Bomuldsloftet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Er du åben for sex og kæresterelationer med en transperson

Mand: Jeg er transfobisk, jeg har ingen interesse i sex eller ægteskab med en mand-til-kvinde.
11
13%
Mand: Jeg er woke. Jeg har ingen præferencer. Kvinde eller ladyboy, tomat-tomat.
2
2%
Kvinde : Jeg er transfobisk. Jeg har ingen interesse i sex eller ægteskab med en kvinde-til-mand.
62
76%
Kvinde : Jeg er Woke. Jeg har ingen præferencer. Man eller mand-med-vagina.
7
9%
 
Afgivne stemmer: 82
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Animi » 30. okt 2019, 07:19

Velvet-Goldmine skrev:
Animi skrev:[
For en del år siden i USA, var der drengebørn, der fik opereret deres penis af og fik lavet en kunstig skede. Grunden til det var, at deres penis var blevet totaltskadet af forskellige grunde. Derfor tænkte lægen, at de ikke kunne leve et godt liv som drenge. Så de blev sendt hjem med en kunstig skede og forældrene fik at vide, at de skulle opdrage dem som piger.

Så de her drenge fik at vide, fra de var helt spæd, at de var piger. Og de havde ingen grund til at tro andet - kiggede de mellem benene, kunne de jo se, at det passede. Alligevel voksede de op og fik en identitetskrise - fordi de alle identificerede sig som hankøn.


Det her var EEN dreng og et horribelt 'eksperiment' tilbage i 1967, efter en lægefejl der vansirede drengen. Drengen havde jo stadig normal produktion af mandlige kønshormoner og dermed påvirkning af hjerne og krop som om han var dreng og hankøn. Jeg vil derfor ikke sætte lighedstegn ved dette eksempel som argumentation for din holdning - tvært om kan det lige så godt være et klasseeksempel på at biologi og hormoner styrer kønsidentiteten, så det køn du er født som, er også det køn du identificerer dig med (disclaimer: jeg siger ikke at det ér det, men at man kan vende argumentationen som man lyster).
https://www.bbc.com/news/health-11814300


Selvfølgelig skal det ikke bruges som et videnskabeligt studie, der slår noget fast, men jeg synes alligevel at det er ret sigende.

Jeg er også rimelig sikker på, at det var flere end én, men at der var en der stod frem og fortalte sin historie - og derfor er ham, man forbinder med det. Vi taler selvfølgelig ikke om flere hundrede, nok ikke engang nogle der kan tælles på to hænder. Men jeg er rimelig sikker på, at det skete mere en én gang. Men jeg skal selvfølgelig nok lige senere i aften lige finde ud af, hvad jeg har læst og tænkt på :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Purple Haze » 30. okt 2019, 07:21

...
Senest rettet af Purple Haze 30. okt 2019, 14:22, rettet i alt 3 gange.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Animi » 30. okt 2019, 07:23

Tænker det blandt andet er det her jeg har læst - skal nok senere se om jeg kan finde mere specifikke kilder :-)

"At the time, infants born with abnormal or intersex genitalia commonly received such interventions."

https://embryo.asu.edu/pages/david-reim ... njoan-case
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Purple Haze » 30. okt 2019, 07:34

Animi skrev:Tænker det blandt andet er det her jeg har læst - skal nok senere se om jeg kan finde mere specifikke kilder :-)

"At the time, infants born with abnormal or intersex genitalia commonly received such interventions."

https://embryo.asu.edu/pages/david-reim ... njoan-case


:puke:
Ved ikke rigtig om resultaterne af eksperimentet helt kan bruges.
Tænker alle børn der blev udsat for voldtægt og de andre uhyrligheder de blev udsat for vil vokse op og have nogle problemer.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf avdotja » 30. okt 2019, 08:23

Purple Haze skrev:
Animi skrev:
Jeg har altid syntes, at det, at man identificerer sig med et andet køn, end hvad man nu biologisk er, giver utrolig god mening. Fordi kønnet sidder ikke kun mellem benene, men også mellem ørerne. Køn er ikke kun en ydre, biologisk ting, men sidder også i hjernen. Andet giver i hvert fald ikke mening for mig.

