Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 13:09

avdotja skrev:Jeg bor heller ikke i samme by som min familie og for mig er det helt naturligt (hvis det er foreneligt med arbejdet) at blive et par dage ekstra henover julen (eller hvad jeg nu er hjemme til) for at tilbringe lidt tid med familie og gamle venner. Sådan tror jeg der er mange som gør det :)


Også når der kun er 40 min. kørsel? Var det i den anden ende af landet, så fair nok. Men her er der tale om, at han ikke har nogle planer hele dagen d. 25, hvor der til gengæld - 40 min. væk - er stor og traditionsrig julefrokost i min familie. Og så også det, at han bare beslutter det. Hvad med lige at høre kæresten, som man bor sammen med, om det er ok, at man ikke er hjemme i juledagene.

Edit: Plus at han arbejder i sin hjemby, så han er der hver dag.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 13:16

Smiling_Goat skrev:Jeg skal også rejse ifm. Julen.. Jeg har ikke engang vendt det med min kæreste, at jeg bliver hos familien frem til nytåret. Det var ikke faldet mig ind, at han kunne have et problem med det, og så virker det bare så nærliggende, når jeg nu alligevel er hos dem d. 24. at lige få nogle dage ud af det.

Hvor er det altså godt, at jeg læser dit indlæg Mi55y, for det giver mig noget at tænke over. Mht. Din kæreste kan det jo være, at han har været lige så clueless som mig.


Igen, var der tale om en reel rejse, så ville jeg jo nok gå ud fra, at han blev flere dage - i hvert fald spørge ind til planerne. Men her er der tale om en afstand, som han kører hver dag til og fra arbejde, så jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at han ville blive der i alle juledagene.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf avdotja » 5. dec 2017, 13:22

Mi55y skrev:
avdotja skrev:Jeg bor heller ikke i samme by som min familie og for mig er det helt naturligt (hvis det er foreneligt med arbejdet) at blive et par dage ekstra henover julen (eller hvad jeg nu er hjemme til) for at tilbringe lidt tid med familie og gamle venner. Sådan tror jeg der er mange som gør det :)


Også når der kun er 40 min. kørsel? Var det i den anden ende af landet, så fair nok. Men her er der tale om, at han ikke har nogle planer hele dagen d. 25, hvor der til gengæld - 40 min. væk - er stor og traditionsrig julefrokost i min familie. Og så også det, at han bare beslutter det. Hvad med lige at høre kæresten, som man bor sammen med, om det er ok, at man ikke er hjemme i juledagene.

Edit: Plus at han arbejder i sin hjemby, så han er der hver dag.

Jeg forstår det sådan at I ikke havde aftalt at han tager med til julefrokosten i din familie, da han sagde ja til den anden aftale? Folk indretter sig jo forskellige, men i de forhold jeg har været i - samboende eller ej - har der aldrig været noget odiøst i at takke ja til en venneinvitation uden nødvendigvis at rådføre sig med kæresten. Under alle omstændigheder tilbringer jeg altid selv d. 25/12 med min egen familie (undtaget et enkelt år, hvor jeg faktisk dukkede op til noget juletamtam hos en kærestes familie det første år vi var sammen), selv om vi ikke skal noget officielt. Personligt synes jeg det er rart med lidt afslappet julehygge fremfor at skulle køre frem og tilbage for at nå flere arrangementer på samme dag.

EDIT: For mig er julen en familiehøjtid, mere end det er en kærestehøjtid.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 13:36

avdotja skrev:Jeg forstår det sådan at I ikke havde aftalt at han tager med til julefrokosten i din familie, da han sagde ja til den anden aftale? Folk indretter sig jo forskellige, men i de forhold jeg har været i - samboende eller ej - har der aldrig været noget odiøst i at takke ja til en venneinvitation uden nødvendigvis at rådføre sig med kæresten. Under alle omstændigheder tilbringer jeg altid selv d. 25/12 med min egen familie (undtaget et enkelt år, hvor jeg faktisk dukkede op til noget juletamtam hos en kærestes familie det første år vi var sammen), selv om vi ikke skal noget officielt. Personligts synes jeg det er rart med lidt afslappet julehygge fremfor at skulle køre frem og tilbage for at nå flere arrangementer på samme dag.


