Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Zombie » 4. dec 2018, 08:51

AgentPixie skrev:
TinaW skrev:
Sorenspige skrev:
Mi55y skrev:Det har længe stået i kalenderen, at kæresten skal til julefrokost på lørdag. I fredags var han også af sted - med overnatning, så han var først hjemme ud på eftermiddagen lørdag helt flad med tømmermænd. Jeg er på barsel og ammer vores datter, som stort set ikke sover om dagen, så jeg får omkring 5 timers søvn i døgnet for tiden. I nat 4.

I nat ser jeg så, at han har redigeret i julefrokosteventet, og at det allerede starter kl 10. Jamen farvel aflastning og søvnindhentning til mig så!


Det er på ingen måde holdbart, at du får så lidt søvn, mens han kan smutte afsted til den ene julefrokost efter den anden. Kan du ikke spørge ham, om det er muligt at han først kommer et par timer senere eller alternativt kommer tidligere hjem?

Man kan godt klare sig med 4 timers søvn fra tid til anden (selvom det ikke føles sådan), men man kan ikke holde til det i dage og ugevis.

Jeres lille pige og dit velbefindende er også hans ansvar.


Ja, jeg er streng nok til, at jeg ville nedlægge veto mod to julefrokoster i streg, der indebærer så mange timers fravær. Så må han da lade være med at drikke sig så stiv, så dagen efter også er helt ødelagt.

Så streng var jeg også, da vores søn var spæd. Far behøver ikke være lænket til hjemmet, men to weekender med en uoplagt far, det ville jeg ikke gide.


Alternativt kan man også bare forventningsafstemme, hvornår og hvordan man har behov for aflastning, og så antage at ens mand er voksen.

Hvis min kæreste skal til stor fest eller andet, og vi har en aftale dagen efter, så drikker han sig aldrig så meget i hegnet, at han ikke også fint deltager næste dag og han er oplagt og rimelig frisk, så jeg har ikke behov for at styre hans kalender.
Og det gælder også julefrokoster, store fødselsdage og andet, hvor mange gerne giver den fuld skrue.

Så er der andre tidspunkter, hvor vi helt bevidst ikke lægger andre planer i den weekend, fordi min kæreste gerne vil give los. Jeg har ikke det behov, men jeg accepterer, at det har han.

Mi55y må fortælle sin mand, at hun har brug for aflastning og hvornår. Også hvis det er inden julefrokosten og/eller dagen efter.
Det må manden så være klar på. Han har jo ikke krav på at drikke sig så hamrende stiv, at han 50% af weekenderne i december måned ikke kan tage sig af sin egen baby.

(Jeg skulle til at skrive "hjælpe med", men det er lige så meget hans barn. En far hjælper ikke til eller babysitter eller hur - han er bare far. Baby er teknisk set hans halvdelen af tiden, og så må han jo forsøge at forhandle favorable tider med hende, der bærer rundt på mælken og som han derfor er afhængig af.)
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Zombie » 4. dec 2018, 08:56

Mi55y skrev:Jeg skrev til ham, at jeg havde behov for aflastning i weekenden, når nu det er dagene, hvor han er væk på arbejde, der er værst. Han tilbød med det samme helt at blive hjemme, så han er nu god nok. Der er nu ingen grund til, at han er hjemme om aftenen, da hun her hænger på mig og er relativt nem at putte omkring 20-21.


Det er super fint. Næste øvelse må blive, at han afstemmer med dig af sig selv, fremfor at du skal agere stopklods.
Tænk over, hvis du bare ploppede aftaler ind, der ikke involverede baby, og antog at han så bare stod til rådighed.

