Bomuldsloftet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Er du åben for sex og kæresterelationer med en transperson

Mand: Jeg er transfobisk, jeg har ingen interesse i sex eller ægteskab med en mand-til-kvinde.
11
13%
Mand: Jeg er woke. Jeg har ingen præferencer. Kvinde eller ladyboy, tomat-tomat.
2
2%
Kvinde : Jeg er transfobisk. Jeg har ingen interesse i sex eller ægteskab med en kvinde-til-mand.
62
76%
Kvinde : Jeg er Woke. Jeg har ingen præferencer. Man eller mand-med-vagina.
7
9%
 
Afgivne stemmer: 82
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4563
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20861

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf catnip » 31. okt 2019, 09:58

Vlad Kalashnikov skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Ja, jeg kunne også se, da jeg lige læste den igen, at jeg havde fået galt fat i, hvad det var for en diskrimination, som ministeren ville gøre op med, så jeg rettede til i mit oprindelige indlæg. Hvis transmænd (biologiske kvinder) stadig har en livmoder eller livmoderhals, så skal de selvfølgelig indkaldes til celleskrab. Det ændrer imidlertid ikke på, at det er himmelråbende åndssvagt, at engelske transkvinder (biologiske mænd) får indkaldelse til pap smear - og jeg synes også, det er forkert, at man skal til at kalde det for "anyone with a cervix," så transmændene ikke får ondt i følelserne, når de bliver kaldt til tjek.
At forbinde ting som "menstruation", "graviditet", "livmoder", "vagina", "clitoris", etc. med kvinder er transfobisk, da det ekskluderer transkvinder og transmænd. Skal man absolut omtale dem og referrer til dem der har dem, skal det være med ord som "uterus-bearers", "people with uteruses", "gravide personer" (ikke "gravide kvinder"), etc. "Vagina" hedder "front hole" (og Vagina Monologue er problematisk). Så en pige undskylde på Twitter at hun var kommet til at glæde sig over hun kunne få multiple orgasmer - da det var transfobisk.


Jeg undrer mig til stadighed over brugen af ordet "fobisk" i denne sammenhæng. Det kan vel højst være diskrimination?
3
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf LaScrooge » 31. okt 2019, 11:27

catnip skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Ja, jeg kunne også se, da jeg lige læste den igen, at jeg havde fået galt fat i, hvad det var for en diskrimination, som ministeren ville gøre op med, så jeg rettede til i mit oprindelige indlæg. Hvis transmænd (biologiske kvinder) stadig har en livmoder eller livmoderhals, så skal de selvfølgelig indkaldes til celleskrab. Det ændrer imidlertid ikke på, at det er himmelråbende åndssvagt, at engelske transkvinder (biologiske mænd) får indkaldelse til pap smear - og jeg synes også, det er forkert, at man skal til at kalde det for "anyone with a cervix," så transmændene ikke får ondt i følelserne, når de bliver kaldt til tjek.
At forbinde ting som "menstruation", "graviditet", "livmoder", "vagina", "clitoris", etc. med kvinder er transfobisk, da det ekskluderer transkvinder og transmænd. Skal man absolut omtale dem og referrer til dem der har dem, skal det være med ord som "uterus-bearers", "people with uteruses", "gravide personer" (ikke "gravide kvinder"), etc. "Vagina" hedder "front hole" (og Vagina Monologue er problematisk). Så en pige undskylde på Twitter at hun var kommet til at glæde sig over hun kunne få multiple orgasmer - da det var transfobisk.


Jeg undrer mig til stadighed over brugen af ordet "fobisk" i denne sammenhæng. Det kan vel højst være diskrimination?