Det gør mig ked af det, at han slet ikke tænker tanken, at jeg måske godt kunne tænke mig at bruge tid med ham i julen, men bare planlægger sin jul uden at inkludere mig i hverken planlægning eller selve aktiviteterne. Han har som sagt fri mellem jul og nytår, hvilket jeg ikke har. Folk er selvfølgelig forskellige, men jeg kunne aldrig finde på at planlægge flere nætter væk fra vores fælles hjem uden at inddrage ham. Og slet ikke i forbindelse med højtider - det ligger meget langt fra mig ikke at være fælles om sådanne ting.
10
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf LadyFox » 5. dec 2017, 13:42

Mi55y skrev:Min kæreste og jeg holder i år jul hver for sig. Hans familie har ingen juletraditioner de andre dage, men i min familie samles vi altid d. 25/12 til julefrokost. Han har i 2-3 år, før vi mødtes, været ude at drikke snaps med to kammerater fra barndommen d. 25/12. Sidste år havde han helt egenhændigt meldt afbud til dette (forsøgte at finde en anden dato, men den ene kammerat nægtede at flytte det) med ordene, at vi efterhånden havde en alder, hvor familien betød mere end kammeraterne i juletiden. Det synes jeg jo var vildt sødt, men jeg foreslog dog, at han jo bare kunne tage derned om aftenen, hvilket han afslog.

Nu har han så lige meldt ud over messenger, helt nonchalant, at han tager til det der snapsehejs d. 25/12. Eftersom det er i hans barndomsby, hvor han også skal holde jul, spørger jeg, om det så betyder, at han slet ikke er hjemme d. 24/12-26/12. Svaret er "Formentlig".

Nå nå, så jeg må så bare leve med ikke at se ham i juledagene. Og eftersom jeg i modsætning til ham skal arbejde på alle hverdage, ja så bliver det ikke til meget kvalitetstid. Sikke en hyggelig første jul i vores nye hus - alene. Nar...


Jeg ville have det ret stramt hvis min snapse-tradition med vennerne pludselig blev trumfet af æld-gammel svigerfamilie-tradition fordi jeg et enkelt år havde sagt at familie er vigtigere i julen.

Altså, jeg forstår godt at familie-julefrokosten er vigtig fot dig, det er en tradition du altid har haft med din familie - men de følelser har han jo ikke omkring det. Til gengæld har han sikkert nogle følelser omkring dey snapse-noget, ellers havde det vel næppe været en tradition i hans venskabskreds.
Man kunne selvgølgelig argumenteres for at det ville være pænt af ham at vælge din familie-ting fordi det betyder noget for dig, omvendt har jeg det også bare sådan at nogengange skal man også bare gøre hvad man selv har lyst til.

Og så synes jeg bare ikke at svigerfamilie trumfer venner. I hvert fald ikke i alle tilfælde.
8
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 13:53

LadyFox skrev:[
Jeg ville have det ret stramt hvis min snapse-tradition med vennerne pludselig blev trumfet af æld-gammel svigerfamilie-tradition fordi jeg et enkelt år havde sagt at familie er vigtigere i julen.

Altså, jeg forstår godt at familie-julefrokosten er vigtig fot dig, det er en tradition du altid har haft med din familie - men de følelser har han jo ikke omkring det. Til gengæld har han sikkert nogle følelser omkring dey snapse-noget, ellers havde det vel næppe været en tradition i hans venskabskreds.
Man kunne selvgølgelig argumenteres for at det ville være pænt af ham at vælge din familie-ting fordi det betyder noget for dig, omvendt har jeg det også bare sådan at nogengange skal man også bare gøre hvad man selv har lyst til.

