Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Purple Haze » 13. nov 2019, 15:03

dolchevita skrev:Ja måske. Men jeg er også tiltrukket af den mere liberale europæiske moral. Bare ikke slut delen. lol.
Havde også tænkt på at tage til Minnesota eller Idaho. De taler ikke dansk/norsk mere, men stadigvæk.
Måske har jeg bare mommy issues. lol


Så burde du nok starte med ikke selv at være en slut!
11
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Moxy-lady » 13. nov 2019, 15:11

dolchevita skrev:
Moxy-lady skrev:
dolchevita skrev:
San.Dee skrev:
dolchevita skrev:
Kisser skrev:Jeg er sådan ret afslappet med aldersforskel. Min mand er 9 år ældre end mig og vi mødte hinanden da jeg var 14.

Når TS fremstår en kende creepy er det ikke fordi han ønsker sig en yngre kone. Det er snarere fordi hans øvrige krav koncentrerer sig om de ydre faktorer: hun skal jomfru, hun skal se skandinavisk ud, hun skal være SAHM.

Men hvad med hendes personlighed? Der bliver ikke efterlyst en person, men en krop.

Prøv at forestille jer det omvendte scenarie:

"Attraktiv 23-årig jomfru med skandinavisk udseende søger ægtefælle. Du skal være 30+ veletableret i din karriere, have en høj indkomst, høj jobsikkerhed og en stabil økonomi.

Derudover skal du være villig til at indgå ægteskab og vente med sex til efter vi er gift.

Udseende er mindre vigtigt, men jeg forventer at du holder dig sund og rask og sikrer mig og vores børn økonomisk, hvis du skulle gå bort."

Ville mændene herinde finde hende attraktiv som potentiel kone?
Hun skal ikke være SAHM, hvis hun ikke vil. Men hun kan hvis hun vil. Det omvendte scenarie lyder godt. Jeg vil foretrække det sådan. Alle kort på bordet, og alt det ydre fastlagt. Så kan man koncentrere sig om det vigtige, og komme videre i livet, uden at bruge meget tid på at rende rundt og sniffe i hjørner.

Hvad er det vigtige så?
Det skrev jeg i startindlæg. Det vigtige er hun er smuk (medium smuk, ikke modelsmuk nødvendigvis, bare et gennemsnitteligt naturligt neighbor's daughter look), end-teen/start 20erne, etnisk dansk, ønsker at starte familie med børn, jomfru.

* En skriver det er et stort krav at hun skal flytte til USA eller Kina, men jeg antager der er piger der vil finde det en stor fordel at de kan få lov til at udleve deres drømme om at bo i et andet land. Behøver ikke engang at være USA/Kina, er åben over for andre muligheder hvis hun har nogle specifikke drømme. Danmark er dog nok ikke en option.

* Og at hun skal ønske sig børn som en kæmpe byrde, men igen, så antager jeg at det er en stor fordel for andre piger, at de har en mand der er parat til at få børn med dem, og som kan provide de ydre omstændighede der gør det muligt.

* At hun skal være jomfru. Tænker igen, at der er nogle piger der ikke er interesseret i at have sex med alle mulige mænd. Der netop har gemt den ting til deres mand. For hvem, det netop er hvad de søger.

Dem som ser de ting som krav og byrder er naturligvis ikke min target group, dem som ser det som opportunities er.

Anyway det var mest bare ment som lidt at afprøve ideen.


Men ærlig talt, så tror jeg at mange af de forudsætninger du nævner er meget amerikanske. Jeg kender ingen etnisk danske kvinder der for eksempel gemmer sig til deres ægtemænd - og jeg går på universitetet hvor jeg stødte på overraskende mange jomfruer. De ville ikke have sex med hvem som helst, men fælles for dem alle er at de ikke længere er jomfruer (og heller ikke gift) længere. De havde bare ikke mødt nogen de havde lyst til at have sex med, og det gjorde de så nu.
Ligeledes er det meget få piger/kvinder i din målgruppe der har et stort ønske om at blive forsørget og stifte familie lige nu og her. I det hele taget findes der relativt få danske kvinder der vil forsørges og være totalt økonomisk afhængige af deres ægtefælle. Det er bare ikke en dansk mentalitet. Der findes masser af piger der gerne vil flytte over på den anden side af jorden, men de læser et semester i USA eller bliver au pairs I Hong Kong. Det er alt andet lige en noget mere omfattende forpligtelse du tilbyder, som ikke kan fortrydes om 3 måneder.
Jeg tror at du er blevet så amerikansk af tankegang at du har svært ved at se at de her karakteristika du efterspørger er meget sjældne udenfor USA, og i særdeleshed i Norden.