Og derfor giver det også mening for mig, at de to ting så kan blive fucket op i fosterudviklingen, så det ikke stemmer overens.
Altså, der er jo SÅ mange ting, der kan gå galt i fosterstadiet. Børn bliver født med tre arme, to ben, eller slet ingen lemmer. Nogle fostre bliver født med resterne af deres tvilling, så de har to hoveder. Tvillinger bliver født med kun én krop, selvom de er to personer - der er bare to hoveder, stikkende op af én krop.

Og dét stiller vi jo ikke spørgsmålstegn ved. Så hvorfor er det så svært at tro, at det kan gå sådan galt, at det køn man har i hovedet ikke er det samme som man har mellem benene?

Så kan det godt være, at man slet ikke tror på, at kønnet også sidder i hovedet. Men så ville det jo være muligt, med lidt god kirurgi, at opdrage børn til at tro, de er det modsatte køn, end det de er født som. Hvilket man allerede har prøvet. Uden gode resultater.

For en del år siden i USA, var der drengebørn, der fik opereret deres penis af og fik lavet en kunstig skede. Grunden til det var, at deres penis var blevet totaltskadet af forskellige grunde. Derfor tænkte lægen, at de ikke kunne leve et godt liv som drenge. Så de blev sendt hjem med en kunstig skede og forældrene fik at vide, at de skulle opdrage dem som piger.

Så de her drenge fik at vide, fra de var helt spæd, at de var piger. Og de havde ingen grund til at tro andet - kiggede de mellem benene, kunne de jo se, at det passede. Alligevel voksede de op og fik en identitetskrise - fordi de alle identificerede sig som hankøn.

Og ift spørgsmålet, om det så også burde gælde som fx hudfarve, så vil jeg nok bare svare det samme, som når jeg ser Nationens! kommentarfelt, fyldt med folk, der spørger om de så også må blive anerkendt som hunde, katte, Napoleon osv.: Siden man jo som menneske rent faktisk ikke kan blive født som hunde, katte, Napoleon (medmindre man var Napoleon) osv., så ét det altså bare ikke det samme. Og siden man - så vidt jeg ved - ikke kan blive født som en anden etnicitet 'ved en fejl', fordi der er gået noget galt i fosterstadiet, som hvis man fx bliver født med to kønsorganer ved en fejl, så synes jeg virkelig bare ikke, at det er det samme.


Jeg synes det er nogle rigtig gode betragtninger du kommer med.

Jeg har en fordom om at folk der “ikke tror på transkønnede” er folk med meget traditionelle holdninger til køn - typerne der mener at mænd er mænd og kvinder er kvinder og der er forskel på den måde man er “indrettet” på.

Og hvis man har den tilgang til verden, altså at man enten er mand eller kvinde, og så har man nogle iboende karaktertræk og evner der er predefineret pga kønnet, så burde man egentlig blive glad for transkønnede - fordi de netop beviser at det syn på køn er rigtigt.

Jeg tror snarere det forholder sig stik modsat. Det er da udelukkende hvis man mener at bestemte former for opførelse, er forbeholdt et enkelt køn at det giver mening med begrebet transkønnet. Hvis der ikke var regler for hvordan mænd hhv kvinder skulle klæde og opføre sig, ville der ikke være noget at skifte over til.
4
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4057
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3667

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 30. okt 2019, 09:01

avdotja skrev:
Purple Haze skrev:
Animi skrev:
Jeg har altid syntes, at det, at man identificerer sig med et andet køn, end hvad man nu biologisk er, giver utrolig god mening. Fordi kønnet sidder ikke kun mellem benene, men også mellem ørerne. Køn er ikke kun en ydre, biologisk ting, men sidder også i hjernen. Andet giver i hvert fald ikke mening for mig.

Og derfor giver det også mening for mig, at de to ting så kan blive fucket op i fosterudviklingen, så det ikke stemmer overens.
Altså, der er jo SÅ mange ting, der kan gå galt i fosterstadiet. Børn bliver født med tre arme, to ben, eller slet ingen lemmer. Nogle fostre bliver født med resterne af deres tvilling, så de har to hoveder. Tvillinger bliver født med kun én krop, selvom de er to personer - der er bare to hoveder, stikkende op af én krop.

