Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18324

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 20. mar 2024, 08:28

Seance skrev:
Spare feriedage?? Jamen det har han bare besluttet uden at tale med dig først?
Det er jo i forvejen dig, som tager sig af det meste i forhold til hjem og børn, og fair nok hvis det er det, som i har aftalt. Men han kan da ikke bare beslutte på at ændre hele to dages “fri” til nærmest nul og nix uden at tale med dig om hvad du syntes?
Det lyder som om han prøver at undgå selve par og familie livet.
Jeg håber han siger ja til terapi, for det med at lukke ting ud mellem sidebenene uden at tage ansvar for det som bliver sagt, og bare stikke af fra det hele (bogstaveligt) og så slutte det hele af med at redde op inde i gæsteværelset :8: jamen det er så passiv aggressivt at jeg slet ikke kan rumme det.
Hvis nogen havde haft ret til at gå sin vej i vrede i går så var det da dig. Jeg kender ikke din mand, men jeg har en forestilling om at det ikke ville blive taget pænt imod hvis du om en uge kopierede hans opførsel ved at komme hjem, starte en diskussion med en led beskyldning, gå ud af døren og være væk et par timer (og efterlade ham med alt i forhold til børnene).Når du så endelig kommer hjem så bare smække din mås ned foran computeren mens han putter børnene og afslut med at sove i gæsteværelset.
Nej jeg forslår ikke at du skal gøre det, men prøve at spørge ham hvordan han ville føle det hvis du opførte dig på den måde.


Det fremgår nok ikke klart, men det var hele tiden meningen, at vi skulle arbejde de dage, børnene blev passet. Jeg havde dog virkelig glædet mig til en aften og nat uden børn. Og ja, det med at det var blevet ændret fandt jeg kun ud af, fordi jeg spurgte ind til, hvor vi skulle spise.

Han har sagt ja til terapi, så jeg har sendt en ansøgning afsted.

Og jeg har virkelig også tænkt i hævnscenarier, så han kan smage sin egen medicin - men jeg har mere lyst til bare at være sammen med mine børn og hygge om dem, så de i hvert fald ikke mærker den dårlige stemning.
18
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9090
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21958

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Purple Haze » 20. mar 2024, 08:35

Seance skrev:
Spare feriedage?? Jamen det har han bare besluttet uden at tale med dig først?
Det er jo i forvejen dig, som tager sig af det meste i forhold til hjem og børn, og fair nok hvis det er det, som i har aftalt. Men han kan da ikke bare beslutte på at ændre hele to dages “fri” til nærmest nul og nix uden at tale med dig om hvad du syntes?
Det lyder som om han prøver at undgå selve par og familie livet.
Jeg håber han siger ja til terapi, for det med at lukke ting ud mellem sidebenene uden at tage ansvar for det som bliver sagt, og bare stikke af fra det hele (bogstaveligt) og så slutte det hele af med at redde op inde i gæsteværelset :8: jamen det er så passiv aggressivt at jeg slet ikke kan rumme det.
Hvis nogen havde haft ret til at gå sin vej i vrede i går så var det da dig. Jeg kender ikke din mand, men jeg har en forestilling om at det ikke ville blive taget pænt imod hvis du om en uge kopierede hans opførsel ved at komme hjem, starte en diskussion med en led beskyldning, gå ud af døren og være væk et par timer (og efterlade ham med alt i forhold til børnene).Når du så endelig kommer hjem så bare smække din mås ned foran computeren mens han putter børnene og afslut med at sove i gæsteværelset.
Nej jeg forslår ikke at du skal gøre det, men prøve at spørge ham hvordan han ville føle det hvis du opførte dig på den måde.


Hej Manse, så du at jeg har lavet sund mad til børnene her til aften? Jeg har i øvrigt lagt mærke til at der er sådan en passiv aggressiv stemning herhjemme, som gør at vores forhol styrer direkte mod en skilsmisse.
Altså jeg vil ikke tale om det! Og hvis du siger ét ord om den meget sandsynlige kommende skilsmisse, så har jeg arrangeret at jeg tager hjem og sover hos min søster indtil tirsdag, og i øvrigt bruger de feriedage på det som JEG ellers havde håbet skulle bruge på at pleje mit ægteskab - men det synes NOGEN af os åbenbart ikke er vigtigt.
Hov, det må du i øvrigt heller ikke nævne, så skrider jeg.

