Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Wizzze » 27. okt 2019, 05:02

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/stripp ... -nye-helte

Hvad mener I, er strip blevet noget accepteret og ok, eller er det stadig forbundet med halvfede savlende mænd og lurvede røgfyldte lokaler, og unge importerede kvinder?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Wizzze » 27. okt 2019, 05:13

Det er måske blevet mainstream på film, eller måske er det bare at halvnøgne kvinder på film sælger godt, men jeg tror ikke at strip har fået et bedre eller “finere” image i hverdagen. Jeg tror stadig ikke at nogen forældre ville ønske den karriere for deres barn, og jeg tror ikke det er specielt let at fortælle andre at man er stripper, det følges stadig af en masse fordomme og stigma :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4057
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3667

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 27. okt 2019, 06:13

Jeg ved ikke hvad der er kulturelt, eller hvem der bestemmer det. Men som rindalist har jeg har på fornemmelsen at jeg vil fortælle dem der mener de er dommere for hvad der er kulturelt om at stikke det op i røven og fucke af.

Og ang. strippere. At forbrug af nøgne og seksualiserede kvindekroppe er langt mere bredt accepteret i dag, end tidligere er vel ikke noget nyt. Det er for længst blevet mainstream at den afdækkede seksualiserede kvindekrop er et forbrugsgode der sælges, og bruges til at sælge. Den seksuelle revolution er gaven der bliver ved med at give.

At lige præcis strip er blevet lidt mere udbredt, er endnu et kulturelt importprodukt fra USA. I USA er prostitution forbudt, mens strip er lovligt. Så folk bruger strip (og lapdance, og hvad man nu kan finde på at kalde det) i stedet for prostitution. Personligt har jeg altid syntes at hvis man vil have en luder, så få en luder - ikke et eller andet luder'ish. Men jeg er heller ikke super kulturelt.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Purple Haze » 27. okt 2019, 06:20

Som du skriver:

er det stadig forbundet med halvfede savlende mænd og lurvede røgfyldte lokaler, og unge importerede kvinder?

Ved ikke om det er halvfede savlende mænd der er kunderne, men er ret sikker på at i DK er dem der arbejder på stripbarene ofte udenlandske kvinder, og vil skyde på at ingen af dem er vilde med deres job. Det kan være de kan lide arbejdstiderne og de penge de tjener, men har svært ved at tro på at arbejdsmiljøet er særlig godt.

Men det er min fordom - har aldrig selv været på en stripbar.

Dem som rejser rundt til polderarnender/fødselsdage osv.
Det tror jeg er en anden sag.

Og som med fx prostituerede så tror jeg at ca halvdelen stigmatiserer og set ned stripperne (vil tro det ofte er den slags typer der køber deres services), og den anden halvdel ser derimod ned på strippernes kunder.
Og så er der selv nogen der synes alt er godt.
Senest rettet af Purple Haze 27. okt 2019, 08:10, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf dgd2007 » 27. okt 2019, 07:15

Det har da altid været sådan lidt åndeligt "prolle"? :gruble:
9
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2521
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8478

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Raenil » 27. okt 2019, 07:24

Jeg forestiller mig, at i vores kirke går der nok et par år endnu...
4
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Artem » 27. okt 2019, 08:22

Ved ikke med udlandet, men her i danmark er det mit indtryk at strip var meget større for 20 år siden, med strip på det lokale diskotek i weekenden, Chippendales, og programmer som Stripper kongens piger, hvor det også blev mere "normalt" at hyre en stripper til et arrangement.

I dag synes jeg aldrig at jeg ser og hører om strip? Eller aldrig og aldrig er så meget sagt, en af mine barndomsveninder, har da fornyligt slået op på FB at hun skulle til mandestrip med nogle veninder, og har da også en rapkæftet kvindelig kollega da har fortalt om en fødselsdag hun var til hvor der kom en kvindelig stripper.

