Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf achillaxedprune » 29. dec 2017, 18:19

abcd skrev:
Dikus skrev:Det vilde er, jeg har haft tre veninder, der har spurgt til, om vi stadig er kærester, fordi han ikke havde skrevet... Det genererede mit ikke-insisterende behov for en facebook-hilsen.

:lol:


Hvem pokker sidder og holder øje med hvem der lykønsker andre på deres Facebook? Tænk hvis vi kunne tøjle den energi og bruge den på noget nyttigt.


Det lyder vildt underligt... Diskus - Sidder dine veninder simpelthen og gennemgår dine fødselsdagshilsner for at se hvem der skriver tillykke til dig? Det tror jeg faktisk ikke selv, jeg ville bryde mig om, hvis mine veninder gjorde... :gruble:

Men tillykke med fødselsdagen, da! :pompom:
10
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Sorenspige » 29. dec 2017, 18:54

Min mand har aldrig skrevet tillykke til mig på min Facebook-væg. Hverken til fødselsdage M, månedsdage eller bryllupsdag. Han har faktisk aldrig skrevet noget på min væg overhovedet .
1
bibbs
Indlæg: 954
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf bibbs » 29. dec 2017, 20:15

Lige nu,
Ham og børnene smuttede lige over for at se noget fyrværkeri ved en af knægtens kammerater.
Det blev lidt sent og glat, så knægten falder på sin cykel på vej ind af indkørslen, og manden har allermest travlt med at spørge drengen hvorfor han ikke hører efter. Han havde jo sagt det og bla bla bla.
Drengen er 8 år og det er 1 time over hans sengetid...
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Purple Haze » 28. feb 2018, 07:26

Jeg har fri i dag.
Kæresten har sat sit vækkeur til kl 7.

Så jeg blev vækket og kan ikke falde i søvn igen, han vender sig om på siden og sover videre.

Tror vi skal have en snak om det der, for det er fair nok at han sætter et ur hvis han skal op.
Men ikke fordi han synes det er rart lige at vågne og så kunne sove videre bagefter.
Han gør det samme i weekenden....
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Purple Haze » 28. feb 2018, 10:53

Har informeret ham om den nye regel der er at:

Hvis man sætter et vækkeur når man ikke skal op - så bliver man vækket og tvunget op, hvis det betyder den anden ikke kan sove mere, ikke noget med at ligge og snorke når man tvinger den anden vågen.

Håber det så i længden betyder færre tidlige vækninger når jeg har fri!
9
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kidkomb » 28. feb 2018, 11:54

Purple Haze skrev:Har informeret ham om den nye regel der er at:

Hvis man sætter et vækkeur når man ikke skal op - så bliver man vækket og tvunget op, hvis det betyder den anden ikke kan sove mere, ikke noget med at ligge og snorke når man tvinger den anden vågen.

Håber det så i længden betyder færre tidlige vækninger når jeg har fri!

Sådan er reglen også herhjemme. Det andet er decideret ondskabsfuldt.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Purple Haze » 28. feb 2018, 17:06

Smiling_Goat skrev:Men hvad nu hvis det gør rigtig meget for hans livskvalitet og hygge, at han kan lægge sig om og sove videre, når vækkeuret ringer? Jeg er med på, det er frustrerende, når man ikke selv kan se det fede i at vågne, når man ikke behøver og desuden ikke kan falde i søvn igen bagefter.. Men dybest set er det vel bare to forskellige behov? Og hvis I får jeres opfyldt 100% af gangene, får han det 0% af dem.

Er det okay?

(Jeg filosoferer bare her. Jeg kan som sagt sagtens forstå, at I er trætte af det)


Nej det er ikke OK at hele min dag potentielt skal ødelægges når jeg har fri fordi han skal hyggevågne om morgenen.
Så kan han hyggevågne alle ugens andre dage når jeg tager på arbejde.

Ellers kan det godt være jeg pludselig får et hyggebehov for fx at høre et par sjove sange og hoppe i sengen Hver dag kl 5.
15
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Lykke » 28. feb 2018, 17:16

Men at hyggesove videre efter vækkeuret har ringet? Ej det vil jeg ikke have forståelse for.

Så må man få sig nogle ‘vildere’ behov!
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Spjaerten » 28. feb 2018, 17:17

Smiling_Goat skrev:
Purple Haze skrev:
Smiling_Goat skrev:Men hvad nu hvis det gør rigtig meget for hans livskvalitet og hygge, at han kan lægge sig om og sove videre, når vækkeuret ringer? Jeg er med på, det er frustrerende, når man ikke selv kan se det fede i at vågne, når man ikke behøver og desuden ikke kan falde i søvn igen bagefter.. Men dybest set er det vel bare to forskellige behov? Og hvis I får jeres opfyldt 100% af gangene, får han det 0% af dem.

Er det okay?

(Jeg filosoferer bare her. Jeg kan som sagt sagtens forstå, at I er trætte af det)


Nej det er ikke OK at hele min dag potentielt skal ødelægges når jeg har fri fordi han skal hyggevågne om morgenen.
Så kan han hyggevågne alle ugens andre dage når jeg tager på arbejde.

Ellers kan det godt være jeg pludselig får et hyggebehov for fx at høre et par sjove sange og hoppe i sengen Hver dag kl 5.


Det var måske heller ikke så smart at tage udgangspunkt i konkrete personer, når jeg egentligt ville filosofere mere overordnet om modsatrettede behov. Jeg kom bare til at tænke på det, da jeg læste dit indlæg.

