Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 17. jan 2020, 10:08

LaScrooge skrev:Yes, endelig ikke for sen til en diskussion der deler vandene!

JEG synes OGSÅ det er madspild og uøkonomisk at overspise og det er heller ikke sundt. Og jeg bliver også irriteret, hvis min kæreste fuldstændig støvsuger gryderne med aftensmad, fordi det smager godt og han har lyst til mere, selvom han allerede er mæt. Især hvis der havde været til et fuldt aftensmåltid til næste dag eller et helt frokostmåltid, hvis han ikke havde gjort det. Når man bare hyggeæder mad der kunne bruges ressourcebesparende, er man sgu lidt uøkonomisk og irriterende.

Og så har intet voksent menneske brug for 400g kød på ét måltid. Det' dårligt for kroppen og det' dårligt for planeten, yo!


Jeg har det lidt på samme måde. Jeg har madordning på job, men min kæreste har madpakke med. Når han så rækker ud efter 3. portion, plejer jeg lige at lade en bemærkning falde om, at hvis han nu gemte resterne, så var der til hans madpakke. Det plejer han nu at være pænt ligeglad med. Han har så også ekstremt høj forbrænding og er slank uden at løfte en finger udover en times badminton om ugen, samtidig med at han æder som en teenager.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 17. jan 2020, 10:11

Pandesteg skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Yes, endelig ikke for sen til en diskussion der deler vandene!

JEG synes OGSÅ det er madspild og uøkonomisk at overspise og det er heller ikke sundt. Og jeg bliver også irriteret, hvis min kæreste fuldstændig støvsuger gryderne med aftensmad, fordi det smager godt og han har lyst til mere, selvom han allerede er mæt. Især hvis der havde været til et fuldt aftensmåltid til næste dag eller et helt frokostmåltid, hvis han ikke havde gjort det. Når man bare hyggeæder mad der kunne bruges ressourcebesparende, er man sgu lidt uøkonomisk og irriterende.

Og så har intet voksent menneske brug for 400g kød på ét måltid. Det' dårligt for kroppen og det' dårligt for planeten, yo!


Man skal så bare være klar til at forsvare alle sine egne uøkonomiske og usunde valg. Vil man stilles til ansvar for at spise en pose chips? Hvis ikke, skal man nok lige chille mht. De to bøffer.


Jeg spiser ikke chips.


Mon ikke du gør noget andet som er usundt og uøkonomisk? Eller er dit liv snorlige mht. nydelsesmidler?


Men skal man bare give los på alle punkter, fordi ingen af os er engle 100% hele vejen igennem? Det er da bedre at tænke over/spare på X og så tillade sig selv Y end bare at sige "oh well" over hele linjen.


Det tænker jeg er overvejelser den enkelte må gøre sig. Det er for det første bare træls at skulle kritiseres for f.eks. at spise en 400 grams bøf, så er der mange måder man kan gøres forkert på, og for det andet betyder det at den der kritiserer, selv må leve op til de kriterier for moralsk renhed vedkommende opstiller for andre.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Pandesteg » 17. jan 2020, 10:15

Mi55y skrev:
LaScrooge skrev:Yes, endelig ikke for sen til en diskussion der deler vandene!

JEG synes OGSÅ det er madspild og uøkonomisk at overspise og det er heller ikke sundt. Og jeg bliver også irriteret, hvis min kæreste fuldstændig støvsuger gryderne med aftensmad, fordi det smager godt og han har lyst til mere, selvom han allerede er mæt. Især hvis der havde været til et fuldt aftensmåltid til næste dag eller et helt frokostmåltid, hvis han ikke havde gjort det. Når man bare hyggeæder mad der kunne bruges ressourcebesparende, er man sgu lidt uøkonomisk og irriterende.

Og så har intet voksent menneske brug for 400g kød på ét måltid. Det' dårligt for kroppen og det' dårligt for planeten, yo!


Jeg har det lidt på samme måde. Jeg har madordning på job, men min kæreste har madpakke med. Når han så rækker ud efter 3. portion, plejer jeg lige at lade en bemærkning falde om, at hvis han nu gemte resterne, så var der til hans madpakke. Det plejer han nu at være pænt ligeglad med. Han har så også ekstremt høj forbrænding og er slank uden at løfte en finger udover en times badminton om ugen, samtidig med at han æder som en teenager.