Det du ønsker er en traditionel amerikansk pige, med konservative værdier, men med dansk pas (og lyst hår :stoned:) Og det er et meget meget smalt nåleøje.
Ja måske. Men jeg er også tiltrukket af den mere liberale europæiske moral. Bare ikke slut delen. lol.
Havde også tænkt på at tage til Minnesota eller Idaho. De taler ikke dansk/norsk mere, men stadigvæk.
Måske har jeg bare mommy issues. lol


Hvad er det ved den europæiske, liberale moral du helt konkret er tiltrukket af?
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8196

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Fru Himmelblå » 13. nov 2019, 15:26

dolchevita skrev:
Teni skrev:der er en ting ift. "kravet" om at hun skal være jomfru, jeg ikke helt forstår. Du skriver at hvis hun ikke er jomfru, kan det hele være ligemeget og så kan du ligesågodt finde en lokal kvinde …… dvs. hvis hun ikke er jomfru, har det ingen værdi for dig at hun er født og opvokset i Danmark?! hvordan hænger de to ting sammen?? du beskriver et ønske om at finde tilbage til dine rødder og have kultur/opvækst/værdier tilfælles med din kommende hustru. Men kun hvis hun er jomfru. Det giver da ikke nogen mening.
En jomfruelig pige demonstrere committment. Ved at gemme denne del til sin mand, og ikke give den til andre. Hvis hun har delt det med andre er det nok ikke så vigtigt for hende.
Desuden er en jomfruelig pige bare mere attraktiv at skulle dele live med. Der er ikke nogen forklaring, end det bare er sådan.


Det skurer bare lidt. For man kan jo sagtens have været i et enkelt langt forhold, for så at finde ud af, at man ikke skal være sammen resten af livet. Hvis en kvinde har haft én sexpartner, som hun også har dannet par med i et årti, er hun så afskrevet, fordi hun ikke er jomfru længere? Hun har da i høj grad vist commitment ved at have den samme partner i mange år.

Jeg forstår bare ikke jomfrudelen. Jeg respekterer, at du har det som krav. Jeg synes bare du skærer alle over en kam, ved at sige, at har man haft sex, har man ikke vist commitment.

Jeg kender ingen mænd, der er enige med dig i, at jomfruer er mere attraktive. Det er igen en meget amerikansk tilgang til forhold og sex. Her hjemme betyder det ikke særlig meget hvor mange partnere man har haft tidligere.

Det virker generelt som om, du måske er mere påvirket af den amerikanske kultur, end du selv er klar over.
11
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Selina » 13. nov 2019, 15:57

dolchevita skrev:En jomfruelig pige demonstrere committment. Ved at gemme denne del til sin mand, og ikke give den til andre. Hvis hun har delt det med andre er det nok ikke så vigtigt for hende.
Desuden er en jomfruelig pige bare mere attraktiv at skulle dele live med. Der er ikke nogen forklaring, end det bare er sådan.

BS!
4
Venflon lægger man da mens man kører. :)
Brugeravatar
Deligracy
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12. maj 2019, 15:24
Kort karma: 2
Likede indlæg: 26

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Deligracy » 13. nov 2019, 16:09

Jomfru eller ej har intet at gøre med om man er committed i et forhold. Hvorfor må (DU) altså en mand sove med 100 piger og din "partner" (en kvinde) må ikke?

Med den holdning så når du ikke langt i livet...
3
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40536

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Akehurst2 » 13. nov 2019, 16:11

Deligracy skrev:Hvorfor må (DU) altså en mand sove med 100 piger og din "partner" (en kvinde) må ikke?



Fordi han har mange penge.
1
Brugeravatar
Deligracy
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12. maj 2019, 15:24
Kort karma: 2
Likede indlæg: 26

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Deligracy » 13. nov 2019, 16:14

Akehurst2 skrev:
Deligracy skrev:Hvorfor må (DU) altså en mand sove med 100 piger og din "partner" (en kvinde) må ikke?