Og så synes jeg bare ikke at svigerfamilie trumfer venner. I hvert fald ikke i alle tilfælde.


Men den bliver jo ikke trumfet? Han må hjertens gerne tage afsted om aftenen, jeg ville bare gerne enten have ham med til julefrokosten kl. 13:00 eller at han kommer hjem og sover juleaften eller andet i den dur. Det handler om, at han har besluttet at være væk 3 dage i julen uden at inddrage mig - det bliver jeg ked af.

Og deres snapsetradition er ikke andet, end at de i de sidste 3 år (4 hvis sidste år tæller med) har mødtes d. 25/12 og så gået i byen. Noget med at den ene af dem ikke kan fordrage snaps men en gang fik sagt, at han kun drikker snaps 1. juledag, og så har de holdt ham op på det på denne måde. Så det er ikke noget stort snapsearrangement, men bare tre gutter, der mødes på et værtshus og drikker en enkelt snaps og derefter går i øllerne. Ikke at det ikke kan være vigtigt nok og jeg har heller aldrig haft intention om, at han skulle droppe det. Jeg kunne bare godt tænke mig, at der blev lidt plads til mig også i hans jul.
7
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf LadyFox » 5. dec 2017, 14:14

Mi55y skrev:
LadyFox skrev:[
Jeg ville have det ret stramt hvis min snapse-tradition med vennerne pludselig blev trumfet af æld-gammel svigerfamilie-tradition fordi jeg et enkelt år havde sagt at familie er vigtigere i julen.

Altså, jeg forstår godt at familie-julefrokosten er vigtig fot dig, det er en tradition du altid har haft med din familie - men de følelser har han jo ikke omkring det. Til gengæld har han sikkert nogle følelser omkring dey snapse-noget, ellers havde det vel næppe været en tradition i hans venskabskreds.
Man kunne selvgølgelig argumenteres for at det ville være pænt af ham at vælge din familie-ting fordi det betyder noget for dig, omvendt har jeg det også bare sådan at nogengange skal man også bare gøre hvad man selv har lyst til.

Og så synes jeg bare ikke at svigerfamilie trumfer venner. I hvert fald ikke i alle tilfælde.


Men den bliver jo ikke trumfet? Han må hjertens gerne tage afsted om aftenen, jeg ville bare gerne enten have ham med til julefrokosten kl. 13:00 eller at han kommer hjem og sover juleaften eller andet i den dur. Det handler om, at han har besluttet at være væk 3 dage i julen uden at inddrage mig - det bliver jeg ked af.

Og deres snapsetradition er ikke andet, end at de i de sidste 3 år (4 hvis sidste år tæller med) har mødtes d. 25/12 og så gået i byen. Noget med at den ene af dem ikke kan fordrage snaps men en gang fik sagt, at han kun drikker snaps 1. juledag, og så har de holdt ham op på det på denne måde. Så det er ikke noget stort snapsearrangement, men bare tre gutter, der mødes på et værtshus og drikker en enkelt snaps og derefter går i øllerne. Ikke at det ikke kan være vigtigt nok og jeg har heller aldrig haft intention om, at han skulle droppe det. Jeg kunne bare godt tænke mig, at der blev lidt plads til mig også i hans jul.


Så hvis han indragede dig, og alligevel endte med at tage 3 dage til hans barndomsby i julen så ville det være okay?
0
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 14:22

LadyFox skrev:
Så hvis han indragede dig, og alligevel endte med at tage 3 dage til hans barndomsby i julen så ville det være okay?


