At date en person, der er i et forhold.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf kidkomb » 11. jan 2016, 21:16

Jeg mener at huske at dette emne deler vandene.
Jeg er med dig. Selvfølgelig har man et ansvar.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2016, 21:21

Jeg er ikke tilhænger af en universel eller grundfast moral på dette område, men JEG synes, at den, der dater en optaget person, har et moralsk ansvar. Og faktisk også en lidt dårlig dømmekraft i sit valg af partner.
7
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Sophies-mor » 11. jan 2016, 21:21

Dvs ...
Ikke fordi, at jeg kender til den anden tråd, men hvis jeg går ud og drikker kaffe med én, og der flirtes lidt (nu er der jo også vide definitioner på hvad flirt ER), uden at det fører til mere... Er det så en date?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Fillie » 11. jan 2016, 21:28

Gammeldags her!
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf LadyFox » 11. jan 2016, 21:33

Jeg mener bestemt ikke at man er uden ansvar hvis man dater en der allerede er optaget. Altså, det er selvfølgelig den part der er i et forhold der har gang i noget utroskabsnoget, men det udelukker ikke at den anden part har sin ryg fri.

Jeg synes som udgangspunkt vi alle sammen har et ansvar for at behandle andre mennesker ordenligt, også selvom de er fremmede eller har noget vi gerne vil have. Og jeg mener bestemt ikke det er at behandle andre ordenligt at luske rundt med deres partner, det finder jeg umoralsk.

Faktisk tror jeg at jeg ville have det værre moralsk ved at knalde med en der har en kæreste derhjemme, end hvis jeg var min kæreste utro.
3
...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf HappyPaww » 11. jan 2016, 21:36

Jeg er også på gammeldags holdet så. Man holder sig per definition fra andres kærester. Er det den store kærlighed kan man vente til vedkommende har afviklet sit forhold.
4
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Krølle » 11. jan 2016, 21:54

I min verden harman selvfølgelig et ansvar. At ting så sker alligevel, og at det til tider involverer affærer, er en anden sag.

Jeg har det absolut stramt med folk, der "bare" knalder rundt for sjov i sådanne setups, hvorimod jeg såmænd godt kan have forståelse for, at det kan ske, hvis der er reelle følelser involveret, og det af den ene eller anden årsag virker umuligt for den anden at afslutte det igangværende forhold i løbet af nul komma fem. Det gør det ikke rigtigt, og jeg giver absolut ingen point for stil, men shit happens - også for gode mennesker - og en gang imellem er det utroskaben, der udløser, at den anden endelig kan forlade et dybt dysfunktionelt forhold.
16
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Purple Haze » 11. jan 2016, 21:58

Jeg er ikke særlig gammeldags.

Ville ikke selv gide date en der er i et forhold fordi jeg ikke ville have særlig høje tanker om personens måde at behandle andre på, og fordi der ikke ville være grobund for et forhold med mig, men er rent ud sagt ligeglad med hvad andre render rundt og laver.

Jeg kunne godt bare knalde med en der er i et forhold - men ville ikke selv indgå i en relation til en anden, og så være denne utro.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf LadyFox » 11. jan 2016, 22:02

Purple Haze skrev:Jeg er ikke særlig gammeldags.

Ville ikke selv gide date en der er i et forhold fordi jeg ikke ville have særlig høje tanker om personens måde at behandle andre på, og fordi der ikke ville være grobund for et forhold med mig, men er rent ud sagt ligeglad med hvad andre render rundt og laver.

Jeg kunne godt bare knalde med en der er i et forhold - men ville ikke selv indgå i en relation til en anden, og så være denne utro.

Men hvis det kun handler om sex, hvorfor så ikke finde en anden at have sex med?
2
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Purple Haze » 11. jan 2016, 22:08

LadyFox skrev:
Purple Haze skrev:Jeg er ikke særlig gammeldags.

Ville ikke selv gide date en der er i et forhold fordi jeg ikke ville have særlig høje tanker om personens måde at behandle andre på, og fordi der ikke ville være grobund for et forhold med mig, men er rent ud sagt ligeglad med hvad andre render rundt og laver.

Jeg kunne godt bare knalde med en der er i et forhold - men ville ikke selv indgå i en relation til en anden, og så være denne utro.

Men hvis det kun handler om sex, hvorfor så ikke finde en anden at have sex med?


Det kunne jo være at man havde lyst til sex med netop denne person, på det tidspunkt og/eller den situation.

Sex er vel for langt de fleste ikke bare at have sex med en eller anden.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Anilara » 11. jan 2016, 22:13

Jeg kan huske jeg engang sammenlignede de, som "overlagt" datede/havde sex med en i forhold, med hælere. Det var ikke dem der gjorde den primære forbrydelse, men de var medvirkende til, at "branchen" var der, og var med til, på en eller anden måde, at undvige i at værne om det gode samfund.

I dag tænker jeg det ikke på helt samme måde, men selvfølgelig har man et medansvar til utroskab, hvis man velvidende om at personen man dater/har sex med, har en ægtefælle/kæreste, hvor den slags ikke er i orden.
Så kan der selvfølgelig være helt reelle og menneskelige årsager til, at det føles for svært at afslutte udelukkende fordi ens moral burde fortælle en det.
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Krølle » 11. jan 2016, 22:14

Jeg gider ikke ofre energi på at vurdere folks handlinger i denne sammenhæng - jeg afskriver hverken venner eller familie, hvis de fjoller rundt, men de skal bare ikke komme op påstå, at de ikke har et medansvar for, at der potentielt kommer sårede følelser ud af det for en tredjepart. Det er i mine øjne en uholdbar ansvarsfralæggelse.
10
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jan 2016, 22:22

Er så absolut gammeldags.

Naturligvis har den part der er utro det absolutte største ansvar i det her.
Men er man vidende om den man er sammen med har forpligtigelse ifht. et andet menneske, så synes jeg klart man har et medansvar.
Og det ligger uden for min morale og etik, at være aktivt medvirkende til at et andet menneske udsættes for utroskab, og hvad deraf kan følge.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf LadyFox » 11. jan 2016, 22:27

Purple Haze skrev:
LadyFox skrev:
Purple Haze skrev:Jeg er ikke særlig gammeldags.

Ville ikke selv gide date en der er i et forhold fordi jeg ikke ville have særlig høje tanker om personens måde at behandle andre på, og fordi der ikke ville være grobund for et forhold med mig, men er rent ud sagt ligeglad med hvad andre render rundt og laver.

Jeg kunne godt bare knalde med en der er i et forhold - men ville ikke selv indgå i en relation til en anden, og så være denne utro.

Men hvis det kun handler om sex, hvorfor så ikke finde en anden at have sex med?


Det kunne jo være at man havde lyst til sex med netop denne person, på det tidspunkt og/eller den situation.

Sex er vel for langt de fleste ikke bare at have sex med en eller anden.

Det kunne det selvfølgelig. Jeg forstår bare ikke hvorfor at valget hvor der følger sårede følelser med skulle være mere tiltrækkende, end alle mulige andre kandidater hvor konsekvensen er mindre, især når det ikke handler om følelser, eller andet der kunne komplicerer ens dømmekraft.
1
...
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Firebird » 12. jan 2016, 03:30

Istedet for at sætte jer på den politisk korrekte hest, og skrige SVIN efter alle der ikke passer ind i den lette løsning, har i valgt at debattere dette følsomme emne på en nuanceret og intelligent måde. Det gør denne tråd interessant og læsværdig, og det vil jeg gerne rose samtlige deltagere for. :gogo:
8
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Forhold og sex"