Fordi han har mange penge.


Føj siger jeg bare :tie: heldigvis er vi kvinder ikke økonomisk afhængige af mænd som i gamle dage.
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4564
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20870

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf catnip » 13. nov 2019, 16:26

Det er da fint nok at du lige kommer ind og ryster posen, ved være lidt små-kontroversiel og meget firkantet. Men helt ærligt, er dine præferencer og urealistiske krav noget du selv må ligge og rode med, og det er ikke noget jeg interesserer mig synderligt for eller kan hidse mig op over. Hver sin smag, så længe det er lovligt og baseret på samtykke.

Til gengæld er jeg imponeret over, at du har formået at holde en tråd uden en konkret problemstilling, udover "hvor skal jeg lede?", kørende over 16 sider.
7
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Teni » 13. nov 2019, 20:45

dolchevita skrev:
Teni skrev:der er en ting ift. "kravet" om at hun skal være jomfru, jeg ikke helt forstår. Du skriver at hvis hun ikke er jomfru, kan det hele være ligemeget og så kan du ligesågodt finde en lokal kvinde …… dvs. hvis hun ikke er jomfru, har det ingen værdi for dig at hun er født og opvokset i Danmark?! hvordan hænger de to ting sammen?? du beskriver et ønske om at finde tilbage til dine rødder og have kultur/opvækst/værdier tilfælles med din kommende hustru. Men kun hvis hun er jomfru. Det giver da ikke nogen mening.
En jomfruelig pige demonstrere committment. Ved at gemme denne del til sin mand, og ikke give den til andre. Hvis hun har delt det med andre er det nok ikke så vigtigt for hende.
Desuden er en jomfruelig pige bare mere attraktiv at skulle dele live med. Der er ikke nogen forklaring, end det bare er sådan.


Du svarer jo slet ikke på det jeg spørger om. Jeg spørger ikke om hvorfor du vil giftes med en jomfru. Det må du rode med.
Jeg spørger om hvorfor du kun ønsker at have fælles kultur/baggrund/fædreland/værdisæt hvis din brud er jomfru? Hvorfor ønsker du ikke at finde tilbage til dine rødder, hvis du ikke kan finde en jomfru der vil gifte sig med dig?
Hvis det er fordi du tror at det er en dansk værdi at gemme sig til ægteskabet, så må jeg skuffe dig. Det er noget man dyrker i USA, ikke Danmark.
0
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
Thomas31
Indlæg: 2551
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 85
Likede indlæg: 2364

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Thomas31 » 13. nov 2019, 23:16

Vlad Kalashnikov skrev:
Thomas31 skrev:Så du ofrer følelsen af samhørighed kun pga udseende? Det virker ekstremt på mig.
Ja, det gør jeg. Det er ikke noget jeg ligger skjul på, eller prøver at finde bortforklaringer for. Tingene er som de er. Når jeg kun har været sammen med meget yngre kvinder de sidste mange år, så er det udelukkende fordi de er smukkere end ældre kvinder. Men altså, jeg bor i Asien med en Buddistisk kone, og har ikke hørt talt dansk sprog i over seks måneder, der kan gå måneder mellem jeg ser en hvid person, eller blot noget der ligner en vesterlænding. Aldersforskel er den mindste ting der adskiller os. Men ingen af de ting du nævner, intelligens / belæsthed, er noget der er aldersafhængig. Snare tværtimod. De fleste bliver klogere og mere belæste med alderen. Tror du stikker dig selv blår i øjenen ved at sige at udseende ikke er den primære attraktion ved yngre kvinder. Udseende og even til at få babier.


Jeg afviser på ingen måde betydningen af udseende. Tværtimod. Min kæphest er jo netop, at mænd skal bruge deres frihed, og jeg er selv til yngre kvinder i høj grad pga udseende. Men det er ikke det samme som at alt andet bliver ligegyldigt, og for mig er det decideret umuligt at adskille udseende fra andre faktorer. Og jeg tror ikke nogen kan vurdere udseende fuldstændig uafhængigt af, hvordan de ellers oplever personen. Du får det til at lyde som om udseende er en meget kategorisk størrelse, hvor du vel kunne vælge alene udfra billeder.

