Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14622

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. apr 2020, 18:07

TinaW skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg købte i 2018 et ur til min kæreste i fødselsdags/julegave. Jeg fik det med jævnt meget rabat, men han har set det mens vi har været ude at shoppe og der står det til omkring 340-360 pund. Altså ved han at det har kostet en del.

Jeg synes det er pisse irriterende at det så bare bliver lagt hvor end han lige tager det af. Boksen er stadigvæk i soveværelset, så det er ikke fordi han ikke har noget beskyttende at ligge det i. Han gider bare ikke lige. Bliver sådan helt ARGH over det og faktisk lidt ked af at han ikke kan passe bedre på når jeg giver lidt ekstra for at han kan få noget pænt i god kvalitet..


Jeg har et forholdsvist dyrt ur, det kommer altså heller ikke i sin boks, når jeg tager det af.
Jeg ville blive træt af, at skulle tage det ud af boksen hver gang jeg skal have det på.


Han har det kun på til specielle lejligheder og ellers ligger det alle mulige tilfældige steder - hvor han oftest ikke kan finde det igen. Altså passer han ikke særlig godt på det, hvilket nok er det der irriterer mig mest.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf twinkle » 12. apr 2020, 08:25

Vi har en ret stor have. Sådan 700m2 agtigt.
Vi har meget mos i vores græsplæne. Det gør mig egentlig ikke det store, for det betyder at vores græsplæne er dejlig blød at gå på. Græsplænen er også en smule ujævn, men altså, skidt pyt. Det har sin charme.

Min mand bliver ved med at snakke om, at han synes vi skal fjerne mosset og tromle græsplænen. Jeg synes det er omsonst, for det vil bare være det sammen igen om et halvt år, og jeg kan godt lide den der lidt rå, uplejede æstetik. Det er garanteret også skide sundt for biodiversiteten.
Men altså, hvis han gerne vil gøre de ting, skal han da bare slå sig løs. Problemet er bare, at han ikke gør noget ved det, men bliver ved med at plapre om det. Pisse irriterende, altså.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2521
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8478

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Raenil » 12. apr 2020, 15:14

twinkle skrev:Vi har en ret stor have. Sådan 700m2 agtigt.
Vi har meget mos i vores græsplæne. Det gør mig egentlig ikke det store, for det betyder at vores græsplæne er dejlig blød at gå på. Græsplænen er også en smule ujævn, men altså, skidt pyt. Det har sin charme.

Min mand bliver ved med at snakke om, at han synes vi skal fjerne mosset og tromle græsplænen. Jeg synes det er omsonst, for det vil bare være det sammen igen om et halvt år, og jeg kan godt lide den der lidt rå, uplejede æstetik. Det er garanteret også skide sundt for biodiversiteten.
Men altså, hvis han gerne vil gøre de ting, skal han da bare slå sig løs. Problemet er bare, at han ikke gør noget ved det, men bliver ved med at plapre om det. Pisse irriterende, altså.


Køb tre sække gødning og bed ham sprede dem, det løser problemet på sigt. Og så har han også noget at lave i foråret.
2
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Sorenspige » 12. apr 2020, 18:27

Min mand råber, når han mødes med sine venner over computeren. Han sidder i køkkenet med lukket dør, men han taler så højt, at man kan høre ham i hele huset.
3
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf twinkle » 12. apr 2020, 18:31

Sorenspige skrev:Min mand råber, når han mødes med sine venner over computeren. Han sidder i køkkenet med lukket dør, men han taler så højt, at man kan høre ham i hele huset.


Samme her, det er så mega belastende. Min mand sidder i den anden ende af huset med lukket dør og spiller computer, og jeg kan høre ham tydeligt. En periode sad han oppe til midnat eller længere (også på hverdage) og spillede, jeg kunne simpelthen ikke sove for det. Så jeg bad ham enten lade være med at spille, eller spille noget alene.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1590
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2888

