Har I gjort brug af en sexolog i jeres parforhold?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Har I gjort brug af en sexolog i jeres parforhold?

Indlægaf HerErJeg » 27. okt 2019, 10:32

Vores sexliv har set bedre tider,og uden at jeg skal skrive stolpe op og ned om hvad der knirker, så melder tanken om ekstern hjælp og vurdering sig mere og mere på banen.
Vi har i hvert fald efterhånden selv fået analyseret og vendet og drejet, vores udfordringer til bevidstløshed, og det føles efterhånden som at gå ud af en blid vej. Vi kommer ikke selv i mål med det, og rammer bare panden imod endnu en mur før eller siden.

Er der nogen af jer der har gjort brug af en sexolog for at komme til bunds i det? Og var det så rent faktisk noget som gjorde en forskel, at en fremmed helt ude fra, kunne komme ind på livet af jer, og (måske) se ting anderledes end I selv havde forestillet jer?
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Har I gjort brug af en sexolog i jeres parforhold?

Indlægaf D.itsen » 27. okt 2019, 11:50

Ikke sexolog, men parterapeut og jeg tror ikke vi havde været sammen i dag uden. Sexlivet var gået i kage, årsagen havde ikke en skid med sex at gøre (surprise, eller noget), og manden fik set nogle dæmoner i øjnene.
Vi har været flyvende sammen lige siden
9
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Har I gjort brug af en sexolog i jeres parforhold?

Indlægaf Purple » 27. okt 2019, 15:19

Parterapeut. eller sexolog.. ofte går de ind og arbejder med samme område... Nemlig alt det, som ikke handler om sex... ofte ligger udfordringerne helt andre steder, men hvor sexlivet så bliver et symptom på det :)

Jeg kender flere der gør brug af det - og jeg ved også, at havde de ikke gjort det.. så var de ikke sammen i dag (deres egne ord)

Jeg ville aldrig personligt selv tøve med at gøre brug af det - det er virkelig gavnligt for mange. Netop fordi man får sat nogle andre vinkler på, skabt noget reflektion.. og møder hinanden på en anden måde, fordi der er en uvildig part med inde over nogle af de snakke og kommer med mulige tilgange til det at møde hinanden igen :)
2

Tilbage til "Forhold og sex"