Og dét stiller vi jo ikke spørgsmålstegn ved. Så hvorfor er det så svært at tro, at det kan gå sådan galt, at det køn man har i hovedet ikke er det samme som man har mellem benene?

Så kan det godt være, at man slet ikke tror på, at kønnet også sidder i hovedet. Men så ville det jo være muligt, med lidt god kirurgi, at opdrage børn til at tro, de er det modsatte køn, end det de er født som. Hvilket man allerede har prøvet. Uden gode resultater.

For en del år siden i USA, var der drengebørn, der fik opereret deres penis af og fik lavet en kunstig skede. Grunden til det var, at deres penis var blevet totaltskadet af forskellige grunde. Derfor tænkte lægen, at de ikke kunne leve et godt liv som drenge. Så de blev sendt hjem med en kunstig skede og forældrene fik at vide, at de skulle opdrage dem som piger.

Så de her drenge fik at vide, fra de var helt spæd, at de var piger. Og de havde ingen grund til at tro andet - kiggede de mellem benene, kunne de jo se, at det passede. Alligevel voksede de op og fik en identitetskrise - fordi de alle identificerede sig som hankøn.

Og ift spørgsmålet, om det så også burde gælde som fx hudfarve, så vil jeg nok bare svare det samme, som når jeg ser Nationens! kommentarfelt, fyldt med folk, der spørger om de så også må blive anerkendt som hunde, katte, Napoleon osv.: Siden man jo som menneske rent faktisk ikke kan blive født som hunde, katte, Napoleon (medmindre man var Napoleon) osv., så ét det altså bare ikke det samme. Og siden man - så vidt jeg ved - ikke kan blive født som en anden etnicitet 'ved en fejl', fordi der er gået noget galt i fosterstadiet, som hvis man fx bliver født med to kønsorganer ved en fejl, så synes jeg virkelig bare ikke, at det er det samme.


Jeg synes det er nogle rigtig gode betragtninger du kommer med.

Jeg har en fordom om at folk der “ikke tror på transkønnede” er folk med meget traditionelle holdninger til køn - typerne der mener at mænd er mænd og kvinder er kvinder og der er forskel på den måde man er “indrettet” på.

Og hvis man har den tilgang til verden, altså at man enten er mand eller kvinde, og så har man nogle iboende karaktertræk og evner der er predefineret pga kønnet, så burde man egentlig blive glad for transkønnede - fordi de netop beviser at det syn på køn er rigtigt.

Jeg tror snarere det forholder sig stik modsat. Det er da udelukkende hvis man mener at bestemte former for opførelse, er forbeholdt et enkelt køn at det giver mening med begrebet transkønnet. Hvis der ikke var regler for hvordan mænd hhv kvinder skulle klæde og opføre sig, ville der ikke være noget at skifte over til.
Ja, det er det. Transkønnede påtager sig ofte meget stereotypiske kønsudtryk. Det er superfeminine transkvinder. Noget de også er blevet kritiseret af, af mere old-school 70er feminister, der mener de sætter kvindesagen fire årtiger tilbage.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1179

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Dawwty » 30. okt 2019, 12:38

Animi skrev:
avdotja skrev:Jeg tror faktisk at den her tråd har ændret mit syn på transpersoner. Ikke pga de langt-ude transkvinder der er fortørnet over at lesbiske ikke gider dem (jeg tvivler på at de er repræsentative for det store flertal af transpersoner), men mere fordi det rent faktisk har fået mig til at tænke over hvad en transperson er.

Tidligere har jeg kategoriseret dem som "en slags homoseksuelle" og støttet fuldt op om deres ret til at være det køn de nu engang føler sig som - inkl at kræve samfundets accept af dette. Men homoseksualitet og transeri(?) har jo absolut ingenting med hinanden at gøre.

De homoseksuelles kamp handler om at retten til at elske og have sex med en af samme køn, de transseksuelle (hvorfor hedder det overhovedet noget med seksualitet? Det er jo overhovedet ikke det det handler om?) kæmper for at blive anerkendt for noget de ikke er. Er det virkelig noget vi skal bifalde og støtte op om som samfund?