Jeg har gjort lidt det samme - altså hvis jeg kan se der måske er rester til frokost eller næste dags aftensmad og min mand gerne vil have mere, så spørger jeg, om vi evt kan sørge for der er rester til i morgen/whatevs. Og det hint forstår han godt og som regel er det bare fordi han hyggespiser, så det er ikke fordi jeg formynderisk nægter ham mad.
Men som regel portionsanretter vi maden og så passer mængderne også med det man er sulten til og man fristes ikke til at sidde og hyggeæde for meget. For det er jeg faktisk den slemmeste til af os to.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf LaScrooge » 17. jan 2020, 10:18

TinaW skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Yes, endelig ikke for sen til en diskussion der deler vandene!

JEG synes OGSÅ det er madspild og uøkonomisk at overspise og det er heller ikke sundt. Og jeg bliver også irriteret, hvis min kæreste fuldstændig støvsuger gryderne med aftensmad, fordi det smager godt og han har lyst til mere, selvom han allerede er mæt. Især hvis der havde været til et fuldt aftensmåltid til næste dag eller et helt frokostmåltid, hvis han ikke havde gjort det. Når man bare hyggeæder mad der kunne bruges ressourcebesparende, er man sgu lidt uøkonomisk og irriterende.

Og så har intet voksent menneske brug for 400g kød på ét måltid. Det' dårligt for kroppen og det' dårligt for planeten, yo!


Man skal så bare være klar til at forsvare alle sine egne uøkonomiske og usunde valg. Vil man stilles til ansvar for at spise en pose chips? Hvis ikke, skal man nok lige chille mht. De to bøffer.


Jeg spiser ikke chips.


Ryger du?


Ikke længere!

Det gør han til gengæld, det miljøsvin.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf LaScrooge » 17. jan 2020, 10:20

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Yes, endelig ikke for sen til en diskussion der deler vandene!

JEG synes OGSÅ det er madspild og uøkonomisk at overspise og det er heller ikke sundt. Og jeg bliver også irriteret, hvis min kæreste fuldstændig støvsuger gryderne med aftensmad, fordi det smager godt og han har lyst til mere, selvom han allerede er mæt. Især hvis der havde været til et fuldt aftensmåltid til næste dag eller et helt frokostmåltid, hvis han ikke havde gjort det. Når man bare hyggeæder mad der kunne bruges ressourcebesparende, er man sgu lidt uøkonomisk og irriterende.

Og så har intet voksent menneske brug for 400g kød på ét måltid. Det' dårligt for kroppen og det' dårligt for planeten, yo!


Man skal så bare være klar til at forsvare alle sine egne uøkonomiske og usunde valg. Vil man stilles til ansvar for at spise en pose chips? Hvis ikke, skal man nok lige chille mht. De to bøffer.


Jeg spiser ikke chips.


Mon ikke du gør noget andet som er usundt og uøkonomisk? Eller er dit liv snorlige mht. nydelsesmidler?


Fuldstændig snorlige.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16008
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf TinaW » 17. jan 2020, 10:20

LaScrooge skrev:
TinaW skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Yes, endelig ikke for sen til en diskussion der deler vandene!

JEG synes OGSÅ det er madspild og uøkonomisk at overspise og det er heller ikke sundt. Og jeg bliver også irriteret, hvis min kæreste fuldstændig støvsuger gryderne med aftensmad, fordi det smager godt og han har lyst til mere, selvom han allerede er mæt. Især hvis der havde været til et fuldt aftensmåltid til næste dag eller et helt frokostmåltid, hvis han ikke havde gjort det. Når man bare hyggeæder mad der kunne bruges ressourcebesparende, er man sgu lidt uøkonomisk og irriterende.

Og så har intet voksent menneske brug for 400g kød på ét måltid. Det' dårligt for kroppen og det' dårligt for planeten, yo!


Man skal så bare være klar til at forsvare alle sine egne uøkonomiske og usunde valg. Vil man stilles til ansvar for at spise en pose chips? Hvis ikke, skal man nok lige chille mht. De to bøffer.


