At date en person, der er i et forhold.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Animi » 12. jan 2016, 13:14

Ja, jeg synes at man har et ansvar for at behandle andre mennesker ordenligt. Og ved at være sammen med en, som man ved er i et forhold, så behandler man ikke personens partner ordenligt.
Selvfølgelig kan man komme ud for at man for følelser for en der er optaget - og det skal man ikke høre et ord ondt om, for man kan trods alt ikke styre sine følelser. Men man har et ansvar for hvordan man handler på disse følelser, og der burde man virkelig vente til den anden part er fri. Selvfølgelig er der så de gråzoner, med følelsesmæssigt utroskab, men man kan i hvert fald prøve at minimere skaden så vidt muligt.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Aima » 12. jan 2016, 13:17

Jeg forstår godt, hvad du mener, Fillie, jeg tror altså bare, det ville blive endnu mere rodet med to tråde, fordi der jo uanset er et vist overlap. Det er nok en smagssag :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Animi » 12. jan 2016, 13:25

Når det så kommer til hvornår det er "mere okay" at have været utro, så har jeg to lidt modsigende holdninger til det:

- Hvis det var mig hvis mand havde været utro, så ville jeg klart foretrække et random one-night stand, end at han var blevet forelsket. Fordi selvom utroskab aldrig er okay, så ville jeg nok være mere tilbøjelig til at tilgive et random knald, alt efter omstændighederne. Alle kan begå fejl, og hvis der var nogen omstændigheder der havde "skubbet" manden ud i det, ville jeg se om man kunne arbejde på det, i modsætning til hvis han var blevet forelsket, for så har man mistet ham på en anden måde.

- Hvis jeg tilgengæld ser på en sag udefra, hvor jeg ikke kender de involverede, ville jeg nok synes det var "mere okay" hvis den ene part var blevet forelsket, og handlede på det (hvis det "kun" sker en gang, og ikke er en decideret affære over lang tid), fordi jeg ville tænke at man ikke kan styre sine følelser.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Panton » 12. jan 2016, 13:33

Aima skrev:
Fillie skrev:Jeg tror slet ikke, at nogen er af den overbevisning, at man ikke kan falde for en fristelse, selvom man generelt er et menneske med gode værdier, som man stort set altid lever op til. For mig at se handler denne diskussion dog om at få belyst, hos hvilke parter man mener, at ansvaret for eventuelle negative konsekvenser af en fælles handling skal placeres. Motiverne er i den kontekst ikke vigtige, selvom det også er en interesseant debat.


Præmissen for debatten er vel ikke nødvendigvis mere konkret og afgrænset, end hvad vi selv hver især synes er relevant og interessant? Jeg har set flere udsagn i tråden, der primært går på, hvorvidt man, som det ordentlige menneske, bør være i stand til at afholde sig fra side-bitch(m/k)-positionen. Jeg synes i den forbindelde i allerhøjeste grad, motiverne er vigtige, også om vi så udelukkende talte ansvarsplacering, i øvrigt.


Jeg er ikke hellig og handler ikkenaltid korrekt eller noget. Jeg kan bare ikke finde noget spændende i optagede mænd forstået på den måde at jeg ikke er interesseret i at være anden violin eller selv overtage en kæreste man har fundet ved utroskab. Det er så nok ikke sidste gang det sker, næste gang er man bare den forurettede. Så helt basic kan jeg intet vinde ved at score en optaget mand, og min kostbare tid skal ikke spildes på en som er optaget.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf LadyFox » 12. jan 2016, 13:33

Aima skrev:
Fillie skrev:Jeg tror slet ikke, at nogen er af den overbevisning, at man ikke kan falde for en fristelse, selvom man generelt er et menneske med gode værdier, som man stort set altid lever op til. For mig at se handler denne diskussion dog om at få belyst, hos hvilke parter man mener, at ansvaret for eventuelle negative konsekvenser af en fælles handling skal placeres. Motiverne er i den kontekst ikke vigtige, selvom det også er en interesseant debat.


Præmissen for debatten er vel ikke nødvendigvis mere konkret og afgrænset, end hvad vi selv hver især synes er relevant og interessant? Jeg har set flere udsagn i tråden, der primært går på, hvorvidt man, som det ordentlige menneske, bør være i stand til at afholde sig fra side-bitch(m/k)-positionen. Jeg synes i den forbindelde i allerhøjeste grad, motiverne er vigtige, også om vi så udelukkende talte ansvarsplacering, i øvrigt.