Folk skal selvfølgelig have lov til at klæde og opføre sig, præcis som de vil. Det er ikke det at en mand insisterer på at gå i kvindetøj og have højrøde læber/negle, som jeg finder problematisk - det har han lige så meget ret til som en hvilken som helst kvinde - men det at han kræver at blive anerkendt som kvinde; noget han de facto ikke er. Det finder jeg rent ud sagt sygeligt.

Og hvis vi accepterer at ens køn er det man føler sig som, bør det samme så ikke gælder for andre biologiske træk, såsom farve/race? Skal jeg, som pærehvid dansker, have mulighed for at for at blive anerkendt som sort/af afrikansk oprindelse, hvis det nu engang er den gruppe jeg identificerer mig mest med? Og er det så nok med et juridisk farve-/raceskift, for at få ændret mit pas eller skal jeg først igennem x antal hudfarveændringer, læbeforstørrelser, hårkrusning og hvad man nu ellers mener er typiske afrikanske kendetegn?

Jo mere jeg tænker over, des mindre mening giver begrebet "transseksualitet".


Jeg har altid syntes, at det, at man identificerer sig med et andet køn, end hvad man nu biologisk er, giver utrolig god mening. Fordi kønnet sidder ikke kun mellem benene, men også mellem ørerne. Køn er ikke kun en ydre, biologisk ting, men sidder også i hjernen. Andet giver i hvert fald ikke mening for mig.

Og derfor giver det også mening for mig, at de to ting så kan blive fucket op i fosterudviklingen, så det ikke stemmer overens.
Altså, der er jo SÅ mange ting, der kan gå galt i fosterstadiet. Børn bliver født med tre arme, to ben, eller slet ingen lemmer. Nogle fostre bliver født med resterne af deres tvilling, så de har to hoveder. Tvillinger bliver født med kun én krop, selvom de er to personer - der er bare to hoveder, stikkende op af én krop.

Og dét stiller vi jo ikke spørgsmålstegn ved. Så hvorfor er det så svært at tro, at det kan gå sådan galt, at det køn man har i hovedet ikke er det samme som man har mellem benene?

Så kan det godt være, at man slet ikke tror på, at kønnet også sidder i hovedet. Men så ville det jo være muligt, med lidt god kirurgi, at opdrage børn til at tro, de er det modsatte køn, end det de er født som. Hvilket man allerede har prøvet. Uden gode resultater.

For en del år siden i USA, var der drengebørn, der fik opereret deres penis af og fik lavet en kunstig skede. Grunden til det var, at deres penis var blevet totaltskadet af forskellige grunde. Derfor tænkte lægen, at de ikke kunne leve et godt liv som drenge. Så de blev sendt hjem med en kunstig skede og forældrene fik at vide, at de skulle opdrage dem som piger.

Så de her drenge fik at vide, fra de var helt spæd, at de var piger. Og de havde ingen grund til at tro andet - kiggede de mellem benene, kunne de jo se, at det passede. Alligevel voksede de op og fik en identitetskrise - fordi de alle identificerede sig som hankøn.

Og ift spørgsmålet, om det så også burde gælde som fx hudfarve, så vil jeg nok bare svare det samme, som når jeg ser Nationens! kommentarfelt, fyldt med folk, der spørger om de så også må blive anerkendt som hunde, katte, Napoleon osv.: Siden man jo som menneske rent faktisk ikke kan blive født som hunde, katte, Napoleon (medmindre man var Napoleon) osv., så ét det altså bare ikke det samme. Og siden man - så vidt jeg ved - ikke kan blive født som en anden etnicitet 'ved en fejl', fordi der er gået noget galt i fosterstadiet, som hvis man fx bliver født med to kønsorganer ved en fejl, så synes jeg virkelig bare ikke, at det er det samme.