Jeg spiser ikke chips.


Ryger du?


Ikke længere!

Det gør han til gengæld, det miljøsvin.


:D
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13850

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf RavenClaw » 17. jan 2020, 10:24

Jeg kunne altså godt finde på at spise 400 g kød til et enkelt måltid. Selvfølgelig kommer det an på, hvad jeg ellers har spist i løbet af dagen, men jeg skal bruge 2500 kcal om dagen, og det er immervæk svært at indtage af grøntsager, når man også undgår kulhydrater for det meste oveni.
7
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf LaScrooge » 17. jan 2020, 10:24

Pandesteg skrev:
Mi55y skrev:
LaScrooge skrev:Yes, endelig ikke for sen til en diskussion der deler vandene!

JEG synes OGSÅ det er madspild og uøkonomisk at overspise og det er heller ikke sundt. Og jeg bliver også irriteret, hvis min kæreste fuldstændig støvsuger gryderne med aftensmad, fordi det smager godt og han har lyst til mere, selvom han allerede er mæt. Især hvis der havde været til et fuldt aftensmåltid til næste dag eller et helt frokostmåltid, hvis han ikke havde gjort det. Når man bare hyggeæder mad der kunne bruges ressourcebesparende, er man sgu lidt uøkonomisk og irriterende.

Og så har intet voksent menneske brug for 400g kød på ét måltid. Det' dårligt for kroppen og det' dårligt for planeten, yo!


Jeg har det lidt på samme måde. Jeg har madordning på job, men min kæreste har madpakke med. Når han så rækker ud efter 3. portion, plejer jeg lige at lade en bemærkning falde om, at hvis han nu gemte resterne, så var der til hans madpakke. Det plejer han nu at være pænt ligeglad med. Han har så også ekstremt høj forbrænding og er slank uden at løfte en finger udover en times badminton om ugen, samtidig med at han æder som en teenager.


Jeg har gjort lidt det samme - altså hvis jeg kan se der måske er rester til frokost eller næste dags aftensmad og min mand gerne vil have mere, så spørger jeg, om vi evt kan sørge for der er rester til i morgen/whatevs. Og det hint forstår han godt og som regel er det bare fordi han hyggespiser, så det er ikke fordi jeg formynderisk nægter ham mad.
Men som regel portionsanretter vi maden og så passer mængderne også med det man er sulten til og man fristes ikke til at sidde og hyggeæde for meget. For det er jeg faktisk den slemmeste til af os to.


Man må jo gøre hvad man vil, men når han gør dét bliver jeg irriteret. Jeg synes det er kortsigtet. Men nu er jeg jo også en kvinde og vi har helt tilbage fra stenalderen været vant til at planlægge, modsat mændene der bare greb et spyd og væltede ud i naturen uden mål og med og ude at vide hvad klokken var eller tænke over årstiden - lidt som man gør i dag med supermarkeder (som jeg mistænker for at bidrage til at bremse mandens evolution mod samme høje stade som kvindens). Det ligger så dybt i vore henholdsvise naturer at jeg jo ikke rigtig kan bebrejde ham det, men jf min natur bliver jeg så også irriteret.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf milisa » 17. jan 2020, 11:10

abcd skrev:
PaleSeptember skrev:Havde lavet 3 hakkebøffer á 200 g til aftensmad, og så tænkte jeg, at der nok var en til rester/madpakke, men nej han åd simpelthen 400 g kød, og jeg synes, det er noget madsvineri!


Hvorfor lagde du den ikke til side? Det lyder som en ubehagelig fælde at konen bliver sur over at man spiser for meget af den mad der er sat på bordet.


