel vidende at der ikke bliver plads til relationer, og så har han bevidst valgt dem fra til langt oppe i livet?
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf DenBruneMunk » 26. jan 2020, 06:32

Manden er ikke særlig klog, så jeg ville bare lade ham hygge sig med sin lomme intelligens.


De er typisk ufaglærte. De tjener mindre end andre. De får færre børn, og de dør syv år tidligere end andre. De bor i en lejlighed i forstaden eller i et lille hus uden for købstaden, som de har lejet for 1866 kroner om måneden eksklusive varme, hvis de til gengæld vil rense tagrenden to gange om året.

Manden lyder som han bor i en rigmands bolig, har for lidt indsigt i andre folks liv, og så tror han at alle andre er dårligere stillet fordi nogen fortæller at der er mænd som er single. Hvor er den mand dog fyldt med fordomme, og nok også et dårligt selvværd. Typisk lille Gaardbo :)
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf Misantropen » 26. jan 2020, 08:24

Det provokerer mig på ingen måde. Han ridser jo bare fakta op og udtaler sig ikke på alle mænd og kvinders vegne, men en bestemt gruppe.
7
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf JoyNips » 26. jan 2020, 08:24

Det er ikke en konkurrence :)

Og derudover er det da old news. Vi har i årevis debatteret problematikken i, at flere kvinder fra provinsbyerne flytter til de større byer og får længere uddannelser, mens flere mænd fra provinsbyerne fravælger de lange uddannelser og bliver hængende, og følgerne deraf, fx flere solomødre i de større byer.

De der citater er jo bare lidt popsmarte dumheder i et forsøg på at skrive ungt og hipt. Klassisk træk hos midaldrende mænd, i øvrigt.
9
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf milisa » 26. jan 2020, 08:56

JoyNips skrev:Det er ikke en konkurrence :)

Og derudover er det da old news. Vi har i årevis debatteret problematikken i, at flere kvinder fra provinsbyerne flytter til de større byer og får længere uddannelser, mens flere mænd fra provinsbyerne fravælger de lange uddannelser og bliver hængende, og følgerne deraf, fx flere solomødre i de større byer.

De der citater er jo bare lidt popsmarte dumheder i et forsøg på at skrive ungt og hipt. Klassisk træk hos midaldrende mænd, i øvrigt.


Spot on!

Men hvor ville det dog bare være rart, hvis alle kunne diskutere det her emne uden at gøre det til en konkurrence. Så kunne det måske endda være, at vi kunne få en fredelig og saglig debat om, hvordan vi både kan mangle lige muligheder for kvinder ift karriere og løn sammenlignet med mændene SAMTIDIG med, at vi bliver enige om det problematiske i, at mænd overses ift børn og at der faktisk ER visse ting, der gør, at nogle drenge har det svært i skolen sammenlignet med visse piger. Det ene er jo for pokker ikke værre end det andet. Og kan vi blive enige om, at ingen normalttænkende mennesker af alle køn har lyst til at vinde - da der jo så unægteligt må være nogen, der har tabt. Og hvis nogen taber i det her, er der så reelt en vinder.....?
9
Tally-ho
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf Wizzze » 26. jan 2020, 09:17

DenBruneMunk skrev:Manden er ikke særlig klog, så jeg ville bare lade ham hygge sig med sin lomme intelligens.


De er typisk ufaglærte. De tjener mindre end andre. De får færre børn, og de dør syv år tidligere end andre. De bor i en lejlighed i forstaden eller i et lille hus uden for købstaden, som de har lejet for 1866 kroner om måneden eksklusive varme, hvis de til gengæld vil rense tagrenden to gange om året.

Manden lyder som han bor i en rigmands bolig, har for lidt indsigt i andre folks liv, og så tror han at alle andre er dårligere stillet fordi nogen fortæller at der er mænd som er single. Hvor er den mand dog fyldt med fordomme, og nok også et dårligt selvværd. Typisk lille Gaardbo :)


Han udtaler sig på baggrund af en artikelserie og tv udsendelse omkring at mange enlige mænd ikke lever “gode” liv, så det er ikke Gaardbo’s fordomme, det er et forsøg på en opsang til hans eget køn.

Derfor ser jeg heller ikke problemet med hende Louise og sexen med UNICEF gutten, han prøver jo bare at vise, at kvinder lever deres liv, mens mange mænd ikke rigtig kan finde ud af det med at leve livet.

