Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 22:10

Grissebassen skrev:
Fru Sunshine skrev:Jamen hvordan kunne du dog vide bedre, når han lægger så hårdt an på dig?
Det er altså ham, der er en røv her og dig, der er blevet udnyttet.

Jeg ved det. Men jeg burde overhovedet ikke have givet ham mulighed for at være en røv :( Men jeg er glad for, at du ser det sådan :)

Der er så meget, man ikke burde, men jeg synes altså, at det er forståeligt, at du troede på ham, når han nu opførte sig som om, der var noget at bygge på.
Det er totalt numsehulsadfærd fra hans side.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Zombie » 10. jan 2016, 12:28

Det, du laver over for dig selv, er en slags "victim shaming", selvom jeg ikke som sådan vil kalde dig et offer.

Men du sidder og finder på grunde til, at det hele er din skyld. Hvis nu det ene og hvis nu det andet.

Ved du hvad, nu skal jeg sige dig én ting.

Det BURDE være sådan, at folk var ærlige i tale og handling. At de var kongruente. At hvis de signalerede én ting, eksempelvis romantisk interesse, så kunne man stole på, at det var en oprigtig udlægning af deres perspektiv på den gensidige relation - at hvis de sender kraftige signaler om, at der "er noget" mellem dem og én, så er det også fordi der i deres optik ER "noget" mellem dem og én.

Der er intet i hans beskrevne opførsel, som får mig til at tænke "Selvfølgelig er han totalt skudt i en anden". For det er ikke det han signalerer, han signalerer en interesse i dig. Og baseret på jeres fortid sammen, så ved han også godt hvis han har bare en smule social intelligens at rutte med, at du selvfølgelig ikke bare tænker at det her udelukkende handler om sex - og derfor bare synes, at hans vedblivende interesse i dig og kommunikation med dig, er sød og hyggelig "no strings attached". Det siger sig selv, at du vil lægge noget i det og derfor er det HANS moralske og sociale ansvar at kommunikere samt signalere klart og tydeligt, hvad hans intentioner med relationen er, hvis de ikke - som det viser sig - omhandler iboende følelser man med en vis rimelig kan forvente, baseret på jeres fortid og hans nuværende handlinger.

Det kan godt være, at manden ikke har løjet for dig med sine ord, men han har i dén grad løjet for dig gennem sine handlinger og sin fortielse om den dame, han allerede er forelsket i.
Ret ud sagt, har han sgu da holdt dig for nar - og én ting er, hvis man forløber sig i fuldskab og godt selskab, men så bør man så snart man er ædru rede trådene ud - ikke som her, tilbringe en dag sammen som skaber en dybere følelse af samhørighed og 'connection' hos dig og efterfølgende holde relationen 'lun' gennem intensiv kommunikation.

Jeg synes, at i bedste fald er hans opførsel ansvarsløs og tankeløs, og i værste fald direkte udnyttende og falsk. Jeg kan slet ikke snuppe sådan nogle typer, som heller ikke holder sig for gode fra at afskrive sig ethvert ansvar ved at henvise til at de jo aldrig har verbaliseret en interesse. Som om ordene i ens mund eller manglen på samme altid tages direkte bogstaveligt og er eneste form for kommunikation mellem mennesker. :rulle:


Og du - du skal holde op med at påtage dig skylden for, at han er en umoden nar. Man kan sgu da ikke gå og tage højde for, at folk er svin - det bør man åbenbart, men jeg synes det tjener til din ros, at du er åbenmindet og i stand til at give folk nye chancer hvis de udviser tegn på modning og positiv ændring.
At han så bruger det til at være en nar, enten bevidst eller indirekte, er på hans kappe, ikke din.
10
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Fillie » 10. jan 2016, 12:37

Hep Zombie! Som en tilføjelse har jeg altid tænkt, at det er det mest uintelligente argument i en social kontekst, hvor der har været en interaktion af en vis varighed mellem to mennesker: "Jamen, jeg udtalte jo ikke nogle bestemte ord med min mund". Enhver, der er nogenlunde mentalt begavet, ved, at det talte sprog kun fylder en begrænset del af den måde, vi opfatter hinanden. Og ja, det er typisk numsehullets redningsplanke som undskyldning for en svigagtig optræden, hvor aben derved placeres på den anden parts skulder. Det er bare nederen opførsel - slet og ret.
5
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Zombie » 10. jan 2016, 13:14

Præcis Fillie - vi er rørende enige her.