Jaja, det er en pet peeve jeg har, at mor og barn bare automatisk hænger sammen, og far så kan dalre rundt fri som fuglen.
Jeg mener jo nok, at udgangspunktet er, at bortset fra job, må han altid antage at han har baby, og derfor skal alt, der ikke vedrører baby, aftales indbyrdes mellem jer... præcis ligesom din tid væk fra baby også skulle planlægges og times osv.
14
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf TinaW » 4. dec 2018, 09:04

Mi55y skrev:Jeg skrev til ham, at jeg havde behov for aflastning i weekenden, når nu det er dagene, hvor han er væk på arbejde, der er værst. Han tilbød med det samme helt at blive hjemme, så han er nu god nok. Der er nu ingen grund til, at han er hjemme om aftenen, da hun her hænger på mig og er relativt nem at putte omkring 20-21.


Nej jeg regnede heller ikke med, at han ikke er "god nok".
Men som Zombie skriver, så er baby jo lige så meget hans ansvar og egentligt burde han jo af sig selv undlade at drikke sig så fuld, at han stort set er ukampdygtig også hele den næste dag.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Slettet bruger » 8. dec 2018, 06:32

Zombie skrev:
Mi55y skrev:Jeg skrev til ham, at jeg havde behov for aflastning i weekenden, når nu det er dagene, hvor han er væk på arbejde, der er værst. Han tilbød med det samme helt at blive hjemme, så han er nu god nok. Der er nu ingen grund til, at han er hjemme om aftenen, da hun her hænger på mig og er relativt nem at putte omkring 20-21.


Det er super fint. Næste øvelse må blive, at han afstemmer med dig af sig selv, fremfor at du skal agere stopklods.
Tænk over, hvis du bare ploppede aftaler ind, der ikke involverede baby, og antog at han så bare stod til rådighed.

Jaja, det er en pet peeve jeg har, at mor og barn bare automatisk hænger sammen, og far så kan dalre rundt fri som fuglen.
Jeg mener jo nok, at udgangspunktet er, at bortset fra job, må han altid antage at han har baby, og derfor skal alt, der ikke vedrører baby, aftales indbyrdes mellem jer... præcis ligesom din tid væk fra baby også skulle planlægges og times osv.


"Næste øvelse"? Det lyder som om hun skal træne ham som man træner en hund.
13
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Zombie » 8. dec 2018, 22:45

abcd skrev:
Zombie skrev:
Mi55y skrev:Jeg skrev til ham, at jeg havde behov for aflastning i weekenden, når nu det er dagene, hvor han er væk på arbejde, der er værst. Han tilbød med det samme helt at blive hjemme, så han er nu god nok. Der er nu ingen grund til, at han er hjemme om aftenen, da hun her hænger på mig og er relativt nem at putte omkring 20-21.


Det er super fint. Næste øvelse må blive, at han afstemmer med dig af sig selv, fremfor at du skal agere stopklods.
Tænk over, hvis du bare ploppede aftaler ind, der ikke involverede baby, og antog at han så bare stod til rådighed.

Jaja, det er en pet peeve jeg har, at mor og barn bare automatisk hænger sammen, og far så kan dalre rundt fri som fuglen.
Jeg mener jo nok, at udgangspunktet er, at bortset fra job, må han altid antage at han har baby, og derfor skal alt, der ikke vedrører baby, aftales indbyrdes mellem jer... præcis ligesom din tid væk fra baby også skulle planlægges og times osv.


"Næste øvelse"? Det lyder som om hun skal træne ham som man træner en hund.


Mænd rangerer nærmere under kælerotter og leguaner.

(Alternativt: Lad venligst være med at læse mig som Fanden læser Biblen.)
6
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Honningprut » 9. dec 2018, 22:29

Min kæreste er i København hos sin familie. Vi har årsdag i dag. Ringer derfor til ham da jeg vågner:

Han:" Har prøvet at ringe til dig hele dagen?"

Mig:" Min telefon har været på "fly" - faldt meget sent i søvn, naboen afholdte den vildeste dak-fest frem til klokken 08.00 i morges."

Ham:" Nå. Blev bekymret. "

Mig:" Hvad laver du?"

Ham:" Venter på min mor, hun kommer nu - er nødt til at smutte."