Hvis han havde inddraget mig, så ville vi jo have en snak om det, bevæggrundene osv. Den snak ved jeg jo ikke, hvad der ville komme ud af, så det kan jeg jo ikke svare på. Men jeg ville da håbe, at hvis jeg fortalte ham, at det ville betyde meget for mig at have noget tid sammen med ham i løbet af julen, så ville han gerne køre de 40 min. et par gange ekstra. Hvis han til gengæld sagde, at han tager 3 dage udenbys til jul, fordi han ikke gider mig, så nej, så ville det ikke være i orden.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf avdotja » 5. dec 2017, 15:53

@Mi55y: Jeg indrømmer blankt at jeg synes det lyder omstændigt, men strengt taget er det jo ligemeget eller om det er din kæreste eller dig der gør det: Så hvis det er meget vigtigt for dig ikke at have tre juledage uden din kæreste, kunne du måske tage hjem og sove hos hans familie enten d. 24. når jeres juleaften er slut (så har I hele formiddagen d. 25. sammen) eller d. 25. efter julefrokosten (hvor I så får hele d. 26. sammen)?

Eller hvis din kæreste alligevel havde tænkt sig at komme hjem d. 26., kunne du høre om han ikke ville tage afsted nogenlunde tidligt, så I kunne få en afslappet aften sammen inden du starter på arbejde?

EDIT: Jeg er altid fuld af gode ideer på andres vegne, så her kommer en til :D: I kunne også starte jeres egen tradition, med en intim og afslappet julekærstefrokost d. 26? Hvis I på et tidspunkt beslutter jer for at få børn (hvorefter de fleste vælger at skiftes mellem familierne), kunne den evt udvides til at omfatte den familie I ikke netop har fejret jul sammen med?

Alternativt kunne du høre om din kæreste allerede nu var frisk på at begynde at fejre jul sammen, men skiftevis hos jeres respektive familier?
Senest rettet af avdotja 5. dec 2017, 16:07, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf LadyFox » 5. dec 2017, 16:00

Mi55y skrev:
LadyFox skrev:
Så hvis han indragede dig, og alligevel endte med at tage 3 dage til hans barndomsby i julen så ville det være okay?


Hvis han havde inddraget mig, så ville vi jo have en snak om det, bevæggrundene osv. Den snak ved jeg jo ikke, hvad der ville komme ud af, så det kan jeg jo ikke svare på. Men jeg ville da håbe, at hvis jeg fortalte ham, at det ville betyde meget for mig at have noget tid sammen med ham i løbet af julen, så ville han gerne køre de 40 min. et par gange ekstra. Hvis han til gengæld sagde, at han tager 3 dage udenbys til jul, fordi han ikke gider mig, så nej, så ville det ikke være i orden.


Men så handler det jo heller ikke kun om inddragelse, men meget om at imødekomme dig. Som jeg forstår det i hvert fald.
For det er jo ikke nok at inddrage dig, hvis ikke han enten sover hjemme eller tager med til julefrokost hos din familie.

Jeg kan virkelig godt forstå du synes det er ærgerligt. Jeg synes bare der er meget langt til at de er nar-agtigt. Eller.. Hvis han altid lavede den slags prioriteringer så jo, men det går jeg ikke ud fra at han gør siden du er kærester med ham. Men altså, at man engang i mellem gør hvad man har lyst til, uden at lave alle mulige kompromisser det synes jeg er rimeligt nok, selvom det selvfølgelig kan være træls for den anden.
0
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 16:08

[quote="avdotja"]@Mi55y: Jeg indrømmer blankt at jeg synes det lyder omstændigt, men strengt taget er det jo ligemeget eller om det er din kæreste eller dig der gør det: Så hvis det er meget vigtigt for dig ikke at have tre juledage uden din kæreste, kunne du måske tage hjem og sove hos hans familie enten d. 24. når jeres juleaften er slut (så har I hele formiddagen d. 25. sammen) eller d. 25. efter julefrokosten (hvor I så får hele d. 26. sammen)?

Eller hvis din kæreste alligevel havde tænkt sig at komme hjem d. 26., kunne du høre om han ikke ville tage afsted nogenlunde tidligt, så I kunne få en afslappet aften sammen inden du starter på arbejde?[/quote]

Det er desværre ikke rigtig en mulighed, da jeg holder jul i vores hus og har overnattende gæster. Ellers kørte jeg gerne derned sent juleaften. Derudover skal han jo i byen d. 25 så jeg ville være træt af at ligge og vente på ham den halve nat hos hans mor. Af samne grund regner jeg ikke med at han er interesseret i/i stand til at tage tidligt hjem d. 26.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 16:14

LadyFox skrev:
Mi55y skrev:
LadyFox skrev:
Så hvis han indragede dig, og alligevel endte med at tage 3 dage til hans barndomsby i julen så ville det være okay?


