Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 292
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1165

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Wolf » 26. dec 2020, 18:42

MOGA skrev:Hvis jeg skal lege djævlens advokat, så vil jeg sige, at der altid er to sider af en sag.

I har en lille ny baby, måske er han ked af og skuffet over ikke at skulle være så meget sammen med babyen som forventet? Måske føler han at han skal vælge mellem at tilgodese dig og baby og være hos dig hver weekend, på bekostning af, at hans teenager så aldrig er hjemme hos dem selv i weekenden - og måske så fravælger at komme hos ham i weekenden? Jeg siger ikke, at det nødvendigvis ER sådan, men at det er mulige forklaringer.

Hvordan kan det være, at I har valgt at være et par, få et barn sammen, og alligevel bo så langt fra hinanden?


Jeg forstår 100% hans skuffelse over netop det dilemma, du beskriver. Det er hans reaktion, jeg ikke kan acceptere. Især fordi det er sket før - når jeg tager en beslutning, han ikke er enig i, men som i en eller anden grad involverer ham, reagerer han sådan. Et eksempel er, da jeg anskaffede mig en hund - han vidste det, men var uenig i racen, hvilket betød flere ugers isdronning.

Den form.fpr reaktion er simpelthen for umodent og for hårdt til, at jeg vil være en del af det. Hvilket jeg har sagt til ham.

Ingen af os er flytbare af forskellige årsager. Vores fælles datter var ikke planlagt, men meget velkommen alligevel. Derfor ;)
2
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Venus222 » 26. dec 2020, 19:05

Wolf skrev:
MOGA skrev:Hvis jeg skal lege djævlens advokat, så vil jeg sige, at der altid er to sider af en sag.

I har en lille ny baby, måske er han ked af og skuffet over ikke at skulle være så meget sammen med babyen som forventet? Måske føler han at han skal vælge mellem at tilgodese dig og baby og være hos dig hver weekend, på bekostning af, at hans teenager så aldrig er hjemme hos dem selv i weekenden - og måske så fravælger at komme hos ham i weekenden? Jeg siger ikke, at det nødvendigvis ER sådan, men at det er mulige forklaringer.

Hvordan kan det være, at I har valgt at være et par, få et barn sammen, og alligevel bo så langt fra hinanden?


Jeg forstår 100% hans skuffelse over netop det dilemma, du beskriver. Det er hans reaktion, jeg ikke kan acceptere. Især fordi det er sket før - når jeg tager en beslutning, han ikke er enig i, men som i en eller anden grad involverer ham, reagerer han sådan. Et eksempel er, da jeg anskaffede mig en hund - han vidste det, men var uenig i racen, hvilket betød flere ugers isdronning.

Den form.fpr reaktion er simpelthen for umodent og for hårdt til, at jeg vil være en del af det. Hvilket jeg har sagt til ham.

Ingen af os er flytbare af forskellige årsager. Vores fælles datter var ikke planlagt, men meget velkommen alligevel. Derfor ;)


Hvad med parterapi? Hans adfærd er jo på ingen måder holdbar. Det er vel i virkeligheden en form for psykisk vold.
11
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12237

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Smiling_Goat » 26. dec 2020, 19:42

Luffegås skrev:
MOGA skrev:Hvis jeg skal lege djævlens advokat, så vil jeg sige, at der altid er to sider af en sag.

I har en lille ny baby, måske er han ked af og skuffet over ikke at skulle være så meget sammen med babyen som forventet? Måske føler han at han skal vælge mellem at tilgodese dig og baby og være hos dig hver weekend, på bekostning af, at hans teenager så aldrig er hjemme hos dem selv i weekenden - og måske så fravælger at komme hos ham i weekenden? Jeg siger ikke, at det nødvendigvis ER sådan, men at det er mulige forklaringer.

Hvordan kan det være, at I har valgt at være et par, få et barn sammen, og alligevel bo så langt fra hinanden?