Mig:" Helt fint. Jeg savner dig. "

Ham:" Jeg har ikke været væk så længe så det overlever du nok. Jeg ringer og siger godnat!" (Ikke sagt i en sjov eller sarkastisk tone)

Samtalen vare max 1 min.

Senere:

Mig på besked:" Går snart i seng. Den lille er kommet hjem og skal tidligt op."

Ham:" Godnat Skat"

Mig:" Glædelig årsdag. " (Han ved godt det er vores årsdag. Han har ikke glemt det.)

Ham:" Du må undskylde jeg glemte at ringe. Men jeg sidder og snakker med min mor, så jeg kan ikke ringe lige nu!"

Det er altså ikke fordi at han ALDRIG ser sin mor, de ses minimum 4 gange i måneden, de snakker ligeledes sammen FLERE gange i ugen i timevis! Vi har ikke snakket sammen i 3 dage udover det ene minut.

Jeg ved godt at jeg måske er en nærtagende idiot.
18
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Purple » 10. dec 2018, 10:28

*slettet*
Senest rettet af Purple 2. okt 2019, 10:36, rettet i alt 4 gange.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Purple Haze » 10. dec 2018, 11:09

Honningprut skrev:Mig:" Helt fint. Jeg savner dig. "

Ham:" Jeg har ikke været væk så længe så det overlever du nok. Jeg ringer og siger godnat!" (Ikke sagt i en sjov eller sarkastisk tone).


Det er da pænt af ham. Sådan at opfører sig på en måde, så du holder op med at savne ham, og bliver glad for at han er langt væk.
(Sagt i en sjov og sarkastisk tone). :/
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8818

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Skorstenen » 10. dec 2018, 11:15

Honningprut skrev:Min kæreste er i København hos sin familie. Vi har årsdag i dag. Ringer derfor til ham da jeg vågner:

Han:" Har prøvet at ringe til dig hele dagen?"

Mig:" Min telefon har været på "fly" - faldt meget sent i søvn, naboen afholdte den vildeste dak-fest frem til klokken 08.00 i morges."

Ham:" Nå. Blev bekymret. "

Mig:" Hvad laver du?"

Ham:" Venter på min mor, hun kommer nu - er nødt til at smutte."

Mig:" Helt fint. Jeg savner dig. "

Ham:" Jeg har ikke været væk så længe så det overlever du nok. Jeg ringer og siger godnat!" (Ikke sagt i en sjov eller sarkastisk tone)

Samtalen vare max 1 min.

Senere:

Mig på besked:" Går snart i seng. Den lille er kommet hjem og skal tidligt op."

Ham:" Godnat Skat"

Mig:" Glædelig årsdag. " (Han ved godt det er vores årsdag. Han har ikke glemt det.)

Ham:" Du må undskylde jeg glemte at ringe. Men jeg sidder og snakker med min mor, så jeg kan ikke ringe lige nu!"

Det er altså ikke fordi at han ALDRIG ser sin mor, de ses minimum 4 gange i måneden, de snakker ligeledes sammen FLERE gange i ugen i timevis! Vi har ikke snakket sammen i 3 dage udover det ene minut.

Jeg ved godt at jeg måske er en nærtagende idiot.


Jeg synes du er lidt nærtagende. Du reagerer jo overhovedet ikke på, at manden fortæller dig, at han har været bekymret. Det er dig der har været på "fly-mode" og ham der har forsøgt at kontakte dig hele dagen. Så jeg synes faktisk ikke at du er fair :)
9
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Honningprut » 10. dec 2018, 15:31

Skorstenen skrev:
Honningprut skrev:Min kæreste er i København hos sin familie. Vi har årsdag i dag. Ringer derfor til ham da jeg vågner:

Han:" Har prøvet at ringe til dig hele dagen?"

Mig:" Min telefon har været på "fly" - faldt meget sent i søvn, naboen afholdte den vildeste dak-fest frem til klokken 08.00 i morges."