Tager du opvasken? Jeg har migræne igen? Du ved dem der invaliderende tilstand der gør at man føler man bliver tortureret? Eller undskyld, det ved du selvfølgelig ikke, du mener at det bare kan ignoreres væk… lidt ligesom vores ægteskab!
Nå men godnat skat!
Regner med du sover i gæsteværelset?
Eller skal jeg tage hjem til min søster, så du kan få sengen?
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21389

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf catnip » 20. mar 2024, 08:41

Missy, jeg vil bare lige sige at jeg tager hatten af for at du forbliver konstruktiv i situationen og rækker ud med forslag om parterapi til ham. Hans opførsel er virkelig hensynsløs og ukærlig - både overfor dig og børnene. Jeg ved ikke om jeg selv ville kunne have holdt hovedet koldt i den situation (situationerne, for det bliver jo ved?) du beskriver. Der er simpelthen så mange punkter hvor han opfører sig decideret tarveligt, umodet og uemptaisk.

Jeg håber at parterpai kan løsne lidt på for det hele, og I kan få nogle værktøjer til at kommunikere bedre, men måske det også vil være gavnligt for ham at komme alene afsted til en terapeut? Han lyder til at have nogle udfordringer i forhold til at agere konstruktivt og modent på sine følelser.
Senest rettet af catnip 20. mar 2024, 09:03, rettet i alt 1 gang.
29
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16318
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30314

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf TinaW » 20. mar 2024, 08:42

Purple Haze skrev:
Seance skrev:
Spare feriedage?? Jamen det har han bare besluttet uden at tale med dig først?
Det er jo i forvejen dig, som tager sig af det meste i forhold til hjem og børn, og fair nok hvis det er det, som i har aftalt. Men han kan da ikke bare beslutte på at ændre hele to dages “fri” til nærmest nul og nix uden at tale med dig om hvad du syntes?
Det lyder som om han prøver at undgå selve par og familie livet.
Jeg håber han siger ja til terapi, for det med at lukke ting ud mellem sidebenene uden at tage ansvar for det som bliver sagt, og bare stikke af fra det hele (bogstaveligt) og så slutte det hele af med at redde op inde i gæsteværelset :8: jamen det er så passiv aggressivt at jeg slet ikke kan rumme det.
Hvis nogen havde haft ret til at gå sin vej i vrede i går så var det da dig. Jeg kender ikke din mand, men jeg har en forestilling om at det ikke ville blive taget pænt imod hvis du om en uge kopierede hans opførsel ved at komme hjem, starte en diskussion med en led beskyldning, gå ud af døren og være væk et par timer (og efterlade ham med alt i forhold til børnene).Når du så endelig kommer hjem så bare smække din mås ned foran computeren mens han putter børnene og afslut med at sove i gæsteværelset.
Nej jeg forslår ikke at du skal gøre det, men prøve at spørge ham hvordan han ville føle det hvis du opførte dig på den måde.


Hej Manse, så du at jeg har lavet sund mad til børnene her til aften? Jeg har i øvrigt lagt mærke til at der er sådan en passiv aggressiv stemning herhjemme, som gør at vores forhol styrer direkte mod en skilsmisse.
Altså jeg vil ikke tale om det! Og hvis du siger ét ord om den meget sandsynlige kommende skilsmisse, så har jeg arrangeret at jeg tager hjem og sover hos min søster indtil tirsdag, og i øvrigt bruger de feriedage på det som JEG ellers havde håbet skulle bruge på at pleje mit ægteskab - men det synes NOGEN af os åbenbart ikke er vigtigt.
Hov, det må du i øvrigt heller ikke nævne, så skrider jeg.

Tager du opvasken? Jeg har migræne igen? Du ved dem der invaliderende tilstand der gør at man føler man bliver tortureret? Eller undskyld, det ved du selvfølgelig ikke, du mener at det bare kan ignoreres væk… lidt ligesom vores ægteskab!
Nå men godnat skat!
Regner med du sover i gæsteværelset?
Eller skal jeg tage hjem til min søster, så du kan få sengen?


Missy skriver jo at de ikke skulle have holdt fri, men at hun havde glædet sig til en aften/nat uden børn og til at skulle ud og spise.
Desuden gør to forkerte ikke en rigtig, så at opføre sig på samme måde, kommer der jo ikke noget godt ud af.
Manden har sagt ja til at prøve noget terapi og det er vel et godt skridt.
4
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3412
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10716

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Little_Woman » 20. mar 2024, 11:02

Jeg tror vi skulle have rigtig meget McD den næste tid, hvis det var i min familie. Så kan det være han får fingeren ud.

McD er MAD - man er ikke en ringe forælder når man giver sine børn mad. Selvfølgelig er der grænser, men du er ikke engang tæt på at gøre noget der ikke er godt for dine børn. Den yngste efterspurgte det endda selv da han var syg og syge, småtspisende børn har bedre af McD end mad de ikke spiser.
23
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34042

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf JoyNips » 20. mar 2024, 11:20

Little_Woman skrev:Jeg tror vi skulle have rigtig meget McD den næste tid, hvis det var i min familie. Så kan det være han får fingeren ud.