Du skal ikke lege djævlens advokat. Wolf har skrevet igen og igen hun forstår hans skuffelse, at han gerne må være sur, og hun virker faktisk til at rumme det er hende der er bussemanden. Men den behandling han giver hende opvejer bare ikke hvad der reelt er galt af problemer. Det er simpelthen for småt et problem til at spilde sit og andres liv med det der!


Nu leger jeg også lige djævlens advokat:

Hvordan ved du, om problemet er småt?

Det er åbenbart stort nok til at gøre ham sur/ked af det i flere dage.

Wolf, kan han blive så ked af det, fordi han ikke føler sig inddraget i beslutningen? Har I vendt løsninger sammen?
9
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 292
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1165

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Wolf » 26. dec 2020, 19:56

Smiling_Goat skrev:
Luffegås skrev:
MOGA skrev:Hvis jeg skal lege djævlens advokat, så vil jeg sige, at der altid er to sider af en sag.

I har en lille ny baby, måske er han ked af og skuffet over ikke at skulle være så meget sammen med babyen som forventet? Måske føler han at han skal vælge mellem at tilgodese dig og baby og være hos dig hver weekend, på bekostning af, at hans teenager så aldrig er hjemme hos dem selv i weekenden - og måske så fravælger at komme hos ham i weekenden? Jeg siger ikke, at det nødvendigvis ER sådan, men at det er mulige forklaringer.

Hvordan kan det være, at I har valgt at være et par, få et barn sammen, og alligevel bo så langt fra hinanden?

Du skal ikke lege djævlens advokat. Wolf har skrevet igen og igen hun forstår hans skuffelse, at han gerne må være sur, og hun virker faktisk til at rumme det er hende der er bussemanden. Men den behandling han giver hende opvejer bare ikke hvad der reelt er galt af problemer. Det er simpelthen for småt et problem til at spilde sit og andres liv med det der!


Nu leger jeg også lige djævlens advokat:

Hvordan ved du, om problemet er småt?

Det er åbenbart stort nok til at gøre ham sur/ked af det i flere dage.

Wolf, kan han blive så ked af det, fordi han ikke føler sig inddraget i beslutningen? Har I vendt løsninger sammen?


For ham er det bestemt ikke et lille problem, det er tydeligt.
Vi har ikke vendt løsninger sammen, for han mener at alt andet end at jeg gør som aftalt, er unfair. At han bliver valgt fra. Der ligger mange gamle mønstre bag her, som jeg ikke har hverken ansvar for eller del i.
Og nogle, som jeg har...

Jeg er taknemmelig for alle de svar jeg har fået, men egentlig søgte jeg bare bekræftelse og luft til at brokke mig ;)
17
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23137

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 26. dec 2020, 20:41

Luffegås skrev:Du skal ikke lege djævlens advokat. Wolf har skrevet igen og igen hun forstår hans skuffelse, at han gerne må være sur, og hun virker faktisk til at rumme det er hende der er bussemanden. Men den behandling han giver hende opvejer bare ikke hvad der reelt er galt af problemer. Det er simpelthen for småt et problem til at spilde sit og andres liv med det der!


Altså jeg er med på at du forsøger at beskytte en person som du har en eller anden form for positive følelser for, og at du prøver at lave et 'safe space' (verden har ikke sådan nogen, selv om man gerne vil tro det), hvor folk kan sidde og få noget sparring og luft for deres frustrerede følelser. Men altså - når man læser din formulering dér så sidder jeg lidt og tænker, at det eneste jeg rigtigt har lyst til, det er at sige: Hvad har det med dig at gøre? Hvorfor skal du bestemme noget som helst om, hvad andre skal skrive?

Hvad får dig egentlig til at tro, at du er kvalificeret til at afgøre, hvad andre skal skrive? Har du en særlig indsigt i hvad der er rigtigt? Eller er det mest bare fordi vi er tilbage til en eller anden loyalitetskonkurrence som i folkeskolen for 30 år siden, hvor en person der ikke var lige så mentalt modig og åben som resten af klassen, i det mindste kunne spille på læreren som tangenterne på et klaver (ja , den pæne pige manipulerer ved at iværksætte regler gennem en magthaver), og få aktiveret de indbyggede stopklodser i regelsættet ved at antyde at noget ikke var rart for alle, og hvis det ikke er rart for alle, så er det ikke rart for nogen?

