Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34042

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 17. nov 2023, 17:26

Han havde lige glemt at fortælle mig at mændene på vejen har aftalt en herreaften i aften og at jeg skulle være alene med børnene. Inkl at putte dem begge, hvilket er lidt et cirkus. Det ville jeg gerne have været mentalt forberedt på :lol:

Han strøg heldigvis i netto efter cola og en pakke snøfler da han fandt ud af det.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16318
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30314

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf TinaW » 18. nov 2023, 23:52

Først får han vækket mig, da han kommer ind i seng, fordi han bruger lyset i telefonen til at kunne se (efter den stort set blinde af hundene, næsten falder ned af trappen, fordi han ikke bare tændte lyset ude på gangen)
Bagefter begynder han hurtigt at snorke, så jeg ikke kan falde i søvn igen.
Så nu er jeg gået på sofaen og ligger og skumler.
2
HappyHippo
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4400

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf HappyHippo » 21. nov 2023, 16:03

Han solgte sin bil og sagde han ville købe en ny hurtigst.

Nu har han så fundet ud af, hvor mange penge der er at spare på ikke at have bil, så nu trækker han i land. Han bor over en time væk med tog (og 3 skift) fra mig OG nu skal jeg rende rundt at låne mine mors bil i tide og utide, når der er familiefødselsdage mv (hele min familie har fødselsdag i dec/Jan)

Jeg bor midt i København, så det giver ingen mening for mig at have bil, jeg er bare blevet vandt til han har en. Ham som bor i en lille by på landet.

Ej, jeg lyder så urimelig og forkælet, havde bare ikke set den komme.
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Bøtte » 22. nov 2023, 22:25

Vores yngste har fødselsdag i morgen. Jeg har ordnet alt undtaget at grave flag frem fra loftet. Jeg ved ikke hvor de er og jeg kan ikke selv lukke loftlemmen igen, derfor skal min mand gøre det.
Jeg har godt nok ikke mindet ham om det, da jeg rendte rundt og pyntede op kl 21.30 da barnet endelig sov, men det burde vel ikke være nødvendigt? Han ved sgu da også hun har fødselsdag. Så nu har vi 1 flag, når vi skal synge og flage i morgen….
5
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18324

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 25. nov 2023, 17:09

Jeg er i gang med at lave kartoffel-porresuppe, men opdager at fløden er dårlig. Jeg siger derfor til ham, at jeg lige løber i netto, og han må gerne slukke for gryden om 5 minutter.

Da jeg kommer tilbage, har han godt nok slukket for gryden - og hældt vandet fra... :rulle:
Heldigvis havde vi lige een bouillonterning tilbage, så jeg kunne koge nyt vand.
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf billiebean » 24. dec 2023, 13:13

Synes egentlig min mand generelt har en pæn stil. Meget chinos, skjorte og sneaks i klassiske farver.

Han har dog en irriterende overbevisning om at det er pænt at sammensætte sit tøj, så han fx tager en sort blazer og sorte jeans på - men i forskelligt materiale. Og så elsker han lyse jeans -og tager dem så på med en lyseblå skjorte :wacko: Og det ser helt forkert ud. Sådan tone-i-tone på en ikke gennemført måde men mere “blå og blå - perfekt det passer sammen!”.

Og altså, jeg skal IKKE sige noget så bliver han sur. Men det irriterer mig at se på alligevel.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5577

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Luffegås » 31. dec 2023, 08:51

Jeg gør alt hvad jeg kan for at bygge en god stemning op denne dag og jeg synes han river den ned stykke for stykke. Skal lige siges jeg er særligt sensitiv, så det med at mærke stemninger gør jeg enormt hurtigt.
Lige nu rydder han op i stuen, hvilket gør ham helt utålelig. Han gider ikke svare på børnenes spørgsmål, så de kommer til mig for at spørge hvilken vej deres bluse skal vende. Han gad ikke engang kigge, det var bare direkte "spørg mor!"
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11644
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 916
Likede indlæg: 18733

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf PaleSeptember » 31. dec 2023, 12:20

Min mand er gået i gang med at støvsuge - det trænger ikke. Og jeg har kæmpe hovedpine. Så lad' da vær'!
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16318
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30314

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf TinaW » 2. jan 2024, 16:49

Jeg fatter ikke, at min mand efterhånden ikke er klar over, at jeg har rimeligt travlt, fra jeg får fri og indtil vi skal spise, når han ikke er hjemme.
Der skal ordnes ved hestene, luftes hunde, laves mad. Og lige de her dage foregår alt med nedsat hastighed, fordi jeg har forstrukket min højre skulder. Og selv om sønnen hjælper til, så er det stadig mig, der står for det meste.
Så jeg har ikke tid/lyst til at hygge snakke via sms.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7807
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12475

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf IrmaPigen » 5. jan 2024, 20:06

Min kæreste er tøsefornærmet, fordi jeg ikke synes vi skal køre til Marielyst i det her vejr. Hans mor ringede også sagde, at hun forbød os at køre derned. Nu er han så sur på mig og har nærmest ikke talt til mig her til aften :rulle:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17257
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42105

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf LaMariposa » 6. jan 2024, 18:43

Jeg kan ikke fordrage at sidde i buldermørke, når jeg putter barn. Min mand ved det godt, men han slukker alligevel konsekvent alt lys og lukker døren helt i, når han går.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23473

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mani » 6. jan 2024, 19:20

IrmaPigen skrev:Min kæreste er tøsefornærmet, fordi jeg ikke synes vi skal køre til Marielyst i det her vejr. Hans mor ringede også sagde, at hun forbød os at køre derned. Nu er han så sur på mig og har nærmest ikke talt til mig her til aften :rulle:

Jeg tror også jeg havde insisteret på at tage afsted, hvis mine forældre havde forbudt mig noget. Det skal de fanme ikke bestemme.

