Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3976

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Oak123 » 6. jun 2022, 00:52

Min kæreste skal næsten altid vaske bil et kvarter inden vi skal køre til et eller andet..
Så gør det da for pokker før!

Oftest så mangler en/flere at komme i tøjet, og få pakket ekstra tøj/legetøj what ever.

Det irriterer mig helt vildt, så vigtigt er det simpelthen bare ikke, og så render jeg rundt og skynder mig, at når de sidste ting og alligevel kommer vi for sent ud af døren.
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 6. jun 2022, 05:23

Oak123 skrev:Min kæreste skal næsten altid vaske bil et kvarter inden vi skal køre til et eller andet..
Så gør det da for pokker før!

Oftest så mangler en/flere at komme i tøjet, og få pakket ekstra tøj/legetøj what ever.

Det irriterer mig helt vildt, så vigtigt er det simpelthen bare ikke, og så render jeg rundt og skynder mig, at når de sidste ting og alligevel kommer vi for sent ud af døren.


Min skal altid gå i gang med at tømme/fylde opvasker - selv når der står to børn i nattøj, og vi skal køre om 10 min.
Jeg har prøvet at overbevise ham om at prioritere det, der har betydning for, om vi kan komme ud af døren og gemme resten, til hvis der er tid. Men det synker ikke rigtig ind...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3976

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Oak123 » 6. jun 2022, 05:30

Mi55y skrev:
Oak123 skrev:Min kæreste skal næsten altid vaske bil et kvarter inden vi skal køre til et eller andet..
Så gør det da for pokker før!

Oftest så mangler en/flere at komme i tøjet, og få pakket ekstra tøj/legetøj what ever.

Det irriterer mig helt vildt, så vigtigt er det simpelthen bare ikke, og så render jeg rundt og skynder mig, at når de sidste ting og alligevel kommer vi for sent ud af døren.


Min skal altid gå i gang med at tømme/fylde opvasker - selv når der står to børn i nattøj, og vi skal køre om 10 min.
Jeg har prøvet at overbevise ham om at prioritere det, der har betydning for, om vi kan komme ud af døren og gemme resten, til hvis der er tid. Men det synker ikke rigtig ind...


Argh men det er da simpelthen så træls.

Det er helt det samme her med at det ikke siver ind.

Her virker det som om han ikke kan forstå at bilvask ikke er lige så vigtig som at blive klar og komme ud af døren til tiden, uden et lille Marathon til sidst.

Hvorfor kan de ikke forstå, at det da er prioritet 1 at blive klar og nå til et givet sted til det rette tidspunkt.

Det er forresten det samme hvis vi selv skal have gæster og er skal nås en masse..
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Anne Droid » 6. jun 2022, 05:46

Hans vækkeur ringede 6.30. Han sover stadig. Jeg har luftet hunden i regnvejr.
0
Klimatosse
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf LaMariposa » 6. jun 2022, 05:46

Oak123 skrev:
Mi55y skrev:
Oak123 skrev:Min kæreste skal næsten altid vaske bil et kvarter inden vi skal køre til et eller andet..
Så gør det da for pokker før!

Oftest så mangler en/flere at komme i tøjet, og få pakket ekstra tøj/legetøj what ever.

Det irriterer mig helt vildt, så vigtigt er det simpelthen bare ikke, og så render jeg rundt og skynder mig, at når de sidste ting og alligevel kommer vi for sent ud af døren.


Min skal altid gå i gang med at tømme/fylde opvasker - selv når der står to børn i nattøj, og vi skal køre om 10 min.
Jeg har prøvet at overbevise ham om at prioritere det, der har betydning for, om vi kan komme ud af døren og gemme resten, til hvis der er tid. Men det synker ikke rigtig ind...


Argh men det er da simpelthen så træls.

Det er helt det samme her med at det ikke siver ind.

Her virker det som om han ikke kan forstå at bilvask ikke er lige så vigtig som at blive klar og komme ud af døren til tiden, uden et lille Marathon til sidst.

Hvorfor kan de ikke forstå, at det da er prioritet 1 at blive klar og nå til et givet sted til det rette tidspunkt.

Det er forresten det samme hvis vi selv skal have gæster og er skal nås en masse..


Man kan også vaske bilen dagen før.
2
:lun: Be brave
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Aesel82 » 6. jun 2022, 05:57

LaMariposa skrev:
Oak123 skrev:
Mi55y skrev:
Oak123 skrev:Min kæreste skal næsten altid vaske bil et kvarter inden vi skal køre til et eller andet..
Så gør det da for pokker før!

Oftest så mangler en/flere at komme i tøjet, og få pakket ekstra tøj/legetøj what ever.