Og et spørgsmål der er endnu mere vigtigt end det foregående: Hvis nu folk tænker noget andet, end det der står skrevet her, mener du så ikke de må skrive det? Altså, er der kun plads til én sandhed herinde? Og hvis ja, er det så din sandhed, eller hvem er ligesom guldstandarden for hvad sandheden er?

Lad os nu sige, at MOGA ikke havde skrevet noget om at lege Djævlens advokat, men blot havde skrevet et modsatrettet synspunkt: Havde det så heller ikke været i orden?
8

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. dec 2020, 06:03

Wolf skrev:
MOGA skrev:Hvis jeg skal lege djævlens advokat, så vil jeg sige, at der altid er to sider af en sag.

I har en lille ny baby, måske er han ked af og skuffet over ikke at skulle være så meget sammen med babyen som forventet? Måske føler han at han skal vælge mellem at tilgodese dig og baby og være hos dig hver weekend, på bekostning af, at hans teenager så aldrig er hjemme hos dem selv i weekenden - og måske så fravælger at komme hos ham i weekenden? Jeg siger ikke, at det nødvendigvis ER sådan, men at det er mulige forklaringer.

Hvordan kan det være, at I har valgt at være et par, få et barn sammen, og alligevel bo så langt fra hinanden?


Jeg forstår 100% hans skuffelse over netop det dilemma, du beskriver. Det er hans reaktion, jeg ikke kan acceptere. Især fordi det er sket før - når jeg tager en beslutning, han ikke er enig i, men som i en eller anden grad involverer ham, reagerer han sådan. Et eksempel er, da jeg anskaffede mig en hund - han vidste det, men var uenig i racen, hvilket betød flere ugers isdronning.

Den form.fpr reaktion er simpelthen for umodent og for hårdt til, at jeg vil være en del af det. Hvilket jeg har sagt til ham.

Ingen af os er flytbare af forskellige årsager. Vores fælles datter var ikke planlagt, men meget velkommen alligevel. Derfor ;)


Sådaner min svigerfar og hans far. Vi har ikke set ham eller været inviteret i deres hjem i 8-9 år. Hvorfor? Fordi min mand solgte sit eget hus (!) uden at lige give en heads op om det først. Altså svigerfar ville ikke købe det eller noget. Han ville bare gerne havde vidst det.

Svigerfar og svigermor er sammen og vores søn kommer der hjem et par gange om året i nogle dage på besøg. Vi kommer der ikke. Det er SÅ latterligt. Men han er præcis som du beskriver din kæreste. Jeg stod ikke model til det der og du har al min sympati

Btw- min mand var 42 år da han solgt det hus.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 27. dec 2020, 10:10, rettet i alt 1 gang.
12
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 27. dec 2020, 09:09

Aragorn skrev:
Luffegås skrev:Du skal ikke lege djævlens advokat. Wolf har skrevet igen og igen hun forstår hans skuffelse, at han gerne må være sur, og hun virker faktisk til at rumme det er hende der er bussemanden. Men den behandling han giver hende opvejer bare ikke hvad der reelt er galt af problemer. Det er simpelthen for småt et problem til at spilde sit og andres liv med det der!


Altså jeg er med på at du forsøger at beskytte en person som du har en eller anden form for positive følelser for, og at du prøver at lave et 'safe space' (verden har ikke sådan nogen, selv om man gerne vil tro det), hvor folk kan sidde og få noget sparring og luft for deres frustrerede følelser. Men altså - når man læser din formulering dér så sidder jeg lidt og tænker, at det eneste jeg rigtigt har lyst til, det er at sige: Hvad har det med dig at gøre? Hvorfor skal du bestemme noget som helst om, hvad andre skal skrive?