Men synes virkelig at det hører til undtagelserne.
Dog er det som om at mandestrip med de store shows er blevet en kulturelt ting som det er helt ok at kvinder går til.
Mens strip med kvinder i dag vil mest hører til på desiderende stripklubber? :gruble:

Er selv blevet 44 år uden at have set livestrip, men har så heller ikke gjort noget specielt for at opleve det eller undgå det...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20377
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43767

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf paint » 27. okt 2019, 10:34

Artem skrev:Ved ikke med udlandet, men her i danmark er det mit indtryk at strip var meget større for 20 år siden, med strip på det lokale diskotek i weekenden, Chippendales, og programmer som Stripper kongens piger, hvor det også blev mere "normalt" at hyre en stripper til et arrangement.

I dag synes jeg aldrig at jeg ser og hører om strip? Eller aldrig og aldrig er så meget sagt, en af mine barndomsveninder, har da fornyligt slået op på FB at hun skulle til mandestrip med nogle veninder, og har da også en rapkæftet kvindelig kollega da har fortalt om en fødselsdag hun var til hvor der kom en kvindelig stripper.

Men synes virkelig at det hører til undtagelserne.
Dog er det som om at mandestrip med de store shows er blevet en kulturelt ting som det er helt ok at kvinder går til.
Mens strip med kvinder i dag vil mest hører til på desiderende stripklubber? :gruble:

Er selv blevet 44 år uden at have set livestrip, men har så heller ikke gjort noget specielt for at opleve det eller undgå det...


Det er måske fordi det der tidligere var 'strip', nu er rykket ud i gadebilledet, så ALLE kan se det? Det er i øvrigt også at finde til diverse koncerter.

Billede

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Petrix » 27. okt 2019, 10:53

Jeg tror Artem har ret. Da jeg læste for 20 år siden var der strip hver weekend på et af byens diskoteker.
Idag ser man aldrig annoncer for sådanne events
0
27102021
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Artem » 27. okt 2019, 10:55

paint skrev:
Det er måske fordi det der tidligere var 'strip', nu er rykket ud i gadebilledet, så ALLE kan se det? Det er i øvrigt også at finde til diverse koncerter.

Jeg ser det nu ikke i gadebilledet i mit område. :gruble:

Men jo er måske blevet mere udbredt at de kvindelige musikerne viser mere hud, og at der er en vis grad af strip over det? :gruble:
Det er faktisk en ting jeg ofte har undret mig over, altså med at de mener at det er nødvendigt at sælge sig selv på den måde?
Omvendt gør mange af mændene det også med at spille i bar overkrop osv. Men handler det ikke om at vi dyrker kroppen meget i dag, og hvis man har en flot trænet krop, vil de gerne vise den frem?
Kender det faktisk også lidt fra mig selv som en der træner meget og jeg har ikke noget imod at stå og skifte tøj fuldt offentlig. Smide tøjet for at hoppe i bølgen blå efter en løbetur osv...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1179

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Dawwty » 4. nov 2019, 23:02

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg ved ikke hvad der er kulturelt, eller hvem der bestemmer det. Men som rindalist har jeg har på fornemmelsen at jeg vil fortælle dem der mener de er dommere for hvad der er kulturelt om at stikke det op i røven og fucke af.

Og ang. strippere. At forbrug af nøgne og seksualiserede kvindekroppe er langt mere bredt accepteret i dag, end tidligere er vel ikke noget nyt. Det er for længst blevet mainstream at den afdækkede seksualiserede kvindekrop er et forbrugsgode der sælges, og bruges til at sælge. Den seksuelle revolution er gaven der bliver ved med at give.

At lige præcis strip er blevet lidt mere udbredt, er endnu et kulturelt importprodukt fra USA. I USA er prostitution forbudt, mens strip er lovligt. Så folk bruger strip (og lapdance, og hvad man nu kan finde på at kalde det) i stedet for prostitution. Personligt har jeg altid syntes at hvis man vil have en luder, så få en luder - ikke et eller andet luder'ish. Men jeg er heller ikke super kulturelt.

Gaven der bliver ved med at give ligefrem.

Man kan diskutere om det er en gave eller en hadegave, fordi det er ikke noget vi er blevet lykkeliger af.