*Nej, jeg er ikke ældre end det.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18324

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 7. jan 2024, 21:19

Vi skiftes til at have natte- og morgenvagten med børnene, hvilket for det meste bare betyder, at man skal stå op omkring 05:30. I nat havde jeg vagten, og den yngste vågner kl. 23:30 og kaster op. Min kæreste tager sig af ham, mens jeg får skyllet sengetøj, dyner, tøj og bamser. Den lille fortsætter med at kaste op, og min kæreste tilbyder at lægge sig med ham på madrasser i stuen, så vi skåner vores seng. Jeg kommer i seng igen omkring kl. 01, og de andre to får sovet mellem 02 og 04, hvor den lille igen er dårlig, hvilket jeg også vågner af, så jeg sover sådan lidt on og off.
Kl. 06:20 står den store og jeg op, og min kæreste går ind og sover til kl. 10, mens jeg får sat gang i vask. Den lille er stadig dårlig, men er frisk igen efter en lang eftermiddagslur.

Her til aften spørger min kæreste så, hvem der har nattevagten. Jeg svarer, at vi vel et eller andet sted er nulstillet, da vi har fået ca. lige mange timers søvn, og jeg foreslår, at vi nøkker om det. Så begynder han i irriteret toneleje at argumentere for, at det bør være mig, for han var oppe 2 gange med børnene sidst, det var hans nattevagt, så han havde haft to dårlige nætter i træk.
Jeg bliver irriteret over, at han så stiller det som et åbent spørgsmål, når nu der åbenbart kun er et rigtigt svar, hvortil han svarer, at han jo havde regnet med, at jeg ville tilbyde at tage vagten af mig selv. Jeg svarer, at jeg nok skal tage vagten, men at jeg ikke synes, det er fair at lokke mig i en fælde på den måde, og at han jo bare kunne spørge. Hvortil jeg får at vide, at nu skal jeg altså stoppe - han er træt og vil i seng.

Sig dog tingene ligeud!
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34042

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 8. jan 2024, 10:09

Mi55y skrev:Vi skiftes til at have natte- og morgenvagten med børnene, hvilket for det meste bare betyder, at man skal stå op omkring 05:30. I nat havde jeg vagten, og den yngste vågner kl. 23:30 og kaster op. Min kæreste tager sig af ham, mens jeg får skyllet sengetøj, dyner, tøj og bamser. Den lille fortsætter med at kaste op, og min kæreste tilbyder at lægge sig med ham på madrasser i stuen, så vi skåner vores seng. Jeg kommer i seng igen omkring kl. 01, og de andre to får sovet mellem 02 og 04, hvor den lille igen er dårlig, hvilket jeg også vågner af, så jeg sover sådan lidt on og off.
Kl. 06:20 står den store og jeg op, og min kæreste går ind og sover til kl. 10, mens jeg får sat gang i vask. Den lille er stadig dårlig, men er frisk igen efter en lang eftermiddagslur.

Her til aften spørger min kæreste så, hvem der har nattevagten. Jeg svarer, at vi vel et eller andet sted er nulstillet, da vi har fået ca. lige mange timers søvn, og jeg foreslår, at vi nøkker om det. Så begynder han i irriteret toneleje at argumentere for, at det bør være mig, for han var oppe 2 gange med børnene sidst, det var hans nattevagt, så han havde haft to dårlige nætter i træk.
Jeg bliver irriteret over, at han så stiller det som et åbent spørgsmål, når nu der åbenbart kun er et rigtigt svar, hvortil han svarer, at han jo havde regnet med, at jeg ville tilbyde at tage vagten af mig selv. Jeg svarer, at jeg nok skal tage vagten, men at jeg ikke synes, det er fair at lokke mig i en fælde på den måde, og at han jo bare kunne spørge. Hvortil jeg får at vide, at nu skal jeg altså stoppe - han er træt og vil i seng.

Sig dog tingene ligeud!


Jeg tænker at der er 2 løsninger, som begge ville vlre helt rimelige

A) hvis der er syge børn træder alle selvfølgelig til og gør det nødvendige, lige meget hvis nat det er. Man fortsætter uændret med skemaet efterfølgende, dvs næste nat er hans, uagtet at han så får 3 nætter i streg.
B) hans sidste vagtnat nat var træls. Han måtte også træde til på sin fri-nat, som var træls for jer begge. Det er to nætter i streg. Derfor bør du tage den næste nat, så I begge har 2 trælse nætter i streg og det derfor står lige i trælshed.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18324

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 8. jan 2024, 11:12

JoyNips skrev:Jeg tænker at der er 2 løsninger, som begge ville vlre helt rimelige

A) hvis der er syge børn træder alle selvfølgelig til og gør det nødvendige, lige meget hvis nat det er. Man fortsætter uændret med skemaet efterfølgende, dvs næste nat er hans, uagtet at han så får 3 nætter i streg.
B) hans sidste vagtnat nat var træls. Han måtte også træde til på sin fri-nat, som var træls for jer begge. Det er to nætter i streg. Derfor bør du tage den næste nat, så I begge har 2 trælse nætter i streg og det derfor står lige i trælshed.


Issuet var ikke, hvem der skulle tage natten - men at han giver udtryk for, at det er op til forhandling og så bliver irriteret på mig, når jeg tager det for gode varer.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forhold og sex"