Hvad får dig egentlig til at tro, at du er kvalificeret til at afgøre, hvad andre skal skrive? Har du en særlig indsigt i hvad der er rigtigt? Eller er det mest bare fordi vi er tilbage til en eller anden loyalitetskonkurrence som i folkeskolen for 30 år siden, hvor en person der ikke var lige så mentalt modig og åben som resten af klassen, i det mindste kunne spille på læreren som tangenterne på et klaver (ja , den pæne pige manipulerer ved at iværksætte regler gennem en magthaver), og få aktiveret de indbyggede stopklodser i regelsættet ved at antyde at noget ikke var rart for alle, og hvis det ikke er rart for alle, så er det ikke rart for nogen?

Og et spørgsmål der er endnu mere vigtigt end det foregående: Hvis nu folk tænker noget andet, end det der står skrevet her, mener du så ikke de må skrive det? Altså, er der kun plads til én sandhed herinde? Og hvis ja, er det så din sandhed, eller hvem er ligesom guldstandarden for hvad sandheden er?

Lad os nu sige, at MOGA ikke havde skrevet noget om at lege Djævlens advokat, men blot havde skrevet et modsatrettet synspunkt: Havde det så heller ikke været i orden?

Øh jo, men MOGA fik det til at lyde som om Wolf slet ikke kunne indse hvorfor han blev sur. Det er DET jeg anfægter. Det kan hun jo altså tydeligt, hun skriver det mange gange i første indlæg, at hun forstår ham. Hun kan sagtens se det fra hans side, det er jo ikke der Wolfs problem er overhovedet. Jeg tror vi alle forstår manden, det er aldrig sjovt at blive valg fra, underprioriteret, eller få skiftet aftaler når man lige havde en plan i hovedet. Og vi er alle forskellige, nogen er mere forandringsklar end andre, og bare tænker "nå, det er da godt vi har et helt liv at være sammen i, pyt at en enkelt dag ændre sig" og andre er skuffede i længere tid (et par timer). Men det der tangere psykisk afstraffelse, over for ikke kun Wolf, men for andre i husstanden, og når hun nu skriver det er et gentagende problem, og ikke kun sker den ene dag.
Jeg ved ikke hvad du mener med jeg har positive følelser over for Wolf. VI er her altså for at støtte hinanden, selvfølgelig må man gerne have andre øjne på sagen, det kan vi alle sagtens have, og man må gerne se det fra flere sider (såsom børnenes?), men jeg synes bare det MOGA skrev var direkte modsat af hvad Wolf gav udtryk for, derfor er der ikke brug for en djævlens advokat. HUn forstår jo fint hans grunde. Det var noget andet hvis hun ikke gjorde.
Så for at opsummere, havde MOGA skrevet "Jeg synes han er i sin gode ret til at være SÅ sur og fryse dig ude i flere dage", så havde det været i orden, det er mere det MOGA går ind og virker som om Wolf ikke forstår manden. det gør hun jo.
Nå, nu syne sjeg ærligt der er kogt suppe på den, og Wolf skriver igen og igen hun bare havde brug for at lufte ud. Det er hende der bliver frosset ude, og hende der får straffen fordi hun melder ud om sit overskud. Nogen folk er aldrig lige så stærke som Wolf faktisk er, og ville til enhver tid føje for husfredens skyld, om det så går udover det mentale overskud.
4
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23137

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 27. dec 2020, 09:51

Luffegås skrev:
Aragorn skrev:
Luffegås skrev:Du skal ikke lege djævlens advokat. Wolf har skrevet igen og igen hun forstår hans skuffelse, at han gerne må være sur, og hun virker faktisk til at rumme det er hende der er bussemanden. Men den behandling han giver hende opvejer bare ikke hvad der reelt er galt af problemer. Det er simpelthen for småt et problem til at spilde sit og andres liv med det der!


