Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Santa » 28. dec 2018, 09:25

Og nu går han glad rundt og vasker op, så jeg sidder bare uafsluttet tilbage og er sur.
Hvis jeg tager samtalen op igen og måske antyder at han burde sige undskyld, så er jeg den, der VIL skændes og urimelig.
Hvis jeg lader som ingenting og som om jeg ikke er sur, så er han glad. Men jeg er så skide træt af at sluge kameler.
Osse fordi temaet jo går igen og igen, netop fordi vi ikke får det afsluttet.
Men det kræver at jeg gider sætte dagen af til råb og tårer etc.....han er fandme så dramatisk og barnlig.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Hunkat » 28. dec 2018, 10:27

Måske ikke en nar men i hvert fald en bøv.
Han har fået en vane med at gå i seng kl. 2-3-4 om natten/morgen. Så nu ligger han og sover og kan sikkert blive ved til langt over middag hvis han får lov. Og vi har jo ferie så hvis jeg vækker ham, så er jeg en nar.
Han siger at han ikke er træt før så sent på natten (jeg synes så heller ikke han prøver ret hårdt at gå i seng tidligere, heller ikke når vi skal noget dagen efter, så er han bare træt og tvær i stedet).

Så jeg sidder bare alene med katten fra 9-14 og røvkeder mig i det som skulle være vores ferie sammen...
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Santa » 28. dec 2018, 11:13

Ha, han har spurgt om vi skal være gode venner, og jeg har sagt ja. Men glad er jeg ikke, og det ved han.
Så han spurgte for lidt siden om jeg stadig var sur på ham...

"Nej, for så skal vi skændes og det gider jeg ikke," svarede jeg. Lidt barnligt, når jeg nu ikke rigtig gider at tale med ham, men jeg er træt af at være eftergivende.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Anilara » 28. dec 2018, 12:07

Haha, jeg synes min kæreste er en nar, når han bliver småirriteret over, at jeg sover til kl 14 :-D
Nu har jeg endelig mulighed for at have min rigtige døgnrytme, det magter jeg ikke at blive blamet for, så er glad for at han for det meste forbliver stille.
Jeg er heller ikke tvær når han går i seng kl 22.
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Æble » 28. dec 2018, 14:38

Hunkat skrev:Måske ikke en nar men i hvert fald en bøv.
Han har fået en vane med at gå i seng kl. 2-3-4 om natten/morgen. Så nu ligger han og sover og kan sikkert blive ved til langt over middag hvis han får lov. Og vi har jo ferie så hvis jeg vækker ham, så er jeg en nar.
Han siger at han ikke er træt før så sent på natten (jeg synes så heller ikke han prøver ret hårdt at gå i seng tidligere, heller ikke når vi skal noget dagen efter, så er han bare træt og tvær i stedet).

Så jeg sidder bare alene med katten fra 9-14 og røvkeder mig i det som skulle være vores ferie sammen...


Det er da også narrøvsagtigt. Kan du ikke tale med ham om det og finde et kompromis. Jeg vil også gerne sove længe i min ferie, men her taler vi til kl 9 eller sådan. Jeg synes ikke det er rimeligt at sove en halv dag væk når man endelig har fri sammen.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Anilara » 28. dec 2018, 16:34

Tænker I det så er lige så fair, at modparten også skal holde sig vågen nogle timer ekstra?
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Æble » 28. dec 2018, 16:39

Anilara skrev:Tænker I det så er lige så fair, at modparten også skal holde sig vågen nogle timer ekstra?


Ja. Ikke til ud på natten, men til kl 23-24. Og altså ikke som at det skal være milimeterdemokrati, men hvis begge går lidt på kompromis så får man det meste ud af det.

Jeg er B menneske og min mand A menneske. Han falder tit i søvn på sofaen hvilket jeg synes er dødirriterende. Men han prøver at holde sig vågen. Vi går i seng samtidig og så ser jeg Netflix på min ipad. Han står op kl 6-7 med barnet og jeg sover til ca 9. Jeg ville nok sove fra ca 1 til 11 hvis jeg var mig selv. Han ville sove fra 9-5. Jeg ville blive ked af det hvis vi ingen aftner havde sammen lissom han ville synes det var træls hvis vi ikke var sammen om formiddagen. Så vi tilpasser os begge samtidig med at vires behov opfyldes.
Senest rettet af Æble 28. dec 2018, 16:44, rettet i alt 1 gang.
16
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 28. dec 2018, 16:42

Anilara skrev:Tænker I det så er lige så fair, at modparten også skal holde sig vågen nogle timer ekstra?


Min erfaring er, at man tilpasser sig lidt, når man holder ferie sammen i en periode. Jeg kan godt vænne mig til at være vågen f.eks. til midnat, hvis vi har ferie sammen i nogle uger, så det prøver jeg på at vænne mig til for at imødekomme min mand. Det er ikke let, men det går.

Om vinteren er det dog ret håbløst for mig at holde mig vågen om aftenen, fordi mørket gør mig SÅ træt. Har nogle gange måttet stå op og se tv, fordi jeg bare IKKE kunne holde mig vågen, hvis jeg sad ned.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Anilara » 28. dec 2018, 16:54

Ja ok. Der er man nok forskellig, som med så meget andet.
For mig er det ikke lidt at være sammen 8-9 timer om dagen + det man sover sammen, dagligt i flere dage. Jeg behøver ikke mere.
Konsekvensen ved at jeg skulle stå 4 timer senere op end mit indre ur, er cirka den samme som at holde min kæreste 4 timer længere oppe end hans indre ur. Det kunne ikke falde mig ind at forvente, men hvis det fungerer fint for andre, er det jo sådan de skal gøre. Særligt hvis man ligefrem synes det er "nedern" gjort af sin partner.

