Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Hurrze » 28. jan 2016, 21:58

Lemonella skrev:
Hurrze skrev:Sex er altså seksuel omgang. Dsv f.eks penetrering. Voldtægt er i mine øjne også sex, men sex uden samtykke. Jeg er en kvinde der selv har været udsat for voldtægt... Er sku ligeglad med hvad folk tænker om mig, men ved at jeg selv blev droppet pga voldtægt af min partner... Der bliver desuden spurgt om min mening til det... Jeres reaktion virker som om at jeg ikke har ret til at have min mening, men jeg har ligeså meget ret til at have min mening som i har ret til at have jeres.....


Jeg er ked af, at høre du selv har været udsat for voldtægt og det gør mig faktisk også ondt, at du blev droppet af din kæreste på grund af det overgreb du var udsat for.

Jeg har også været udsat for seksuelle overgreb og er blevet voldtaget og min egen helt personlige mening er altså ikke den samme som din. Sådan er det, at debattere.
Selvfølgelig har du da ret til, at have din egen mening, du må så bare vænne dig til, at andre ikke deler din mening. Og igen, det sker tit på en debat.


Er helt med på at andre har andre holdninger end mig men har ikke givet udtryk for at andres holdninger er forkerte, kun forsvaret min egen...
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Hurrze » 28. jan 2016, 22:06

Dikus skrev:
Hurrze skrev:
Lemonella skrev:
Hurrze skrev:Sex er altså seksuel omgang. Dsv f.eks penetrering. Voldtægt er i mine øjne også sex, men sex uden samtykke. Jeg er en kvinde der selv har været udsat for voldtægt... Er sku ligeglad med hvad folk tænker om mig, men ved at jeg selv blev droppet pga voldtægt af min partner... Der bliver desuden spurgt om min mening til det... Jeres reaktion virker som om at jeg ikke har ret til at have min mening, men jeg har ligeså meget ret til at have min mening som i har ret til at have jeres.....


Jeg er ked af, at høre du selv har været udsat for voldtægt og det gør mig faktisk også ondt, at du blev droppet af din kæreste på grund af det overgreb du var udsat for.

Jeg har også været udsat for seksuelle overgreb og er blevet voldtaget og min egen helt personlige mening er altså ikke den samme som din. Sådan er det, at debattere.
Selvfølgelig har du da ret til, at have din egen mening, du må så bare vænne dig til, at andre ikke deler din mening. Og igen, det sker tit på en debat.


Er helt med på at andre har andre holdninger end mig men har ikke givet udtryk for at andres holdninger er forkerte, kun forsvaret min egen...


Men du har stadig ikke svaret på, om jeg så har haft lesbisk sex med en sygehusansat, betalt af offentlige midler? For det må være den direkte konsekvens af at insistere på, at voldtægt er sex. Og ærligt... Det finder jeg også at være en forskruet og usund opfattelse af sex-begrebet.



Forstod ikke det som et spørgsmål, derfor svarede jeg ikke. Lesbisk sex med en sygehusansat? Hvad mener du? Altså penetretering med fingre?
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Hurrze » 28. jan 2016, 22:21

Lesbisk sex med dildoer er jo også sex ja... Hvis et lesbisk kærestpar er imtime har de jo også sex.... Altå man kan godt være imtime uden sex men f.eks oralsex er jo også sex... Mere ment sådan...
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Hurrze » 28. jan 2016, 22:43

Du har på intet tispunkt snakket om fysioterapi?? Du har nævnt penetration med dildo og æg... Svarer kun udfra det jeg kan læse.... Du bliver nød til at forklare det bedre hvis du vil have mig til at svare på det. Hvem foregår det med, hvordan og hvorledes? Hvis jeg spurgte dig om en kvinde der penetrerede en anden kvinde med et stykke sexlegetøj var sex uden at sige andet, ville du vel også sige ja?
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Mulan » 29. jan 2016, 08:58

Dikus skrev:
Hurrze skrev:Lesbisk sex med dildoer er jo også sex ja... Hvis et lesbisk kærestpar er imtime har de jo også sex.... Altå man kan godt være imtime uden sex men f.eks oralsex er jo også sex... Mere ment sådan...


Men kan du ikke se, at det er helt i hegnet at påstå, at det fysioterapiforløb (som kvinder gennemgår dagligt på danske sygehuse) er lesbisk sex med en prostitueret betalt af regionerne?

Ej, ok - den sammenligning er altså langt ude. Det har Hurze ikke sagt på noget tidspunkt, du opstiller et aburd argument og påtvinger hende motiver, som hun slet ikke har. Det er ikke særlig sobert og det ligner lidt, at i misforstår hende med vilje. Nu har jeg set det her og også med eks-maupassant, at hvis folk har en upopulær mening, så er der bare fri jagt uden indblandning fra moderatorer. Skal det være sådan et forum? Hvor alle skal mene det samme, ellers så kan man bare blive målskive for holdninger fra andre tråde også? Så bliver her virkelig kedeligt. På alle måder.