Jeg mener, hvis ens kæreste nu finder stor glæde ved noget (fx at kunne sove videre efter uret har ringet) og man selv synes, det er noget nær det mest irriterende i verden, så bliver det bare svært, synes jeg, at tilgodese begges behov.

Hvem afgør så hvilket behov, der skal opfyldes? De KAN jo ikke begge opfyldes samtidig, fordi de netop er modsatrettede.. Så hvordan afgør man, hvilket behov der er "vigtigst"?


Så kigger man ærligt på at tilgodese den der har det dårligste søvnmønster, i tilfældet med folk der snoozer osv. Tilgodese den der ikke bare kan falde i søvn igen!
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Hunkat » 28. feb 2018, 17:18

Jeg tænker at man må afveje mulighederne og ulemperne.
Ex. min mand kan godt lide kulden, jeg fryser altid. Han kan gå en frisk tur udenfor og komme ind og være rusket godt igennem, jeg kan så ikke lige smutte til syden og få noget sol og varme. Så vi har mere varme på indendørs end han synes er optimalt men nok til at jeg ikke fryser i mit eget hjem. Så tager jeg til gengæld tykke sokker og en cardigan på det mest af tiden i stedet for at have tropeland i lejligheden sådan som jeg synes er lækkert.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kidkomb » 28. feb 2018, 17:22

Smiling_Goat skrev:
Purple Haze skrev:
Smiling_Goat skrev:Men hvad nu hvis det gør rigtig meget for hans livskvalitet og hygge, at han kan lægge sig om og sove videre, når vækkeuret ringer? Jeg er med på, det er frustrerende, når man ikke selv kan se det fede i at vågne, når man ikke behøver og desuden ikke kan falde i søvn igen bagefter.. Men dybest set er det vel bare to forskellige behov? Og hvis I får jeres opfyldt 100% af gangene, får han det 0% af dem.

Er det okay?

(Jeg filosoferer bare her. Jeg kan som sagt sagtens forstå, at I er trætte af det)


Nej det er ikke OK at hele min dag potentielt skal ødelægges når jeg har fri fordi han skal hyggevågne om morgenen.
Så kan han hyggevågne alle ugens andre dage når jeg tager på arbejde.

Ellers kan det godt være jeg pludselig får et hyggebehov for fx at høre et par sjove sange og hoppe i sengen Hver dag kl 5.


Det var måske heller ikke så smart at tage udgangspunkt i konkrete personer, når jeg egentligt ville filosofere mere overordnet om modsatrettede behov. Jeg kom bare til at tænke på det, da jeg læste dit indlæg.

Jeg mener, hvis ens kæreste nu finder stor glæde ved noget (fx at kunne sove videre efter uret har ringet) og man selv synes, det er noget nær det mest irriterende i verden, så bliver det bare svært, synes jeg, at tilgodese begges behov.

Hvem afgør så hvilket behov, der skal opfyldes? De KAN jo ikke begge opfyldes samtidig, fordi de netop er modsatrettede.. Så hvordan afgør man, hvilket behov der er "vigtigst"?

Manglende søvn er så ødelæggende at nej, det kan på ingen måde sammenlignes.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Akehurst2 » 28. feb 2018, 17:40

kidkomb skrev:Manglende søvn er så ødelæggende at nej, det kan på ingen måde sammenlignes.


Præcis. Søvn er et virkelig grundlæggende behov, og ikke bare hygge og nice to have.

Jeg ville foreslå, at han finder en måde at blive vækket på, der ikke vækker hende. Fx en telfon, der kun vibrerer under hans hovedpude.
7
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 28. feb 2018, 17:46

Hvis man normalt står op før kl. 7 og går på arbejde, og ens hele fridag er ødelagt fordi man bliver vækket kl. 7, vil jeg mene at det ikke er kærestens skyld at dagene bliver ødelagt, så er det fordi man har en dårlig søvnrytme. Det der med at sove 2-3 timer ekstra når man har fri, er en dårlig idé.

Mht. det generelle spørgsmål giver jeg mig generelt bare, der er meget få ting jeg gider at kæmpe for. Vækkeuret ville ikke være en af dem, og temperaturen i huset ville heller ikke.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Spjaerten » 28. feb 2018, 17:48

abcd skrev:Hvis man normalt står op før kl. 7 og går på arbejde, og ens hele fridag er ødelagt fordi man bliver vækket kl. 7, vil jeg mene at det ikke er kærestens skyld at dagene bliver ødelagt, så er det fordi man har en dårlig søvnrytme. Det der med at sove 2-3 timer ekstra når man har fri, er en dårlig idé.

Mht. det generelle spørgsmål giver jeg mig generelt bare, der er meget få ting jeg gider at kæmpe for. Vækkeuret ville ikke være en af dem, og temperaturen i huset ville heller ikke.


Måske man går senere i seng dagen føg en fridag?
3
Tryk på * :slem:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 28. feb 2018, 17:49

Spjaerten skrev:
abcd skrev:Hvis man normalt står op før kl. 7 og går på arbejde, og ens hele fridag er ødelagt fordi man bliver vækket kl. 7, vil jeg mene at det ikke er kærestens skyld at dagene bliver ødelagt, så er det fordi man har en dårlig søvnrytme. Det der med at sove 2-3 timer ekstra når man har fri, er en dårlig idé.

Mht. det generelle spørgsmål giver jeg mig generelt bare, der er meget få ting jeg gider at kæmpe for. Vækkeuret ville ikke være en af dem, og temperaturen i huset ville heller ikke.


Måske man går senere i seng dagen føg en fridag?


Det gør man formentlig, og det er en dårlig idé. Det er ligesom at påføre sig selv jetlag hver eneste fridag.
0

Tilbage til "Forhold og sex"