Jeg har været til en del bruce springsteen- koncerter. Han gør det fremragende selv i en alder af 70. Men han har jo ikke skrevet et hit i 30 år. Og han er næppe alene om det. Pointe: nej man bliver ikke bare klogere med alderen og man er ikke bare dum og uvidende i 20 erne, som så mange sure kramper beskriver det, når de skal nedgøre yngre kvinder. Man får erfaring, og bliver klogere på nogle områder med alderen, men man mister også noget.
1
Brugeravatar
Pomelo
Indlæg: 252
Tilmeldt: 27. okt 2019, 23:17
Kort karma: 36
Likede indlæg: 911

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Pomelo » 13. nov 2019, 23:30

Men når man er 20 år og mænd i 30’erne (eller ældre) forsøger at score en, så roser de en altid for, at man virker mere moden og slet ikke som de andre på samme alder. Så ud fra det kunne det tyde på, at de egentlig helst søger en, der ikke er så ung mentalt?

Men så omvendt... Den karakteristiske type, som lægger an på en i den alder, er jo den fraskilte familiefar, som ikke helt har styr på sit liv igen efter skilsmissen, og bare gerne vil have det sjovt uden de store forpligtelser. Dvs ret langt fra billedet af den rige mand, der har styr på alt. :gruble: Hvorfor det giver rigtig god mening at søge lidt ned i alder, da flere tager forhold mere useriøst her og fx ikke vil flytte sammen og have børn indenfor de næste 5 år.
0
Thomas31
Indlæg: 2551
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 85
Likede indlæg: 2364

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Thomas31 » 13. nov 2019, 23:37

Vlad Kalashnikov skrev:
TinaW skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
TinaW skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Thomas31 skrev:Så du ofrer følelsen af samhørighed kun pga udseende? Det virker ekstremt på mig.
Ja, det gør jeg. Det er ikke noget jeg ligger skjul på, eller prøver at finde bortforklaringer for. Tingene er som de er. Når jeg kun har været sammen med meget yngre kvinder de sidste mange år, så er det udelukkende fordi de er smukkere end ældre kvinder. Men altså, jeg bor i Asien med en Buddistisk kone, og har ikke hørt talt dansk sprog i over seks måneder, der kan gå måneder mellem jeg ser en hvid person, eller blot noget der ligner en vesterlænding. Aldersforskel er den mindste ting der adskiller os. Men ingen af de ting du nævner, intelligens / belæsthed, er noget der er aldersafhængig. Snare tværtimod. De fleste bliver klogere og mere belæste med alderen. Tror du stikker dig selv blår i øjenen ved at sige at udseende ikke er den primære attraktion ved yngre kvinder. Udseende og even til at få babier.


Så du skifter dine kærester/koner ud, når de når en vis alder?
Stort set alle syntes yngre mennesker er smukkere end ældre. Det gør du nok også selv. Skifter du dine mænd ud af den grund?


Du skriver, at du har været sammen med meget yngre kvindeR i mange år, ikke at du har været sammen med een meget yngre kvinde. Så det kommer da nemt til at fremstå som om, du jævnligt skifter ud.
Jeg synes ikke en helt ung mand er pænere, end en på min egen alder.
Ja, det gjorde jeg før. Men nu har jeg været gift de sidste år, så jeg regner ikke med der bliver mere udskiften. Hvis det aligevel skulle ske at jeg blev single, ville jeg finde en der er yngre end min nuværende kone er nu, eller forblive single.

Alle ser bedre ud når de er yngre. Mænd og kvinder, heste, får og geder. Det underlige er ikke at mænd foretrække yngre kvinder. Det underlige er at kvinder ikke foretrække yngre mænd i samme udstrækning, eller ikke ved stå ved at de gør.


Jeg synes, jeg ser bedre ud nu end for 20 år siden. Om det passer, er der ikke noget objektivt svar på, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at nogle kvinder foretrækker enddog langt ældre mænd alene baseret på udseende eller i hvert fald intet andet, end hvad de kan umiddelbart erfare. Ligesom det er utænkeligt for andre kvinder. Det er en meget klar præference- forskel hos kvinder, der ikke har noget med mandens stauts, indkomstisv at gøre. Jo større aldersforskel, jo færre er intereserede, men de findes, og de er flere end mange måske tror, da mange af dem gerne holder det lidt for dem selv.

