Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Fillie » 12. jan 2016, 13:25

Har du oplevet, at din partner var dig utro? Har du selv været utro? Eller har du medvirket til, at nogen var deres partner utro? Når du analyser, hvad der foregik, hvorfor tror du så, det skete? Og påvirker det dig i dag og i så fald på hvilken måde?
Senest rettet af Fillie 12. jan 2016, 13:58, rettet i alt 2 gange.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Utroskab: Del din historie.

Indlægaf Torn » 12. jan 2016, 13:49

Jeg har ikke været mine kærester utro og de har såvidt jeg ved ikke været mig utro.

Jeg synes egentligt utroskab er noget underligt noget. Hvorfor være sammen sin kære/ægtefælle, hvis man ikke kan finde ud af at behandle vedkommende ordentligt? Mærkeligt.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Anilara » 12. jan 2016, 14:01

Jeg har oplevet det i en lidt voldsom grad.
Min ekskæreste var tilsyneladende kærester med en anden udover mig, i 2 år, ud af de 3 år vi kom sammen - uden jeg anede det.
Fandt også ud af, at han havde været utro med minimum 6 andre også... Det var et rent tilfælde, at jeg fandt ud af det hele.
Alt det var han, på trods af, at jeg havde givet udtryk for, at jeg gerne ville leve et åbent forhold, hvis han ville - men det ville han ikke.

Såh... Det var sgu ret meget noget lort at finde ud af.

Efterfølgende anbefalede jeg, at han skulle tage på psykiatrisk afdeling, og finde ud af hvad fanden, der var galt med ham. Han fortalte, at de havde sagt, at han led af en form for sociopati - og det forklarede en del.

Jeg havde det efterfølgende selvsagt meget dårligt. Jeg følte mig naiv og dum, hvilket jeg aldrig før havde tænkt om mig selv. Det hjalp, at hans anden kæreste heller ingen anelse havde haft. Det hjalp også, at jeg var på en højskole samtidig med, jeg fandt ud af alting, så jeg havde andre ting og mennesker at forholde mig til.
Jeg flyttede derefter landsdel og fandt efter et halvt års tid den gamle, glade og selvsikre Anilara frem igen. Men min tillid til andre led et lille knæk.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf JoyNips » 12. jan 2016, 14:15

Som teenager småkyssede jeg lidt med andre end min daværende kæreste.
Da jeg flyttede hjem fra udlandet og startede med at læse, var jeg min schweiziske kæreste big time utro. Jeg faldt for en medstuderende, og jeg rodede gevaldigt rundt i at få slået op med min kæreste i Schweiz, for jeg ville jo egentlig helst ikke gøre det over telefonen... Så jeg prøvede at udfase det langsomt. Samtidig med at min medstuderende flamme selvfølgelig pressede på for at jeg skulle gå all-in på et forhold med ham. Det endte selvfølgelig med, at danskeren kastede håndklædet i ringen OG at jeg fik slået op med schweizeren. Over telefonen.
Jeg synes egentlig sagtens, at jeg kan stå ved, hvad jeg gjorde. Det var helt klart forkert at være min kæreste utro. Men havde han nu ikke været i udlandet, så havde jeg slået op med ham straks og satset på den nye. Hele rodet kom af at det var et distanceforhold og at jeg faktisk forsøgte at gøre det rigtige i forhold til at slå op.

Jeg har selv efterfølgende oplevet en fyr være mig utro. I min egen seng. Det var pænt meget noget lort.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Mi55y » 12. jan 2016, 14:29

Jeg boede sammen med min ex og havde været sammen med ham i 7 år, da han fortalte mig, at han havde været mig utro. Jeg vidste godt, at han havde fået ny kvindelig kollega, som han brugte en del tid sammen med (sammen med andre kolleger så vidt jeg vidste), og hun ringede og skrev ofte, så da han havde sagt det, vidste jeg straks, at det var hende.

Vi havde været kærester siden teenageårene, og der var helt klart mere tale om et venskab end et kærlighedsforhold efterhånden - vi var bare vokset fra hinanden. Jeg havde forsøgt at afslutte vores forhold flere gange, men han gik helt ned hver gang og tryglede mig om at blive. Nu kunne jeg endelig slippe ud af forholdet uden, at det var min skyld! Pakkede et par småting og tog hjem til en veninde, hvor jeg boede, til jeg fandt et værelse. Men hold fast hvor gjorde det ondt, at min bedste ven havde forrådt mig! Den sved!