Alt det der er meget muligt, men det ændrer ingenting. Set udefra har de et andet køn end de føler sig og det kan man ikke tvinge omverden til at tilsidesætte.
Senest rettet af Dawwty 30. okt 2019, 13:24, rettet i alt 1 gang.
2
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Jedi » 30. okt 2019, 13:25

Animi skrev:
Modesty Blame skrev:
Animi skrev:
avdotja skrev:Jeg tror faktisk at den her tråd har ændret mit syn på transpersoner. Ikke pga de langt-ude transkvinder der er fortørnet over at lesbiske ikke gider dem (jeg tvivler på at de er repræsentative for det store flertal af transpersoner), men mere fordi det rent faktisk har fået mig til at tænke over hvad en transperson er.

Tidligere har jeg kategoriseret dem som "en slags homoseksuelle" og støttet fuldt op om deres ret til at være det køn de nu engang føler sig som - inkl at kræve samfundets accept af dette. Men homoseksualitet og transeri(?) har jo absolut ingenting med hinanden at gøre.

De homoseksuelles kamp handler om at retten til at elske og have sex med en af samme køn, de transseksuelle (hvorfor hedder det overhovedet noget med seksualitet? Det er jo overhovedet ikke det det handler om?) kæmper for at blive anerkendt for noget de ikke er. Er det virkelig noget vi skal bifalde og støtte op om som samfund?

Folk skal selvfølgelig have lov til at klæde og opføre sig, præcis som de vil. Det er ikke det at en mand insisterer på at gå i kvindetøj og have højrøde læber/negle, som jeg finder problematisk - det har han lige så meget ret til som en hvilken som helst kvinde - men det at han kræver at blive anerkendt som kvinde; noget han de facto ikke er. Det finder jeg rent ud sagt sygeligt.

Og hvis vi accepterer at ens køn er det man føler sig som, bør det samme så ikke gælder for andre biologiske træk, såsom farve/race? Skal jeg, som pærehvid dansker, have mulighed for at for at blive anerkendt som sort/af afrikansk oprindelse, hvis det nu engang er den gruppe jeg identificerer mig mest med? Og er det så nok med et juridisk farve-/raceskift, for at få ændret mit pas eller skal jeg først igennem x antal hudfarveændringer, læbeforstørrelser, hårkrusning og hvad man nu ellers mener er typiske afrikanske kendetegn?

Jo mere jeg tænker over, des mindre mening giver begrebet "transseksualitet".


Jeg har altid syntes, at det, at man identificerer sig med et andet køn, end hvad man nu biologisk er, giver utrolig god mening. Fordi kønnet sidder ikke kun mellem benene, men også mellem ørerne. Køn er ikke kun en ydre, biologisk ting, men sidder også i hjernen. Andet giver i hvert fald ikke mening for mig.

Og derfor giver det også mening for mig, at de to ting så kan blive fucket op i fosterudviklingen, så det ikke stemmer overens.
Altså, der er jo SÅ mange ting, der kan gå galt i fosterstadiet. Børn bliver født med tre arme, to ben, eller slet ingen lemmer. Nogle fostre bliver født med resterne af deres tvilling, så de har to hoveder. Tvillinger bliver født med kun én krop, selvom de er to personer - der er bare to hoveder, stikkende op af én krop.

Og dét stiller vi jo ikke spørgsmålstegn ved. Så hvorfor er det så svært at tro, at det kan gå sådan galt, at det køn man har i hovedet ikke er det samme som man har mellem benene?

Så kan det godt være, at man slet ikke tror på, at kønnet også sidder i hovedet. Men så ville det jo være muligt, med lidt god kirurgi, at opdrage børn til at tro, de er det modsatte køn, end det de er født som. Hvilket man allerede har prøvet. Uden gode resultater.

For en del år siden i USA, var der drengebørn, der fik opereret deres penis af og fik lavet en kunstig skede. Grunden til det var, at deres penis var blevet totaltskadet af forskellige grunde. Derfor tænkte lægen, at de ikke kunne leve et godt liv som drenge. Så de blev sendt hjem med en kunstig skede og forældrene fik at vide, at de skulle opdrage dem som piger.

Så de her drenge fik at vide, fra de var helt spæd, at de var piger. Og de havde ingen grund til at tro andet - kiggede de mellem benene, kunne de jo se, at det passede. Alligevel voksede de op og fik en identitetskrise - fordi de alle identificerede sig som hankøn.