Altså jeg er med på at du forsøger at beskytte en person som du har en eller anden form for positive følelser for, og at du prøver at lave et 'safe space' (verden har ikke sådan nogen, selv om man gerne vil tro det), hvor folk kan sidde og få noget sparring og luft for deres frustrerede følelser. Men altså - når man læser din formulering dér så sidder jeg lidt og tænker, at det eneste jeg rigtigt har lyst til, det er at sige: Hvad har det med dig at gøre? Hvorfor skal du bestemme noget som helst om, hvad andre skal skrive?

Hvad får dig egentlig til at tro, at du er kvalificeret til at afgøre, hvad andre skal skrive? Har du en særlig indsigt i hvad der er rigtigt? Eller er det mest bare fordi vi er tilbage til en eller anden loyalitetskonkurrence som i folkeskolen for 30 år siden, hvor en person der ikke var lige så mentalt modig og åben som resten af klassen, i det mindste kunne spille på læreren som tangenterne på et klaver (ja , den pæne pige manipulerer ved at iværksætte regler gennem en magthaver), og få aktiveret de indbyggede stopklodser i regelsættet ved at antyde at noget ikke var rart for alle, og hvis det ikke er rart for alle, så er det ikke rart for nogen?

Og et spørgsmål der er endnu mere vigtigt end det foregående: Hvis nu folk tænker noget andet, end det der står skrevet her, mener du så ikke de må skrive det? Altså, er der kun plads til én sandhed herinde? Og hvis ja, er det så din sandhed, eller hvem er ligesom guldstandarden for hvad sandheden er?

Lad os nu sige, at MOGA ikke havde skrevet noget om at lege Djævlens advokat, men blot havde skrevet et modsatrettet synspunkt: Havde det så heller ikke været i orden?

Øh jo, men MOGA fik det til at lyde som om Wolf slet ikke kunne indse hvorfor han blev sur. Det er DET jeg anfægter. Det kan hun jo altså tydeligt, hun skriver det mange gange i første indlæg, at hun forstår ham. Hun kan sagtens se det fra hans side, det er jo ikke der Wolfs problem er overhovedet. Jeg tror vi alle forstår manden, det er aldrig sjovt at blive valg fra, underprioriteret, eller få skiftet aftaler når man lige havde en plan i hovedet. Og vi er alle forskellige, nogen er mere forandringsklar end andre, og bare tænker "nå, det er da godt vi har et helt liv at være sammen i, pyt at en enkelt dag ændre sig" og andre er skuffede i længere tid (et par timer). Men det der tangere psykisk afstraffelse, over for ikke kun Wolf, men for andre i husstanden, og når hun nu skriver det er et gentagende problem, og ikke kun sker den ene dag.
Jeg ved ikke hvad du mener med jeg har positive følelser over for Wolf. VI er her altså for at støtte hinanden, selvfølgelig må man gerne have andre øjne på sagen, det kan vi alle sagtens have, og man må gerne se det fra flere sider (såsom børnenes?), men jeg synes bare det MOGA skrev var direkte modsat af hvad Wolf gav udtryk for, derfor er der ikke brug for en djævlens advokat. HUn forstår jo fint hans grunde. Det var noget andet hvis hun ikke gjorde.
Så for at opsummere, havde MOGA skrevet "Jeg synes han er i sin gode ret til at være SÅ sur og fryse dig ude i flere dage", så havde det været i orden, det er mere det MOGA går ind og virker som om Wolf ikke forstår manden. det gør hun jo.
Nå, nu syne sjeg ærligt der er kogt suppe på den, og Wolf skriver igen og igen hun bare havde brug for at lufte ud. Det er hende der bliver frosset ude, og hende der får straffen fordi hun melder ud om sit overskud. Nogen folk er aldrig lige så stærke som Wolf faktisk er, og ville til enhver tid føje for husfredens skyld, om det så går udover det mentale overskud.