Ham:" Nå. Blev bekymret. "

Mig:" Hvad laver du?"

Ham:" Venter på min mor, hun kommer nu - er nødt til at smutte."

Mig:" Helt fint. Jeg savner dig. "

Ham:" Jeg har ikke været væk så længe så det overlever du nok. Jeg ringer og siger godnat!" (Ikke sagt i en sjov eller sarkastisk tone)

Samtalen vare max 1 min.

Senere:

Mig på besked:" Går snart i seng. Den lille er kommet hjem og skal tidligt op."

Ham:" Godnat Skat"

Mig:" Glædelig årsdag. " (Han ved godt det er vores årsdag. Han har ikke glemt det.)

Ham:" Du må undskylde jeg glemte at ringe. Men jeg sidder og snakker med min mor, så jeg kan ikke ringe lige nu!"

Det er altså ikke fordi at han ALDRIG ser sin mor, de ses minimum 4 gange i måneden, de snakker ligeledes sammen FLERE gange i ugen i timevis! Vi har ikke snakket sammen i 3 dage udover det ene minut.

Jeg ved godt at jeg måske er en nærtagende idiot.


Jeg synes du er lidt nærtagende. Du reagerer jo overhovedet ikke på, at manden fortæller dig, at han har været bekymret. Det er dig der har været på "fly-mode" og ham der har forsøgt at kontakte dig hele dagen. Så jeg synes faktisk ikke at du er fair :)


Det er ikke en sjældenhed at jeg har min telefon på "fly-mode", så der er ikke som sådan en grund til at være bekymret. Men ja jeg er lidt nærtagende. Jeg snakkede kort med ham i dag.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6138

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Contrast » 10. dec 2018, 17:47

Honningprut skrev:Mig:" Helt fint. Jeg savner dig. "

Ham:" Jeg har ikke været væk så længe så det overlever du nok. Jeg ringer og siger godnat!" (Ikke sagt i en sjov eller sarkastisk tone).


Det synes jeg er en virkelig nederen måde at svare på. "Det overlever du nok". Wow.
4
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Fru Sunshine » 12. dec 2018, 20:44

Han har ædt begge de kinder-chokolader, der var i min adventsroulettekalender.
8
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. dec 2018, 21:11

Jeg spurgte om vi skulle se aquaman. Ej, det gad han fanme ikke. Den skulle være virkelig dårlig.

Han skal i biografen i morgen med nogle venner. Gæt hvad de skal se :rulle:
Sagde til ham at han var en two faced bitch, men kan ikke rigtig være sur når den eneste grund til at jeg vil se den er fordi ham Aquaduden der er okay at se på :genert:
11
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21175

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf catnip » 12. dec 2018, 21:15

Min mand er typen der er overbevist om, at han har fundet den hellige gral når det kommer til at fylde en opvaskemaskine. Og andre evner naturligvis ikke denne svære kunst.

Nuvel, jeg lader ham blive i troen og lader som udgangspunkt ham nusse om de beskidte tallerkener. Win-win. Men når han så ind imellem har travlt, og lader opvasken stå stablet op i vasken natten over, formaster jeg mig af og til, på blasfemisk vis, at fylde opvaskeren.

Igår var hans umiddelbare kommentar, afledt af mine, åbenbart, begrænsede evne udi fyldning af opvasker: What?!? It looks like a racoon, a muppet racoon with fat fuzzy fingers, did this!

Sjuft! Jeg har fandme ikke fede fingre. Nåh! :sur:
18
- Nevertheless she persisted -
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf avdotja » 13. dec 2018, 13:58

Fru Sunshine skrev:Han har ædt begge de kinder-chokolader, der var i min adventsroulettekalender.

Sig til hvis du skal have hjælp til noget, feks med at finde en link til skilsmissepapirerne på borger.dk :ae: :-D
12

Tilbage til "Forhold og sex"