Altså jeg går ikke vanvittigt op i om andre har lavet noget seksuelt med en der er i et forhold, og jeg er heller ikke typen der banker mine veninder i hovedet hvis de fortæller mig at de har involveret sig med en optaget mand. Det må de i og for sig selvom. Jeg får det bare lidt stramt over når folk når folk ender i sådan en situation, benægter at deres valg kan være medvirkende til at ødelægge meget for den der bliver udsat for utroskab, at deres valg kan få alvorlige konsekvenser for et andet menneske, og når disse dårlige konsekvenser så rammer at de ikke er uden indflydelse på hvorfor et andet menneske er endt i en trist situation.
- Jeg synes det er ignorant at mene at man i sådan et tilfælde ikke bære en del af skylden hvis den der er ramt af utroskab ender i en ulykkelig situation.

Selvom jeg ikke selv er til det der med at involvere mig med folk i forhold, så benægter jeg ikke at jeg på andre punker har gjort handlinger som jeg godt var klar over ville gå negativt ud over et eller flere andre mennesker, fordi jeg mente det var det værd, altså jeg har brudt mit eget moralske kodeks - men jeg er da fuld bevist om at min handlinger ikke været så uskyldige igen.
1
...
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Fillie » 12. jan 2016, 13:40

Aima skrev:Jeg forstår godt, hvad du mener, Fillie, jeg tror altså bare, det ville blive endnu mere rodet med to tråde, fordi der jo uanset er et vist overlap. Det er nok en smagssag :)


Heh, jeg har netop oprettet hele to tråde om utroskab, så jeg håber ikke, du har ret. :D De er dog ret lette at gå til. Jeg har længe syntes, der gerne måtte ske lidt mere på denne del af Debatten, ligesom der altid var så god aktivitet i "Sex og Mænd" på Jubii (vi mangler Spasserinden!), så jeg fik lige lavet mit eget stikord til fjertråderi der. :-D
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Ado » 12. jan 2016, 13:44

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal svare.

Jeg er imod utroskab - som hovedregel. Ved sgu hvor ondt det lort gør. Og så skulle man tro, at jeg ikke ville byde andre, hvad der er blevet budt mig fra den grimme skuffe. Men jeg er skyldig. Jeg faldt med et brag for denne her mand. Alt ved ham skriger: "Du er så pisse irriterende, at du er dejlig og mit perfekte match". Og han er ikke single. Og jeg burde holde snitterne væk. Men alligevel er det som en magnet og alligevel endte jeg med at slæbe ham med hjem.

Og den HAR fået på alle skyld- og skamtangenterne mange gange siden. Gu' har den det. Jeg synes da ikke jeg er specielt charmerende på det punkt. Men hvis jeg ikke havde kunnet mærke, at han ville mig dobbelt så meget, ville der aldrig være sket noget. Jeg kunne ikke drømme om at forføre en mand med skyldfølelse. Det er ikke ret sexet.

Jeg har ikke planer om en gentagelse. Men jeg har lyst. For han er dragende og pissetræls og alligevel perfekt. Og det føles lige nøjagtig som det skal.
Men for mit eget hjertes skyld, holder jeg mig væk. Også for hans kærestes. For gu' er det svinsk. Men han passer bedre til mig. Han er hendes. Jeg skal nok holde mig fra mere lort. Men han passer bedre til mig.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Zombie » 12. jan 2016, 19:19

Jeg synes sgu bare man er en skiderik. Den utro er et dumt (og ofte løgnagtigt) svin.

Samtidig ved jeg godt, mennesker ikke er sort/hvide. Jeg er klart blevet ældre på det punkt. Jeg kan tit kategorisere opførsel som skiden, dumt-svin agtigt eller i orden. Tre kategorier, og jeg har sjældent vaklet. Men et menneske er jo ikke bare én handling eller én situation gennem et helt liv.

Så jeg dømmer handlinger, men forsøger ikke at dømme mennesket. Og vil da gerne indrømme, at jeg selv er noget i retningen af 30% skiden og 70% i orden, men de 10% i orden stammer nok fra min 100% i orden hund. Jeg var nok mere skiden før jeg fin hende, men det er snart længe siden jeg var et dumt svin.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf heysamaysa » 18. jan 2016, 18:33

jeg synes man bør holde sig langt væk fra at date en der er i forhold. Det kan godt være at h'n er den største røv, men jeg synes også man selv skal se lidt indad - hvordan ville man selv have det hvis det var ens egen partner der datede løs.
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Purple Haze » 22. jan 2016, 15:55

heysamaysa skrev:jeg synes man bør holde sig langt væk fra at date en der er i forhold. Det kan godt være at h'n er den største røv, men jeg synes også man selv skal se lidt indad - hvordan ville man selv have det hvis det var ens egen partner der datede løs.


Sandsynligvis helt af helvede til.
Men derfor er det stadig den utro partners skyld - og ikke de der fremmede som aldrig har lovet mig noget.

Hvis det var nogen jeg kendte, ville jeg blive sur på dem - eftersom vi så ville have en (muligvis usagt) aftale om at de ikke medvirker til at såre mig.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Forhold og sex"