Hun har en anden definition af hvad sex er - jeg tror, at hun mener at det bare handler om hvorvidt der er penetration eller ej. Hun siger for pokker ikke, at voldtægt er noget, man nyder eller at man går ind til det frivilligt. Jeg ved godt, hvad i mener - jeg ville heller ikke definere voldtægt som sex, fordi det, for mig, kræver frivillighed - ellers er det ikke sex, men her tror jeg, at vi er nede og snakke på et niveau, hvor nogle mennesker udtrykker sig anderledes end andre - det burde der altså være plads til?
5
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Mulan » 29. jan 2016, 09:00

Dikus skrev:
Hurrze skrev:Du har på intet tispunkt snakket om fysioterapi?? Du har nævnt penetration med dildo og æg... Svarer kun udfra det jeg kan læse.... Du bliver nød til at forklare det bedre hvis du vil have mig til at svare på det. Hvem foregår det med, hvordan og hvorledes? Hvis jeg spurgte dig om en kvinde der penetrerede en anden kvinde med et stykke sexlegetøj var sex uden at sige andet, ville du vel også sige ja?


Jeg har prøvet et par gange: Et fysioterapiforløb på danske hospitaler, der bl.a. består af penetrering med forskellige størrelser glasdildoer, fingre og æg, der lægges op i skeden.
Efter din definition er det sex. Og vi har offentligt ansatte prostituerede.

Den påstand er for mig at se lige så langt ude som at kalde en voldtægt for sex. Fordi sex er mere end penetrering.

Det kneb der, det var ufint. Jeg kunne også spørge dig, om det ikke er sex når en mand stikker et par fingre op i en kvindes skede? Hun er selv gået med til det?

... Selv hvis det er hos gynækologen. Det er altså på et dumt plan nu.
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Mulan » 29. jan 2016, 10:59

Dikus skrev:
Mulan skrev:
Dikus skrev:
Hurrze skrev:Lesbisk sex med dildoer er jo også sex ja... Hvis et lesbisk kærestpar er imtime har de jo også sex.... Altå man kan godt være imtime uden sex men f.eks oralsex er jo også sex... Mere ment sådan...


Men kan du ikke se, at det er helt i hegnet at påstå, at det fysioterapiforløb (som kvinder gennemgår dagligt på danske sygehuse) er lesbisk sex med en prostitueret betalt af regionerne?

Ej, ok - den sammenligning er altså langt ude. Det har Hurze ikke sagt på noget tidspunkt, du opstiller et aburd argument og påtvinger hende motiver, som hun slet ikke har. Det er ikke særlig sobert og det ligner lidt, at i misforstår hende med vilje. Nu har jeg set det her og også med eks-maupassant, at hvis folk har en upopulær mening, så er der bare fri jagt uden indblandning fra moderatorer. Skal det være sådan et forum? Hvor alle skal mene det samme, ellers så kan man bare blive målskive for holdninger fra andre tråde også? Så bliver her virkelig kedeligt. På alle måder.

Hun har en anden definition af hvad sex er - jeg tror, at hun mener at det bare handler om hvorvidt der er penetration eller ej. Hun siger for pokker ikke, at voldtægt er noget, man nyder eller at man går ind til det frivilligt. Jeg ved godt, hvad i mener - jeg ville heller ikke definere voldtægt som sex, fordi det, for mig, kræver frivillighed - ellers er det ikke sex, men her tror jeg, at vi er nede og snakke på et niveau, hvor nogle mennesker udtrykker sig anderledes end andre - det burde der altså være plads til?


Jeg er ked af, du opfatter det som fri jagt. Du er selvfølgelig velkommen til at anmelde mine indlæg, for det tillader vi ikke på debatten. Og i så fald vil jeg gerne understrege, at jeg ikke selv vil være med til at behandle sagen - og det for de andre i teamet ikke vil gøre en forskel, at jeg er moderator :kys:

Det sagt, så går jeg ind i denne her debat på denne her måde af samme årsag, jeg går ind i en debat, hvor nogen fortæller mig, mødre ikke kan være ordentlig arbejdskraft eller andre ting, som jeg oprigtigt mener er en farlig/usund tankegang. Jeg kan slet ikke se, der kommer noget som helst godt ud af at anse voldtægt som sex, men acceptabel utroskab. Og accepterer ikke præmissen om, det er sex, fordi der er penetrering.

Den logiske følge af den definition -hvor ufint du end må finde det- er altså, at en kvinde der bruger fingre, glasdildoer og æg på en anden kvinde har lesbisk sex med hende. Vi er så enige i, det er absurd. Helt lige så absurd som det er at kalde voldtægt sex.

At få den ide ud af hovedet på en kvinde, der er blevet voldtaget, mener jeg næsten rangerer som en borgerpligt. Ingen kvinde burde efter en voldtægt føle, hun har haft sex og været en kæreste utro. Hun bør med hver fiber i sin krop føle, hun har været udsat for et overgreb. Og at det intet har med sex at gøre.

Jeg er fuldstændig uenig i din følgeslutning og finder den stadig besynderlig. Jeg er enig i, at det ikke er sex på nogen måde, når vi snakker voldtægt og at utroskab og voldtægt skal holdes adskilt. Jeg synes ikke, at måden du gjorde ovenstående på var ok og jeg tvivler på , at det var behjælpsomt eller fremmende for debatten. Jeg gider ikke anmelde folks indlæg, jeg vil hellere tage den åbent, hvor andre kan sige til og fra, så man har en åben og ærlig diskussion om tingene.
Det overstregede er jeg meget enig i.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Forhold og sex"