Nej strip er ikke normalt og rimelig vis stadig ikke velset.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20890

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2019, 03:00

Jeg tror egentlig bare udbuddet af strippere er blevet større og har gjort konkurrencen hårdere. Det er ikke mit indtryk at det er specielt glamourøst eller luksuriøst at være stripper i Danmark i dag, med idolisering osv. som tidligere.

Jeg ved ikke om det udelukkende er pga. popkulturen de sidste 20-25 år, hvor "alt" i et eller andet omfang har skulle handle om sex eller være sexistisk. Jeg er fra slutningen af 80'erne og det var ret normalt gerne at ville være eventpige og fx sælge Cult på diskoteker m.m. i starten af 00'erne. Nogen tog det skridtet videre og optrådte mere letpåklædt til events og på billeder da de blev 18 år. Det var nemt at blive, og det var eftertragtet blandt både teenagepiger og -drenge.

Jeg tror ikke det er lige så udbredt ønske i dag, men jeg aner det faktisk ikke. Det er begrænset hvor meget jeg har at gøre med teenagere og det "vilde" natteliv i dag. Samtidig kan man jo bare posere letpåklædt på Instagram hvis man synes det andet er for kikset :deer:

Men jeg kan godt lide strip. Det kan sagtens være erotisk, frækt, og pirrende, men det kan godt nok også være tarveligt og sølle at se på :tie: Det er ikke bare at smide tøjet, men det vil være synd at sige alle strippere har et talent udover det. Det er desværre bare ofte den type stripper man ser repræsenteret i tv, og bl.a derfor det har et dårligt ry, tror jeg. Jeg har endnu til gode at se en god, mandlig stripper. 
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1179

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Dawwty » 5. nov 2019, 12:55

Misantropen skrev:Men jeg kan godt lide strip. Det kan sagtens være erotisk, frækt, og pirrende, men det kan godt nok også være tarveligt og sølle at se på :tie: Det er ikke bare at smide tøjet, men det vil være synd at sige alle strippere har et talent udover det. Det er desværre bare ofte den type stripper man ser repræsenteret i tv, og bl.a derfor det har et dårligt ry, tror jeg. Jeg har endnu til gode at se en god, mandlig stripper. 

Jeg har aldrig forstået hvorfor det skulle være frækt at se en fremmed mand smide tøjet og så i øvrigt kun se på det og i fuld offentlighed. Det bliver nej tak herfra, en kæreste derhjemme med intim hygge bagefter er ja tak, men det er jo også noget helt andet.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf hotlips » 5. nov 2019, 13:28

Burlesque anses for kulturelt og det er blevet mere almindeligt i Danmark, måske er det det der er nogen der tror er det samme som strip?

Jeg kan godt lide burlesque, især de gamle optagelser hvor der ikke nødvendigvis er så meget fokus på nøgenhed i sig selv og en del af dem er jo nærmest mere cirkus numre eller komik end det er strip i diskoteksmodellen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20890

Re: Er strip blevet mainstream, måske endda kulturelt, eller er det stadig stigmatiseret?

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2019, 15:36

Dawwty skrev:
Misantropen skrev:Men jeg kan godt lide strip. Det kan sagtens være erotisk, frækt, og pirrende, men det kan godt nok også være tarveligt og sølle at se på :tie: Det er ikke bare at smide tøjet, men det vil være synd at sige alle strippere har et talent udover det. Det er desværre bare ofte den type stripper man ser repræsenteret i tv, og bl.a derfor det har et dårligt ry, tror jeg. Jeg har endnu til gode at se en god, mandlig stripper. 

Jeg har aldrig forstået hvorfor det skulle være frækt at se en fremmed mand smide tøjet og så i øvrigt kun se på det og i fuld offentlighed. Det bliver nej tak herfra, en kæreste derhjemme med intim hygge bagefter er ja tak, men det er jo også noget helt andet.

For mig er det at de mandestrippere jeg har set ikke har samme sensualitet som gode, kvindelige strippere. Det er på ingen måde frækt eller forførende for mig at se en mand der fyrer en dårlig og klichéfyldt standardkoreografi af.
0

Tilbage til "Forhold og sex"