Det næste halve års tid forsøgte han at få mig tilbage, og til sidst gik jeg med til at date ham. Jeg fandt så ved et tilfælde ud af, at han også havde et forhold til hende kollegaen ved siden af, og at hun rendte rundt og planlagde, at de skulle flytte sammen. Det fik de såmænd lov til så! Jeg trak mig fuldt og helt og alle "hvis nu"-følelserne var som blæst væk!

Det afholdte ham dog ikke fra at blive ved med at kontakte mig... Han ringede mig op og græd, da han hørte, at jeg skulle flytte til den anden ende af landet. Han skrev sms'er til min mor om, at jeg var hans livs store kærlighed. Da jeg var flyttet (vel at mærke 2 år efter bruddet) ringede han og inviterede mig på Roskilde festival med alt betalt - jeg bad ham om at invitere sin kæreste i stedet. Og stoppede derefter med at tage telefonen, når han ringede. Han fortsatte dog et år mere, før han gav op...

Svigtet påvirkede mig i sådan en grad, at jeg de næste 8 år afholdte mig totalt fra at blive forelsket! Kunne jeg mærke, at han eller jeg fik følelser indblandet, så stoppede jeg det straks. Lige indtil i efteråret hvor jeg gav los og nu har fået en kæreste... Det har dog også lige kostet et par anfald af panik og en tudetur, da det gik op for mig, hvor meget jeg frygtede at blive såret på den måde igen...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Fillie » 12. jan 2016, 14:51

Jeg har aldrig i et seriøst forhold oplevet utroskab i hverken første, anden eller tredje person. Det er jeg lykkelig for, da det - i hvert fald for år tilbage, hvor jeg var meget skrøbelig - sandsynligvis ville have knækket mig fuldstændig.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Ado » 12. jan 2016, 14:53

En eks. kneppede min daværende bedste veninde. Hendes forklaring: "Jeg ville bare prøve ham". Hans forklaring: "Hun tvang mig".

Arme mand.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Q-beben » 12. jan 2016, 15:11

Jeg har været i langvarige forhold, siden jeg var 13 år. Forholdene varede typisk 4-5 år. Og jeg har med jævne mellemrum været både utro og en slags "narrefisse" (dvs. gået med på en flirt lige til og nok også over grænsen og alligevel "trukket mig"). Jeg taler stadig med mine kærester fra dengang, og ingen af dem fandt nogensinde ud af mit utroskab. Jeg har ikke været utro, siden jeg mødte min nu eks-mand.

Hvorfor var jeg utro? Hm... jeg tror, at det handlede om, at jeg havde alt for mange hormoner fisende rundt i kroppen. Jeg elskede at blive scoret - var enormt glad for sex og hankønsvæsener - blev forelsket i løbet af nul-komma-fem - var nysgerrig på det hele. Det var nærmest et drug - jeg blev nærmest høj af at blive scoret.

Jeg havde en stor omgangskreds, gik meget i byen og bragte mig hele tiden i den situation, hvor jeg mødte nye fyre. Værst var det, da jeg læste i udlandet i en periode.

Samtidig med, så var det bekvemt og trygt at have en fast kæreste derhjemme.

Jeg kan ikke sige andet, end at jeg var enormt dum og egoistisk. Men jeg kan jo ikke ændre på det i dag, desværre :(

Dårlig samvittighed? Jo, det havde jeg masser af. Men åbenbart ikke nok til, at det kunne afholde mig fra at være utro eller lade være med at have en fast kæreste. Set i bak-spejlet skulle jeg slet ikke have været i fast forhold dengang.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Grissebassen » 12. jan 2016, 15:17

Jeg var min ekskæreste utro. Jeg tror det skete, fordi vi mødte hinanden i en ung alder, og jeg aldrig fik løbet hornene af mig eller stillet spørgsmål ved, om det egentlig var ham og det jeg ville på lang sigt. Jeg havde nok ikke nosser til at slå op med ham, fordi jeg ikke helt selv forstod, hvorfor der var en del af mig, der ville ud, når elskede ham og med få undtagelser havde det godt i forholdet.
Jeg fortalte ham, hvad der var sket. Vi holdt en kort pause og blev derefter enige om at gå fra hinanden og skiltes som venner.
Selvom det er nogle år siden, har jeg stadig dårlig samvittighed. Jeg er virkelig glad for, at han har fundet det, jeg ikke kunne give ham, med en anden. Og jeg tænker stadig nogle gange, at min egen uheld i kærlighed skyldes en karmisk straf for min tidligere handling, selvom jeg generelt ikke tror på sådan noget.
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Q-beben » 12. jan 2016, 15:19

Grissebassen skrev:Og jeg tænker stadig nogle gange, at min egen uheld i kærlighed skyldes en karmisk straf for min tidligere handling, selvom jeg generelt ikke tror på sådan noget.