Og ift spørgsmålet, om det så også burde gælde som fx hudfarve, så vil jeg nok bare svare det samme, som når jeg ser Nationens! kommentarfelt, fyldt med folk, der spørger om de så også må blive anerkendt som hunde, katte, Napoleon osv.: Siden man jo som menneske rent faktisk ikke kan blive født som hunde, katte, Napoleon (medmindre man var Napoleon) osv., så ét det altså bare ikke det samme. Og siden man - så vidt jeg ved - ikke kan blive født som en anden etnicitet 'ved en fejl', fordi der er gået noget galt i fosterstadiet, som hvis man fx bliver født med to kønsorganer ved en fejl, så synes jeg virkelig bare ikke, at det er det samme.

Men dit argument kræver jo, at de, som føler sig som et andet køn, end de er, ved, hvordan det føles at være det andet køn. Egentlig synes jeg, at dit argument med det fejlslagne eksperiment understøtter, at transkønnethed handler om noget andet, end at være mand født som kvinde og vice versa.


Det er jeg så overhovedet ikke enig i. Men hvis min hjerne er blevet udviklet til at tænke, at jeg er hunkøn, synes jeg bestemt ikke, at det kræver, at hjernen så også ved, hvordan det er at være hankøn.

Hvordan synes du, at det understøtter, at det handler om.noget andet?


Dit eksempel fra USA understøtter netop at der er et biologisk køn. Og det må vel være på kromosomniveau? Og de rettede sig mod deres biologiske køn? Hvis jeg forstår historien korrekt.

Uanset, så vil jeg sige, at samfundet (ikke kun i dk) må siges at have nogle snævre kasser at være dreng/pige og mand/kvinde på. Der burde være plads til at man kan være en "mandhaftig kvinde" eller en "kvindagtig mand", uden at man vurderes som værende enten homo-eller transseksuel. Sprektret er simpelthen for smalt og karikeret IMO.
2
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1179

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Dawwty » 30. okt 2019, 13:31

DenSyngendeLussing skrev:Jeg abonnerer også på den teori, at transkønnethed handler om noget andet end at kønnet "ikke kun sidder mellem benene, men også sidder i hjernen." Noget, som jeg altid har haft svært ved at forstå, er hvordan man f.eks. som mand kan "føle sig" som en kvinde. Hvordan FØLES det da at være kvinde? Jeg er kvinde og jeg aner det personligt ikke, fordi jeg ved jo af gode grunde ikke, hvordan jeg ville føle mig og hvordan jeg ville betragte verden, hvis jeg var en mand. Når jeg ikke har noget at sammenligne med, hvordan kan jeg så vide, at jeg er "forkert" eller at måden, jeg føler mig på er specielt "kvindelig?"

Jeg mener personligt ikke, at transkønnethed handler så meget om, at man er født i den forkerte krop, som at der er noget i hjernen, der ikke er hardwired helt som normalt. Noget, der skaber en eller anden form for disconnect, så man føler sig forkert i forhold til sin egen krop. Jeg ved godt, det er en upopulær vej at gå, for transpersoner bryder sig meget lidt om at få at vide, at de er psykisk syge eller "forkerte." Jeg synes dog stadig, det virker langt mere sandsynligt, at der er tale om en fejl i systemet, om man vil, end at man kan blive "født i en forkert krop". Det sidste kræver jo, som andre også påpeger, at der er nogle meget snævre rammer for, hvornår man er en kvinde og hvornår man er en mand. At man skal føle sig på en bestemt måde for at være kvinde eller at man skal opføre sig på en bestemt måde for at være mand. Der er nogle træk, der gør sig særligt gældende for de respektive hver især, javist, men det betyder jo ikke, at man ikke godt kan have feminine træk, selvom man er en mand?

Det harmonerer jo i øvrigt også ret dårlitgt med den dér anden humanistiske teori om, at køn er en social konstruktion. Hvis køn bare er noget, vi mennesker har fundet på og køn slet ikke eksisterer, hvordan kan man så overhovedet føle sig som et bestemt køn til at begynde med?
De to teorier modsiger hinanden og er formentlig begge forkerte da de bygger på ideologi og ikke faglig viden.