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Kilix » 4. maj 2020, 13:27

Min kaereste er mellem 2 ansaettelser og har de naeste 14 dage fri. Jeg skal stadig arbejde, hjemmefra. Han sidder ogsaa og spiller computer til langt ud paa natten, hvilket normalt ikke roerer mig, men hans venner er ogsaa online rimeligt sent disse dage og saa sidder de paa discord og raaber til hinanden. Hold nu kaeft hvor er det irriterende! Og saa kommer han sent i seng, og bumler rundt og faar taendt for en video med meeeeega hoej lyd paa sin ipad og hvisker UNDSKYLD! og saadan koerer det.
Og saa forstaar han ikke hvorfor jeg bruger noget af mit flex-tid paa en eftermiddagslur.
Klaphat.
11
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 8. maj 2020, 12:08

Klassisk min kæreste:
“Jeg går lige ud og slår græs”. Fino. Et par timer senere (!) er han stadig ikke kommet ind og så stor er vores have heller ikke. Og der er mistænkeligt stille. Så kigger jeg ud ad vinduet og manden har pillet alle stenene i vores havegang op og er igang med at lægge ukrudtsdug under?!

Hej hej spontanitetsmenneske, hvad med lige at spørge om andre i huset havde planer der involverede andet end at have barnet hele dagen inden du kaster dig ud i et nyt indfald? :lol:
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Bøtte » 8. maj 2020, 21:33

JoyNips skrev:Klassisk min kæreste:
“Jeg går lige ud og slår græs”. Fino. Et par timer senere (!) er han stadig ikke kommet ind og så stor er vores have heller ikke. Og der er mistænkeligt stille. Så kigger jeg ud ad vinduet og manden har pillet alle stenene i vores havegang op og er igang med at lægge ukrudtsdug under?!

Hej hej spontanitetsmenneske, hvad med lige at spørge om andre i huset havde planer der involverede andet end at have barnet hele dagen inden du kaster dig ud i et nyt indfald? :lol:


Min mand lister bare af, uden at sige noget, og kaster sig ud i projekter, der ikke slippes og da slet ikke nogle som kan involvere meget ivrig og hjælpsom 3 årig.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Urtekussen » 9. maj 2020, 14:05

Han har ædt de sidste is, uden at sige noget.
Så jeg er højgravid og kørt 2 timer i bil uden aircondition, kommer hjem og har lovet mig selv og ungerne en is, og så er der ingen. Og så blev han sur, da jeg blev irriteret over at jeg måtte ud at køre igen.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18046

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 11. maj 2020, 18:32

Nu har han igen smidt noget vigtigt ud i hans ryd-op-frenzy. Jeg havde bestilt kontorartikler og bla. nogle stempelpuder. Da jeg så skal bruge stemplet nu her og spørger, om han har set dem, og siger, at de lå sammen med kopipapir og printerpatroner, så siger han, at de nok er røget med på genbrugspladsen, for han troede ikke, det var noget, vi skulle bruge.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
KisPus
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. maj 2020, 01:07
Kort karma: 22
Geografisk sted: Mælkevejen
Likede indlæg: 75

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf KisPus » 12. maj 2020, 00:11

Mi55y skrev:Nu har han igen smidt noget vigtigt ud i hans ryd-op-frenzy. Jeg havde bestilt kontorartikler og bla. nogle stempelpuder. Da jeg så skal bruge stemplet nu her og spørger, om han har set dem, og siger, at de lå sammen med kopipapir og printerpatroner, så siger han, at de nok er røget med på genbrugspladsen, for han troede ikke, det var noget, vi skulle bruge.


Lyder meget som kønsroller der er byttet om :genert:
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 893
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 214
Likede indlæg: 3349

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Galoldriel » 16. maj 2020, 09:26

Når min mand er træt, stresset eller presset, skramler, bimler og bamler han overdrevet meget, fordi han ikke kan kanalisere sin frustration ud som andet end en meget vred energi. Jeg bliver vildt forskrækket, når han fx hamrer lågen til opvaskemaskinen i eller lukker dørene demonstrativt hårdt. Det gør børnene også. Jeg synes godt nok, det er svært at holde ud, og ville ønske, han kunne udtrykke sig på en måde, der var knap så hidsig. Men lige meget hvad, jeg gør eller siger, så bliver det vendt til noget negativt, så selvom jeg gerne vil hjælpe ham, så får jeg besked på at holde mig væk. Øv.
0
It's turtles all the way down.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Zombie » 17. maj 2020, 07:21