Jeg føler mig måske også en anelse ramt, jeg var ham Audi fyren, med fokus på job og karriere, der ikke kunne finde ud af delen med livet, og var jeg ikke super heldig og en kvinde bogstaveligt talt, faldt ned i skødet på mig, så ville jeg være alenemand og sikkert meget mere mavesur end tilfældet er i dag, og passe præcis på stereotypen Gaardbo beskriver.
14
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf A 7 » 26. jan 2020, 09:46

Han har i hvert fald ret i, at der står 1-0 til kvinderne mht. hvordan det i samfundsdebatten lykkes at gøre sig til offer (han kalder det, at de er bedre til at brokke sig).

Og Gaardbo er jo selv med på flere af de standardfraser vi har hørt i årevis: Når kvinderne klarer sig bedst, så er det fordi, de er mere veluddannede, fordi de er så dygtige, kloge og stræbsomme må man forstå. 'Kvindernes succes er fortjent', og 'mænd må tage sig sammen' og 'lette røven". Faktisk er kvinder så kloge i deres valg af overlevelsesstrategi, at de har henvist alle skodjobbene til mænd.

Når mænd derimod får højere løn end kvinder, og er overrepræsenteret i bestyrelser, direktioner, Folketinget og what not, når der er langt flere mandlige iværksættere end kvindelige, og når en mandlig chef bliver anset som troværdig, kompetent og handlekraftig, mens en tilsvarende kvindelig (hvordan det så defineres?) bliver set som hysterisk, usikker og uempatisk, så er det derimod nogle 'udefinerbare historiske strukturer', der er skylden. Så er det bla. fordi kvindefag (igen, hvordan defineres det præcist?) vurderes lavere end mandefag.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf paint » 26. jan 2020, 10:16

Han roser kvinder hele vejen igennem sin klumme. Men så tillader han sig at nævne én eller anden 'Louise', som har alt (også en såkaldt 'bolleven') - og som lever det gode liv. Dét måtte han ikke sige, for så er hun straks reduceret til et simpelt sexobjekt. Mændene som udstilles som eklatante tabere, ikke bare på ét parameter, men på alle tænkelige. Det må han godt. Det er helt fint. Sådan er mænd jo - det ved vi alle :stoned:
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 26. jan 2020, 11:03

Tror indlægget kommer af en DR udsendelse om emnet. Men Gaardbo kommer bare med den gænse udlægning: når det fucker op for kvinder er det et samfundsmæssigt struktuelt problem, og/eller mænds skyld; når det fucker op for mænd er det nogle barnlige taberrøve der skal tage sig sammen. yada-yada.

Men jeg er egentlig lidt interesseret i den anden ende. Et stigende antal mænd dør enlige og barnløse. Antallet af enlige kvinder der lader sig kunstigt befrugte er forsvindende lille (omend i kraftig stigning). Hvis et stigende antal mænd i forhold til kvinder forbliver barnløse, må der også være et stigende antal mænd der får to eller flere familier (her er jeg). Læste fra Norge at der stort set ingen mænd uden børn der bliver fædre i 40erne med en kone der ikke har børn. Førstegangsfødende kvinder med mænd der er 40+ vælger hellere at recycle mænd der har børn i forvejen, end nogle af dem der ikke har. Moderne mand-kvinde forhold ligner i stigende grad en form for (seriel) polygamy - med mange af de same konsekvenser alm. polygamy har.

Under alle omstændigheder, der tales meget om den stigende ulighed i samfundet som det er et problem. Her er da en stigende ulighed der trumfer alt andet. Ingen kæreste, ingen børn, og en tidlig død.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2020, 12:30

Hvis man bliver provokeret af den klumme, må det være fordi sandheden er ilde hørt.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf Thomas31 » 26. jan 2020, 12:54

Men hvad skal de stakkels kvinder i byerne gøre, hvis der ikke er mænd nok?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jan 2020, 13:36

Jeg bliver træt, når bare jeg ser navnet Gaardbo i linket, så jeg klikker slet ikke på det.
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf Wizzze » 26. jan 2020, 13:46

Thomas31 skrev:Men hvad skal de stakkels kvinder i byerne gøre, hvis der ikke er mænd nok?


Mere af det de gør? donorsæd, genbruge andre kvinders mænd, og/eller den gamle klassiker finder nogen fredag aften i byen....

Eller måske begynder vi at se "smarte" forretningsfolk arrangere busture til provinsens halballer og lign for semi desperate kvinder i 30´erne? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf DenBruneMunk » 26. jan 2020, 13:53

Fru Sunshine skrev:Hvis man bliver provokeret af den klumme, må det være fordi sandheden er ilde hørt.

Tror du virkelig det er sandheden, og tror manden, så gentager virkeligheden sig jo ;(
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: 1-0 til kvinderne?

Indlægaf Jedi » 26. jan 2020, 13:54

Gaardbo er en ~70 årig mand, som mener, livet er et nulsumsspil. Er hans mening så relevant?
1

Tilbage til "Forhold og sex"