Det tror jeg ikke på. Så burde jeg have enormt meget uheld i kærlighed, - og det er ikke tilfældet. Men jeg har stadig dårlig samvittighed, når jeg tænker tilbage på mine eks-kærester... Puha... :(
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21843

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Purple Haze » 12. jan 2016, 16:56

Dikus skrev:Ungdomskæresteri. Ja.

Partner. Nej.


This.

Eller dvs. er ret sikker på en kæreste jeg havde i omkring 8 måneder da jeg var 24 (altså sådan en mellemting mellem ungdomskæreste og partner) var mig utro.

Han var i al fald utrolig bange for om jeg nu skulle finde på at være utro mens jeg var ude og rejse uden ham (for det gør man jo), og fandt sammen med en anden ca. 2 dage efter han havde slået op, så......
Derudover spurgte han en dag vi mødtes en måneds tid efter om vi skulle have sex - arme hans nye kæreste tænker jeg bare (jeg takkede i øvrigt nej).
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Garfield » 14. jan 2016, 09:42

Jeg har selv én gang været utro på den måde, der accepteres af de fleste. Nemlig som en del af afslutningen på et forhold, der er gledet ud.

Min daværende kæreste og jeg havde været sammen i ca. 5,5 år. Forholdet var gledet lidt ud og vi var til sidst mere venner end kærester. Han fortalte mig en dag, at han havde forelsket sig i en kollega, men hun ville dog ikke have noget med ham at gøre. Vi slog op, men om aftenen ringede han og ville gerne have at vores forhold fik en chance mere. Jeg sagde ja og de næste uger var rigtig gode. Så aftog det langsomt og da han 1,5 måneds tid senere tog til Sydamerika med nogle venner var vi tilbage, hvor vi var, dengang han forelskede sig.

Mens han var afsted skulle jeg på sommerskole i Østrig. Her mødte jeg en mand, som jeg forelskede mig i. Han gav mig al den opmærksomhed, jeg savnede i forholdet til min kæreste og en aften var jeg så sammen med ham. Da min kommunikation med min kæreste udelukkende var sporadisk og på email, fortalte jeg ikke om det på det tidspunkt. Da min kæreste kom hjem fra Sydamerika, fortalte jeg ham det med det samme. Desværre blev han rigtig ked af det for han havde brugt tiden i Sydamerika til at gen-forelske sig i mig. Og så havde jeg i mellemtiden forelsket mig i en anden (ligesom han havde gjort kun måneder før).

Østrigeren viste sig så til gengæld at have nogle sider, jeg ikke kunne acceptere, såsom ekstrem jalousi, så det forhold holdt kun i et halvt år og jeg har ingen kontakt til ham i dag. Ham, jeg var sammen med i 5,5 år, ser jeg til gengæld et par gange om året, da han er en del af en gruppe venner og vores brud ødelagde det heldigvis ikke.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Garfield » 14. jan 2016, 10:01

Jeg har, så vidt jeg ved, kun én gang oplevet at min partner var mig utro. Det var til gengæld en del af et større bedrag og hensynsløs adfærd, som jeg stadig er ved at komme mig over:
viewtopic.php?f=7&t=990&p=45252&hilit=utro#p45252

Som en update på den historie, så er hende, han havde en affære med i et halvt år, hans nye kæreste. Da jeg fandt ud af det, var min første tanke: "Hvordan kan hun være så dum? Hun ved jo rigtig mange af de ting, jeg ville ønske, jeg havde vidst, da jeg mødte ham! Hun VED, at han kan finde på at have en affære i et halvt år eller mere ved siden af. Hun VED, at han er sindsyg god til at lyve. Tror hun virkelig på, at hun er den eneste?".