Well, grunden til at jeg ikke trak den oprindelige brugers navn ind i mit indlæg var netop for at undgå at koge suppe på det specifikke, men stadig tage snakken om det principielle.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 27. dec 2020, 10:15

Aragorn skrev:
Luffegås skrev:
Aragorn skrev:
Luffegås skrev:Du skal ikke lege djævlens advokat. Wolf har skrevet igen og igen hun forstår hans skuffelse, at han gerne må være sur, og hun virker faktisk til at rumme det er hende der er bussemanden. Men den behandling han giver hende opvejer bare ikke hvad der reelt er galt af problemer. Det er simpelthen for småt et problem til at spilde sit og andres liv med det der!


Altså jeg er med på at du forsøger at beskytte en person som du har en eller anden form for positive følelser for, og at du prøver at lave et 'safe space' (verden har ikke sådan nogen, selv om man gerne vil tro det), hvor folk kan sidde og få noget sparring og luft for deres frustrerede følelser. Men altså - når man læser din formulering dér så sidder jeg lidt og tænker, at det eneste jeg rigtigt har lyst til, det er at sige: Hvad har det med dig at gøre? Hvorfor skal du bestemme noget som helst om, hvad andre skal skrive?

Hvad får dig egentlig til at tro, at du er kvalificeret til at afgøre, hvad andre skal skrive? Har du en særlig indsigt i hvad der er rigtigt? Eller er det mest bare fordi vi er tilbage til en eller anden loyalitetskonkurrence som i folkeskolen for 30 år siden, hvor en person der ikke var lige så mentalt modig og åben som resten af klassen, i det mindste kunne spille på læreren som tangenterne på et klaver (ja , den pæne pige manipulerer ved at iværksætte regler gennem en magthaver), og få aktiveret de indbyggede stopklodser i regelsættet ved at antyde at noget ikke var rart for alle, og hvis det ikke er rart for alle, så er det ikke rart for nogen?

Og et spørgsmål der er endnu mere vigtigt end det foregående: Hvis nu folk tænker noget andet, end det der står skrevet her, mener du så ikke de må skrive det? Altså, er der kun plads til én sandhed herinde? Og hvis ja, er det så din sandhed, eller hvem er ligesom guldstandarden for hvad sandheden er?

Lad os nu sige, at MOGA ikke havde skrevet noget om at lege Djævlens advokat, men blot havde skrevet et modsatrettet synspunkt: Havde det så heller ikke været i orden?

Øh jo, men MOGA fik det til at lyde som om Wolf slet ikke kunne indse hvorfor han blev sur. Det er DET jeg anfægter. Det kan hun jo altså tydeligt, hun skriver det mange gange i første indlæg, at hun forstår ham. Hun kan sagtens se det fra hans side, det er jo ikke der Wolfs problem er overhovedet. Jeg tror vi alle forstår manden, det er aldrig sjovt at blive valg fra, underprioriteret, eller få skiftet aftaler når man lige havde en plan i hovedet. Og vi er alle forskellige, nogen er mere forandringsklar end andre, og bare tænker "nå, det er da godt vi har et helt liv at være sammen i, pyt at en enkelt dag ændre sig" og andre er skuffede i længere tid (et par timer). Men det der tangere psykisk afstraffelse, over for ikke kun Wolf, men for andre i husstanden, og når hun nu skriver det er et gentagende problem, og ikke kun sker den ene dag.
Jeg ved ikke hvad du mener med jeg har positive følelser over for Wolf. VI er her altså for at støtte hinanden, selvfølgelig må man gerne have andre øjne på sagen, det kan vi alle sagtens have, og man må gerne se det fra flere sider (såsom børnenes?), men jeg synes bare det MOGA skrev var direkte modsat af hvad Wolf gav udtryk for, derfor er der ikke brug for en djævlens advokat. HUn forstår jo fint hans grunde. Det var noget andet hvis hun ikke gjorde.
Så for at opsummere, havde MOGA skrevet "Jeg synes han er i sin gode ret til at være SÅ sur og fryse dig ude i flere dage", så havde det været i orden, det er mere det MOGA går ind og virker som om Wolf ikke forstår manden. det gør hun jo.
Nå, nu syne sjeg ærligt der er kogt suppe på den, og Wolf skriver igen og igen hun bare havde brug for at lufte ud. Det er hende der bliver frosset ude, og hende der får straffen fordi hun melder ud om sit overskud. Nogen folk er aldrig lige så stærke som Wolf faktisk er, og ville til enhver tid føje for husfredens skyld, om det så går udover det mentale overskud.