Jeg synes selvfølgelig, at man selv har et vist ansvar for ikke at forløbe sig på antagelser, egne tolkninger og håb. Havde TS ikke haft en fortid med denne fyr og hvis han nu ikke havde brugt så meget tid før og efter sex på at signalere en interesse i hende som person på et mere romantisk plan, så havde det været en ærgerlig misforståelse fra TS' side, hvis hun lagde mere i det end hvad der konkret var anledning til.
Men jeg synes, at alt hvad hændt er i kontekst til hinanden giver et billede af en interesse, som slet ikke matcher den virkelighed, fyren rent faktisk befinder sig i rent følelsesmæssigt.

Det er altså ikke fordi (totalt jubii-disclaimer) at man skal vare sig for at være sød eller romantisk med et bekendtskab, fordi vedkommende så straks tror at man har lovet parforhold og man så er en løgner osv.
Men man skal sgu ikke opføre sig som om at man er vild med en person i en grad, så selv tredjeparter mistolker ens opførsel, når man faktisk går rundt og er forelsket i en helt anden. Så har man jo virkelig ramt ved siden af ift. en sammenhæng mellem signaler, opførsel, verbalisering og ens reelle følelser og intentioner.
4
aka Forbies

:gammel:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Grissebassen » 10. jan 2016, 17:29

Tak for alle jeres svar. Det varmer.
Jeg har det bedre idag, men er stadig vred og frustreret. Som Zombie så fint siger, så undskylder han det netop med manglende verbale udtalelser, samt at jeg selv engang for et par år siden, mens vi var i en længere off-periode, havde udtalt, at jeg ikke var interesseret i at høre, om hans tilfældige erobringer. Dermed er ansvaret jo så rykket over på mig. Tilsyneladende har tanken ikke strejfet ham, at vores historie spiller en stor rolle her. Hold kæft en idiot!
Jeg tror jeg har brug for at få skældt ham lidt ud, inden jeg for en periode trækker mig fra den omgangskreds. Han nævne at han ville tage kærestesnakken med sin date i løbet af ugen, og i den sammenhæng vil jeg meget gerne have at hun ved, at jeg intet vidste om hende. Hun skal jo nok finde ud af det på et eller andet tidspunkt, og jeg kommer ikke til at kunne undgå hende til fremtidige arrangementer.
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Annione » 12. jan 2016, 04:30

Han er jo en kæmpe idiot. Han har vel vidst, at du var nemmere at gå til, fordi I havde den historie sammen - det udnyttede han, selvom han var forelsket i en anden.

Jeg har selv lavet samme nummer en gang. Havde været sammen med en fyr 3 gange, og jeg var så vild med ham. Min veninde sagde til ham, den 3. gang; "Det der gør du ikke, hvis du ikke mener det" - men nej, han mente det. I hvert fald ind til næste dag, hvor han ikke ville snakke med mig.
Jeg brugte flere måneder på at komme over ham. Det gør ondt. Og man føler sig dum. Men man kommer over det.

Send ham evt. en lort i en kuvert. Eller sprøjt ketchup ind af hans brevsprække :devil:
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Luffegås » 12. jan 2016, 09:20

Godt du tog snakken med ham :) Også selv om den ikke endte som du håbede. Skriv til ham at han ikke havde behøvet at skrive til dig, når der åbenlyst ikke var noget at bygge videre på, og at han burde tænke lidt på andres følelser. og så slet kontakten, og kom videre. Han kan ikke gøre for han er forelsket i en anden nej, vi ejer jo ikke hinanden, men han kan filme gøre for at han skal prøve at skabe noget der ikke er. Du ville ikke have en ven, du ville måske have ham.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Forhold og sex"