Hvis han havde inddraget mig, så ville vi jo have en snak om det, bevæggrundene osv. Den snak ved jeg jo ikke, hvad der ville komme ud af, så det kan jeg jo ikke svare på. Men jeg ville da håbe, at hvis jeg fortalte ham, at det ville betyde meget for mig at have noget tid sammen med ham i løbet af julen, så ville han gerne køre de 40 min. et par gange ekstra. Hvis han til gengæld sagde, at han tager 3 dage udenbys til jul, fordi han ikke gider mig, så nej, så ville det ikke være i orden.


Men så handler det jo heller ikke kun om inddragelse, men meget om at imødekomme dig. Som jeg forstår det i hvert fald.
For det er jo ikke nok at inddrage dig, hvis ikke han enten sover hjemme eller tager med til julefrokost hos din familie.

Jeg kan virkelig godt forstå du synes det er ærgerligt. Jeg synes bare der er meget langt til at de er nar-agtigt. Eller.. Hvis han altid lavede den slags prioriteringer så jo, men det går jeg ikke ud fra at han gør siden du er kærester med ham. Men altså, at man engang i mellem gør hvad man har lyst til, uden at lave alle mulige kompromisser det synes jeg er rimeligt nok, selvom det selvfølgelig kan være træls for den anden.

Ja, ligeså vel som jeg så ville imødekomme ham, hvis han meldte ud at han gerne ville ditten og datten af den og den grund. Det er vel pointen med at inddrage andre - ellers ville det jo bare være information og ikke inddragelse.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 16:19

Vi holdt i øvrigt jul sammen sidste år, da hans far lige var blevet enke og vi i min familie ikke synes, at de skulle sidde de to alene i den situation. Næste år skal vi holde hos hans mor sammen med hans bror og hans kæreste. Så vi skal nok få tid sammen i julen fremover, jeg blev bare noget overrasket over, at han ikke havde indregnet mig/os i denne jul.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf LadyFox » 5. dec 2017, 16:24

Mi55y skrev:
LadyFox skrev:
Mi55y skrev:
LadyFox skrev:
Så hvis han indragede dig, og alligevel endte med at tage 3 dage til hans barndomsby i julen så ville det være okay?


Hvis han havde inddraget mig, så ville vi jo have en snak om det, bevæggrundene osv. Den snak ved jeg jo ikke, hvad der ville komme ud af, så det kan jeg jo ikke svare på. Men jeg ville da håbe, at hvis jeg fortalte ham, at det ville betyde meget for mig at have noget tid sammen med ham i løbet af julen, så ville han gerne køre de 40 min. et par gange ekstra. Hvis han til gengæld sagde, at han tager 3 dage udenbys til jul, fordi han ikke gider mig, så nej, så ville det ikke være i orden.


Men så handler det jo heller ikke kun om inddragelse, men meget om at imødekomme dig. Som jeg forstår det i hvert fald.
For det er jo ikke nok at inddrage dig, hvis ikke han enten sover hjemme eller tager med til julefrokost hos din familie.

Jeg kan virkelig godt forstå du synes det er ærgerligt. Jeg synes bare der er meget langt til at de er nar-agtigt. Eller.. Hvis han altid lavede den slags prioriteringer så jo, men det går jeg ikke ud fra at han gør siden du er kærester med ham. Men altså, at man engang i mellem gør hvad man har lyst til, uden at lave alle mulige kompromisser det synes jeg er rimeligt nok, selvom det selvfølgelig kan være træls for den anden.