Well, grunden til at jeg ikke trak den oprindelige brugers navn ind i mit indlæg var netop for at undgå at koge suppe på det specifikke, men stadig tage snakken om det principielle.

Jeg synes du blev mærkelig personlig og jeg har stadig ikke fattet hvad fuck alt det med folkeskole går ud på. Det virkede som en lang mærkelig rant. Jeg vil kun snakke om det specifikke, det principielle er for langt ude lige her for mig, derfor står jeg af. Det er ikke en debat vi skal have her, jeg forholder mig til bolden og ikke selve kampen. Sorry.
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23137

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 27. dec 2020, 10:28

Luffegås skrev:Jeg synes du blev mærkelig personlig og jeg har stadig ikke fattet hvad fuck alt det med folkeskole går ud på. Det virkede som en lang mærkelig rant. Jeg vil kun snakke om det specifikke, det principielle er for langt ude lige her for mig, derfor står jeg af. Det er ikke en debat vi skal have her, jeg forholder mig til bolden og ikke selve kampen. Sorry.


Det er hele min pointe: Hvorfor skal du bestemme hvilken debat vi skal have?
8

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
pinkmoon
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 187
Likede indlæg: 6762

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf pinkmoon » 27. dec 2020, 11:19

Jeg synes MOGAs indspark var relevant. En ting er han føler sig fravalgt, men så vidt jeg lige kan se er der ikke andre der går til det fra den vinkel at han kommer i klemme på sit forældreskab til det store barn.

Han har valget mellem enten at nedprioterer søskenderelationen mellem sit ældste og yngste barn (og miste tid med sin baby), eller rykke sin teenager ud af hendes nærmiljø og måske risikerer at blive valgt fra.

Det ér da en umulig og ulykkelig situation.

Bare fordi hans håndtering er uhensigtsmæssig synes jeg ikke det er irrelevant at anskue problematikken fra andre vinkler og prøve at forstå hvor han kommer fra.
13
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 27. dec 2020, 14:22

pinkmoon skrev:Jeg synes MOGAs indspark var relevant. En ting er han føler sig fravalgt, men så vidt jeg lige kan se er der ikke andre der går til det fra den vinkel at han kommer i klemme på sit forældreskab til det store barn.

Han har valget mellem enten at nedprioterer søskenderelationen mellem sit ældste og yngste barn (og miste tid med sin baby), eller rykke sin teenager ud af hendes nærmiljø og måske risikerer at blive valgt fra.

Det ér da en umulig og ulykkelig situation.

Bare fordi hans håndtering er uhensigtsmæssig synes jeg ikke det er irrelevant at anskue problematikken fra andre vinkler og prøve at forstå hvor han kommer fra.

Men vi forstår jo alle hvor han kommer fra. Du siger selv hans håndtering er uhensigtsmæssig. Det er den de fleste af os i al fald diskutere.
Men fair, c'est la vie :)
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 292
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1165

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Wolf » 27. dec 2020, 15:42

For lige at slå det fast en gang for alle - jeg er fuldt forstående overfor mandens følelser, årsagen til dem, dilemmaet osv.

Men hans håndtering af det, reaktionen og konsekvenserne, dem forstår jeg ikke.

Der er et mønster i det - han har reageret på denne måde før og det er en af årsagerne til, at jeg ikke vil acceptere det.

Det kan ikke passe, at man skal have lov til - som voksen mand - at spolere juledagene for en hel familie, at surstrømme og være isdronning, at opføre sig passivt aggressivt som en utilpasset teenager, "bare" fordi man føler sig uretfærdigt behandlet.

Igen - jeg anerkender OG FORSTÅR hans følelser og g og de kommer fra, men reaktionen og opførslen - det er dem, jeg klager over.

