NemID på datingsider?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2296
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2257

NemID på datingsider?

Indlægaf Elverpigen » 11. okt 2019, 21:04

I følge denne artikel på Berlingske (betaling) foreslår nogle partier, at der skal være krav om at bruge NemID på datingsider pga forskellige typer ulovligheder https://www.berlingske.dk/samfund/efter ... l-indfoere


Hvordan ville du have det med at skulle bruge dit NemID på et datingsite?

Intimiderende, tryghedsskabende, besværligt, eller?




Trådstarter lægger ud:
Jeg har det noget blandet med forslaget. Ud det besværlige og overvågningsaspektet, så er min fornemmelse, at problemet i højere grad er manglende ressourcer til efterforskning etc, som vi også ser i andre slags kriminalitet.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: NemID på datingsider?

Indlægaf Aragorn » 11. okt 2019, 21:09

Elverpigen skrev:I følge denne artikel på Berlingske (betaling) foreslår nogle partier, at der skal være krav om at bruge NemID på datingsider pga forskellige typer ulovligheder https://www.berlingske.dk/samfund/efter ... l-indfoere


Hvordan ville du have det med at skulle bruge dit NemID på et datingsite?

Intimiderende, tryghedsskabende, besværligt, eller?




Trådstarter lægger ud:
Jeg har det noget blandet med forslaget. Ud det besværlige og overvågningsaspektet, så er min fornemmelse, at problemet i højere grad er manglende ressourcer til efterforskning etc, som vi også ser i andre slags kriminalitet.



Det er absurd. Og bekræfter igen igen igen at vores politikere ikke fatter noget som helst hvad angår IT. De ved simpelthen ikke en skid om computere.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20887

Re: NemID på datingsider?

Indlægaf Misantropen » 11. okt 2019, 21:15

Jeg hader NemID så jeg synes det er et idiotisk forslag.

Men en anden form for validering er fint nok. Jeg tror dog ikke jeg vil bruge det, hvis jeg havde valget mellem en datingside med og en uden det krav.

Det lyder mere som en falsk tryghed end fornuftigt.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: NemID på datingsider?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. okt 2019, 21:40

Sådan sider får intet ud af det. Selve websiden, vil ikke have adgang til andet end et unikt id, som politiet kan matche op imod den information på profilen hvis det skulle blive aktuelt. Den afslører intet om personen, udover den information du selv leverer.

De vil ikke ligge inde med personfølsomme oplysninger, som der kan hackes adgang til, så skal det være folk som kan hacke NemID samtidig og matche det unikke id op imod en person og ved hvordan :)

Så validering er sådan set, bare som at få ens cprnr valideret med en checksum og når de får at vide dit cpr nr er unikt, så gemmes en unik kode, ikke dit cprnr hos dem.

Det lyder farligt men er rimelig uskyldigt.
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4057
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3667

Re: NemID på datingsider?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 12. okt 2019, 03:38

Elverpigen skrev:I følge denne artikel på Berlingske (betaling) foreslår nogle partier, at der skal være krav om at bruge NemID på datingsider pga forskellige typer ulovligheder https://www.berlingske.dk/samfund/efter ... l-indfoere


Hvordan ville du have det med at skulle bruge dit NemID på et datingsite?

Intimiderende, tryghedsskabende, besværligt, eller?




Trådstarter lægger ud:
Jeg har det noget blandet med forslaget. Ud det besværlige og overvågningsaspektet, så er min fornemmelse, at problemet i højere grad er manglende ressourcer til efterforskning etc, som vi også ser i andre slags kriminalitet.
Det er ifølge artiklen udelukkende et problem for bøsser. Den havde jeg ikke set komme. Super overrasket. Men hvorfor skal alle andre pålægges orwellisk overvågning fordi bøsser kan lide unge drenge? Andre der godt kan lide NemIDdating, kan bare vælge at bruge datingsider der har denne service.
0
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: NemID på datingsider?

Indlægaf Slettet bruger » 12. okt 2019, 06:25

Det er skræmmende at de kan komme på at foreslå sådan noget.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: NemID på datingsider?

Indlægaf Purple Haze » 12. okt 2019, 06:41

Der er ret mange ting de kunne bruge deres tid på.
Synes godt nok det er beskæmmende hvis det er det her de så vælger at fokusere på.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: NemID på datingsider?

Indlægaf Artem » 12. okt 2019, 08:17

Det skal på ingen måder være et lovkrav, og kan heller ikke se hvordan de skal kunne gennemføre det?
For der er jo mange dating sites der ligger i udlandet som vi danskere også kan bruge. Det er vil da nærmest være umuligt at regulere.

FB kommer jo også snart med deres egen dating.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: NemID på datingsider?

Indlægaf vibbsen » 13. okt 2019, 18:50

Purple Haze skrev:Der er ret mange ting de kunne bruge deres tid på.
Synes godt nok det er beskæmmende hvis det er det her de så vælger at fokusere på.


De er måske nødt til at finde en afledningsmanøvre som kan få fokus væk fra den der kedelige artikel i EB om at en gruppe folketingspolitikere har fået gennemført, at de nu også kan bruge vandflyveren mellem Århus og København som et led i deres "fri transport" pakke....Det ruten - som er privat drevet - er nemlig blevet kategoriseret som offentligt transport :gruble:

"Kom...vi foreslår at man skal bruge nem-id på datingsider...Så går de amok og glemmer det der med at vi har sagt at vi allesammmen skal løfte i flok for at nå klima målene"
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1179

Re: NemID på datingsider?

Indlægaf Dawwty » 16. okt 2019, 22:25

vibbsen skrev:
Purple Haze skrev:Der er ret mange ting de kunne bruge deres tid på.
Synes godt nok det er beskæmmende hvis det er det her de så vælger at fokusere på.


De er måske nødt til at finde en afledningsmanøvre som kan få fokus væk fra den der kedelige artikel i EB om at en gruppe folketingspolitikere har fået gennemført, at de nu også kan bruge vandflyveren mellem Århus og København som et led i deres "fri transport" pakke....Det ruten - som er privat drevet - er nemlig blevet kategoriseret som offentligt transport

"Kom...vi foreslår at man skal bruge nem-id på datingsider...Så går de amok og glemmer det der med at vi har sagt at vi allesammmen skal løfte i flok for at nå klima målene"
Det værst er at jeg kunne mistænke det for rent faktisk at være tilfældet :(
0

Tilbage til "Forhold og sex"