McD er MAD - man er ikke en ringe forælder når man giver sine børn mad. Selvfølgelig er der grænser, men du er ikke engang tæt på at gøre noget der ikke er godt for dine børn. Den yngste efterspurgte det endda selv da han var syg og syge, småtspisende børn har bedre af McD end mad de ikke spiser.


Fuck ja. Jeg havde tage på McD dagligt i en uge i ren trods!
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Smiling_Goat » 20. mar 2024, 11:42

JoyNips skrev:
Little_Woman skrev:Jeg tror vi skulle have rigtig meget McD den næste tid, hvis det var i min familie. Så kan det være han får fingeren ud.

McD er MAD - man er ikke en ringe forælder når man giver sine børn mad. Selvfølgelig er der grænser, men du er ikke engang tæt på at gøre noget der ikke er godt for dine børn. Den yngste efterspurgte det endda selv da han var syg og syge, småtspisende børn har bedre af McD end mad de ikke spiser.


Fuck ja. Jeg havde tage på McD dagligt i en uge i ren trods!


Man kunne også bare bede ham om at selv stå for madlavningen fremover. Han har tilsyneladende overskud nok til det, hvis han mener junk sker unødvendigt ofte. Så kan han helt selv styre hvor meget og hvor ofte.

Så kunne man jo selv overtage tjansen med at rense tagrender :klovn:
24
pinkmoon
Indlæg: 1711
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6836

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf pinkmoon » 20. mar 2024, 13:13

Little_Woman skrev:Jeg tror vi skulle have rigtig meget McD den næste tid, hvis det var i min familie. Så kan det være han får fingeren ud.

McD er MAD - man er ikke en ringe forælder når man giver sine børn mad. Selvfølgelig er der grænser, men du er ikke engang tæt på at gøre noget der ikke er godt for dine børn. Den yngste efterspurgte det endda selv da han var syg og syge, småtspisende børn har bedre af McD end mad de ikke spiser.


Vi har lige været ved lægen med vores dreng hvor hun sagde, at når man er syg må man spise lige det man har lyst til så længe der kommer noget sukker og salt i systemet.

Og ja, vi var på McD. Mere end en gang.
0
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34042

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf JoyNips » 20. mar 2024, 14:42

Smiling_Goat skrev:
JoyNips skrev:
Little_Woman skrev:Jeg tror vi skulle have rigtig meget McD den næste tid, hvis det var i min familie. Så kan det være han får fingeren ud.

McD er MAD - man er ikke en ringe forælder når man giver sine børn mad. Selvfølgelig er der grænser, men du er ikke engang tæt på at gøre noget der ikke er godt for dine børn. Den yngste efterspurgte det endda selv da han var syg og syge, småtspisende børn har bedre af McD end mad de ikke spiser.


Fuck ja. Jeg havde tage på McD dagligt i en uge i ren trods!


Man kunne også bare bede ham om at selv stå for madlavningen fremover. Han har tilsyneladende overskud nok til det, hvis han mener junk sker unødvendigt ofte. Så kan han helt selv styre hvor meget og hvor ofte.

Så kunne man jo selv overtage tjansen med at rense tagrender :klovn:


Det ville være den modne og fornuftige løsning, men fuck no! McD hver dag i en uge.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23518

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 20. mar 2024, 19:15

Ado skrev:Du godeste! Manden slynger noget ud af munden, som rammer dig, og så er det HAM, der kører sin vej, og HAM der sover på gæsteværelset? Fordi: DU er nærtagende aka. gerne vil have uddybet hans stikpiller.

Hold kæft, hvor han dog passer ind i denne tråd.


Han er ynkelig, og det lyder ikke som om han kan lide sin kone. Altså, det lyder bare som om det hele hænger ham ud af halsen.

Hvor gammel er han? Midt i fyrrerne? Det er let at glemme hvor godt man har det.
7

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Ego81
Indlæg: 568
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1511

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Ego81 » 20. mar 2024, 20:11

Jeg mener, at Mi55ys mand lyder både usympatisk og uempatisk, men jeg tror ikke, at jeg tolker den citerede samtale på samme måde som hverken Mi55y eller de fleste andre herinde.