Jeg har indtryk af, at både du og TS gerne vil have det til at handle om penge mv, som om det er et plus, at man kan lokke kvinder til noget, de ellers ikke ville med penge og status osv.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4057
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3667

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 14. nov 2019, 02:19

Thomas31 skrev:Jeg synes, jeg ser bedre ud nu end for 20 år siden. Om det passer, er der ikke noget objektivt svar på, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at nogle kvinder foretrækker enddog langt ældre mænd alene baseret på udseende eller i hvert fald intet andet, end hvad de kan umiddelbart erfare. Ligesom det er utænkeligt for andre kvinder. Det er en meget klar præference- forskel hos kvinder, der ikke har noget med mandens stauts, indkomstisv at gøre. Jo større aldersforskel, jo færre er intereserede, men de findes, og de er flere end mange måske tror, da mange af dem gerne holder det lidt for dem selv.

Jeg har indtryk af, at både du og TS gerne vil have det til at handle om penge mv, som om det er et plus, at man kan lokke kvinder til noget, de ellers ikke ville med penge og status osv.
Nej, jeg er ikke specielt investeret i en ide om at kvinder er interesseret i penge eller status (omend, se hvad de gør, ikke hvad de siger), og specielt ikke interesseret i at en ide om at man kan lokke voksne kvinder til noget som helst. Hvis en kvinde er sammen med en - om det så er på grund af penge/status/ens fantastisk 40årig fysik/eller noget andet - så er det fordi hun ønsker det.

Jeg er derimod stærk tilhænger af at man skal stå ved sine valg. Hvis du er tiltrukket af en 21 årig pige fremfor 41 årige kvinder på din egen alder, så er det fordi hun har faste bryster. Ikke fordi hun har læst Dostojevskij, kan løse 2.gradsligninger i hovedet, eller fordi man selv har et bemærkelsesværdigt ungdommelige sind, eller hun er specielt supermoden af sin alder, eller hvad man nu kan finde på.

Det er bryster og en ungdommelig fysik. Jeg ved ikke hvorfor det er så mange mænd har så svært ved at vedgå dette. Og finder på alle mulige obskure grunde for at lige netop de eller hun er anderledes, og det ikke er fordi man er tiltrukket af unge piger overhovedet.

Jeg har ikke noget problem med at sige det. Fordi jeg er Donald Trump, og jeg grabber dem i missekatten.

Bevares, naturligvis kan den 21årige pige også få børn, hvad den 41årige kvinde ikke kan. Så hvis det er hvad man vil have, så kan det være en grund også. Meeen..nej. Det er ikke derfor mænd gør det.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Pomelo
Indlæg: 252
Tilmeldt: 27. okt 2019, 23:17
Kort karma: 36
Likede indlæg: 911

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf Pomelo » 14. nov 2019, 05:22

Så hvis man ikke har samme holdning som dig, er det fordi, man ikke vil indrømme det? Kan du ikke selv høre det vanvittige i den logik?

En ung person kan sagtens være smuk, men der er også mange ulemper. Personen er sikkert under uddannelse/på SU, uerfaren både i livet og seksuelt, mere følelsesmæssigt umoden, vil nok bruge sine weekender på en anden måde end en person, som er 20 år ældre osv osv.

For mange er en partner jo ens bedste ven. De færreste i 30-40’erne eller ældre vil synes, det var perfekt, at deres bedste ven var 18-21 år. Der matcher man personlighedsmæssigt bedre med en jævnaldrende. En man kan relatere til, er samme sted i livet, en der kan udfordre og skubbe til en. Det kan en meget yngre person bare meget sjældent. Og omvendt den anden vej kan en meget ældre person være alt for sat, ufleksibel, have for meget baggage osv.
5
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4564
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20870

Re: Udenlandskdansker søger etnisk dansk pige (med speciel finte)

Indlægaf catnip » 14. nov 2019, 07:01

Pomelo skrev:Men så omvendt... Den karakteristiske type, som lægger an på en i den alder, er jo den fraskilte familiefar, som ikke helt har styr på sit liv igen efter skilsmissen, og bare gerne vil have det sjovt uden de store forpligtelser.


Eller Thorkild Tyring :tie:

Har jeg hørt...
1
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Forhold og sex"