Problemerne opstår dog først når man vil tvinge sin ideologi ned i halsen på andre. Det er uacceptabelt, om det er transforkæmper, islamisee eller Jehova vidner så skal man ikke forsøg at pådutte egen personlige opfattelse på det omkringliggende samfund.

Så længe det er en personlig virkelighed så er det fint, men når alle ander skal indover så skal det være objektiv virkelighed og ikke de personlige.
Senest rettet af Dawwty 1. nov 2019, 08:24, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Boganis
Indlæg: 153
Tilmeldt: 29. jun 2019, 17:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 176

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Boganis » 30. okt 2019, 13:59

Nu er det gudskelov kun et forsvindende lille antal transkønnede, og deres efterplaprere, som påstår at man har transfobi, hvis man på forhånd afviser sex med transkønnede.
Derfor kan vi heteroseksuelle trække vejret igennem næsen og trække på skulderene over deres dårskab.
Men en dårskab som sandsynligvis overtræder både love og menneskerettigheder.

-Ingen mennesker andre end børn og forbrydere skylder nogen en forklaring. Som i overhovedet! Og ingen kan sygeliggøre en andet menneske blot fordi man siger nej.

Hvis man ikke forstår eller kan respektere dette, så er det tid til en timeout. For at sige det pænt.
0
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
Albert Einstein
Brugeravatar
Boganis
Indlæg: 153
Tilmeldt: 29. jun 2019, 17:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 176

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Boganis » 30. okt 2019, 14:22

DenSyngendeLussing skrev:Lur mig, om det ikke er begrænset, hvor mange transmænd, der er i farezonen for at udvikle kræft i livmoderhalsen...

- Hvordan kan det være at du hedder "den syngende lussing", selvom at du aldrig synger..?? :lol:
0
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
Albert Einstein
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. okt 2019, 14:58

DenSyngendeLussing skrev:
Så er der sådan noget som reproduktive rettigheder. Hvis "mænd" (dvs. transmænd) pludselig kan føde børn, så skal mænd da naturligvis også have indflydelse på abortlove og så ryger argumentet for, hvorfor mænd ikke skal have lov til at lovgive om kvinders kroppe. Der er også allerede en en masse eksempler på transkvinder, der kræver absurd særbehandling, så de ikke føler sig diskriminerede. Se for eksempel blot denne artikel fra februar i år, hvor den engelske sundhedsminister lover at "gøre op" med diskriminationen af transkvinder i forhold til pap smears: https://www.telegraph.co.uk/news/2019/0 ... screening/. Hvis nogen er i tvivl om, hvad en pap smear er, så er det dét, der svarer til en celleskrab herhjemme - hvor du altså bliver testet for celleforandringer, der kan føre til livmoderhalskræft. Lur mig, om det ikke er begrænset, hvor mange biologiske mænd, der er i farezonen for at udvikle kræft i livmoderhalsen. Det er spild af penge, det er en hån mod sundhedssystemet og det er spild af ALLES tid.

Så nej, beklager. Jeg synes ikke, at transpersoner skal anerkendes juridisk som det køn, de føler sig som, og jeg synes ikke, at man kan tvinge andre til at acceptere dem som kvinder eller mænd. Det er en glidebane uden lige og de mulige implikationer for kvindesagen er alt for mange.


Læste lige den der artikel. Ej men WTF altså?!

Earlier last year, the British Medical Association sparked criticism after it said pregnant women should not be called "expectant mothers" as it could offend transgender people.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Modesty Blame » 30. okt 2019, 16:17

FormerlyKnownAs skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Så er der sådan noget som reproduktive rettigheder. Hvis "mænd" (dvs. transmænd) pludselig kan føde børn, så skal mænd da naturligvis også have indflydelse på abortlove og så ryger argumentet for, hvorfor mænd ikke skal have lov til at lovgive om kvinders kroppe. Der er også allerede en en masse eksempler på transkvinder, der kræver absurd særbehandling, så de ikke føler sig diskriminerede. Se for eksempel blot denne artikel fra februar i år, hvor den engelske sundhedsminister lover at "gøre op" med diskriminationen af transkvinder i forhold til pap smears: https://www.telegraph.co.uk/news/2019/0 ... screening/. Hvis nogen er i tvivl om, hvad en pap smear er, så er det dét, der svarer til en celleskrab herhjemme - hvor du altså bliver testet for celleforandringer, der kan føre til livmoderhalskræft. Lur mig, om det ikke er begrænset, hvor mange biologiske mænd, der er i farezonen for at udvikle kræft i livmoderhalsen. Det er spild af penge, det er en hån mod sundhedssystemet og det er spild af ALLES tid.