Jeg er vred på hende over, at jeg nu ved, at hun havde kontakt med ham efter affæren blev afsløret og uden at fortælle mig om det og jeg er på en måde vred over, at hun tror på hans ord og ikke på de ting, jeg har fortalt hende. Samtidig har jeg frygtelig ondt af hende. Hun er 28 år gammel og fremstod i de samtaler, jeg har haft med hende, som meget sød, meget ung og noget uerfaren. På et tidspunkt kommer forholdet til min eks til at gøre rigtig ondt, når hun indser at han fortsætter stilen. Dvs. mange kvinder, mange løgne, en eller flere datingprofiler og en fast kæreste til hyggen derhjemme.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Mocca » 14. jan 2016, 11:27

Ja, min eksmand var mig utro over en meget lang periode. Hele forløbet var så absurd, og på mange måder så 'lige efter bogen' med alle de groteske krøller og klicheer, man kan komme i tanke om.
Så ind i mellem måtte jeg knibe mig selv i armen for at overbevise mig om, at jeg ikke var ufrivillig deltager i en soapopera.
Hele min verden og alt, jeg troede på og havde bygget mit liv på, væltede.
I forvejen er jeg et meget privat og skeptisk menneske, der har en baggrund der gør, at jeg ellers kun stoler på mig selv, og er vant til at kunne klare alt selv.
Og så viste det sig, at det eneste menneske, jeg gennem næsten 20 år havde stolet 100% på, havde løjet og været illoyal i grotesk grad og på en masse områder igennem 1,5-2 år.

Hvis jeg ikke havde haft min humor og en forpligtelse overfor mine børn, tror jeg ikke, jeg var kommet helskindet gennem forløbet.
Jeg forsøgte endda at tilgive og komme videre i livet sammen med ham, fordi han blev ved med at sige, at det var det, han 100% ville.

Det har jeg lidt svært ved at forlige mig med i dag. At jeg brugte kræfter, energi, tid og tillid på det. ØV

Men hele forløbet burde jeg skrive en bog om. Der var så mange 'sjove' episoder undervejs.
Af hensyn til mine nu voksne børn lader jeg være. Må nok også hellere lade være med at dele dem her.
For min skyld er jeg ligeglad med, om hele verden kender til det. Men selvom mine unger her bagefter ved en del af, hvad der foregik, tror jeg ikke, at de har lyst til at andre kender til det.

Hele 'sagen' var dog i en periode en rigtig god 'historie' i den middelstore provinsby, vi boede i.
1
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Utroskab: Har du oplevet det? Del dine erfaringer.

Indlægaf Garfield » 14. jan 2016, 11:43

Mocca skrev:Ja, min eksmand var mig utro over en meget lang periode. Hele forløbet var så absurd, og på mange måder så 'lige efter bogen' med alle de groteske krøller og klicheer, man kan komme i tanke om.
Så ind i mellem måtte jeg knibe mig selv i armen for at overbevise mig om, at jeg ikke var ufrivillig deltager i en soapopera.
Hele min verden og alt, jeg troede på og havde bygget mit liv på, væltede.

[klippet]

Hvis jeg ikke havde haft min humor og en forpligtelse overfor mine børn, tror jeg ikke, jeg var kommet helskindet gennem forløbet.
Jeg forsøgte endda at tilgive og komme videre i livet sammen med ham, fordi han blev ved med at sige, at det var det, han 100% ville.

Det har jeg lidt svært ved at forlige mig med i dag. At jeg brugte kræfter, energi, tid og tillid på det. ØV
[klippet]


De ting, jeg har citeret, føler jeg også.

Jeg har undret mig over, at jeg ikke reagerede voldsommere, men det var, som du skriver, så absurd. Så uvirkeligt. For mig væltede det hele også. I afslutningen af forholdet var der en spontan abort, stress-sygemelding og så endelig en begyndende accept af, at det var virkeligt og at han fortsatte med opførslen.

Jeg gav det også en chance mere og selv efter bruddet, overvejede jeg om der var en måde, vi kunne være sammen på. Et åbent forhold. Kun kærester, når han havde sin datter. Intet parforhold, men forældre sammen. De overvejelser stoppede først, da jeg fandt ud af, at han var i gang med at køre affæren ind som ny kæreste. At han intet fortalte om det, men tværtimod langt hen ad vejen fortsatte med at opsøge mig, gjorde det klart, at han ikke gjorde noget anderledes end tidligere.

Jeg har brugt SÅ meget tid, energi, mange kræfter og mange bekymringer på den mand og det er noget røv.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.

Tilbage til "Forhold og sex"