Hahaha, det gjorde min far altid mod min mor: Lavede mega god mad, som hun så spiste og spiste af, hvorefter han så til sidst tøsefornærmet konstaterede, at der egentlig skulle have været til dagen efter! Ejmen menneske, så sig det da INDEN!!!! Han lærte det aldrig....
3
Tally-ho
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf lillebjoern » 17. jan 2020, 11:36

Altså, man kan da synes at det er madspil, usundt og klimabelastende nok så meget - men hvorfor ikke bare sige, at man har tænkt sig at gemme det til næste dag? Jeg ville da også synes jeg var blevet sat i en slags "fælde" forstået på den måde, at jeg bliver præsenteret for noget, som tilsyneladende er frit tilgængeligt, men så senere bliver straffet for. Ikke at jeg læser det som om at PS straffede sin mand, og jeg kan oprindeligt godt forstå at man kan blive irriteret indeni, hvis man havde lagt andre planer. Men man kan hjælpe sig selv en del ved blot at melde det ud. Så må han jo sige, "næh, jeg vil gerne have kødet her til aftensmaden" og så må man tage dén diskussion.
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf PaleSeptember » 17. jan 2020, 11:40

Jeg har selvfølgelig ikke straffet min mand. Jeg sagde til ham, at jeg havde håbet, der kunne være til en gang frokost, jeg kaldte ham ikke en nar eller andet, men jeg tænkte inde i mig selv, at han havde måske ikke behøvet at æde så meget kød, og så kom jeg af med min irritation herinde.
Når jeg tænker efter, så sagde jeg faktisk til ham, inden han grillede kødet, at jeg havde lavet 3 bøffer af det, fordi jeg ikke syntes, det var nødvendigt at spise 300 g kød, men jeg kan ikke huske præcist, hvordan jeg fik det formuleret.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6930

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf MrMister » 17. jan 2020, 12:11

undres over den underliggende præmis, at manden ikke selv må bestemme, hvad han spiser af mad på bordet, men er en nar alene for ikke at følge kvindens anvisninger. Det er vel hans valg? Og det er ikke egoistisk, at han ikke må spise 400g, mens hun må spise 2x200g - blot ved at hamstre til dagen efter. Hun havde ikke lyst til 300g, ergo havde han heller ikke. Wow

Og iøvrigt er hans forbrænding næppe 1:1. En fair fordeling havde været 300 / 200 gr. Ikke 200 / 2x200 gr. inkl hamstring til dagen efter.
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf PaleSeptember » 17. jan 2020, 12:24

MrMister skrev:undres over den underliggende præmis, at manden ikke selv må bestemme, hvad han spiser af mad på bordet, men er en nar alene for ikke at følge kvindens anvisninger. Det er vel hans valg? Og det er ikke egoistisk, at han ikke må spise 400g, mens hun må spise 2x200g - blot ved at hamstre til dagen efter. Hun havde ikke lyst til 300g, ergo havde han heller ikke. Wow

Og iøvrigt er hans forbrænding næppe 1:1. En fair fordeling havde været 300 / 200 gr. Ikke 200 / 2x200 gr. inkl hamstring til dagen efter.



Jeg ved ikke med jer andre, men her plejer der altså ikke at blive serveret 400 g kød per person til aftensmaden, så det er han heller ikke vant til at spise, og han plejer fint at kunne klare sig på 150-200 g kød. Jeg kender ham godt nok til at vide, at han kun spiste det, fordi det var der, og ikke nødvendigvis fordi han var mere sulten. Deraf min irritation.

Men hold da op, hvor kan der udledes meget af et enkelt udråb i irritation. Vorherrebevares, jeg troede, at denne tråd netop kunne bruges til den slags, uden at man skulle overanalysere i detaljer?!
17
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6930

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf MrMister » 17. jan 2020, 12:34

For at blive i mad-irritationen: min kone har spist den delikatesse JEG fik i julegave, som ikke fås i Danmark. Uden at spørge. Uden at fortælle det. Kun fordi jeg så pakken - tom - i skraldespanden, at det er afsløret. Det er røvet. Nu må jeg tage hævn ved at sige, at jeg opdagede det - på hendes form #nejvel
8
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf LaScrooge » 17. jan 2020, 12:38

MrMister skrev:For at blive i mad-irritationen: min kone har spist den delikatesse JEG fik i julegave, som ikke fås i Danmark. Uden at spørge. Uden at fortælle det. Kun fordi jeg så pakken - tom - i skraldespanden, at det er afsløret. Det er røvet. Nu må jeg tage hævn ved at sige, at jeg opdagede det - på hendes form #nejvel


"Du ser ekstra fed ud i dag, skat. Næsten som havde du spist hele min æske belgiske chokolader. Nå, jeg går i seng, godnat."
25
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"