Ja, ligeså vel som jeg så ville imødekomme ham, hvis han meldte ud at han gerne ville ditten og datten af den og den grund. Det er vel pointen med at inddrage andre - ellers ville det jo bare være information og ikke inddragelse.


Man kan da godt indrage andre i en beslutning, uden at ende med at imødekomme dem?
Du ville jo heller ikke imødekomme ham hvis han meldte ud han gerne ville være i sin hjemby 3 dage hen over julen, fordi det synes du ikke er rimeligt, heller ikke selvom han havde argumenter.

Altså, det er jo nemt nok at være den imødekommende når man ikke er den der skal bruge 80-120 minutter på transport d. 25 december for at gøre hvad den anden tilfreds.

Et kompromis kunne jo også være at sidste år prioriterede han som du gerne ville det, i år gør han som han vil, og så næste år står den på sove hjemme og familiejulefrokost. Det synes jeg lyder som den løsning med det mindste offer.
0
...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Daine » 5. dec 2017, 16:59

LadyFox skrev:
Mi55y skrev:
LadyFox skrev:
Mi55y skrev:
LadyFox skrev:
Så hvis han indragede dig, og alligevel endte med at tage 3 dage til hans barndomsby i julen så ville det være okay?


Hvis han havde inddraget mig, så ville vi jo have en snak om det, bevæggrundene osv. Den snak ved jeg jo ikke, hvad der ville komme ud af, så det kan jeg jo ikke svare på. Men jeg ville da håbe, at hvis jeg fortalte ham, at det ville betyde meget for mig at have noget tid sammen med ham i løbet af julen, så ville han gerne køre de 40 min. et par gange ekstra. Hvis han til gengæld sagde, at han tager 3 dage udenbys til jul, fordi han ikke gider mig, så nej, så ville det ikke være i orden.


Men så handler det jo heller ikke kun om inddragelse, men meget om at imødekomme dig. Som jeg forstår det i hvert fald.
For det er jo ikke nok at inddrage dig, hvis ikke han enten sover hjemme eller tager med til julefrokost hos din familie.

Jeg kan virkelig godt forstå du synes det er ærgerligt. Jeg synes bare der er meget langt til at de er nar-agtigt. Eller.. Hvis han altid lavede den slags prioriteringer så jo, men det går jeg ikke ud fra at han gør siden du er kærester med ham. Men altså, at man engang i mellem gør hvad man har lyst til, uden at lave alle mulige kompromisser det synes jeg er rimeligt nok, selvom det selvfølgelig kan være træls for den anden.

Ja, ligeså vel som jeg så ville imødekomme ham, hvis han meldte ud at han gerne ville ditten og datten af den og den grund. Det er vel pointen med at inddrage andre - ellers ville det jo bare være information og ikke inddragelse.


Man kan da godt indrage andre i en beslutning, uden at ende med at imødekomme dem?
Du ville jo heller ikke imødekomme ham hvis han meldte ud han gerne ville være i sin hjemby 3 dage hen over julen, fordi det synes du ikke er rimeligt, heller ikke selvom han havde argumenter.

Altså, det er jo nemt nok at være den imødekommende når man ikke er den der skal bruge 80-120 minutter på transport d. 25 december for at gøre hvad den anden tilfreds.

Et kompromis kunne jo også være at sidste år prioriterede han som du gerne ville det, i år gør han som han vil, og så næste år står den på sove hjemme og familiejulefrokost. Det synes jeg lyder som den løsning med det mindste offer.

Men pointen er vel, at Mi55y ikke fik mulighed for at gå på kompromis med noget? Eftersom hun ikke blev spurgt. Jeg kan sagtens forstå hendes skuffelse over ikke at blive inddraget i beslutningen, jeg arbejder selv rigtig meget før jul og mellem jul og nytår, så hvis min kæreste ikke spurgte hvordan vi skulle holde jul - også selvom han havde lyst til at holde juledagene hos sin familie og med sine venner uden mig - ville jeg sa også blive pisseskuffet over ikke at blive kommunikeret med. De dage betyder noget for mig.
13
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Forhold og sex"