Det irriterer mig helt vildt, så vigtigt er det simpelthen bare ikke, og så render jeg rundt og skynder mig, at når de sidste ting og alligevel kommer vi for sent ud af døren.


Min skal altid gå i gang med at tømme/fylde opvasker - selv når der står to børn i nattøj, og vi skal køre om 10 min.
Jeg har prøvet at overbevise ham om at prioritere det, der har betydning for, om vi kan komme ud af døren og gemme resten, til hvis der er tid. Men det synker ikke rigtig ind...


Argh men det er da simpelthen så træls.

Det er helt det samme her med at det ikke siver ind.

Her virker det som om han ikke kan forstå at bilvask ikke er lige så vigtig som at blive klar og komme ud af døren til tiden, uden et lille Marathon til sidst.

Hvorfor kan de ikke forstå, at det da er prioritet 1 at blive klar og nå til et givet sted til det rette tidspunkt.

Det er forresten det samme hvis vi selv skal have gæster og er skal nås en masse..


Man kan også vaske bilen dagen før.


Ha, ja. Det tror jeg, at jeg ville prøve at gøre, hvis det der udspillede sig hjemme hos os.

Simpelthen gå ud og vaske bilen (eller køre den i vaskehal) dagen inden :lol:
3
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3976

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Oak123 » 6. jun 2022, 06:14

LaMariposa skrev:
Oak123 skrev:
Mi55y skrev:
Oak123 skrev:Min kæreste skal næsten altid vaske bil et kvarter inden vi skal køre til et eller andet..
Så gør det da for pokker før!

Oftest så mangler en/flere at komme i tøjet, og få pakket ekstra tøj/legetøj what ever.

Det irriterer mig helt vildt, så vigtigt er det simpelthen bare ikke, og så render jeg rundt og skynder mig, at når de sidste ting og alligevel kommer vi for sent ud af døren.


Min skal altid gå i gang med at tømme/fylde opvasker - selv når der står to børn i nattøj, og vi skal køre om 10 min.
Jeg har prøvet at overbevise ham om at prioritere det, der har betydning for, om vi kan komme ud af døren og gemme resten, til hvis der er tid. Men det synker ikke rigtig ind...


Argh men det er da simpelthen så træls.

Det er helt det samme her med at det ikke siver ind.

Her virker det som om han ikke kan forstå at bilvask ikke er lige så vigtig som at blive klar og komme ud af døren til tiden, uden et lille Marathon til sidst.

Hvorfor kan de ikke forstå, at det da er prioritet 1 at blive klar og nå til et givet sted til det rette tidspunkt.

Det er forresten det samme hvis vi selv skal have gæster og er skal nås en masse..


Man kan også vaske bilen dagen før.


Ja, det har jeg også forsøgt at snakke med ham om flere gange, men det er som om manden glemmer at vi skal ud af døren lige indtil vi skal køre :rulle:
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Yetie » 7. jun 2022, 17:28

Han skal altid lade sit dårlige humør gå ud over mig. Senest her i weekenden; plejesønnike havde lovet at hjælpe med at pille carporten ned, men endte med at blive hos sin bror hele weekenden. Min mand siger de havde en aftale, knægten siger at min mand "snakkede om at de kunne gøre det i den weekend" = ikke en konkret aftale. I stedet for at ringe knægten op og snakke om tingene, så vælger han at læsse af på mig. Og blive ved. Da knægten kommer hjem i går til aften vælger han til gengæld ikke at sige noget til ham. :rulle:

Sig det sgu da for pokker til den der er skyld i/kan fikse problemet!
2
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 9. jun 2022, 05:34

Kl 02.17 i nat stod vores søn op for at gå ind til os, hvilket han gerne må. Han blev så forskrækket over lyden fra opvaskemaskinen og robotstøvsugeren og blev ked af det. Min bedre halvdel vågnede for en gangs skyld, fløj ud af sengen, trampede hen til døren, flåede den op og siger højt og lidt surt “hvad står du herude og skriger for?!”

Ejmen fjols. For det første: en 5-årig dreng der halvsovende er blevet forskrækket og nu er ked og bange skal altså mødes mere kærligt. Også når man selv bliver flået ud af sin søvn. Og for det andet: lad lige være med at vække babyen i tremmesengen lige ved siden af døren, ikke? For så skal *nogen* op og amme den tilbage i søvn… :rulle:
11
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23128

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Aragorn » 9. jun 2022, 06:04

Straniera skrev:Jeg synes, det er ret irriterende, når min mand fortæller om sit arbejde. Det er simpelthen så kedeligt at høre om, men det betyder meget for ham, så nogle gange prøver at lytte. Andre gange lader jeg bare som om.