Det bruges vel på samme måde som homofobisk: en irrationel, kritisk, afvisende holdning til og nogle gange direkte afsmag for andre udelukkende baseret på deres begærsretning.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf paint » 31. okt 2019, 12:02

"Ved fobiske angsttilstande optræder angsten i særlige situationer eller i mødet med bestemte ting, som ikke i sig selv indebærer nogen reel fare. I situationen vil personen med fobi typisk opleve hjertebanken og svimmelhed, og der kan opstå en frygt for at dø eller for at miste kontrollen eller forstanden. Forventning om en forestående fobisk situation udløser også frygt. Personen vil typisk forsøge helt at undgå de situationer, hvor fobien udløses. Den fobiske angst kan også udvikle sig til panikanfald. Angsten ledsages desuden ofte af depressive symptomer (WHO, 2016)"

"Phobias can be divided into specific phobias, social phobia, and agoraphobia. Types of specific phobias include those to certain animals, natural environment situations, blood or injury, and specific situations. The most common are fear of spiders, fear of snakes, and fear of heights. Occasionally they are triggered by a negative experience with the object or situation. "

Hamm, AO (September 2009). "Specific phobias". The Psychiatric Clinics of North America. 32 (3): 577–91.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4057
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3667

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 5. nov 2019, 02:12

Akehurst2 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Jeg kan være lidt ligeglad, for det vedrører ikke mig personligt. Der syntes af en eller anden grund at være langt færre transmænd, og de er slet ikke så aggressive.



At transmænd ikke er så aggressive overfor cis-mænd (og overfor samfundet) og at det alene er transkvinder, der truer cis-kvinder med seksuel vold og har en stærk følelse af berettigelse tyder virkelig på, at der er en forskel, man ikke sådan uden videre kan se bort fra.

Om den så er biologisk eller kulturel og social, så er der nogle grundlæggende træk ved de, vi konventionelt opfatter som mænd og kvinder, der åbenbart ikke fornægter sig selvom de pågældende føler sig som det modsatte køn af deres biologiske.
Ved faktisk ikke om de ikke også er ret aggressive med deres aktivisme. Her er to nye sager: Always will remove Venus logo from period pad wrapping to be more inclusive, Birth coach is 'hounded out' of industry charity Doula UK after transgender activists branded her Facebook message claiming only women can have babies 'offensive'.
Det er antageligvis transmænd der er imod at associerer menstruation og graviditet med kvindelighed - da de også kan dette. Deres aktivisme syntes bare også at være rettet mod kvinder og femininitet.

Mænd er mest under pres fra transaktivister for at fjerne urinals. Det er lidt meh, jeg ville bare bruge håndvasken i stedet.

Der er også hele problemet med mtf i kvindesport (Transgender Athletes Joined Her High School Track Team). Det er helt håbløst. Kvinder er svagere, langsommere, fysisk mere skrøbelige end mænd. Og ikke bare med en lille uanselige margin. Det er fuldkommen ligemeget hvad en person identificerer sig som, sådan er biologien. De mtf der nu slår rekorder i kvindesport var middelmådelige atleter da de konkurrerede mod andre mænd, men nu mod kvinder er de pludselige i top-eliten. Hvis man tillader det kan man ligeså godt nedlægge kvindesport og sige til piger de skal lave noget andet i stedet. For de har ikke en chance.
7
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1179

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Dawwty » 5. nov 2019, 13:29

Det er en syg verden vi lever i hvor alt skal vendes på hoved :wacko:
1
Brugeravatar
Boganis
Indlæg: 153
Tilmeldt: 29. jun 2019, 17:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 176

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Boganis » 5. nov 2019, 21:13

calling-terfs-farts-doesnt-actually-insult-them-in-any-way-60288989.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
Albert Einstein
Brugeravatar
Boganis
Indlæg: 153
Tilmeldt: 29. jun 2019, 17:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 176

Re: Bomuldsloftet

Indlægaf Boganis » 5. nov 2019, 21:13

calling-terfs-farts-doesnt-actually-insult-them-in-any-way-60288989.png
0
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
Albert Einstein

Tilbage til "Forhold og sex"