Og så burde den vist være slået fast?

I øvrigt kan jeg berette, at der er radio tavshed, bortset fra en enkelt besked i formiddags, hvor han skrev at han er ved at finde sig til rette i sin nye position og at det gør ondt på ham.
Hvilket udadtil lyder/ser helt forståeligt og meget fint formuleret ud.

Jeg har svaret, at jeg har fuld forståelse for hans følelser, men ikke vil acceptere hans måde at reagere på. Og at vi kan tale sammen, når han er færdig med at have ondt af sig selv og gøre mig ondt (han sagde noget knap så kærlige ting i går)

Så... Tavshed som forventet.

(Shit, jeg ser hård ud, når jeg læser min beskrivelse her... Men der er så meget underliggende i historien som ikke er med)
26
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Ata » 27. dec 2020, 15:44

Min mand var en klaphat i forgårs, hvor jeg for tredje eller fjerde gang spurgte ham, om vi kunne tale sammen om, hvad vi gør hvis ungerne er hjemsendt i næste uge. Jeg har nemlig en ugeeksamen på mit studie i den uge, så jeg har brug for at vide, at jeg kan få noget ro til at skrive. Mandens vrisne svar er så, at han har mange kundemøder i den uge og i øvrigt har ustyrligt travlt... Hvortil jeg svarer, at vi jo er nødt til at kigge på, hvad der så kan lade sig gøre. Derefter lukker han diskussionen...

Da jeg senere tager den op igen, vrisser han, at jeg "jo bare kan tage i sommerhus og så må han finde ud af det". Hvilket i min verden ikke giver mening, for hvorfor kan kan klare alle opgaverne, hvis jeg tager i sommerhus, men ikke tale med mig om, hvordan vi fordeler det? :gruble: :forvirret: Derudover har vores datter fødselsdag næste onsdag, så jeg kan ikke bare tage i sommerhus, og har i øvrigt heller ikke lyst til at efterlade mine børn hos en mand, som har stjernetravlt. Suk.

Igår blev vi uvenner over det igen og han gik i seng uden at ville kramme eller noget. I morges var han så sur over, at jeg ikke gad ham. Suk igen. :rulle:
3
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 292
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1165

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Wolf » 27. dec 2020, 15:58

Ata skrev:Min mand var en klaphat i forgårs, hvor jeg for tredje eller fjerde gang spurgte ham, om vi kunne tale sammen om, hvad vi gør hvis ungerne er hjemsendt i næste uge. Jeg har nemlig en ugeeksamen på mit studie i den uge, så jeg har brug for at vide, at jeg kan få noget ro til at skrive. Mandens vrisne svar er så, at han har mange kundemøder i den uge og i øvrigt har ustyrligt travlt... Hvortil jeg svarer, at vi jo er nødt til at kigge på, hvad der så kan lade sig gøre. Derefter lukker han diskussionen...

Da jeg senere tager den op igen, vrisser han, at jeg "jo bare kan tage i sommerhus og så må han finde ud af det". Hvilket i min verden ikke giver mening, for hvorfor kan kan klare alle opgaverne, hvis jeg tager i sommerhus, men ikke tale med mig om, hvordan vi fordeler det? :gruble: :forvirret: Derudover har vores datter fødselsdag næste onsdag, så jeg kan ikke bare tage i sommerhus, og har i øvrigt heller ikke lyst til at efterlade mine børn hos en mand, som har stjernetravlt. Suk.

Igår blev vi uvenner over det igen og han gik i seng uden at ville kramme eller noget. I morges var han så sur over, at jeg ikke gad ham. Suk igen. :rulle:


Øv det lyder ubehageligt.
Det virker som om du gerne vil løse det som et team, men han regner med at skulle stå med ansvaret selv?

Cyperkram herfra - det er hamrende ubehageligt når ens partner går sur i seng og stadig er muggen næste morgen OG ikke vil kramme eller noget :(
2

Tilbage til "Forhold og sex"