Galoldriel skrev:Når min mand er træt, stresset eller presset, skramler, bimler og bamler han overdrevet meget, fordi han ikke kan kanalisere sin frustration ud som andet end en meget vred energi. Jeg bliver vildt forskrækket, når han fx hamrer lågen til opvaskemaskinen i eller lukker dørene demonstrativt hårdt. Det gør børnene også. Jeg synes godt nok, det er svært at holde ud, og ville ønske, han kunne udtrykke sig på en måde, der var knap så hidsig. Men lige meget hvad, jeg gør eller siger, så bliver det vendt til noget negativt, så selvom jeg gerne vil hjælpe ham, så får jeg besked på at holde mig væk. Øv.


Jeg er heller ikke modtagelig i situationen.

Når han senere er kølet af og der ånder fred, synes jeg du skal snakke med ham, når der er tid og børnene ikke lige er i nærheden. Og sige til ham, at det er fair nok, at han har det stramt pga. X eller Y, men det er mega ubehageligt for resten af familien at være i, når han bevidst eller ubevidst smækker med tingene osv.

Jeg ville formulere mig som han er mest modtagelig over for, men når jeg er lidt skarp her, så er det fordi jeg er vokset op i det der. Jeg hader det! Jeg vil ikke tages som gidsel i mit eget hjem af andres dårlige humør eller gå på æggeskaller, for ikke at få et fur, fordi folk er presset af deres job eller andre ting. Så må de cykle en tur eller surmule på hjemmekontoret, indtil de kan opføre sig ordentligt.
Hvad ville man sige til et barn, der opførte sig sådan? Ville han med straight face irettesætte et barn, der smækkede med døren, når han selv gør det?
5
aka Forbies

:gammel:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 17. maj 2020, 07:29

Zombie skrev:
Galoldriel skrev:Når min mand er træt, stresset eller presset, skramler, bimler og bamler han overdrevet meget, fordi han ikke kan kanalisere sin frustration ud som andet end en meget vred energi. Jeg bliver vildt forskrækket, når han fx hamrer lågen til opvaskemaskinen i eller lukker dørene demonstrativt hårdt. Det gør børnene også. Jeg synes godt nok, det er svært at holde ud, og ville ønske, han kunne udtrykke sig på en måde, der var knap så hidsig. Men lige meget hvad, jeg gør eller siger, så bliver det vendt til noget negativt, så selvom jeg gerne vil hjælpe ham, så får jeg besked på at holde mig væk. Øv.


men det er mega ubehageligt for resten af familien at være i, når han bevidst eller ubevidst smækker med tingene osv.


This. Jeg står også helt af på den slags. Så må man altså gå i haven og hugge noget brænde eller grave et hul. Indenfor opfører man sig civiliseret og passer nogenlunde på tingene.
10
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Zombie » 17. maj 2020, 07:42

JoyNips skrev:
Zombie skrev:
Galoldriel skrev:Når min mand er træt, stresset eller presset, skramler, bimler og bamler han overdrevet meget, fordi han ikke kan kanalisere sin frustration ud som andet end en meget vred energi. Jeg bliver vildt forskrækket, når han fx hamrer lågen til opvaskemaskinen i eller lukker dørene demonstrativt hårdt. Det gør børnene også. Jeg synes godt nok, det er svært at holde ud, og ville ønske, han kunne udtrykke sig på en måde, der var knap så hidsig. Men lige meget hvad, jeg gør eller siger, så bliver det vendt til noget negativt, så selvom jeg gerne vil hjælpe ham, så får jeg besked på at holde mig væk. Øv.


men det er mega ubehageligt for resten af familien at være i, når han bevidst eller ubevidst smækker med tingene osv.


This. Jeg står også helt af på den slags. Så må man altså gå i haven og hugge noget brænde eller grave et hul. Indenfor opfører man sig civiliseret og passer nogenlunde på tingene.


Jeg kan huske min veninde i barndommen, de havde en råbespand på terassen. Så gik de lige ud og råbte ned i spanden og kom ind igen, når det var gået over. :D
11
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forhold og sex"