IT?
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23128

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Aragorn » 9. jun 2022, 06:10

Yetie skrev:Han skal altid lade sit dårlige humør gå ud over mig. Senest her i weekenden; plejesønnike havde lovet at hjælpe med at pille carporten ned, men endte med at blive hos sin bror hele weekenden. Min mand siger de havde en aftale, knægten siger at min mand "snakkede om at de kunne gøre det i den weekend" = ikke en konkret aftale. I stedet for at ringe knægten op og snakke om tingene, så vælger han at læsse af på mig. Og blive ved. Da knægten kommer hjem i går til aften vælger han til gengæld ikke at sige noget til ham. :rulle:

Sig det sgu da for pokker til den der er skyld i/kan fikse problemet!


Lige den der, det er bare ikke i orden. Man kan ikke beskylde nogen for ikke at overholde en aftale, men på samme tid være uvillig i forhold til at undersøge om der foreligger en misforståelse.

Det er den sikre vej til 'han er ikke til at stole på' holdningen.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Yetie » 9. jun 2022, 15:02

Aragorn skrev:
Yetie skrev:Han skal altid lade sit dårlige humør gå ud over mig. Senest her i weekenden; plejesønnike havde lovet at hjælpe med at pille carporten ned, men endte med at blive hos sin bror hele weekenden. Min mand siger de havde en aftale, knægten siger at min mand "snakkede om at de kunne gøre det i den weekend" = ikke en konkret aftale. I stedet for at ringe knægten op og snakke om tingene, så vælger han at læsse af på mig. Og blive ved. Da knægten kommer hjem i går til aften vælger han til gengæld ikke at sige noget til ham. :rulle:

Sig det sgu da for pokker til den der er skyld i/kan fikse problemet!


Lige den der, det er bare ikke i orden. Man kan ikke beskylde nogen for ikke at overholde en aftale, men på samme tid være uvillig i forhold til at undersøge om der foreligger en misforståelse.

Det er den sikre vej til 'han er ikke til at stole på' holdningen.


Fuldstændig enig, men det får jeg ham aldrig til at forstå.
0
ninjabolette
Indlæg: 165
Tilmeldt: 13. sep 2015, 11:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 464

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf ninjabolette » 9. jun 2022, 16:07

Han kommer ud på badeværelset om morgenen, mens jeg er i bad, og tisser og børster tænder. Jeg vil altså helst have totalt fred og ro om morgenen - og så stinker sådan en omgang morgenurin bare! (Helt bogstaveligt)
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 10. jun 2022, 08:18

Når han sådan totalt opofrende tilbyder at lave aftensmad i weekenden...

Ja, jeg kan godt brokke mig over aftensmadstjansen i hverdagen - fordi jeg er alene med to små børn til kl. 17:15. Jeg elsker at lave mad! Bare ikke med ti kilos hængetræ på den ene arm og en surmulende/brokkende 3-årig i baggrunden.

Og når han så tager tjansen, lukker døren ud til køkkenet og tager musik/lydbog i ørene - ja, så har jeg lidt svært ved at være taknemmelig...
25
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12237

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Smiling_Goat » 10. jun 2022, 10:05

Mi55y skrev:Når han sådan totalt opofrende tilbyder at lave aftensmad i weekenden...

Ja, jeg kan godt brokke mig over aftensmadstjansen i hverdagen - fordi jeg er alene med to små børn til kl. 17:15. Jeg elsker at lave mad! Bare ikke med ti kilos hængetræ på den ene arm og en surmulende/brokkende 3-årig i baggrunden.

Og når han så tager tjansen, lukker døren ud til køkkenet og tager musik/lydbog i ørene - ja, så har jeg lidt svært ved at være taknemmelig...


Det minder mig om....

Min kæreste ville også være hjælpsom og galant i forgårs, da han tilbød at lave mad. Jeg har intet imod at lave mad, så jeg ved ikke, hvor det kom fra, men der var ingen tvivl om, at han i hvert fald var sød og gjorde mig en tjeneste. Det resulterede imidlertid i, at han brugte alle gulerødderne... opdagede jeg dagen efter, da jeg skulle bage gulerodskage.

Jeg nævnte mine planer om at bage gulerodskage, jeg ved ikke hvor mange gange. Jeg stoppede på vej hjem fra arbejde for at købe flødeost til den skide kage, og jeg ringede til ham, MENS jeg stod i Brugsen for at høre, om jeg skulle have andet med hjem. Nævnte han noget om gulerødder?

Ejmen, så lad dog være med at hjælpe! :panik:
11

Tilbage til "Forhold og sex"