Jeg ville ikke tænke, at hans sætning om at have vænnet børnene til takeaway var en stikpille til mig, hvis jeg var i situationen. Jeg ville tænke, at han mente, at vi begge havde givet børnene for meget takeaway på det sidste, og det var uheldigt. Mi55y opfatter det dog som en stikpille, selvom manden faktisk siger, at det er det ikke, og så eskalerer det hurtigt, når Mi55y bliver ved med at spørge til det, selvom manden siger, at han ikke vil diskutere det. Så ja, det var nok uheldigt formuleret fra hans side, men på den anden side forstår jeg godt, at han bliver træt i hovedet og bare gerne vil væk.
2
Yetie
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5046

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Yetie » 20. mar 2024, 20:19

Ego81 skrev:Jeg mener, at Mi55ys mand lyder både usympatisk og uempatisk, men jeg tror ikke, at jeg tolker den citerede samtale på samme måde som hverken Mi55y eller de fleste andre herinde.

Jeg ville ikke tænke, at hans sætning om at have vænnet børnene til takeaway var en stikpille til mig, hvis jeg var i situationen. Jeg ville tænke, at han mente, at vi begge havde givet børnene for meget takeaway på det sidste, og det var uheldigt. Mi55y opfatter det dog som en stikpille, selvom manden faktisk siger, at det er det ikke, og så eskalerer det hurtigt, når Mi55y bliver ved med at spørge til det, selvom manden siger, at han ikke vil diskutere det. Så ja, det var nok uheldigt formuleret fra hans side, men på den anden side forstår jeg godt, at han bliver træt i hovedet og bare gerne vil væk.


Når det er Mi55y der står for maden stort set hver dag, så kan det vel ikke tolkes ret meget anderledes. Og hvis det oven i købet er et tilbagevendende fænomen at han kommer med den slags udtalelser, så forstår jeg sgu godt at hun ikke bare lader den ligge. Hvis han synes der er for meget fastfood, så kunne han have sagt det inden maden blev bestilt, som han jo havde mulighed for, og så kunne han passende selv drible ud i køkkenet og lave noget sund mad til sine børn.

Hans opførsel bagefter er både upassende og barnlig. Jeg var blevet så rasende at jeg tror jeg var skredet så snart han var kommet hjem, hvis det var mig, og jeg tager hatten af for at Mi55y kan tage det så roligt.
18
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23518

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 21. mar 2024, 05:27

Ego81 skrev:Jeg mener, at Mi55ys mand lyder både usympatisk og uempatisk, men jeg tror ikke, at jeg tolker den citerede samtale på samme måde som hverken Mi55y eller de fleste andre herinde.

Jeg ville ikke tænke, at hans sætning om at have vænnet børnene til takeaway var en stikpille til mig, hvis jeg var i situationen. Jeg ville tænke, at han mente, at vi begge havde givet børnene for meget takeaway på det sidste, og det var uheldigt. Mi55y opfatter det dog som en stikpille, selvom manden faktisk siger, at det er det ikke, og så eskalerer det hurtigt, når Mi55y bliver ved med at spørge til det, selvom manden siger, at han ikke vil diskutere det. Så ja, det var nok uheldigt formuleret fra hans side, men på den anden side forstår jeg godt, at han bliver træt i hovedet og bare gerne vil væk.


Han kunne jo bare svare nej på spørgsmålet om hvorvidt det er fordi han synes hun har vænnet børnene til McD. I stedet vælger han at sige hun er nærtagende.
20

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21389

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf catnip » 21. mar 2024, 06:27

Aragorn skrev:
Ego81 skrev:Jeg mener, at Mi55ys mand lyder både usympatisk og uempatisk, men jeg tror ikke, at jeg tolker den citerede samtale på samme måde som hverken Mi55y eller de fleste andre herinde.

Jeg ville ikke tænke, at hans sætning om at have vænnet børnene til takeaway var en stikpille til mig, hvis jeg var i situationen. Jeg ville tænke, at han mente, at vi begge havde givet børnene for meget takeaway på det sidste, og det var uheldigt. Mi55y opfatter det dog som en stikpille, selvom manden faktisk siger, at det er det ikke, og så eskalerer det hurtigt, når Mi55y bliver ved med at spørge til det, selvom manden siger, at han ikke vil diskutere det. Så ja, det var nok uheldigt formuleret fra hans side, men på den anden side forstår jeg godt, at han bliver træt i hovedet og bare gerne vil væk.


Han kunne jo bare svare nej på spørgsmålet om hvorvidt det er fordi han synes hun har vænnet børnene til McD. I stedet vælger han at sige hun er nærtagende.


Og at påpege at hun er nærtagende pga noget hun ikke kan gøre for (at hun er syg), er også bare virkelig nederen. For i øvrigt derefter at efterlade hende alene med børnene, på trods af at hun er syg.
16
- Nevertheless she persisted -
HappyHippo
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4400

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf HappyHippo » 21. mar 2024, 08:28

Mine børn fik mcd 2 gange i sidste uge, men jeg er også alene med dem, så ingen kan sige noget
5

Tilbage til "Forhold og sex"