Så nej, beklager. Jeg synes ikke, at transpersoner skal anerkendes juridisk som det køn, de føler sig som, og jeg synes ikke, at man kan tvinge andre til at acceptere dem som kvinder eller mænd. Det er en glidebane uden lige og de mulige implikationer for kvindesagen er alt for mange.


Læste lige den der artikel. Ej men WTF altså?!

Earlier last year, the British Medical Association sparked criticism after it said pregnant women should not be called "expectant mothers" as it could offend transgender people.

Altså, i forhold til celleskrab, giver det mening, fordi transmænd ikke får tilbudt undersøgelsen. Jeg har ingen ide om, om livmoderhalsen bliver fjernet ved kønsoperation, men det er måske meget godt lige at holde fast i at få undersøgelsen, så længe man har en livmoderhals. De andre tiltag, der beskrives, er latterlige.

Dertil skaber det vel også nogle problemer ift. prostata ved transkvinder? Jeg læste et sted, at den ikke fjernes.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4057
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3667

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 31. okt 2019, 02:24

DenSyngendeLussing skrev:Ja, jeg kunne også se, da jeg lige læste den igen, at jeg havde fået galt fat i, hvad det var for en diskrimination, som ministeren ville gøre op med, så jeg rettede til i mit oprindelige indlæg. Hvis transmænd (biologiske kvinder) stadig har en livmoder eller livmoderhals, så skal de selvfølgelig indkaldes til celleskrab. Det ændrer imidlertid ikke på, at det er himmelråbende åndssvagt, at engelske transkvinder (biologiske mænd) får indkaldelse til pap smear - og jeg synes også, det er forkert, at man skal til at kalde det for "anyone with a cervix," så transmændene ikke får ondt i følelserne, når de bliver kaldt til tjek.
At forbinde ting som "menstruation", "graviditet", "livmoder", "vagina", "clitoris", etc. med kvinder er transfobisk, da det ekskluderer transkvinder og transmænd. Skal man absolut omtale dem og referrer til dem der har dem, skal det være med ord som "uterus-bearers", "people with uteruses", "gravide personer" (ikke "gravide kvinder"), etc. "Vagina" hedder "front hole" (og Vagina Monologue er problematisk). Så en pige undskylde på Twitter at hun var kommet til at glæde sig over hun kunne få multiple orgasmer - da det var transfobisk.

Jeg kan være lidt ligeglad, for det vedrører ikke mig personligt. Der syntes af en eller anden grund at være langt færre transmænd, og de er slet ikke så aggressive. Mest af alt, så er det mig en gåde at kvinder på den måde går med til at udslette deres eget køn.

Der er i øvrigt tonsvis af ladyboys hvor jeg bor. Og tomgirls også, om end ikke så i øjenfaldende. Uden det skaber alle de underlige konflikter. Ved ikke hvorfor vestlige transaktivister er så ekstreme.
3
Grab them by the pussy
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2019, 09:39

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg kan være lidt ligeglad, for det vedrører ikke mig personligt. Der syntes af en eller anden grund at være langt færre transmænd, og de er slet ikke så aggressive.



At transmænd ikke er så aggressive overfor cis-mænd (og overfor samfundet) og at det alene er transkvinder, der truer cis-kvinder med seksuel vold og har en stærk følelse af berettigelse tyder virkelig på, at der er en forskel, man ikke sådan uden videre kan se bort fra.

Om den så er biologisk eller kulturel og social, så er der nogle grundlæggende træk ved de, vi konventionelt opfatter som mænd og kvinder, der åbenbart ikke fornægter sig selvom de pågældende føler sig som det modsatte køn af deres biologiske.
4

Tilbage til "Forhold og sex"