Jeg er all-in for kompromisser. Lige hvad det angår søvnbehov er jeg bare ikke så overbærende at vi kan tale om flere timer.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 28. dec 2018, 17:23

Jeg ville ikke gå på kompromis med min søvn. Jeg står op og går i seng samme tid hver dag, også i min juleferie. Det der med at flytte døgnet når man har fri, er en dårlig idé, og personligt har jeg væsentligt mere energi hele ugen hvis jeg ikke starter mandag morgen med socialt jetlag.

For hver time man flytter døgnet i weekenden, øger man risikoen for hjertesygdom med 11%.
3
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Pølsemix » 28. dec 2018, 17:46

abcd skrev:Jeg ville ikke gå på kompromis med min søvn. Jeg står op og går i seng samme tid hver dag, også i min juleferie. Det der med at flytte døgnet når man har fri, er en dårlig idé, og personligt har jeg væsentligt mere energi hele ugen hvis jeg ikke starter mandag morgen med socialt jetlag.

For hver time man flytter døgnet i weekenden, øger man risikoen for hjertesygdom med 11%.

Hvor mange procent reduceres livsglæden ved at leve på den måde? :(
16
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 28. dec 2018, 17:54

Pølsemix skrev:
abcd skrev:Jeg ville ikke gå på kompromis med min søvn. Jeg står op og går i seng samme tid hver dag, også i min juleferie. Det der med at flytte døgnet når man har fri, er en dårlig idé, og personligt har jeg væsentligt mere energi hele ugen hvis jeg ikke starter mandag morgen med socialt jetlag.

For hver time man flytter døgnet i weekenden, øger man risikoen for hjertesygdom med 11%.

Hvor mange procent reduceres livsglæden ved at leve på den måde? :(


Min livsglæde er højere på den måde, jeg har mere energi.
Førhen var jeg også tilbøjelig til at sidde oppe til eller efter midnat om fredagen og lørdagen for at hygge med en film eller hvad det nu var, men efter jeg er stoppet helt med det, er det blevet tydeligt hvor meget energi den adfærd har kostet mig. Og det giver jo god mening, det svarer til at påføre sig selv jetlag hver eneste uge.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29898

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf TinaW » 28. dec 2018, 18:05

Pølsemix skrev:
abcd skrev:Jeg ville ikke gå på kompromis med min søvn. Jeg står op og går i seng samme tid hver dag, også i min juleferie. Det der med at flytte døgnet når man har fri, er en dårlig idé, og personligt har jeg væsentligt mere energi hele ugen hvis jeg ikke starter mandag morgen med socialt jetlag.

For hver time man flytter døgnet i weekenden, øger man risikoen for hjertesygdom med 11%.

Hvor mange procent reduceres livsglæden ved at leve på den måde? :(


Jeg kan heller ikke rykke ret meget ved min døgnrytme. 1-2 timer senere i seng en enkelt gang i mellem, går ok. Men jeg vågner alligevel ca samme tid om morgenen.
Det er bare svært at bo sammen med en, der er det modsatte af en selv, uanset om det så er a eller b menneske.
Herhjemme er vi sådan nogenlunde det samme. Men det er altid mig, der vågner først, også selv om vi går i seng på samme tid.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Hunkat » 28. dec 2018, 18:11

Det skal lige siges at det selvfølgelig også kom sig af at han selv giver udtryk for at han synes vi har for lidt tid sammen når der også skal ordnes praktiske ting. Og det skal der jo, enten fordi jeg nægter at stå med hele lorten fordi jeg tilfældigvis er vågen, fordi vi skal være to om det eller fordi det er ting man ikke kan ordne om natten i en lejlighed (f.eks. vasketøj).
Så jeg var også super frustreret over at det 1) enten er mit ansvar at få ordnet alt så vi kan have tid samen,
2) al vores tid går med praktiske ting fordi vi har så lidt af det sammen eller
3) det bliver ikke gjort overhovedet.

Men ja, vi havde en indledende snak om at kl. 14 ikke er et godt tidspunkt at vågne på hvis vi skal holde ferie sammen.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Anilara » 28. dec 2018, 18:27

Hunkat skrev:Det skal lige siges at det selvfølgelig også kom sig af at han selv giver udtryk for at han synes vi har for lidt tid sammen når der også skal ordnes praktiske ting. Og det skal der jo, enten fordi jeg nægter at stå med hele lorten fordi jeg tilfældigvis er vågen, fordi vi skal være to om det eller fordi det er ting man ikke kan ordne om natten i en lejlighed (f.eks. vasketøj).
Så jeg var også super frustreret over at det 1) enten er mit ansvar at få ordnet alt så vi kan have tid samen,
2) al vores tid går med praktiske ting fordi vi har så lidt af det sammen eller
3) det bliver ikke gjort overhovedet.

Men ja, vi havde en indledende snak om at kl. 14 ikke er et godt tidspunkt at vågne på hvis vi skal holde ferie sammen.

Ok, for mig lyder det jo så også som, at det også handler om nogle andre ting udover søvnen, men også fordeling af praktiske opgaver.

For her hos os, ordner vi cirka lige mange praktiske ting, men også ofte hver for sig.
Jeg støvsuger sommetider om aftenen (inden kl 21), lapper cykler om aftenen, samler møbler eller gør badeværelse rent om aftenen osv.
Han vasker tøj om dagen, vasker op, laver mad, støver af mv. om dagen.

Mon ikke de opgaver I har kunne fordeles bedre, så I evt. ikke lod det betyde så meget for tiden sammen?
0

Tilbage til "Forhold og sex"